Ρετρό πράγματα σχετικά με αυτοκίνητα, που δεν υπάρχουν πια...

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας panp
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Nα αναφέρω και κάποιους τύπους αμαξωμάτων που καταργήθηκαν με τον καιρό.

Αυτά είναι τα 2θυρα αμαξώματα σε μεσαία και μεγάλα αυτοκίνητα, όπως για παράδειγμα τα παρακάτω.

Audi 100 C2.jpgΑudi 100 2θυρο.

Opel Ascona 2door.jpgOpel Ascona 2θυρο.

Επίσης τα station wagon με 3 πόρτες εναλλακτικά στα 5θυρα, που πλέον δεν υπάρχουν.

Ford Taunus Kombi 60-64.jpgFord Taunus Kombi 3πόρτες.
 
Μόλις θυμήθηκα ένα ακόμα χαρακτηριστικό που έχει εξαφανιστεί και ήταν καθαρά Γερμανικό.

- Ο καθρέπτης από τη μεριά του συνοδηγού που ήταν διαφορετικός σε μέγεθος από αυτόν του οδηγού.

- Στα παλιά βρετανικά αυτοκίνητα, όσα πουλιώντουσταν ως αριστεροτίμονα είχαν μερικά χαρακτηριστικά δεξιοτίμονων. Συγκεκριμένα ήταν σύνηθες η απασφάλιση του καπό να παραμένει στη δεξιά πλευρά. Νομίζω ότι αυτό πλέον έχει εξαλειφθεί.

- Επίσης με το Rover SD1 πρέπει να ξεχάστηκε και το κοινό ταμπλό για αριστεροτίμονα και δεξιοτίμονα. Όλα τα μέρη ήταν κοινά, και απλά τους άλλαζες θέση.

- Οι βιδωτοί εξτρά καθρέπτες που κυκλοφορούσαν, λόγω του ότι οι καθρέπτες δεν ήταν υποχρεωτικοί για πολλές δεκαετίες, και του συνοδηγού έγινε μόλις πρόσφατα. Οπότε κυκλοφορούσαν μερικοί aftermarket. Στο Triumph μου υπήρχαν μεταλλικοί, βιδωτοί, που δεν τρύπαγες την πόρτα, αλλά τους βίδωνες στην υδροροή. Αργότερα υπήρξαν και οι κλασικοί πλαστικοί μαύροι, που τους βίδωνες στην πόρτα κάνωντας τρύπες.

- Οι μηχανισμοί για ηλεκτρικά παράθυρα, που δεν ήταν τίποτα άλλο από μοτεράκια που τοποθετούνταν στη θέση της μανιβέλας και πατώντας το κουμπί, ανέβαζε το παράθυρο αντί για σένα, αλλά με τον κανονικό του μηχανισμό.

- Δόξα το Θεό εξαφανίστηκαν σύντομα τα Lexus-style φανάρια.

- Οι όρθιες ρεζέρβες στο πορτ μπαγκάζ, όπως στα Opel Ascona B.

- Σε λίγο καιρό οι ρεζέρβες κανονικά. :(

- Πλέον έχει γίνει πολύ δύσκολο να αλλάξεις τις λάμπες του αυτοκινήτου σου. Στα Mazda 2 για παράδειγμα, για να αλλάξεις την λάμπα στο πίσω φανάρι, πρέπει να το βγάλεις τελείως, ενώ στα μπροστά πρέπει να γυρνάς τις ρόδες κατάλληλα ώστε να μπορείς να χωθείς στο θόλο... :o

- Τα κοινά ανταλλακτικά. Κάποτε ήταν σύνηθες τα φανάρια να ταιριάζουν σε διάφορα αυτοκίνητα. Και όχι μόνο αυτά. Και δε μιλάμε για καγκουριές. Τα φανάρια από τις DS (νομίζω από την 19αρα) ταίριαζαν σε Alpine και σε POrsche.

- Oι μαύρες ελαστικές αεροτομές.

