Ρετρό οχήματα

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας exetlaios
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
πραγματικα με καλυψες πληρως spyros ως προς την Νισσαν ( Εχω την αντιπροσωπεια της στο καματερο και γνωριζω καποια πραγματα παραπανω ,απλως να ξερετε οτι αν λειτουργουσε το εργοστασιο του βολου ακομα θα παιρναμε QASHQAI-MICRA-XTRAIL τουλαχιστον 2 χιλιαρικα κατω ..) αυτα για να ξερουμε τι ισχυει στην ελλαδιτσα μας ....Τη χωρα της αρπαχτης
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ξέρω καλά τον πατέρα σου
 
Παιδες, αν λειτουργουσε το εργοστασιο του Βολου οντως πολλες οικογενειες θα ετρωγαν ψωμι μεχρι και σημερα και η Βιομηχανικη Ζωνη της πολης δεν θα ηταν ρημαδιο σημερα με ο,τι συνεπαγεται αυτο. Πραγματικα μεγαλη απωλεια!

Ακομη θυμαμαι την εποχη εκεινη και το γεγονος οτι πολλοι στο Βολο, ειδικα στα εξοχικα τους, εφτιαχναν αποθηκες, ακομη και εξτρα δωματιακια με τα μεγαλα ξυλινα-κουτια των κοντεηνερ τα οποια περιειχαν τα διαφορα μερη των προς συναρμολογηση αυτοκινητων.
 
πριν μια εβδομάδα, είδα στην λεωφόρο κύμης, ένα αυτοκίνητο, απο αυτά που είχαν 3 ρόδες . Ξέρει κανείς την μάρκα; μου εκανε φοβερή εντύπωση, είχα χρόνια να δω
 
Reliant Robin

1974.reliant.robin.arp.jpg


ΒΤW θυμαστε τα MEBEA?? (μου φαινεται οτι εβγαζε κατι σαν το παραπανω,διαβαστε παρακατω και δωστε προσοχη στα bold plz)

Πληροφοριες για την Ελληνικη αυτη εταιρεια




MEBEA was an important Greek vehicle manufaturer, producer of light trucks, passenger automobiles, motorcycles, motorbike engines and bicycles.
History

MEBEA was founded in Athens in 1960 by the merger of two companies assembling motorbikes since 1954, and its initials stand for Messogiakai Epiheiriseis Biomihanias, Emporiou kai Antiprosopeion (Mediterranean Enterprises for Industry, Commerce and Representations). It grew to be a significant Greek company with two factories in the north of Athens. Its most successful products were light three-wheeler thucks with 50cc Zundapp engines, that became a common sight all over the country for almost three decades and were exported (in commercial and passenger variants) to Asian markets. Its mopeds and motorcycles (models including the Junior, Apollon and Hermes) mostly used Zundapp engines as well, and some were used, among others, by the Greek Postal Service and the Telecommunications Organization. Apart from the previously mentioned vehicles that were of its own development (MEBEA technology was also employed by another Greek motorcycle and three-wheeler manufacturer, Mego), the company cooperated with Reliant of Britain, starting licence production of the latter's TW9 heavier three-wheeler truck in 1970 and Robin three-wheeler passenger car in 1974. In 1979 MEBEA introduced the Fox light utility vehicle, in line with contemporary Greek 'fashion' for such vehicles like the Pony by Namco, the Farma by MAVA-Renault, and others that appeared later. The Fox was originally designed and built in prototype form by MEBEA itself on modified Reliant Kitten basis, but the final development for type certification was done in collaboration with Reliant in order to bypass the difficulties imposed by Greek law for a "passenger car" production permit. In addition to the motorized vehicle construction mentioned above, other activities during MEBEA history included motorbike engine production (on Italian designs) mostly for export, and the operation of the bicycle division producing a range of bicycle models. The company faced problems in the early 1980s when certain Asian markets were lost, but the final blow came when Greek law stopped 'favoring' light passenger-utility vehicles, essentially killing the Fox model (along with about half a dozen similar Greek automobiles). In 1983 production of the Fox was stopped (it then started in Britain, though, by Reliant itself), and soon MEBEA, a company associated with a wide variety of light vehicles that "served" thousands of Greeks, ceased to exist.

