Ρετρό αριθμοί και ονομασίες λεωφορειακών γραμμών της Αθήνας

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας panp
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Μια ένσταση παραπάνω περί Πεντέλης, το 106>423 Αθήνα-Ν.Πεντέλη-Αγ.Σύλλας
 
ΦΖΠ1 είπε:
Μια ένσταση παραπάνω περί Πεντέλης, το 106>423 Αθήνα-Ν.Πεντέλη-Αγ.Σύλλας
Βασικά, αυτό που ήθελα να γράψω ήταν το 428: Αθήνα-Ν.Πεντέλη Α΄(και κατά λάθος έγραψα 428: Αθήνα-Παλ.Πεντέλη Α΄) που ήταν η βασική γραμμή, χωρίς διέλευση από Σισμανόγλειο. Το 423 ήταν η Β΄ εκδοχή της γραμμής, άσχετα με το αν επικράτησε τελικά των δύο μετά το 1995 και την "τοπικοποίηση." Αυτό το έχω κάνει σε όλες τις περιπτώσεις, (αναφέρω την Α΄ γραμμή και όχι τις παραλλαγές) γιατί απλούστατα δε γνωρίζω αν η διαδρομή Β΄ (μέσω Σισμανογλείου σ' αυτή την περίπτωση) προϋπήρχε του 1981 ή αν δημιουργήθηκε τότε. Στις περιπτώσεις που το γνωρίζω με σιγουριά (όπως τα 134/135/136/137) το αναφέρω. Εσύ είσαι βέβαιος ότι υπήρχαν και πριν τη νέα αρίθμηση δρομολόγια του 106 από Σισμανόγλειο; Αν ναι, τότε πες μου να το διορθώσω ανάλογα.

ermis85 είπε:
Οχι αναφερομαι στο μπλε λεωφορειο της ΕΑΣμε αριθμο 828 και λειτουργουσαν ταυτοχρονα με το τρολει 17. Το ξερω γιατι οποιο ερχοταν πρωτο το επερνα για Πειραια
Μα και το 848 που σου λέω, μπλε της ΕΑΣ ήταν! Είχε διαδρομή 848: Πειραιάς-Αγ.Γεώργιος (παλιά αρίθημηση 74) και υπήρχε και το 908: Πειραιάς-Υπαπαντή, που έκανε τοπικά δρομολόγια μέχρι την Υπαπαντή και πήρε αριθμό από 9, γιατί η Υπαπαντή είναι εντός των Ορίων του Δήμου Πειραιά. Οι δύο αυτές γραμμές αντικαταστάθηκαν το 1987 από το τρόλεϊ 17, αλλά δεν αποκλείεται και να λειτούργησαν παράλληλα για ένα διάστημα! Σε καμία πάντως περίπτωση δεν είχε τον αριθμό 828, ο οποίος ανήκε και τότε στη γραμμή που ανήκει και τώρα, στην "Πειραιάς-Άσπρα Χώματα-Γ΄Νεκροταφείο!" (παλιά αρίθμηση 129/130) Eκτός βέβαια κι αν περίμενες το τρόλεϊ στην Αγχιάλου, άρα το "μπλε" λεωφορείο ήταν το 826: Πειραιάς-Αγ.Μηνάς, που διέρχεται ακόμα απο 'κει!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Νομίζω ότι πάντα στο Σισμανόγλειο έμπαιναν κάποια από τα δρομολόγια όλης της της μέρας, δεν υπήρχε ξεχωριστός αριθμός "μέσω Σισμανογλείου", αλλά μπορεί και να κάνω λάθος. Η κίνηση του Σισμανόγλειου αυξήθηκε ραγδαία τις δεκαετίες εκείνες, και μπορεί πράγματι να έγινε κι αυτό.
 