- Τα ηχεία στην εταζέρα. Έχω την εντύπωση ότι πλέον ελάχιστοι βελτιώνουν τον ήχο στο αυτοκίνητο τους, και ακόμα πιο λίγοι βάζουν ηχεία στην εταζέρα. Ειδικά εκείνα τα τεράστια τετράγωνα κουτιά.

- Πόσο καιρό έχετε να δείτε αυτοκίνητο χωρίς κεντρικό κλείδωμα?

- Οι βενζίνες "Απλή" και "Super".

- Τα καλλύματα στα καθίσματα με χάντρες ξύλινες.

- Το φιλντίσι στο τιμόνι.
 
pro_crossaro είπε:
.- Ούτε η Datsun μετατράπηκε σε Nissan, ούτε η NSU σε Audi. Απλά οι μητρικές εταιρείες (Nissan και VW στην προκειμένη) "εξαφάνισαν" τα brands αυτά.

- Την ικανότητα του βατράχου την έχει κάθε Citroen με αυτού του είδους την ανάρτηση έως και σήμερα.

- Το NSU TT δεν είχε ποτέ wankel κινητήρα. Έναν αερόψυκτο τετρακύλινδρο κινητήρα είχε. Το πρώτο αυτοκίνητο με κινητήρα wankel που βγήκε στην παραγωγή είναι το NSU Spider και το ακολούθησαν το Mazda Cosmo 110S και το NSU Ro80. Ο κινητήρας wankel συνεχίζει να ζει στα Mazda Rx8.

Δε σε πιάνω. Η αρχή λειτουργίας είναι η ίδια, είτε μιλάμε για τον wankel του Ro80 είτε του Rx8.
Κάποιες παρατηρήσεις εδώ διότι παρερμηνεύτηκαν όσα έγραψα.

Πράγματι η νισσαν απορρόφησε την φίρμα ντάτσουν όχι όμως και τους τίτλους των μοντέλων της αρχικής εταιρείας...έτσι τα ντασουν τσέρυ έγιναν νισαν τσέρυ όπως και τα μπλουμπερντ και σανυ. Κάτι ανάλογο με την αλλαγή της φίρμας daewoo σε chevrolet στην Ευρώπη! Να δώσω και μια είδηση εδώ...ο όμιλος ρενω-νισσαν ετοιμάζει την αναβίωση της ντατσουν με φθηνά οχήματα στα πρότυπα της ντάτσια στην Ευρώπη, για της αναπτυσσόμενες χώρες της Ασίας και της Ν. Αμερικής.

Πράγματι έκανα λάθος στο μοντέλο nsu που φορούσε βάνκελ μοτέρ και ορθά διορθώθηκε.Αναφορικά με το βανκελ έγινε αναφορά στο ρχ7 που ήταν η τελευταία τούρμπο υλοποίηση στο (batmobile) ρχ7 μαρκ3 και στη συνέχεια περάσαμε στις περισσότερο αξιόπιστες (όσο μπορεί να είναι αυτες...) υλοποιήσεις του rx8!

Επίσης της κατάργηση της φίρμας nsu δεν την επέβαλε η audi αλλά η κυρίαρχος στον αντιπαθέστατο όμιλο vag vw.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ακριβώς.

Όσο αν αφορά τους wankel, χωράει πολύ κουβέντα. Αξιόπιστοι δεν ήταν ούτε ως ατμοσφαιρικοί (10Α, 12Α) ούτε ως turbo (13Β) ούτε ως Renessis. Τουλάχιστον με τους 13Β είχαν πολύ δύναμη.

Πάντως έχουμε πολλά να μάθουμε για αυτούς. Τους 4χρονους βενζινοκινητήρες και ντίζελ του εξελίσουν ΟΛΕΣ οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα τελευταία 110+ χρόνια. Τους wankel παρότι όλοι είχαν αγοράσει τα δικαιώματα, ελάχιστοι προχώρησαν στην παραγωγή, και ακόμα λιγότεροι συνέχισαν. Ο εξής ένας: Mazda. Οπότε ειδικά με καύσιμο το υδρογόνο, μάλλον έχουμε πολλά να δούμε.
 