MEBEAFox.jpg


(1972)
Link

MEBEA Wikipedia
 
Άσχετο, τι υπάρχουν στη συλλογή μου (κανονικά και όχι μινιατούρες έτσι ;)

Skoda 1000Mb μοντέλο 1964 σε τρισάθλια κατάσταση.

Citroen GS Special μοντέλο 1974 σε ελεϊνή κατάσταση (αυτό θα ανακατασκευαστεί).

Citroen GS Special μοντέλο 1976 που το αγόρασα σε καλή κατάσταση αλλά το έχω διαλύσει.

Kreidler Florett RS (η αθάνατη Φλορέτα) μοντέλο 1967 σε άσχημη κατάσταση

Kreidler Florett Cockpit (?) μοντέλο 1973 σε μέτρια κατάσταση.
 
εμεις παντως καποτε ειχαμε αυτο.. (σε γκρι-ασημι ) το γουσταρα παρα πολυ.... :darkglasses:

celica.jpg
 
Ντεσεβώ και Άγιος ο Θεός!!!
 
Εμείς είχαμε ένα simca σαν αυτό
dev110004iq8.th.jpg'%20alt='dev110004iq8.th.jpg'
αλλά χρώματος λευκού χςρίς προβολάκια(είναι και στην πρόσφατη διαφήμιση που αλλάζει και γίνεται bentley) και μέτα πήραμε το nissan sunny to βολιώτικο(το 1987 το πήραμε) που το χάμε μέχρι και πριν ένα μήνα!
 
Παιδιά, δεν είχα ιδέα για τις ελληνικές αυτοκινητοβιομηχανίες... Ίσως επειδή ποτέ δεν με ενδιέφεραν ιδιαίτερα τα αυτοκίνητα, αλλά είναι πολύ ενδιαφέρον από επιχειρηματικής/πολιτικής πλευράς!
 
Καλημέρα παίδες και καλώς σας βρήκα! (πρώτο ποστ ένεκα)

Πέρασα όλα μου τα παιδικά χρόνια με ένα Datsun 120 Y χρώματος βυσσινί. 4 ταχύτητες, πισωκούνα, 160 κοντέρ και φυσικά τπτ από εξτρά εξοπλισμό εκτός από ένα πακέτο με νίκελ και προστατευτικά που όπως μου είχε πει ο πατέρας μου ήταν ειδική παραγγελία αλλουνού που το τζούρνεψε λόγω επαγγελματικών σχέσεων (εξουσιοδοτημένος επισκευαστής Νισσάν για πολλά χρόνια). Επωλήθη μετά από μια 20ετία σε πολύ καλή τιμή αφού αντεκαταστάθη από πολύ πιο σύγχρονο μοντέλο άλλης εταιρείας που συνεργαζόμαστε μέχρι σήμερα. Ενδιάμεσα είχε φορέσει και 15άρι κινητήρα από αγροτικό, αλλά διαρκώς έκοβε τον κεντρικό, οπότε τελικά νομίζω έμεινε με ένα 13άρι. Φυσικά ο πατέρας είχε βάλει ηλεκτρονική ανάφλεξη σε αντικατάσταση της κλασικής πλατίνας και ένα σωρό άλλες παλαιομαστορικές πατέντες (ωραία καλοκαίρια στο συνεργείο ως πιτσιρικάς)...

