Ρετρό ταξίδια με τρένο....

Uskoke

RetroAdept
Joined
9 Φεβ 2011
Μηνύματα
3.454
Αντιδράσεις
6.123
Το βάζω εδώ γιατί δεν μπόρεσα να βρώ καλύτερο μέρος. Λοιπόν, είναι 1987, ακι εγώ ξεκινάω το καλοκαίρι για διακοπές στην Γερμανία. Πρώτο ταξίδι με αεροπλάνο, μαζί με μια κοπέλα, 4 χρόνια μεγαλύτερη μου (και φυσικά ήταν ανεκπλήρωτος έρωτας). Μόλις κατεβαίνουμε στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, κρύο-16 βαθμοί, βροχή...Μετά, νυχτερινό ταξίδι με το τραίνο, για Χαϊδελβέργη.

Εκεί έμεινα μαζί με τη νονά μου και το γιό της (η νονά μου είναι γερμανίδα-αυτή με δίδαξε γερμανικά και με υποστηρίζει μέχρι και τώρα) καθώς κα την κόρη της, και την καλύτερη της φίλη (η κοπέλλα που προανέφερα). Πήγαμε σε ένα από τα κάστρα του Λούτβιχ του 2ου (ένας τρελλός βασιλιάς της Βαυαρίας με μεγαλομανία που έχτιζε κάστρα το ένα πάνω στο άλλο), είδαμε το μεγαλύτερο βαρέλι του κόσμου στην Χαϊδελβέργη, ανεβήκαμε στο περίφημο τραινάκι που ανεβαίνει πάνω στο βουνό με ισορροπία, ένα βαγόνι ανεβαίνει, ένα κατεβαίνει ταυτοχρόνως. Το 1988 ταξίδι με interrail,μόνοι μας (15 χρονών!)

Πήραμε το τραίνο από την Αθήνα, βρήκαμε τις θέσεις μας και πετάξαμε έξω αυτούς που κάθονταν μια και τις έιχαμε κλείσει, Όλος ο κόσμος κατέβηκε Θεσσαλονίκη, μας σταμάτησε στην Ειδομένη η αστυνομία γιατί νόμιζε ότι το σκάσαμε από το σπίτι (!) και πήραν στις 3 τη νύχτα τη νονά μου. Περάσαμε από την τότε Γιουγκοσλαβία, θυμάμαι που πουλούσαν τσιγάρα που είχαν καπνό μόνο μέχρι τη μέση, και παγωτά, μόνο γρανίτες (κομμουνισμός γαρ). Βλέπαμε τις αγρότισσες να σκάβουνε με τσάπες στα χωράφια, ανθρώπους με ποδιά και μακριά σφυριά να χτυπάνε τις ρόδες του τρένου... Μετά, γυρίσαμε όλη τη Γερμανία με το τρένο, και μέναμε σε youth hostel που είχε κρατήσει θέση η νονά μου, φτάσαμε μέχρι Αμβούργο (τέρμα Βορράς).

Πάντως, εγώ πρώτη φορά, είδα ντίζελ μηχανές τρένων στην Ελλάδα, ακόμη και η Γιουγκοσλαυία είχε ηλεκτρική έλξη. Αν και διάβασα ότι ο ΟΣΕ έχει τώρα 30 ηλεκτρικές μηχανές, σύγχρονες, 6000 ίππους (ή 5 μεγαβάτ), φτάνουν άνετα τα 200 χλμ/ώρα, έχουν ινβέρτερ, και είναι τελείως με κομπιούτερ. Είναι Ζήμενς.
 
παντα γουσταρα να κανω ενα μεγαλο ταξιδι με τρενο.

Τελικα το μονο που καταφερα ειναι να τελειωσω τα δυο Syberia :)
 
Πρώτη φορά που το ακούω αυτό το παιχνίδι, το έψαξα στην βικιπαίντια και δέιχνει πολύ ενδιαφέρον. Αλλά προς το παρόν έχω αρκετά παιχνίδια :)
 
τα δρομολόγια με τον ΗΣΑΠ μετράνε? :)

αν και έχω ακούσει καλά λόγια για τρενοταξίδια, η μόνη μου ανάμνηση είναι το δρομολόγιο κόρινθος-πειραιάς (τον απρίλιο του '99) για να μας μεταφέρουν όλους τους "καταδικασμένους" στο πλοίο για ΣΕΑΠ...
 