σωστό το τελευταίο σχόλιο για τους βάνκελ...το υδρογόνο θα μετριάσει και τις φωνές για την υψηλότατη κατανάλωση και εκπομπή ρύπων(θα γράψω βέβαια την κακία μου...)

...μόνο αν έχεις vw tsi μπορείς να καταλάβεις πως είναι να συμπληρώνεις λάδι ανά 2 γεμίσματα όπως ορίζει ο κατασκευαστής στους βάνκελ. Μόνο που στα γερμανικά θαύματα ο κατασκευαστής σιωπά!
 
prisma είπε:
Σε ορισμένα αυτοκίνητα χαμηλού κόστους, τα παράθυρα δεν άνοιγαν κανονικά αλλά υπήρχαν 2 φύλλα, όπου το ένα άνοιγε συρταρωτά.Πρόχειρα παραδείγματα:

Προβολή συνημμένου 52437Citroen Ami.

Προβολή συνημμένου 52438Renault 4. Παρουσιάστηκε το 1961 (η σειρά 1 όπως της φωτό) και η παραγωγή του σταμάτησε το 1992!
Φυσικά να μνημονεύσιυμε και τα "σπαστά" περί οριζόντιο άξονα παράθυρα του Citroen 2CV. Μπορούσες να τα κρατήσεις και μισάνοιχτα βάζοντας υποστήριγμα τους πλευρικούς καθρέπτες. Καμαρώστε τα, μαζί με τη "σαρδελοειδώς" ανοιγόμενο οροφή, το κλαπέτο εξαερισμού κάτω από τους καθαριστήρες, και την περιστρεφόμενη φαναριέρα, που αναφέρθηκαν πιο πριν.

2cv_pinkdylan_frome.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Aκτινωτές ζάντες. Στην Ευρώπη αν δε κάνω λάθος μέχρι τα 60s, ΗΠΑ ως αρκετά αργότερα (80s), ακόμα και σε οικογενειακά μοντέλα (φωτό Νο2).

oldsmobile_cutlass.jpg

MG 1500.jpg
 
- Οι αντιπαρασιτικές "πίπες" για τα μπουζί. Μια φορά κι έναν καιρό, από την υψηλή τάση των μπουζί του κινητηρα, δημιουργούνταν παράσιτα την ώρα που άκουγες το ραδιόφωνο του αυτοκινήτου. Το πρόβλημα λυνοταν (τότε) με κάποια πλαστικά καλύμματα στις άκρες των καλωδίων, και σήμερα με τα γνωστά καλώδια σιλικόνης...

- (Αυτό είναι από μοτοσικλέτες) : οι μοτοσικλέτες ΧΩΡΙΣ ΔΕΙΚΤΗ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ! Πολύ διαδεδομένες μέχρι και τη δεκαετία του 80, εκτιμούσες τη στάθμη του καυσίμου ανοίγοντας το καπάκι του ντεπόζιτου και ρίχνοντας μια ματιά προς τα κάτω (στην υπερβολή του, θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις και το γνωστό ξύλινο κοντάρι παραλαβής πετρελαίου από τους διαχειριστές...)

- Τα φορτηγά με "καπώ", όπου προεξείχε η "μούρη" κάτω από το παρμπρίζ της καμπίνας, όπως στο αλήστου μνήμης παλιά Mercedes...