Επίσης να παραθέσω τη γνώμη μου σε δύο θέματα:

Πρώτον για το εργοστάσιο της Νισσάν επειδή τα ξέρουμε και από πρώτο χέρι, όντως φταίει το κράτος για την έλλειψη στήριξης (όλως περιέργως για το συγκεκριμένο δεν έφταιγε ο συνδικαλισμός όπως στις περισσότερες περιπτώσεις, βλέπε εργοστάσιο Goodyear). Ο Θεοχαράκης έβγαζε ένα πολύ μικρό κέρδος από κάθε αυτοκίνητο που παράγονταν και όταν είδε ότι το κράτος τον έγραφε κανονικά αποφάσισε να το κλείσει. Πρώτη εταιρεία θυμάμαι που επλήγει ήταν η Pebssa με τις εξατμίσεις, γιατί όπως αναφέρατε ζούσαν κι άλλες βιοτεχνίες και βιομηχανίες από αυτό το εργοστάσιο. Και φυσικά όλο το σκηνικό με τα όπελ και τις ξαρά έγινε λόγω συγγενειών-συμπεθεριών υπουργών τότε με τις αντίστοιχες αντιπροσωπείες.

Δεύτερον, εντάξει και εγώ γουστάρω τα παλιά αυτοκίνητα, όνειρό μου είναι να αναπαλαιώσω μια 944, αλλά το να θέλουμε να τα κυκλοφορούμε σήμερα καθημερινά και για δουλειές είναι το λιγότερο κοινωνικά ανεύθυνο: ρύποι, κατανάλωση, ασφάλεια κλπ. Μπορεί στο καινούριο να χαλάσει ένα ηλεκτρονικό μπλιμπλίκι, αλλά δεν πρόκειται να φύγει το μπαλάκι από το ψαλίδι όπως είπε ένας φίλος και να κινδυνέψει να σκοτώσει κόσμο. Μπορεί τότε με 10 αυτοκίνητα στο δρόμο η οδηγική συμπεριφορά να μην ήταν τόσο σοβαρός παράγοντας, αλλά σήμερα που καλώς ή κακώς τα αμάξια έχουν γίνει 10.000 και κυκλοφορούν κακώς κι ένα σωρό άνιωθοι δεν είναι δυνατόν να περιμένουμε ότι ένα 2cv ή ένα παλιό beetle θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στις καθημερινές οδηγικές ανάγκες ή ότι θα είναι ασφαλές ενεργητικά και παθητικά...
 
TopGunZ είπε:
αλλά το να θέλουμε να τα κυκλοφορούμε σήμερα καθημερινά και για δουλειές είναι το λιγότερο κοινωνικά ανεύθυνο
Χμμμ,δηλαδή το Seat Ibiza 1991 μοντέλο που έχω,λες να με κατατάσσει στην κατηγορία αυτή ;;
 
Το δικό μου αυτοκίνητο είναι καινούριο οπότε συγκρίνοντας το με τα αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας διαπιστώνω ότι η πρόοδος είναι τεράστια σε βαθμό που πολλές φορές απορώ πως ταξιδεύαμε πολυμελής οικογένειες με αυτά τότε. Όμως, όπως άλλωστε συμβαίνει και με τους παλαιούς υπολογιστές εδώ μέσα, κάθε τι ρετρό αγγίζει ευαίσθητες χορδές στα μέλη του φόρουμ. Θέλετε επειδή αναπολούμε τα παιδικά και τα εφηβικά μας χρόνια, θέλετε από νοσταλγία, θέλετε ως διέξοδο από την σκληρή καθημερινότητα, θέλετε όλα μαζί... :)

Η αυτοκίνηση έχει μια ιδιαιτερότητα...αποτέλεσε το μέσο που στην πράξη εκμηδένισε τις αποστάσεις, έφερε κοντά τους ανθρώπους και έδινε μια υπέροχη αίσθηση ελευθερίας και περιπέτειας που μόνο δίτροχο(πάλι μηχανοκίνητο μπορεί να προσφέρει). Υπό αυτό το πρίσμα πολλές από τις εμπειρίες, αναμνήσεις μας σχετίζονται με το αυτοκίνητο είτε άμεσα είτε έμμεσα αφού μας μετέφερε σε προορισμούς, σε κοινές εμπειρίες με την οικογένεια και φίλους κλπ. Ποιος από εμάς δεν θυμάται..ρετρό διαδρομές με την οικογένεια του στην υπέροχη ελληνική επαρχία;

Επίσης να σημειώσω ότι αποτέλεσε τομέας εφαρμογής της τεχνολογίας που χαρακτήρισε κάθε εποχή ενώ η κατοχή του εξέφραζε παράλληλα το στάτους αλλά και την οικονομική δύναμη του κατόχου.