ωραιο θεματακι..!με το interail ειχε ταξιδεψει ο μπραδερ το '85 και ειχε πανομοιοτυπες εμπειριες..(η διαφορα δε με το αεροπορικο εισητηριο ηταν χαωδης τοτε)

Πριν 2 χρονια ειχα κανει το Βελιγραδι-Σαλονικα σε 15 ωρες!Σε ολη την κλιναμαξα ειμασταν 3 ατομα..

Στα 80ς οταν ειμουν στη Σοφια,ειχα κατι εμπειριες-ταξιδακια μεσα απ τα ..κολχοζ(πολυ καλυτερα απο τα δικα μας τρενα,εκεινη την εποχη παντως)

Παντως αυτο που με σημαδεψε ηταν το Τριπολη-Αθηνα σε ...8μιση ωρες (απ τα μελανοτερα σημεια της θητειας..)Εκανα 17 χρονια να μπω σε τρενο..!

Και τρωγοντας φλας,μεχρι εκεινο το ταξιδι ενα απ τα ονειρα της (πρωτης)νιοτης μου,ηταν ενα ταξιδι με τον Υπερσιβηρικο...!

http://www.youtube.com/watch?v=hitRhTAGXDA
 
Κι εγώ έκανα Κόρινθο-Πειραιά το 1999 ...σε 4 ώρες, και είχα ξεραθεί στην δίψα, γιατί φορούσαμε όλοι την χειμερινή στολή ακόμη. Πάντως, τα γερμανικά Ίντερσίτυ τρέχαν τη δεκαετία του '80 με 100 χλμ/ώρα κάτα μέσο όρο. δηλ. για ΑΘήνα-Θεσσαλονίκη γύρω στισ 5 ώρες (με ηλεκτρική έλξη, φυσικά) ενώ το ICE (InterCityExpress) που εγκαινιάστηκε το 1991, 200 χλμ/ώρα, δηλ. 2 1/2 ώρες για ΑΘήνα-Θεσσαλονίκη. Τώρα, μιλάμε για τρένα που ανταγωνίζονται τα αεροπλάνα, γιατί σε πάνε από κέντρο πόλης σε κέντρο πόλης, χωρίς ενοχλητικό ψάξιμο αποσκευών, πέρασμα από ακτίνες Χ, κλπ. Το ICE είναι 13,000 ίππους, και έχει επιτάχυνση 0-100 σε 12 δευτερόλεπτα (!) Τώρα, έχει φτάσει στην 3η γενιά, 300 χλμ/ώρα, και το φτιάχνει ένα κονσόρτσιουμ, από Siemens, AEG, Krupp-Mafei, ABB.
 
Εχω κάνει και εγώ το Interail ανά την Ευρώπη μονο που το έκανα το 2001, δεν ξέρω αν μετράει. Ωραια ηταν αλλά τέτοια ταλαιπωρία... διότι φυσικά κοιμασαι στο τρένο για να γλιτώνεις χρήματα. Τοτε ταξιδεψα και απο Πάτρα για Αθηνα με τον λεγομενο ᾽καρβουνιάρη᾽ πιο ρετρό δεν πάει. Ξεχασμενοι σταθμοι στην μέση του πουθενά, γραφικές φιγούρες και κάναμε περιπου 6 ώρες! Θα επανέλθω...

Πάντως απο τα χειροτερα τρένα στον κοσμο έχει πλέον η Αγγλια. Δεν φτάνει που μπορει να περιμένεις, να εχει 3 ωρες καθυστερηση και συ να τουρτουριζεις στην μέση του πουθενά αλλά μπορεί και να μην βρεις καν θέση και το τρενο να διαλυεται και να βρωμάει ή να έχει χαλάσει το καλολιφέρ ή να σταματησετε μερικές ωρες στις ερημιες. Και ολο αυτο σε τιμές αεροπορικου εισιτηριου για διάφορους εξωτικους προορισμούς. Οταν οι Αγγλοι λένε την φραση ᾽ρετρο ταξιδια με τρενο᾽ μονο που δεν κλαινε απο νοσταλγια, τοτε που ολα ηταν σαν την Αγκαθα Κριστι.

