• Αγαπητά μέλη: Για λόγους ασφαλείας, τα παλιά σας user passwords έχουν καταργηθεί. Πατήστε εδώ για password reset ώστε να ορίσετε νέο συνθηματικό. Μη ξεχάσετε να ελέγξετε τον spam folder σας για το email που θα παραλάβετε. Aν πιστεύετε ότι έχετε εγγραφεί με email address που έχει καταργηθεί, παρακαλούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο info@retromaniax.gr για να αποκαταστήσουμε το πρόβλημα.

Τα 5 χειρότερα Shoot em up στον ST

ChrisTOS

RetroJunkie™
Joined
5 Ιολ 2007
Μηνύματα
2.209
Αντιδράσεις
37
Ο ST πάσχει

  • από το ότι δεν έχει h/w scrolling
  • από το ότι δεν έχει υποβοήθηση για τα sprite
  • από το ότι υπήρξαν προγραμματιστές και σχεδιαστές γραφικών και παιχνιδιών χωρίς ταλέντο, για να το πούμε ευγενικά...



Και οι τρείς αυτοί λόγοι όμως δεν είναι ικανοί για αυτό που θα δούμε.

[video=youtube_share;WCcHbi1TEqk]https://youtu.be/WCcHbi1TEqk

Chopper X

Θα μπορούσαμε να πω τα πάντα γι' αυτό το παιχνίδι με μια λέξη... Paradox. Η Paradox είναι μια εταιρεία που έχει βγάλει ότι χειρότερο θα μπορούσε να βγει στον ST. Το Chopper X δεν είναι εξαίρεση, είναι απλά της Paradox. Είναι αργό, τα γραφικά είναι αδιάφορα ως άσχημα, το collision detection προβληματικό και η περιοχή του παιχνιδιού είναι πολύ μικρή. Δεν είναι όμως όλα κακά. Για παράδειγμα υπάρχει πληθώρα διαφορετικών εχθρών, ο σχεδιασμός των επιπέδων είναι ικανοποιητικός και το framerate είναι γενικά σταθερό. Επίσης έχει ταυτόχρονα ήχητικά εφέ και μουσική, κάτι που δεν είναι πάντα εφικτό στο τρικάναλο τσιπάκι ήχου του ST ενώ αν έχετε και ένα midi synth μπορείτε να το ακούσετε από κει. Βέβαια υπάρχει μόνο ένα μουσικό θέμα που δεν αντέχεις να τ' ακούς πάνω από 5 λέπτα και ο ήχος των εκρήξεων ποικίλει από κάτι που θυμίζει έκρηξη σε κάτι που θυμίζει το noise του YM 2149. Ενδεχομένως το chopper X να είναι το καλύτερο παιχνίδι της Paradox, και αυτό λέει πάρα πολλά. Επίσης δεν ξέρω αν το έκαναν επίτηδες, αλλά τα τανκς καμουφλάρονται πολύ καλά στο χώμα. Γνωρίζοντας βέβαια την Paradox φαντάζομαι ότι είναι αποτέλεσμα της παλέτας που επιλέχθηκε.

Και μια τελευταία παρατήρηση. Όταν σχολιάζεις παιχνίδι της Paradox κάτι σε ωθεί να βάλεις τις μισές λέξεις σε εισαγωγικά.

Army Moves

Ένα shoot em up της Imagine χωρίς καθόλου φαντασία, εφευρετικότητα, ομορφιά και ότι άλλο θα μπορούσε να σημαίνει το όνομα. Αφού μας υποδεχτεί το μουσικό θέμα του ποταμού Kwai το οποίο θα ακούμε συνέχεια μέχρι να σιχαθούμε και αυτό και την ταινία και τον ποταμό Kwai, πατάμε το fire. Και θα σας πώ πως θα βγάλετε την πρώτη πίστα: Με το που εμφανιστεί το χοροπηδηχτό (ναι χοροπηδηχτό, νομίζεις ότι πρέπει να τραγουδήσεις την τσιγκολελέτα ενώ από στιγμή σε στιγμή θα σου σκάσει και ένα χαμόγελο β το jeep, όχι η τσιγκολελέτα) jeep με το AT PAO πηγαίνουμε μπροστά όσο πιο γρήγορα μπορούμε. Μετά πατάμε συνεχώς fire φροντίζοντας να πηδάμε στα κενά της γέφυρας - που υποθέτω ότι είναι αυτή του ποταμού Kwai - ώσπου να φτάσουμε στο τέρμα. Στη δεύτερη πίστα έχουμε ένα βαθμό δυσκολίας μιας και πρέπει να βρούμε το σημείο όπου πρέπει να σταθεί το ελικόπτερο μας ώστε να μην τρακάρουμε κάπου. Μόλις το βρούμε το δύσκολο μετά είναι να μην χάσουμε το σημείο προσγείωσης. Ομοίως και για την τρίτη πίστα όπου πλέον βρισκόμαστε στη θάλασσα Kwai μιας και U-boat στον ποταμό είναι λίγο χλωμό. Παρεμπιπτόντως, αν ακολουθήσετε άλλη τακτική, είναι αδύνατον να περάσετε κάποια πίστα, πιστέψτε με το δοκίμασα. Εκείνο πάντως που με εντυπωσίασε είναι το parallax scrolling. Δηλαδή αυτό σας μάρανε ρε παιδιά; Το parallax; Δεν μπορούσατε να βάλετε ένα παιχνίδι κάπου εκει μέσα;