Προβολή συνημμένου 53468 Προβολή συνημμένου 53469
 
Πολύ ενδιαφέρον θέμα έχουμε ένα γνωστό που είχε ενα dacia της δεκαετίας του 80 και είχε το εξής παράξενο¨το ίδιο το εργαλείο που ήταν για να ξεβιδώνει τα μπουλόνια χρησιμοποιούταν και για μανιβέλα για να παίρνει το αυτοκίνητο μπροστά ναι καλά ακούσατε! Το εργαλείο ηταν ενα μαρκούτσι ενός μέτρου στο γνωστό σχήμα της μανιβέλας και η μια πλευρα ηταν για να ξεβιδώνει τα μπουλόνια και η αλλη για μανιβέλα που έμπαινε απο μια τρυπούλα στο κέντρο του προφυλακτήρα.Αυτή η επινόηση εγινε ενδεχομένως γιατι θα χάλαγε συχνά η μίζα ποιός ξέρει...

Παραθέτω και μια φωτό του αυτοκινήτου για να θυμούνται οι παλαιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι.

BIG_0001500765.jpg


BIG_0001500765.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
prisma είπε:
Aκτινωτές ζάντες. Στην Ευρώπη αν δε κάνω λάθος μέχρι τα 60s, ΗΠΑ ως αρκετά αργότερα (80s), ακόμα και σε οικογενειακά μοντέλα (φωτό Νο2).Προβολή συνημμένου 53466Προβολή συνημμένου 53467

Μόνο που στα παραδείγματα των ΗΠΑ μέχρι την εποχή που αναφέρεις, δεν ήταν ζάντες, αλλά τάσια. ;)

Επίσης θυμήθηκα σε Ιταλικά (κυρίως εκεί τα έχω προσέξει), που στα πλαινά τζάμια, εκτός από τα κανονικά που ανεβοκατέβαιναν, είχαν και σταθερά τζαμάκια, πιθανών για να μην σε χτυπάει ο αέρας στον σβέρκο. Τέτοια είχε η fulvia sedan και η Giulietta.

Φορτηγά με μούτρα νομίζω πως υπάρχουν ακόμα στην αμερική.
 
θ' αναφέρω κάτι που δεν θα ξαναδούμε αν και η αλλαγή έγινε στα τέλη των 90'ς

-Αρχικά τα γυάλινα φανάρια που πλέον είναι πλαστικά (και σε πολλά αυτοκίνητα θολώνουν με τα χρόνια)...

-Τα κάτοπτρα που πλέον δεν είναι απλά κοίλα αλλά πολυεπίπεδα με στόχο την καλύτερη διάχυση του φωτός και την high tech αισθητική.

Αυτό δεν ισχύει μόνο για τα μπροστινά φανάρια αλλά και τα πίσω, τα ομίχλης ακόμα και τα φλας πέραν των led!
 
spyros_s είπε:
-Αρχικά τα γυάλινα φανάρια που πλέον είναι πλαστικά (και σε πολλά αυτοκίνητα θολώνουν με τα χρόνια)...
Αυτό είναι τόσο εκνευριστικό, αντιαισθητικό και με αρνητικά αποτελέσματα στο φωτισμό, που κανονικά οι εταιρίες θα έπρεπε να τα αντικαθιστούν δωρεάν! Αλλά έτσι

πως θα κάνανε απόσβεση από το μικρότερο κόστος του πλαστικού ε? Πλήρωνε ηλίθιε ιδιοκτήτη! :rant:
 
panp είπε:
- Οι αντιπαρασιτικές "πίπες" για τα μπουζί. Μια φορά κι έναν καιρό, από την υψηλή τάση των μπουζί του κινητηρα, δημιουργούνταν παράσιτα την ώρα που άκουγες το ραδιόφωνο του αυτοκινήτου. Το πρόβλημα λυνοταν (τότε) με κάποια πλαστικά καλύμματα στις άκρες των καλωδίων, και σήμερα με τα γνωστά καλώδια σιλικόνης...
- (Αυτό είναι από μοτοσικλέτες) : οι μοτοσικλέτες ΧΩΡΙΣ ΔΕΙΚΤΗ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ! Πολύ διαδεδομένες μέχρι και τη δεκαετία του 80, εκτιμούσες τη στάθμη του καυσίμου ανοίγοντας το καπάκι του ντεπόζιτου και ρίχνοντας μια ματιά προς τα κάτω (στην υπερβολή του, θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις και το γνωστό ξύλινο κοντάρι παραλαβής πετρελαίου από τους διαχειριστές...)