Και εγώ ονειρευομαι τον υπερσιβηρικο. Ειδικά στην λουξ εκδοχή του.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ο αδερφός του γαμπρού μου, που σπούδασε αρχαιολογία στο Κίεβο (επί σοβιετικής ένωσης) είχε κάνει το ταξίδι με τον υπερσιβηρικό, αλλά λεει δεν βρήκε θέση μαζί με του φίλους του και ήταν σε ξεχωριστά βαγόνια, και ήταν μαζί με κάτι κινέζους μέχρι το Βλαντιβοστόκ (που σημάινει στα ρώσικα "κυριαρχία στην ανατολή"). (Σημειωτέον, ο υπερσιβηρικός έχει ηλεκτρική έλξη). Το interrail πρέπει να το κάνεις όταν είσαι νέος κα ανέμελος. Εμείς είχαμε μαζί μας λεφτά σε τράβελερς τσεκ, αλλά και πάλι, την βγάζαμε με ψωμί και τυρί. Το τοπίο ήταν βαρετό στην Γιουγκοσλαβία, όλο ίσιωμα και χωράφια, αλλά στην Αυστρία άλλαξε πολύ, ήταν οι Άλπεις, και θυμάμαι κατεβήκαμε στην Βιέννη, και το έχω άχτι ότι δεν δοκιμάσαμε τα βιενέζικα γλυκά (το Ακρόπολις Εξπρές τερμάτιζε στο Μόναχο). Θυμάμαι, στην Βιέννη, ξέχασα το πορτοφόλι μου σε ένα τηλεφωνικό θάλαμο, με 10000 σελίνια μέσα, και οάνθρωπος που το βρήκε, με φώναξε και μου το έδωσε. Αν θυμάμαι καλά, φάγαμε και παγωτό-μακαρόνι, είχε και παγωτό φούρνου (!) νομίζω. Και παίζαμε ποδοσφαιράκι στο Γιουθ-Χόστελ.
 
Φοιτητης εκανα απο τη στυλιδα μεχρι το σταθμο λαρισης στην αθηνα 9 ωρες αντι του συνηθισμενου που ηταν 4 και 30 .Με το αυτοκινητο εκανα κατι παραπανω απο 2 ωρες. Απο τοτε εχω να μπω σε τραινο!
 
παντα γουσταρα να κανω ενα μεγαλο ταξιδι με τρενο.
12 ώρες Αλεξανδρούπολη - Αθήνα, με το καινούργιο τότε Intercity, από τις παλιές γραμμές της Θράκης. (Περίοδος 95 - 97). Ο Νέστος ήταν φοβερός. Όπως και η παλιά γραμμή των Τεμπών, και ο Μπράλος. (Το τελευταίο τμήμα βέβαια χρησιμοποιήται, για λίγο καιρό ακόμα).
 
Ταξιδεψα με Interail το 1985. Απο Θεσσαλονικη ξεκινησαμε το πρωι της 12ης Ιουλιου και το βραδι αλλαξαμε τρενο στο Βελιγραδι. Ακολουθησαν Βουδαπεστη-Βιεννη-Σαλτσμπουργκ-Μοναχο(με τον μαγευτικο πυργο Neuschwanstei)-Βερνη-Ζυριχη-Ζερματ(θεσπεσιο χειμερινο κεντρο)-Λουγκανο-Μιλανο-Ρωμη-Βενετια και μετα επιστροφη.Θυμαμαι τον λεπτομερη ελεγχο στα συνορα της κομμουνιστικης τοτε Ουγγαριας. Παντως η 36ωρη επιστροφη απο Βενετια-Θεσσαλονικη, μετα απο 20 μερες ταξιδι, ηταν κυρολεκτικα εφιαλτικη. Περα απο το οτι δεν μπορουσες να κυκλοφορησεις στο διαδρομο γιατι κοιμοτανε οι τουριστες στους υπνοσακους, η ζεστη ηταν τετοια που τηγανιζες αβγο!!
 