Την μουσική υπογράφει (με υπερηφάνεια; ) ο David Whittaker...

Steigar




Έτσι για αλλαγή ένα παιχνίδι γραμμένο σε STOS. Όχι δεν είναι αλλά θα μπορούσε κάλλιστα. Το Steigar έχει μια ιδιαιτερότητα για μένα.. μ' αρέσει. Χωρίς βέβαια αυτό να αφαιρεί κατ' ελάχιστο από το πόσο κακό παιχνίδι είναι. Έτσι συμπάσχω με όλους εσάς που σας αρέσει το Shadow of the Beast. Το παιχνίδι έχει όμορφα καρτουνίστικα γραφικά αλλά είναι αργό, πολύ αργό, βασανιστικά αργό. Λογικά πρέπει να τρέχει στα 12.5 β με 16.66 fps. Επίσης είναι πολύ δύσκολο, κυρίως λόγω του ότι είναι αργό. Ο χειρισμός είναι δύσκολος, ειδικά με το γεγονός ότι το ελικόπτερο επιταχύνοντας ρίχνει το μπροστινό μέρος προς τα κάτω και επιβραδύνοντας το σηκώνει προς τα πάνω. Υποτίθεται ότι έτσι μπορείς να στοχεύσεις.. λέμε τώρα. Είναι arcade παιχνίδι! Όχι εξομοιωτής! Επίσης αν και το χω παίξει κατά καιρούς αρκετές ώρες, πάντα δυσκολεύομαι να βγάλω την πρώτη πίστα.. για τη δεύτερη ούτε λόγος. Είναι από τα παιχνίδια που η απομνημόνευση δεν βοηθάει. Τι μου αρέσει σ' αυτό το παιχνίδι; Ειλικρινά δεν μπορώ να το εντοπίσω. Σίγουρα μ' αρέσουν τα γραφικά αλλά από κει και πέρα.. άγνωστο.

Και πάμε στα δύο χειρότερα:

Un Squadron

Όσοι συχνάζαμε στα ηλεκτρονικά το έχουμε συναντήσει. Ένα εντυπωσιακό side scrolling shoot em up με πανέμορφα Anime γραφικά, πάμπολους εχθρούς, τη συνηθισμένη arcade Ιαπωνική μουσική και πολλά πίου πίου... Ε ας τα ξεχάσουμε! Εδώ έχουμε την μεταφορά στον ST από την (ταραμ ταραμ) US GOLD. Και τι χρυσάφι έχουμε εδώ.. καταρχήν: Η περιοχή του παιχνιδιού καλύπτει ίσα και με τη μισή οθόνη. Το framerate μπορεί να φτάνει και τα 10 fps. Η δε παλέτα που επιλέχθηκε.. σε βοηθάει στο να μη ξεχωρίζεις τίποτα από όλη τη δράση (εχμ.. ναι) που εκτυλίσεται. Το εντυπωσιακό και εδώ είναι ότι στη δεύτερη πίστα έχουμε parallax scrolling. Δηλαδή ρε παιδιά, έχετε ένα παιχνίδι που σέρνεται, και δεν λέω εγώ, έχει και τεράστια, και πολλά sprite, και είναι και side scrolling και είναι το πλέον ακατάλληλο παιχνίδι για να μεταφέρεις στον ST, αλλά επιλέξατε να δώσετε πόρους για parallax scrolling; Γιατί; Πάντως μη ρωτάτε πως έφτασα στη δεύτερη πίστα, ούτε εγώ το κατάλαβα. Η μουσική είναι όχι και τόσο καλή, για να είμαι ευγενικός, μιας και λείπουν κανάλια από το τσιπάκι σε σχέση με αυτό του arcade, ενώ διακόπτεται όποτε γίνεται κάποια έκρηξη. Προσωπικά θα επέλεγα να μην υπάρχει καθόλου ingame και να είναι πολύ προσεγμένη στις εισαγωγές. Μπορώ στα θετικά να πω ότι οι εισαγωγικές εικόνες είναι πολύ όμορφες μιας και μ' αρέσει η Ιαπωνική αισθητική. Είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν και χειρότερα side scrolling shooters όπως... δεν ξέρω κάτι θα χει γραφτεί στο STOS από ένα 15 χρονο επίδοξο προγραμματιστή που τώρα κάνει καριέρα σε κάποια μεγάλη εταιρεία του χώρου.

