Ρετρό καλλιστεία

Φαίνεται ότι τα πράγματα, όσον αφορά στα καλλιστεία του 1929, ήταν πιο περίπλοκα από όσο έδειχναν.

Αρχικά, είχαμε μία "περίπτωση Τζούλιας Αλεξανδράτου", τηρουμένων ασφαλώς των αναλογιών...

Παραθέτω δημοσίευμα της 24ης Ιανουαρίου.

Αφροδίτη Πετρουνάκου (ΕΘΝΟΣ, 24-1-1929).png
 
Και κατά δεύτερο λόγο, υπήρξε μία τουλάχιστον, σοβαρή ένσταση για την ορθότητα της διαδικασίας που ακολουθήθηκε (δημοσίευμα της ίδιας ημέρας)

Ακύρωση της ΜΙΣ Ελλάδας (24-1-1929).png
 
Ε, βεβαια. Ο αττικος ουρανος. Για να βαλεις ολες τις επιδοξες Μις κατω απ' τον ηλιο και να δεις αν εχουν κυτταριτιδα. :D
 
Μετά το θρίαμβο της δεσποινίδας Καρατζά (1929,) ακολουθούν τα μεθεόρτια στο σπίτι της, στην Πάτρα, όπου συρρέει πλήθος κόσμου, προσφέροντάς της κάθε είδους δώρα, ενώ ανακοινώνεται και ο αρραβώνας της με γόνο γνωστής οικογένειας. Από την άλλη, οι αντίπαλές της για το στέμμα της 'Μις Ελλάδας" επιμένουν...

Αρραβώνες της Μις Ελλάδος 1929 (ΕΘΝΟΣ, 25-1-1929).png

Τρίτη αντίπαλος της Μις Ελλάδος του 1929 (ΕΘΝΟΣ, 25-1-1929).png
 
"Με μίαν λέξιν επί αρκετά λεπτά εβασίλευεν αληθές πανδαιμόνιον"

Ο ξελιγωμένος ανταποκριτής δεν ήξερε καν να μετράει. Με μίαν λέξιν 6 λέξεις.

Πάντως η όλη ιστορία όπως περιγράφεται είναι αηδιαστική, από την πατρινή υστερία για την ντόπια σελέμπριτυ (ούτε να είχε κερδίσει στο survivor) μέχρι τον μπαμπά του γαμπρού που μέχρι τότε δεν είχε δώσει τη συγκατάθεση για το γάμο αλλά την έδωσε μετά την εκλογή της διότι προφανώς ανέβηκε η αξία της νύφης. Από κοντά κι ο μαυραγορίτης θεατρώνης που ανέβασε την τιμή των παραπλεύρως θεωρείων. (Προσέξτε την κομψή διατύπωση: "τα παραπλεύρως θεωρεία ανετιμήθησαν" λες και κάνανε τα θεωρεία συνέλευση και αποφάσισαν, "Αδέρφια, αφού έγινε τέτοια τιμή σε ένα από μας ας ανατιμηθούμε και τα υπόλοιπα". Και στις μέρες μας το ίδιο γίνεται. "Οι τιμές ανεβαίνουν" λες και το κάνουν μόνες τους και δεν είναι κάποιοι άνθρωποι που τις ανεβάζουν.)
 
επίσης Ελέφαντα αι Πάτραι κολακευσθείσαι... ενώ φυσικά δεν κολακεύτηκαν ...οι Πάτρες αλλά οι Πατρινοί!
 
Μ' αρεσει που το εκλιναν κιολας. "Της Μις Ελλαδος". :)
Σωστό είναι, πάντως. Από την άλλη, σήμερα ακούμε το ανυπόφορο, ακόμη κι από επαγγελματίες αθλητικούς συντάκτες, "του Απόλλων Σμύρνης" κλπ

Είναι κατάντια, όπως και να το κάνουμε...?

Μία πραγματικά, ωραία γυναίκα!

Εδώ μάλλον αναφέρονται στο σοβαρό πρόβλημα με την υγεία της, το οποίο, ευτυχώς, αντιμετώπισε με επιτυχία.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
"Με μίαν λέξιν επί αρκετά λεπτά εβασίλευεν αληθές πανδαιμόνιον"

Ο ξελιγωμένος ανταποκριτής δεν ήξερε καν να μετράει. Με μίαν λέξιν 6 λέξεις.

Πάντως η όλη ιστορία όπως περιγράφεται είναι αηδιαστική, από την πατρινή υστερία για την ντόπια σελέμπριτυ (ούτε να είχε κερδίσει στο survivor) μέχρι τον μπαμπά του γαμπρού που μέχρι τότε δεν είχε δώσει τη συγκατάθεση για το γάμο αλλά την έδωσε μετά την εκλογή της διότι προφανώς ανέβηκε η αξία της νύφης. Από κοντά κι ο μαυραγορίτης θεατρώνης που ανέβασε την τιμή των παραπλεύρως θεωρείων. (Προσέξτε την κομψή διατύπωση: "τα παραπλεύρως θεωρεία ανετιμήθησαν" λες και κάνανε τα θεωρεία συνέλευση και αποφάσισαν, "Αδέρφια, αφού έγινε τέτοια τιμή σε ένα από μας ας ανατιμηθούμε και τα υπόλοιπα". Και στις μέρες μας το ίδιο γίνεται. "Οι τιμές ανεβαίνουν" λες και το κάνουν μόνες τους και δεν είναι κάποιοι άνθρωποι που τις ανεβάζουν.)
Πέρα από την ορθότατη παρατήρηση για τη λεκτική-συντακτική "αστοχία", νομίζω η ουσία του κειμένου θα πρέπει να κριθεί με γνώμονα τα ήθη της εποχής. Εκείνους τους καιρούς (μέχρι και πολύ πρόσφατα, άλλωστε) το να αναδειχθεί σαν ομορφότερη Ελληνίδα μία κοπέλα από μία πόλη ή χωριό της επαρχίας μας, αποτελούσε αφορμή για τέτοιου είδους υπερβολικές εκδηλώσεις που σήμερα, ασφαλώς, φαντάζουν αστείες έως γελοιότητας. Πέρα από αυτό όμως, το όλο κείμενο διατηρεί τη "γραφικότητα" και την αξία του, πρωτίστως σαν ντοκουμέντο καταγραφής ηθών και συμπεριφορών.
 
Πίσω
Μπλουζα