Κι εγώ έκανα αξέχαστα από Κοζάνη-Αθήνα σχεδόν 16 ώρες, με μετεπιβιβαση στο Πλατύ, και περιμέναμε σε μια μικρή αίθουσα το άλλο τρένο, είχε μια σόμπα πετρελάιου και έκανε το κρύο της αρκούδας. Γεμάτη από αλβανούς, τσιγγάνους πένητες κλπ που ταξίδευαν με τρένο λόγω του φτηνού εισιτηρίου. Εκ τότε ταξίδευα πάντα με το λεωφορείο (7 1/2 ώρες Κοζάνη-Αθήνα).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μια φορά, ταξίδευα από Κοζάνη για Έδεσσα (υπεροχη διαδρομή, αν και το τρένο πηγαίνει σιγά) και κάπου έξω από την Πτολεμαΐδα χαλάει η μηχανή, και κατέβηκα για ένα τσαι με τους σιδηροδρομικούς, και μεταξύ άλλων, λέει ένας, που είναι ο ...Παττακός να μας πάρει καινούριες μηχανές! Να νοσταλγούνε την "επανάστασην"!
 
Τρίκαλα-Καλαμπάκα, δεν ξέρω αν πιάνεται για ταξίδι. Πάντως την είχα κάνει πολλές φορές την διαδρομή. Ακόμη θυμάμαι ένα τρένο που είχε τσιριχτή κόρνα. Νομίζω ήταν mitsibushi.
 
Ωραίο και ατμοσφαιρικό το τραίνο. Μικρός, είχα κάνει αρκετές φορές το Θεσσαλονίκη-Αθήνα, όταν επισκεπτόμουν τους θείους μου. Από εξωτερικό, έχω κάνει μερικές διαδρομές στο εσωτερικό της Γερμανίας.
 
Η πιο παλιά σχετική ανάμνηση που έχω είναι από τον "ηλεκτρικό" στον Πειραιά πριν το 1986. Θυμάμαι την είσοδο και τις γραμμές εκεί στην αφετηρία. Όταν ξαναπήγα έπειτα από 20 χρόνια δεν είδα και τεράστιες διαφορές.
 
Εγώ έχω άπειρες αναμνήσεις από τραίνα που τότε γράφονταν με -αι. Όταν ήμασταν 8 χρονών μετακομίσαμε σε μια μικρή επαρχιακή πόλη της Πελοποννήσου που βρισκόταν πάνω στη γραμμή Αθήνας - Πάτρας - Καλαμάτας και χρησιμοποιούσαμε το τραίνο πάρα πολύ. Ήταν φτηνότερο από τα λεωφορεία και δεν μας ζάλιζε καθόλου σε αντίθεση με τα παμπάλαια λεωφορεία ΚΤΕΛ και (τότε) ΣΕΚ, μετά ΟΣΕ που μόνο που τα σκέφτομαι τώρα ανακατεύεται το στομάχι μου.

Το πρώτο-πρώτο ταξίδι μου μάλιστα ήταν με μουτζούρη! Ατμομηχανή με κάρβουνο. Το 1965. Πήγαμε σε ένα διπλανό χωριό, 10 λεπτά ταξίδι, αλλά χαίρομαι που το κάναμε γιατί έτσι έχω ταξιδέψει μια φορά με ατμομηχανή. Μετά φέρανε ντηζελομηχανές και οι μουτζούρηδες περιορίστηκαν σε φορτηγά. Οι ντηζελομηχανές με φόβιζαν παιδάκι, έτρεμε το τσιμέντο της προβλήτας όταν αυτά τα τέρατα σταματούσαν στον σταθμό.

[video=youtube;-znQUTBbwDo]

Το μεγαλύτερο ταξίδι που κάναμε μ' αυτά τα τραίνα ήταν μέχρι την Αθήνα. Με την "ταχεία" (τραίνο μεγάλο με σκευοφόρο και βαγόνια) που έκανε κάθε ελιά και στάση κάναμε 11.5 - 13 ώρες, ανάλογα με την κατάσταση των γραμμών και την ταχύτητα που επέτρεπαν. Ας πούμε κοντά στο Αίγιο μετά από κάποιες κατολισθήσεις για πολύν καιρό πήγαινε σημειωτόν πράγμα που μεγάλωνε τη διάρκεια. Η "υπερταχεία" (ωτομοτρίς με φυσαρμόνικα) έκανε 7 ώρες και. Το λεωφορείο τη μοναδική φορά που το χρησιμοποίησα, το 1973, έκανε 5.5 ώρες (είχε και λιγότερες στάσεις).