Συμπέρασμα: Φίλε topgunZ έχεις δίκιο ότι η χρήση τν παλαιών αυτοκινήτων πλέον είναι ασύμφορη, περιβαλλοντολογικά ανεύθυνη και πρακτικά ασύμφορη, όμως τότε πρέπει να μην ξαναγγίξουμε τα ρετρό home computers μας διότι τα καινούρια pc κάνουν τα πάντα καλύτερα και ταχύτερα....
 
spyros_s είπε:
Θέλετε επειδή αναπολούμε τα παιδικά και τα εφηβικά μας χρόνια, θέλετε από νοσταλγία, θέλετε ως διέξοδο από την σκληρή καθημερινότητα, θέλετε όλα μαζί... :)
Μου επιτρέπεις να συμπληρώσω φαντάζομαι...

Θέλετε γιατί το ξεφτιλίσανε με τα τόσα πολλά ηλεκτρονικά στα νέα αυτοκίνητα,θέλετε διότι πολλά εξ' αυτών γίνονται κιμάς σε ενδεχόμενη σύγκρουση,θέλετε γιατί τα νέα αυτοκίνητα είναι πανάκριβα,θέλετε γιατί τα παλαιά είναι πιο αξιόπιστα... ;)
 
Μάνο έχεις μερικώς δίκιο...πράγματι τα πολλά ηλεκτρονικά αποστειρώνουν την οδήγηση όμως η παρουσία τους είναι πραγματικά χρήσιμη στον μέσο οδηγό που μετακινείται απλά από το α σημείο στο β. Για το θέμα του ...κιμά τα σύγχρονα αυτοκίνητα λόγω των ζωνών παραμόρφωσης μεταφέρουν την ενέργεια της σύγκρουσης σε όλο το αμάξωμα διαθέτοντας παράλληλα ενισχυμένο κλωβό ασφαλείας για την καμπίνα επιβατών γεγονός που μεν καταστρέφει το αυτοκίνητο διατηρεί όμως ασφαλείς του επιβάτες. Αυτό αποτελεί συνειδητή επιλογή επομένως για τους κατασκευαστές. Διαφωνώ επίσης στο γεγονός ότι τα καινούρια αυτοκίνητα είναι πανάκριβα. Συγκριτικά με το παρελθόν και ειδικά με την δεκαετία του 80 είναι πολύ φθηνότερα αφού ο μισθός ενός έτους λογικά φτάνει για την αγορά του. Θυμάσαι πόσο έκαναν την δεκαετία του 80 με τους τεράστιους κρατικούς φόρους;

Συμφωνώ φυσικά στο σχόλιο περί αξιοπιστίας, αφού δεν είχαν ηλεκτρονικά, ήταν πιο απλοϊκά φτιαγμένα, μπορούσες μόνος σου να επισκευάσεις κάποια πράγματα ενώ δεν υπήρχε αυτό που στον βωμό του κέρδους σήμερα ονομάζουμε έκπτωση ποιότητας στο οτιδήποτε κατασκευάζεται σε σχέση με τα υλικά που χρησιμοποιούνταν στο παρελθόν.

(Είμαστε λίγο off topic αλλά καλό είναι να γράψουμε κάποια σχόλια...συγχωρέστε με μοντεράτορες )
 
manos426f είπε:
Χμμμ,δηλαδή το Seat Ibiza 1991 μοντέλο που έχω,λες να με κατατάσσει στην κατηγορία αυτή ;;
Αν είναι καλοδιατηρημένο όχι δε νομίζω, άλλωστε είναι καταλυτικό, σωστά?

