Τα κίτρινα γάντια (1960)

Δεν υπαρχει περιπτωση να μην ειναι αυτοσχεδιασμοι τα "Κοκαλω", τα "Πως εισαι ετσι χρυσε μου, σαν σκατζοχοιρος" και τα "Φαε..." που λεει η Βλαχοπουλου. Αυτες ειναι μονο λιγες φρασεις απο τις παρα πολλες που εχει πει στις ταινιες της αυτοσχεδιαζοντας.
Οσον αφορα τον Μπακαλογατο, κανει μπαμ πως ο Χατζηχρηστος αυτοσχεδιαζε. Γενικως δηλαδη, αυτο ειναι κατι που φαινεται ευκολα καθε φορα που το κανει ενας ηθοποιος.
και παρα παρα παρα αλλα πολλα,νομιζα οτι ηταν προφανες οτι τρολαριζα
η βλαχοπουλου δεν ακολουθουσε οτι λεξη απο το σεναριο,ηξερε που παει και ελεγε παντα δικα της,ειναι πασιγνωστο αυτο
 
Θυμάμαι σαν μικρό παιδί που ήμουν κάποτε, η μόνη επαφή που είχα με τον χώρο του θεάματος, ήταν μέσω ταινιών και καρτούν για υπερήρωες, νόμιζα ότι η εν λόγω ταινία με τον τίτλο αυτό, αποτελεί έργο Sci - Fi και μάλιστα, απορούσα πως γίνεται στην Ελλάδα του '60 να γυριστεί τέτοιο έργο.

Βέβαια, η πραγματικότητα, ήταν αρκετά διαφορετική από την οργιαζουσα φαντασία, κάτι το οποίο κατάλαβα όταν απλά παρακολούθησα την ταινία....
 
Θυμάμαι σαν μικρό παιδί που ήμουν κάποτε, η μόνη επαφή που είχα με τον χώρο του θεάματος, ήταν μέσω ταινιών και καρτούν για υπερήρωες, νόμιζα ότι η εν λόγω ταινία με τον τίτλο αυτό, αποτελεί έργο Sci - Fi και μάλιστα, απορούσα πως γίνεται στην Ελλάδα του '60 να γυριστεί τέτοιο έργο.

Βέβαια, η πραγματικότητα, ήταν αρκετά διαφορετική από την οργιαζουσα φαντασία, κάτι το οποίο κατάλαβα όταν απλά παρακολούθησα την ταινία....
και ομως στη ελληνικη πραγματικοτητα για να ζησει κανεις,ειναι υπερηρωας
 
Δεν είναι έτσι. Οι αυτοσχεδιασμοί γίνονταν όταν παίζονταν τα έργα ζωντανά, δλδ στα θέατρα. Στο δε μπακαλόγατο ο ίδιος ο Χατζηχρήστος είχε δηλώσει οτι δεν ξέφυγε ούτε λέξη από το σενάριο. Το φιλμ κόστιζε για να ξοδεύεται ασκόπως, ενώ και τα μεροκάματα των τεχνικών δεν ήταν μηδενικά για να γυρίζεται ξανά και ξανά μια σκηνή. Επιπλέον τόσο ο Σακελλάριος όσο και πολύ περισσότερο ο Δαλιανίδης ήταν κέρβεροι για να κάνει ο καθένας οτι γουστάρει.
Ο Χατζηχρήστος κατά κανόνα αυτοσχεδίαζε, αν έμενε στο σενάριο ήταν η εξαίρεση.
 
Στις ταινίες του Φίνου (ο Ηλίας του 16ου, ο Δημος από τα Τρίκαλα, Μακρυκωσταιοι, Ο σκληριος ανδρας, οι κληρονόμοι κα) και στο μπακαλόγατο ήταν by the book. Ειδικά για την τελευταία το είχε δηλώσει ο ίδιος (υπάρχει η συνέντευξη στο YouTube)
 
Ο Χατζηχρήστος κατά κανόνα αυτοσχεδίαζε, αν έμενε στο σενάριο ήταν η εξαίρεση.
βεβαιως,υπαρχουν προσθηκες που μπορει κανεις ευκολα να τις αντιληφθει,οι πιο πολλες φαινοταν ευκολα,αλλες εγω τις διεκρινα οταν εγινα ηθοποιος,δεν μιλαμε να αλλαξει κανεις το σεναριο αλλα να πει καποια-ες ατακες ,κτλ
η δε βλαχοπουλου δεν ελεγε λεξη απο το σεναριο
υπαρχει μια σκηνη για παραδειγμα οταν παει η ρενα στο νικολαιδη και του λεει για την καραφλα του,πως απαντα αυτος ,ανταπαντα αυτη κτλ ειναι πολλα τα παραδειγματα ,παρα πολλα
δεν ηταν απαραιτητο να γινει οταν η σκηνη πηγαινε ,μπορει να γινοταν και στη φαση της προβας και το κραταγαν μετα
 