- Τα φορτηγά με "καπώ", όπου προεξείχε η "μούρη" κάτω από το παρμπρίζ της καμπίνας, όπως στο αλήστου μνήμης παλιά Mercedes...

Προβολή συνημμένου 53468 Προβολή συνημμένου 53469
Στην Αμερικη ακομα υπαρχουν τετοιου τυπου φορτηγα.

truck6.jpg

υγ. Το mercedes που εχεις στη φωτο , μεχρι πριν 5-6 χρονια το ειχε ενα γνωστος για μεταφορα νερου δεν ειχε παθει τιποτα το εργαλειο. ;)

orange351_flat.JPG
 
To πρόβλημα με τα πλαστικά (φανάρια, ταμπλώ κλπ.) δεν υπάρχει όταν το αυτοκίνητο φυλάγεται σε κλειστό γκαράζ ή PILOTIS που δεν την πιάνει ο ήλιος.

Και τα δικά μου φανάρια είναι πλαστικά, του 2000, και δεν έχουν πάθει τίποτα. Αντιθέτως, σε τέτοιας ή και μικρότερης ηλικίας αυτοκίνητα με έδρα π.χ. νησιά του Αιγαίου, είναι σίγουρο ότι θα δεις "καμένα" καφέ φανάρια, αλλά και τις γνωστές λίμνες ξεφλουδίσματος του χρώματος...

Γι αυτό παιδιά, υπόγειο γκαράζ και ξερό ψωμί (άσε που από το 2000 έχω την ίδια εξάτμιση και μόλις την τρίτη μπαταρία, αφού το αυτοκίνητο διανυκτερεύει χωρίς συναγερμό...).

Τώρα, όσο για τα γνωστά αμερικάνικα "τρόκια", φυσικά τα περισσότερα έχουν καπώ, όπως και τα τερατώδη χωματουργικά φορτηγά τύπου Terex... Αλλά είναι πια κάτι σπάνιο, αφού τα "κοψομούρικα" φορτηγά (όπως και τα αυτοκίνητα, δηλαδή τα βανάκια) είναι πολύ ευέλικτα σε "συνήθεις" δρόμους...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ajax87 είπε:
Στην Αμερικη ακομα υπαρχουν τετοιου τυπου φορτηγα.
Όχι απλώς υπάρχουν αλλά είναι τα συνηθέστερα, υποθέτω γιατί είναι φτηνότερα και ίσως πιο εύκολα στην ψύξη της μηχανής. Δεν είχαν καν προσέξει ότι στην Ελλάδα δεν είναι το ίδιο συνηθισμένα...

Χε χε χτες όπως γύριζα από τη δουλειά είχα μπροστά μου ένα τέτοιο γυρισμένο ανάποδα... ήταν μόνο το μπροστά μέρος (μηχανή και καμπίνα οδηγού) που προφανώς το έσερνε άλλο, αλλά δεν έβλεπα το άλλο, μόνο αυτό που κοιτούσε προς τα μένα. Ωστόσο όση ώρα το έβλεπα αισθανόμουνα άβολα κι ας ήξερα ότι ΔΕΝ ήταν φορτηγό που ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση στη λωρίδα μου.
 
Συμπληρώνω, μετά από καιρό, και μερικές "ρετρό" επισκευές, που δε να ξανακούσουμε πια :

- η ρύθμιση καρμπυρατέρ : τσιτάτα όπως "το καρμπυρατέρ μου βήχει", "ο γιατρός των καρμπυρατέρ" κλπ. μπήκαν στο χρονοντούλαπο μετά τους εγκεφάλους και τα μπεκ ψεκασμού...

- "πλατίνες" : πριν από την εποχή της ηλεκτρονικής ανάφλεξης, ένα διακενόμετρο ("φίλλερ") αναλάμβανε την, καθοριστικής σημασίας εργασία αυτή, λύνοντας προβλήματα του στυλ "μου σβήνει στο φανάρι"...