Αλλά μη μου πεις ότι σαπάκια του 80 με ελλειπή συντήρηση είναι και ότι πιο υπεύθυνο.

Μη με παρεξηγείτε, το όνειρό μου είναι κάποια στιγμή, αφού και η τεχνογνωσία και τα μέσα δε μου λείπουνε να μπορέσω να βρω μερικά παλιά διαμαντάκια και να τα αναπαλαιώσω. Αλλά άλλο ένα καλοδιατηρημένο αμάξι αντίκα που το βγάζεις καμιά Κυριακή να το χαρεί και ο κόσμος που θα το βλέπει, κι αλλο ο πισινός, μπροστινός, πλαινός σου να εύχεται να προλάβει να φύγει από την εμβέλεια της πιθανής έκρηξης ή τα καυσαέριά σου να μετρούνται σε καρκινοπάθειες/χιλιόμετρο.

Επίσης για την αξιοπιστία...πλάκα μου κάνετε ρε παιδιά? Πρώτον τα αμάξια της δεκαετίας του 80 άλλαζαν λάδια κάθε 2-3000 χλμ. Δεύτερον η απόδοσή τους ήταν τόσο χαμηλή και τα μίγματά τους τόσο οτι να 'ναι (συνήθως πλούσια για να μην στεγνώσουν) που έκαναν την αντοχή των κινητήρων πανεύκολη δουλειά ακόμα και για την τεχνολογία της εποχής. Τρίτον και κυριότερον τα καύσιμα: ο μόλυβδος της σούπερ ήταν το καλύτερο λιπαντικό για τον κινητήρα. Κάντε έναν κινητήρα του 80 να αποδίδει όσο οι σημερινοί, να καίει και να ρυπαίνει όσο οι σημερινοί και να δούμε αν θα σας πάει μέχρι το περίπτερο...

Τέλος, μη μασάτε τα παραμύθια για ηλεκτρονικά και αίσθηση της οδήγησης. Οι αναρτήσεις γομολάστιχα και τα τιμόνια βαρούλκα των αυτοκινήτων πριν 20 χρόνια δεν αποτελούν οδηγική ευχαρίστηση και μην αρχίσετε για τις Πόρσε και Φεράρι του τότε, γιατί αν τις συγκρίνεις με τις Πόρσε και Φεράρι του σήμερα, θα είνα σα να μιλάμε για Γκολφ και Κορόλα ας πούμε...

Είπαμε λατρεύουμε τα ρετρό αμάξια, έχουν φοβερή συναισθηματική αξία, αλλά πέραν του συναισθήματος υπάρχει και η λογική...
 
Άσχετο αλλά για την ιστορία

Το Citroen GS του 1974 έχει, πέρα από υδροπνευματική ανάρτηση, σύστημα αυτοδιάγνωσης (!), ημιυδραυλικό τιμόνι (!) και άλλες πολλές τεχνολογίες που φόρεσαν άλλες μάρκες 20 χρόνια μετά...
 
ΑΧ ρετρό αμάξια.Εγώ έμαθα να οδηγώ με DKW( δεν έχω φωτογραφία της "Βαρβάρας" όπως το έλεγε ο πατέρας μου,αλλά βάζω μία από google)

Budapest%20classic%20vintage%20car%201961%20DKW%20antique.jpg


Και κάναμε οικογενειακός τον κύκλο της Γιουγκοσλαβίας με αυτό (5μελής οικογένεια)

Volkswagen_Beetle_02.jpg


Το VW ακόμα κλαίο που το έδωσε!!!!!
 
το wartburg της παλαι ποτε Ανατολικης Γερμανιας το θυμοσαστε?

διχρονος κινητηρας τρικυλινδρος....

μπολικο καυσαεριο συνοδευομενο απο τρελο θορυβο....

τελικη ενδειξη στο κοντερ 140km....

παντως και τι δε θα εδινα να οδηγησω ξανα ενα τετοιο αυτοκινητο....

ταρζαν που ελεγε ο πατερας μου.....
 
Πίσω
Μπλουζα