Τελευταία επεξεργασία:
Δεν υπαρχει περιπτωση να μην ειναι αυτοσχεδιασμοι τα "Κοκαλω", τα "Πως εισαι ετσι χρυσε μου, σαν σκατζοχοιρος" και τα "Φαε..." που λεει η Βλαχοπουλου.
Ειδικά για το "Κοκκάλω" υπάρχει ολόκληρη ιστορία πίσω απο αυτό. Είχε γυριστεί σχεδόν ολόκληρη η ταινία, είχαν απομείνει ελάχιστες σκηνές κι σε μια απο αυτές η Βλαχοπούλου πετάει αυθόρμητα στην Καββαδία το "Κοκκάλω". Διαλύθηκε το στούντιο από τα γέλια. Οι ηθοποιοί είχαν πέσει στα πατώματα, το συνεργείο είχε παρατήσει μηχανήματα κι κάμερες κι η Βλαχοπούλου απορρημένη να ρωτάει: "μα τι πάθατε τώρα; γιατί γελάτε;". Ο δε Δαλιανίδης να φωνάζει: "Αυτό είναι! Αυτό είναι! Ξαναγυρίζουμε την ταινία απο την αρχή με το "Κοκκάλω". Κι πράγματι γυρίστηκαν απο την αρχή οι σκηνές με τη Βλαχοπούλου κι την Καββαδία, μόνο κι μόνο για να την αποκαλεί συνεχως "Κοκκάλω".
 
Ειδικά για το "Κοκκάλω" υπάρχει ολόκληρη ιστορία πίσω απο αυτό. Είχε γυριστεί σχεδόν ολόκληρη η ταινία, είχαν απομείνει ελάχιστες σκηνές κι σε μια απο αυτές η Βλαχοπούλου πετάει αυθόρμητα στην Καββαδία το "Κοκκάλω". Διαλύθηκε το στούντιο από τα γέλια. Οι ηθοποιοί είχαν πέσει στα πατώματα, το συνεργείο είχε παρατήσει μηχανήματα κι κάμερες κι η Βλαχοπούλου απορρημένη να ρωτάει: "μα τι πάθατε τώρα; γιατί γελάτε;". Ο δε Δαλιανίδης να φωνάζει: "Αυτό είναι! Αυτό είναι! Ξαναγυρίζουμε την ταινία απο την αρχή με το "Κοκκάλω". Κι πράγματι γυρίστηκαν απο την αρχή οι σκηνές με τη Βλαχοπούλου κι την Καββαδία, μόνο κι μόνο για να την αποκαλεί συνεχως "Κοκκάλω".
Τώρα θυμήθηκα μια σκηνή που η Βλαχοπούλου είναι με τον Μπάρκουλη και λέει "πού 'σαι κοκκάλω να δεις τι άντρας μ'αγαπάει" :headbangdude:
:worship::worship::worship::worship:

Όσο για τα Κίτρινα Γάντια, δεν υπάρχει σημείο που να μην βγάζει γέλιο! Σεναριογράφος-σκηνοθέτης-ηθοποιοί είναι μια καλοκουρδισμένη ορχήστρα που παίζει μια απίθανη μελωδία :)
 
Αυτό το βιβλίο είχε προτείνει η Πόπη Λάζου στην Μάρω Κοντού να διαβάσει για να περνάει τον καιρό της. Αναρωτιέμαι αν το έχει διαβάσει κανείς εδώ πέρα.....
 
Μια που χαζεύω το έψαξα λίγο. Δεν ήταν εύκολο, υπήρχαν άλλες διασημότερες μ' αυτό το όνομα, αλλά μάλλον πρόκειται για την Helen Grace Carlisle (1898-1968) η οποία είχε γράψει ένα βιβλίο με τίτλο Mother (ή Mothers ή Mother's) Cry. Η wikipedia δεν έχει λήμμα ούτε γι' αυτήν ούτε για το βιβλίο, έχει όμως για μια ταινία του 1930 που βασίστηκε σ' αυτό. Ψιλομελό μοιάζει.


Τώρα γιατί η Λάζου πρότεινε αυτό ειδικά το βιβλίο για πασατέμπο, ποιος ξέρει.
 
Πιθανον η "Μανα" να ειναι στο ιδιο στυλ με το "Χωρις Οικογενεια" του Μαλο. Αλλωστε και η Λαζου ως πολυ συγκινητικο το περιγραφει.
 
Πίσω
Μπλουζα