ΦΖΠ1 είπε:
Νομίζω ότι πάντα στο Σισμανόγλειο έμπαιναν κάποια από τα δρομολόγια όλης της της μέρας, δεν υπήρχε ξεχωριστός αριθμός "μέσω Σισμανογλείου", αλλά μπορεί και να κάνω λάθος. Η κίνηση του Σισμανόγλειου αυξήθηκε ραγδαία τις δεκαετίες εκείνες, και μπορεί πράγματι να έγινε κι αυτό.
Καλά πριν το '81 και να υπήρχαν δρομολόγια μέσω Σισμανογλείου, τον ίδιο αριθμό θα είχαν, το 106. Δεν υπάρχει ξεχωριστή αρίθμηση για τις "μικροπαραλλαγές" μιας γραμμής πριν το '81, γι' αυτό και συνήθως δε γνωρίζω πότε δημιουργήθηκαν. (όλες οι ιστορικές αναφορές πριν το '81, μιλάνε απλά για "γραμμή Ν.Πεντέλης") Η πρώτη φορά που έχουμε πλήρη καταγραφή τους, είναι το 1981 όπου πήραν όλες ξεχωριστό αριθμό και γι' αυτό και τις έχουμε αναλυτικά.
 
pvuccino:

"Ο αριθμός 32 που φαίνεται να έχει η συγκεκριμένη γραμμή στη φωτό του 1955, είναι μάλλον εσφαλμένος. Ερευνώ εδώ και χρόνια την ιστορία των συγκοινωνιών στην Αθήνα και πουθενά (πλην αυτής της μιας φωτογραφίας) δεν αναφέρεται ο συγκεκριμένος αριθμός γι' αυτή τη γραμμή. Κι έγω πίστευα αρχικά ότι ξεκίνησε ως "32" αλλά κανένα από τα στοιχεία που συγκέντρωσα δεν επιβεβαιώνει αυτή τη θεωρία μου. Εν αντιθέσει, όλα συνηγορούν στο ότι ξεκίνησε κανονικά ως 165. Εσύ το θυμάσαι προσωπικά ως 32 ή απλά το έχεις διαβάσει κάπου;"

vpaparos1:

Για τη γραμμή 32, δεν το θυμάμαι προσωπικά-πρέπει κάπου να το έχω διαβάσει. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, ήταν 165.

Λοιπόν, pvcuccino: Δεν θυμάμαι πού το έχω διαβάσει, αλλά στο leoforeia.gr: http://leoforeia.gr/forum/showthread.php?tid=8180&page=2 διάβασα τη Δημοσίευση #12, που δημοσίευσες εσύ ο ίδιος. Προφανώς -και μπράβο σου- κάθησες, το έψαξες και το επιβεβαίωσες!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
vpaparos1 είπε:
pvuccino:Για τη γραμμή 32, δεν το θυμάμαι προσωπικά-πρέπει κάπου να το έχω διαβάσει. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, ήταν 165.

Λοιπόν, pvcuccino: Δεν θυμάμαι πού το έχω διαβάσει, αλλά στο leoforeia.gr: http://leoforeia.gr/forum/showthread.php?tid=8180&page=2 διάβασα τη Δημοσίευση #12, που δημοσίευσες εσύ ο ίδιος. Προφανώς -και μπράβο σου- κάθησες, το έψαξες και το επιβεβαίωσες!
Βασικά η ανάρτηση στην οποία αναφέρεσαι έγινε μετά την κουβέντα μας εδώ, όπου είχα βρει κι άλλη φωτογραφία του Πειραιάς-Σύνταγμα με τον αριθμό 32 και κατάλαβα ότι αποκλείεται να 'ναι σύμπτωση. (να μπήκε δηλαδή κατά λάθος ο αριθμός 32 σε δύο διαφορετικά οχήματα σε διαφορετικές χρονολογίες) Επίσης αποκλείεται να 'ναι σύμπτωση το γεγονός ότι τις χρονιές που φαίνεται να λειτούργησε αρχικά το 32 ως Αθήνα-Πειραιάς ως γραμμή των ΚΤΕΛ και όχι των ΕΗΣ (από το 1940 μέχρι το 1955) η γραμμή που πήρε μετά τον αριθμό 32 (Αθήνα-Αμφιθέα) ήταν ενσωματωμένη σ' αυτήν της Γλυφάδας. Από την άλλη μου έκανε τρομερή εντύπωση ότι οι ΕΗΣ θα άφηναν να λειτουργήσει μια γραμμή των ΚΤΕΛ με διαδρομή Αθήνας-Πειραιά, αφού είχαν το αποκλειστικό δικαίωμα της σύνδεσης αυτής από το 1869 και όταν το 1932 δημιουργήθηκε η άλλη γραμμή Αθήνας-Πειραιά (η σημερινή 049) προσέφυγαν στο Δικαστήριο της Χάγης με αποτέλεσμα η γραμμή να λειτουργεί με καθεστώς μειωμένων δρομολογίων! Από την άλλη είχα μια δημοσίευση της Εφημερίδας "Ελευθερία" του 1953 που αναγγέλει την ίδρυση της παραπάνω γραμμής με κάθε λεπτομέρεια, αλλά η ημερομηνία της ίδρυσης αυτής δεν "κολλάει" με τον αριθμό 165, γιατί τότε οι αριθμοί έφταναν περίπου ως το 150.