Screaming Wings

Όσοι θυμάστε το Screaming Wings ή 1942 από τα 8-bit Atari ξεχάστε το. Αυτή η βκαταπληκτικήβ δουλειά της Red Rat μας φέρνει στην σύγχρονη εποχή όπου ένα αεροσκάφος που θυμίζει Tornado τα βάζει με κάτι άλλα αεροπλάνα που θυμίζουν Mig και που είναι πάνω από μια θάλασσα με αφρισμένα κύματα και κάτι νησάκια. Το τερέν δεν έχει καμιά ποικιλία αλλά ίσως θα μπορούσαμε να το παρακάμψουμε. Εκείνο που δεν μπορούμε να παρακάμψουμε είναι ο τρόπος που στρίβουν τα εχθρικά αεροπλάνα. Έχετε δει νταλίκα να κάνει αναστροφή; Έ κάπως έτσι. Φαίνεται τόσο χαζό που μόνο γέλιο προκαλεί. Και θυμάστε τα αφρισμένα κύματα (στατικά έτσι, δεν έχουν animation). Ε οι σφαίρες είναι άσπρες και καμουφλάρονται από το τερέν με συνέπεια να μην τις βλέπεις να' ρχονται! Η πλάκα είναι ότι στην αρχή φαίνονται καλά τα πράγματα, και αν κάποιος δει στατικές εικόνες μπορεί να παρακινηθεί να το παίξει. Ακόμα και η οθόνη στην αρχή με το logo και το scrolling δεν φαίνεται άσχημη. Το πρώτο δείγμα του τι ακολουθεί στο δίνει το παιχνίδι με το που θα πατήσεις το fire και θα ακούσεις έναν τύπο να τραγουδάει.. ναι να τραγουδάει: Reeeeedddddd Raaaaaattttttt. Μετά αρχίζεις να παίζεις και να λές βΤουλάχιστον είναι ομαλόβ. Η ψευδαίσθηση όμως τελειώνει στα 15β όπου εμφανίζονται 5 αεροπλανάκια και παύει πλέον να είναι ομαλό. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού εμφανίζονται power ups που βέβαια δεν θα μπορέσετε να κρατήσετε για πολύ αλλά και έξτρα ζωές που επίσης δεν θα μπορέσετε να κρατήσετε για πολύ. Μόλις χάσετε θα ακούσετε τον γνωστό πανικόβλητο τύπο που λέει: Game Over Man, Game Over! Επειδή πάντα υπάρχουν θετικά σε ένα παιχνίδι, το θετικό σε αυτό είναι ότι όταν χάνεις δεν ξεκινάς το επίπεδο από την αρχή. Το σχόλιο στο αγγλικό περιοδικό που έκανε review στο Screaming WIngs ήταν: Το παιχνίδι είναι πολύ λιγότερο από αυτό που περιμένουν οι παίκτες σήμερα. Σε αυτό το review είναι παίξτε το. Το οφείλετε στον εαυτό σας να ζήσετε αυτή την πολύ κακή εμπειρία.

Δεν κατάφεραν να μπούν στη λίστα για λίγο:

1943: Τα γραφικά θα μπορούσαν να έχουν σχεδιαστεί από ένα πεντάχρονο που για πρώτη φορά έπιασε το paint στα χέρια του αλλά γενικά είναι αρκετά ομαλό και δεν έχει κάτι ιδιαίτερα ενοχλητικό.

Warp: Η demoscene μας έχει δώσει τους καλύτερους προγραμματιστές στον Atari ST. Η προσπάθεια αυτή της Thalion είναι εκπληκτική από κάθε τεχνική άποψη μιας και όλα κινούνται σε ένα ομαλότατο 50 fps. Δυστυχώς ξέχασαν να βάλουν ένα παιχνίδι στο demo. Κοινώς το Warp είναι κάτι σαν το Shadow of the Beast αλλά σε shoot em up και απλά δεν μπήκε ως τεχνολογικό επίτευγμα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μπλουζα