- πείροι-δαχτυλίδια : πιθανώς υπάρχουν ακόμα στους μπροστινούς τροχούς, ωστόσο η φθορά τους παλιότερα ήταν πιο συχνή, δημιουργώντας στους τροχούς τζόγο κατά την έννοια του ύψους (δηλ. με σηκωμένο τον τροχό στο γρύλλο, έβαζες ένα χέρι πάνω και ένα κάτω και κοιτούσες αν υπάρχει τζόγος). Η εργασία ήταν πολύ δύσκολη, απαιτούσε πρέσσα και ήταν και πανάκριβη...

- "σταυροί" : Στα αυτοκίνητα με διαφορικό πίσω, και επειδή πολλές φορές ο άξονας ήταν τεθλασμένος, ήταν αναπόφευκτο η κίνηση να μεταδίδεται μέσω του περίφημου συνδέσμου Cardan ("σταυρού"). Aπαιτούνταν συχνός έλεγχος, αφού βλάβη στη θέση αυτή, εκτός από την απώλεια μετάδοσης, μπορούσε να προκαλέσει και τροχαίο ατύχημα, αφού αν το πίσω κομμάτι του άξονα "κοβόταν" και έπεφτε η άκρη του στο δρόμο, το αυτοκίνητο μπορούσε να σηκωθεί στον αέρα σαν καρυδότσουφλο. Υπήρχε και η έκφραση "κάρφωσε σταυρούς", που πρέπει να έχει μείνει πλέον μόνο στα φορτηγά. Εξίσου ρετρό και η έκφραση "έκανε διαφορικό", όταν το αυτοκίνητο από κάποιο παραζόρισμα, κατέστρεφε τελικά τα γρανάζια της πίσω μετάδοσης...

- "έκαψε φλάτζα" : είναι κάτι που και σήμερα μπορεί να συμβεί, ωστόσο υπάρχουν περισσότερα συστήματα ελέγχου, τόσο για τη θερμοκρασία της μηχανής όσο και για τη στάθμη του ψυκτικού υγρού του κυκλώματος.

- "εξαέρωση φρένων" : απαραίτητη η εξαέρωση του υδραυλικού κυκλώματος των φρένων και σήμερα, αλλά μάλλον θα πρέπει να υπάρχουν κάποια αυτόματα εξαεριστικά, και όχι το πάλαι ποτέ "σωληνάκι μέσα στο ποτήρι"...Εν ολίγοις, μάλλον "ρετρό" έλεγχος.

- "αλλαγή φερμουίτ" : αυτοκίνητα με ταμπούρα (μόνο για πίσω, εννοείται) υπάρχουν ακόμα, αν και τα δισκόφρενα έχουν την τάση να καθιερωθούν και στους τέσσερις τροχούς. Φερμουίτ ήταν τα υλικά τριβής στα ταμπούρα, σε αντιδιαστολή με τα γνωστά "τακάκια". Η επισκευή περιλάμβανε ακόμα ελατήρια και "κυλινδράκια", ενώ βλάβη του ταμπούρου κατέληγε σε πατεντιάρικα "τορναρίσματα". Αυτές οι εργασίες σιγά-σιγά εξαφανίστηκαν, λόγω καλύτερης ποιότητας ανταλλακτικών...

- "αλλαγή μαρκούτσι" : επισκευή του τελευταίαου και εύκαμπτου τμήματος του κυκλώματος φρένων, αυτού που κατέληγε στη δαγκάνα του κάθε τροχού. Τα παλιά μαρκούτσια από την πολύχρονη πίεση ανοίγαν, με αποτέλεσμα στην καλύτερη περίπτωση την απώλεια υγρού, στη χειρότερη το να μείνεις χωρίς φρένα. Πολλές φορές φθορές δημιουργούνταν και από την ίδια την κίνηση του τροχού, λόγω κακής στήριξης του μαρκουτσιού. Με τα σημερινά, καλύτερης ποιότητας μαρκούτσια, μάλλον δεν ασχολείται πια κανείς...

