Rakeesh
RetroDB Feeder
- Joined
- 10 Δεκ 2007
- Μηνύματα
- 4.612
- Αντιδράσεις
- 1.885
Νομίζω οτι παρατηρώ μια παγκόσμια ρετρομανία. Το εύρος και τη βαρύτητά της βεβαια δεν το ξέρω, αλλα ας το συζητησουμε
Ας μη αναφερουμε τις λεγομενες Χρυσες Εποχες (πχ κινηματογραφου, κομικς κλπ) οι οποιες παρηγαγαν κλασσικά κομάτια τέχνης τα οποία, παρότι δεν είναι όλα κάποιας ποιότητας, δε θα κατέβουν ποτέ απο το βάθρο τους. Οι κλασικές Ελληνικές ταινίες δε σταμάτησαν να παίζουν ποτέ και μάλλον δε θα σταματήσουν ούτε στις επόμενες δεκαετίες (αν υπάρχει κόσμος ακόμα ).
Αναφέρομαι όμως και σε άλλα πιο προσφατα "κομμάτια". Πέραν της αναβίωσης της καλτ βιντεοκασέτας, αυτα τα χρονια βλεπουμε να επιστρεφουν franchises μετα απο χρονική απόσταση ρεκόρ. Ο Ιντιάνα Τζόουνς 4 χωρίζεται απο τον 3 19 χρόνια. Ποτε είχε ξανακουστεί σήκουελ να βγαίνει 19 χρόνια μετά; 8) Για να μη αναφερω Ροκυ, Ραμπο, Εξολοθρευτή.
Και καταλήγω στα παιχνίδια. Abandonware communities, emulators, remakes, διασκευες κλασικων μελωδιων.
Μεχρι και καινουργιες αξιολογες παραγωγες βασιζονται σε κατι παλιοτερο (πχ. Watchmen).
Μπορουμε να δωσουμε διαφορες ερμηνειες για ολα αυτα. Οπως πχ "Τα παλια παιχνιδια ηταν απλα και αρα ευκολα για να γινουν remake απο ερασιτεχνες" ή "οι κινηματογραφικες εταιρειες στοχευουν στους παλιους αλλα προσπαθουν να πορωσουν και τους καινουργιους" ή "σε 10 χρόνια θα κανουμε για τα το Underworld οπως κανουμε τωρα για τον Εξολοθρευτη".
Σκεφτομαι ομως το εξης: μηπως αυτο το φαινομενο ειναι ενδειξη καποιου πολιτισμικου μεσαίωνα. Μηπως καταλαβαμε οτι μολις περασαμε απο μια Χρυση Εποχη την οποια δεν μπορουμε να ξεπερασουμε και να παραγουμε νεα ανταξια εργα της;
Η αναβιωση του ρετρο βεβαια ειναι μια ευκολη και ετοιματζιδικη λυση. Ποιος θα ενδιαφερθει για μια ταινια με τετριμμενο πολεμο ανθρωπων και μηχανων; Αν ομως κοτσαρεις ενα "Εξολοθρευτης" ειναι αλλιως.
Ας μη αναφερουμε τις λεγομενες Χρυσες Εποχες (πχ κινηματογραφου, κομικς κλπ) οι οποιες παρηγαγαν κλασσικά κομάτια τέχνης τα οποία, παρότι δεν είναι όλα κάποιας ποιότητας, δε θα κατέβουν ποτέ απο το βάθρο τους. Οι κλασικές Ελληνικές ταινίες δε σταμάτησαν να παίζουν ποτέ και μάλλον δε θα σταματήσουν ούτε στις επόμενες δεκαετίες (αν υπάρχει κόσμος ακόμα ).
Αναφέρομαι όμως και σε άλλα πιο προσφατα "κομμάτια". Πέραν της αναβίωσης της καλτ βιντεοκασέτας, αυτα τα χρονια βλεπουμε να επιστρεφουν franchises μετα απο χρονική απόσταση ρεκόρ. Ο Ιντιάνα Τζόουνς 4 χωρίζεται απο τον 3 19 χρόνια. Ποτε είχε ξανακουστεί σήκουελ να βγαίνει 19 χρόνια μετά; 8) Για να μη αναφερω Ροκυ, Ραμπο, Εξολοθρευτή.
Και καταλήγω στα παιχνίδια. Abandonware communities, emulators, remakes, διασκευες κλασικων μελωδιων.
Μεχρι και καινουργιες αξιολογες παραγωγες βασιζονται σε κατι παλιοτερο (πχ. Watchmen).
Μπορουμε να δωσουμε διαφορες ερμηνειες για ολα αυτα. Οπως πχ "Τα παλια παιχνιδια ηταν απλα και αρα ευκολα για να γινουν remake απο ερασιτεχνες" ή "οι κινηματογραφικες εταιρειες στοχευουν στους παλιους αλλα προσπαθουν να πορωσουν και τους καινουργιους" ή "σε 10 χρόνια θα κανουμε για τα το Underworld οπως κανουμε τωρα για τον Εξολοθρευτη".
Σκεφτομαι ομως το εξης: μηπως αυτο το φαινομενο ειναι ενδειξη καποιου πολιτισμικου μεσαίωνα. Μηπως καταλαβαμε οτι μολις περασαμε απο μια Χρυση Εποχη την οποια δεν μπορουμε να ξεπερασουμε και να παραγουμε νεα ανταξια εργα της;
Η αναβιωση του ρετρο βεβαια ειναι μια ευκολη και ετοιματζιδικη λυση. Ποιος θα ενδιαφερθει για μια ταινια με τετριμμενο πολεμο ανθρωπων και μηχανων; Αν ομως κοτσαρεις ενα "Εξολοθρευτης" ειναι αλλιως.