Το Φεβρουάριο του 1973 ταξίδεψα, πρώτη φορά μόνος μου, μέχρι την Αθήνα. Και το τραίνο εκτροχιάστηκε! Μεταξύ Κινέτας και Μεγάρων, σε ένα σημείο όπου το όριο ήταν 40 km/h και το οδηγός το πήγαινε με την απίστευτη ταχύτητα των 70. Σε μια στροφή έφυγαν τα τρία τελευταία βαγόνια, στο πρώτο από τα οποία ήμουν κι εγώ. Δεν έπαθα τίποτε, ένα χαρτόκουτο μόνο μου ήρθε κατακέφαλα από τη σχάρα, αλλά βούλιαξε το κιβώτιο όχι το κεφάλι μου. Αλλά έπαθα ψυχικό τραλαλά, οπότε για το ταξίδι της επιστροφής πήρα λεωφορείο. Μου πήρε καιρό να ξαναμπώ σε τραίνο χωρίς να με πιάνει πανικός κάθε φορά που άκουγα κάποιο δυνατότερο νταμπαντούπ στις ράγιες. Αλλά σύντομα μετακόμισα οριστικά Αθήνα κι έπαιρνα τον ηλεκτρικό και το ξανασυνήθισα.

Αντίθετα στην Αμερική ελάχιστα έχω χρησιμοποιήσει τραίνο. Το εκτεταμένο σιδηροδρομικό δίκτυο χρησιμοποιείται κυρίως για μεταφορές εμπορευμάτων και ποτέ δεν έμεινα σε μέρος που να έχει συγκοινωνία με τραίνο.
 
Έχω κάνει το ταξίδι μέχρι Τρίπολη, τον καιρό που λειτουργούσε, φυσικά, η γραμμή... Με Δερβενάκια, Αχλαδόκαμπους κι όλα εκείνα... Με την περίφημη μεγάλη γέφυρα στον Αχλαδόκαμπο...

Τρομακτική εμπειρία, από ώρες μη συζητάτε όμως...

Κρίμα που σταμάτησε αυτή η γραμμή. Ναι, είχε πρόβλημα τροχαίου υλικού με τα 50 εκατοστά πλάτος, αλλά τα μέρη που περνούσε ήταν τρομερά...
 
Θεσσαλονίκη-Αθήνα, Αθήνα-Θεσσαλονίκη και τούμπαλιν! Βράδια ατελέιωτα με τον μουτζούρη, με θεριακλήδες καπνιστές στα διπλανά καθίσματα, με αφόρητη νύστα , αλμυρά μπισκοτάκια και ψοφόκρυο!

Τελευτάια φορά που το έκανα ήταν σε άδεια στρατού...
 
ΦΖΠ1 είπε:
Έχω κάνει το ταξίδι μέχρι Τρίπολη, τον καιρό που λειτουργούσε, φυσικά, η γραμμή... Με Δερβενάκια, Αχλαδόκαμπους κι όλα εκείνα... Με την περίφημη μεγάλη γέφυρα στον Αχλαδόκαμπο...Τρομακτική εμπειρία, από ώρες μη συζητάτε όμως...

Κρίμα που σταμάτησε αυτή η γραμμή. Ναι, είχε πρόβλημα τροχαίου υλικού με τα 50 εκατοστά πλάτος, αλλά τα μέρη που περνούσε ήταν τρομερά...
Χαχα, το έχω κάνει και εγώ και μάλιστα Καλοκαίρι.. , αλλά ο πραγματικός άθλος ήταν να φτάσεις μέχρι Καλαμάτα, 8 ώρες ταξίδι από Αθήνα!!

Στις γραμμές έχουν γίνει εργασίες εδώ και αρκετά χρόνια, παρ'όλα αυτά μένουν ανενεργές και οι σταθμοί ερημωμένοι.
 
Πίσω
Μπλουζα