- "ρεκτιφιέ καπάκι" : η επισκευή του καπακιού των κυλίνδρων όταν ράγιζε ή έχανε την επαφή του με το υπόλοιπο μπλοκ. Βλάβη εξαιτίας υπερθέρμανσης από κακή ψύξη ή κακή λίπανση, δηλαδή κακή συντήρηση. Σήμερα μόνο κάποιος πολύ μερακλής μάστορας θα σας το έκανε, η συμβουλή είναι αν τα καταφέρατε μέχρι εκεί, να πετάξετε το αυτοκίνητο (και μάλλον και να μην ξαναπαίρνατε άλλο ? )

- μπόσικα κρεμαγιέρας-ευθυγράμμιση μπροστινού συστήματος : υπάρχουν ακόμα τα σχετικά εξειδικευμένα συνεργεία, αλλά τα συστήματα των αυτοκινήτων έχουν γίνει περισσότερο ανθεκτικά. Αν τα πάτε καλά με τα πεζοδρόμια και τις λακούβες, μάλλον δε θα χρειαστείτε ποτέ...

- "ανακατασκευή δυναμό, ανακατασκευή μίζας" : για πολύ μερακλήδες, σήμερα κανείς δε θα εμπιστευόταν το αυτοκίνητό του αν δεν τα αντικαθιστούσε με καινούργιο ανταλλακτικό. Απλά τότε ήταν πανάκριβη η αντικατάσταση. Στα περι μίζας υπήρχε και το "έκαψε καρβουνάκια", ζημιά που γινόταν όταν πήγαινες να βάλεις μπροστά ήδη αναμμένη μηχανή. Σήμερα η κλειδαριά του αυτοκινήτου έχει διάταξη που αποτρέπει την ενέργεια αυτή...

- "αλλαγή αυτόματου" : συσκευή που έλεγχε τον τρόπο φόρτισης της μπαταρίας, και που σήμερα πια σπανίως χαλάει, άσε που υπάρχει και ένδειξη.

- "αντλία βενζίνης, φλοτέρ ρεζερβουάρ" : δεν είναι ότι δε χαλάνε, αλλά σίγουρα πια αντέχουν πάνω από 120-150 χιλιάδες χιλιόμετρα, οπότε αρκετοί οδηγοί μέχρι να αλλάξουν αυτοκίνητο δε βλέπουν το "χρώμα τους"... Βλάβη στην αντλία ακινητοποιεί το αυτοκίνητο, βλάβη στο φλοτέρ σε κάνει να σημειώνεις τους ανεφοδιασμούς βενζίνης σε τεφτέρι...

- "τρύπημα, αλλαγή ( ή επισκευή) ψυγείου" : σπάνιο γεγονός σήμερα, με σωστή συντήρηση, που περιλαμβάνει φυσικά και την πλήρη αντικατάσταση του ψυκτικού υγρού κάθε 2-3 χρόνια, την αποφυγή έκθεσης του αυτοκινήτου σε παγωνιές κλπ. Παλιότερα γίνονταν ακόμα και επισκευές, με ειδικές "τσίχλες".

- "πολλαπλασιαστής, ντιστρυμπυτέρ" : τα τελευταία υπέφεραν από τα νερά της βροχής, αλλά σήμερα είναι περισσότερο προστατεμένα. Έτσι, το σχετικό σπρέι με το οποίο ψεκάζατε τα καλώδια, μάλλον θα σας ήταν χρήσιμο μόνο σε κάποιο συγκεκριμένο "σταμπαρισμένο" τύπο αυτοκινήτου, αν υπάρχει και αυτός. Ο πολλαπλασιαστής ή πυκνωτής θα έλεγα ότι δεν αντικαθίσταται πλέον ποτέ...