Άρα η μόνη λογική εξήγηση που μπόρεσα να βρω ήταν αυτή που αναφέρω και στο δημοσίευμα. Ότι δηλαδή ξεκίνησε η γραμμή ως 32 το 1940 και οι ΕΗΣ προσέφυγαν και πάλι στο Δικαστήριο της Χάγης, αλλά λόγω του Πολέμου και της Κατοχής το θέμα πάγωσε. Κατά τη διάρκεια της Κατοχής έτσι κι αλλιώς οι περισσότερες γραμμές έπαψαν να λειτουργούν εντελώς και όταν τελικά ξανάρχισε η λειτουργία τους, η γραμμή απλά δεν επανήλθε μαζί με τις υπόλοιπες, επιλύοντας έτσι το θέμα με τους ΕΗΣ. Όταν όμως το 1953 ξεκίνησε η κατάργηση των τραμ, τα ΚΤΕΛ θεωρώντας ότι το τραμ Καλλιθέας θα καταργηθεί εντελώς (χωρίς να αφήσει στη θέση του τρόλεϊ, κάτι που έγινε τελικά) αποφασίζουν να ιδρύσουν αυτή τη γραμμή με διέλευση από Θησέως. (εξου και η αναγγελία ίδρυσης στην εφημερίδα) Επειδή όμως 1) το τραμ Καλλιθέας συνέχιζε (προς το παρόν τουλάχιστον) να λειτουργεί και 2) η διαδρομή συνέχιζε να είναι ανταγωνιστική των ΕΗΣ, η γραμμή τελικώς καταργήθηκε πριν καν αρχίσει να λειτουργεί! Και επανιδρύθηκε το 1955 (όπου ξεκίνησαν τα "πράσινα" των ΕΗΣ) αποκλειστικά από τους ΕΗΣ, που διατήρησαν όμως τον "αρχικό" αριθμό 32 αφού έτσι κι αλλιώς οι γραμμές τους είχαν εντελώς δικιά τους αρίθμηση, άσχετη μ' αυτή των ΚΤΕΛ. Επειδή όμως ήδη λειτουργούσε και η άλλη 32 (της Αμφιθέας) των ΚΤΕΛ στη Συγγρού και ο κόσμος μπερδευόταν, αποφάσισαν να ενταχθεί η συγκεκριμένη κατ' εξαίρεση στο σύστημα αρίθμησης των ΚΤΕΛ παίρνοντας τον αριθμό 165. (που "ταιριάζει" αριθμητικά με μια γραμμή που ιδρύθηκε γύρω στα 1958/1959)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
και η πιο περιπετειώδης. Θυμάστε μια εποχή με τα διώροφα λεωφορεία στη γραμμή αυτή?

πολυ σωστα
βεβαιως αν και ημουν ενα μικρο σκ@τουλακι,τα θυμαμαι ναι
 
Πίσω
Μπλουζα