- "καδένα εκκεντροφόρου, κάρφωσε βαλβίδες" : λέξεις-εφιάλτες για τους οδηγούς, συνώνυμες του "πέτα το". Οι μεταλλικές αλυσίδες εκκεντροφόρων αντικαταστάθηκαν με τους πιο αξιόπιστους ιμάντες, και η παραπάνω ζημιά αποτελεί παρελθόν, με τη συνήθη χρήση ενός αυτοκινήτου, φυσικά...

- "τρίψιμο βαλβίδων" : να και μια ρετρό εργασία που το αντικείμενό της δεν το ξέρω ούτε κι εγώ, παρά μόνο το όνομά της, εξ' ακοής. Οπότε Pro_crosarro, αναμένουμε !
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
panp είπε:
- "αντλία βενζίνης, φλοτέρ ρεζερβουάρ" : δεν είναι ότι δε χαλάνε, αλλά σίγουρα πια αντέχουν πάνω από 120-150 χιλιάδες χιλιόμετρα, οπότε αρκετοί οδηγοί μέχρι να αλλάξουν αυτοκίνητο δε βλέπουν το "χρώμα τους"... Βλάβη στην αντλία ακινητοποιεί το αυτοκίνητο, βλάβη στο φλοτέρ σε κάνει να σημειώνεις τους ανεφοδιασμούς βενζίνης σε τεφτέρι...
Xα! Προβλήματα με αντλίες βενζίνης είχανε τα Punto 1ης γενιάς. Τουλάχιστον ένα του 1998 που είχα (από καινούργιο) είχα αλλάξει αντλία βενζίνης προληπτικά, αλλά η καινούργια πάλι "σφύριζε" περίεργα κατά καιρούς. :animlaugh: Δε την ξανάλλαξα.....άλλαξα αυτοκίνητο (όχι βέβαια λόγω αντλίας).
 
prisma είπε:
Xα! Προβλήματα με αντλίες βενζίνης είχανε τα Punto 1ης γενιάς. Τουλάχιστον ένα του 1998 που είχα (από καινούργιο) είχα αλλάξει αντλία βενζίνης προληπτικά, αλλά η καινούργια πάλι "σφύριζε" περίεργα κατά καιρούς. :animlaugh: Δε την ξανάλλαξα.....άλλαξα αυτοκίνητο (όχι βέβαια λόγω αντλίας).
Ε, τώρα πια είναι καλύτερες, και κυρίως έχουν και φιλτράκια προστασίας, τόσο το ρεζερβουάρ όσο και η αντλία. Παλιά μπορούσαν να κολλάνε και από "σκουπιδάκια στη βενζίνη" (άλλη ρετρό έκφραση), γιατί ελλείψει φίλτρων το ξένο σώμα μπορούσε να καταστρέψει την αντλία, ή ακόμα και να προχωρήσει μέχρι το "ποτήρι" του καρμπυρατέρ.

elephadas είπε:
Αυτές αμερικανιστί λέγονται "Suicide doors"
Είδα λοιπόν ότι και οι "suicide doors" επανήλθαν. Ως πίσω πόρτες βέβαια, σε πολυμορφικά όπως Fiat Doblo και Opel Μeriva.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
- μπόσικα κρεμαγιέρας-ευθυγράμμιση μπροστινού συστήματος : υπάρχουν ακόμα τα σχετικά εξειδικευμένα συνεργεία, αλλά τα συστήματα των αυτοκινήτων έχουν γίνει περισσότερο ανθεκτικά. Αν τα πάτε καλά με τα πεζοδρόμια και τις λακούβες, μάλλον δε θα χρειαστείτε ποτέ...




στους καρόδρομους που έχουμε πολλά αυτοκίνητα με χαμηλοπρόφιλα λάστιχα υποφέρουν και μαζί με αυτά και το μπροστινό σύστημα και η κρεμαγιέρα! Μάλλον λοιπόν δεν αποτελεί ρετρό φάση αλλά κανόνα
 
Πίσω
Μπλουζα