Τεχνητή νοημοσύνη: θα είναι κάποτε εφικτή;

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας demis
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Ενταξει τωρα, και στον παπα, εκατομυρια ανθρωποι, το αλανθαστο του εχουν αναγνωρισει. Τουλαχιστον με την ΑΙ, μπορει καποια στιγμη ναχουμε καμια "ΣΟΦΙΑ" να μας βοηθαει με το σιδερωμα. Ο παπας, προκειται ποτε να μας πλυνει κανα σωβρακο?
 
Eδω χασαμε τσαμπα ταινιες, σειρες, ποδοσφαιρα, μας βγαλανε παρανομα τα τορεντ μας, τα λινουξ, τα μιντ μας. Κι αφου θα αποκτησει συνειδηση αυτη η ριμαδα ΑΙ και κυταρα και δεν ξερω και τι αλλο (ωρες ειναι να αποκτησει και ουμπαλα και να μας γκαστρωνει, χωρις να κουραζομαστε. Γιατι, ρε παιδια να μην αποκτησει πειρατικη συνειδηση και ναναι με την μερια των νταουνλοαντιερηδων? Και καλα και σωνει κι αυτη με τα ΣΔΟΕ, εφορια και δικαστικη εξουσια? Ελεος, ρε Κουλη εσυ και οι τεχνοσυμβουλατορες σου, αστε και κατι για τον λαο. Ε μα, με πνιγειτο δικαιο

Η απάντηση μου σε αυτά που γράφεις είναι εδώ.

Συνδύασε τις σκέψεις σου στις εξελίξεις στην χώρα μας και ότι γράφονται και στα δύο thread που παραθέτω και θα καταλάβεις τι έρχεται στηχώρα μας.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Η απάντηση μου σε αυτά που γράφεις είναι εδώ.

Συνδύασε τις σκέψεις σου στις εξελίξεις στην χώρα μας και ότι γράφονται και στα δύο thread που παραθέτω και θα καταλάβεις τι έρχεται στηχώρα μας.
Απαντησα!
 
Γιατι, μπορεί να είναι τεχνητή, αλλά ούτε νοημοσύνη είναι, ούτε ελεύθερη.
Σε πάω ένα βήμα παραπέρα...ούτε και AI.

Η Ινδική Builder.ai που κατάφερε και μάζεψε $450 εκατομμύρια από επενδυτές (ανάμεσα τους και η Microsfoft) δεν ήταν ουσιαστικά AI αλλά αντ' αυτού ήταν απλώς μια ομάδα 700 Ινδών προγραμματιστών που προσποιούνταν ότι έγραφαν κώδικα ως τεχνητή νοημοσύνη.

Εντάξει, τους βγάζω το καπέλο.

Link
 
Εγω και ο Κωστας, εχπυμε αλλο συστημα να τους τα περνουμε. Ισεβενι ιλεβενι, ισεβενι, ιλεβενι και τους τα μαζευουμε. Αμ πως!
 
Μέχρι το 2040 το 11%-17% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου θα αποτελείται από «αυτόνομα πλοία»



Χωρίς Πλήρωμα Πιθανόν να Λειτουργούν Μικρά Φορτηγά Πλοία ή Φέρι Μπόουτ ως το 2040-2050 Χάρη στο ΑΙ


Πολλά χρόνια τρίβουν τα χέρια τους οι εφοπλιστές και για αυτό και σκάνε πολλά εκατομμύρια για έρευνες για να γίνει αυτό πραγματικότητα. Εννοείται ότι θα γίνει αυτό πραγματικότητα και μάλιστα και πιο σύντομα απο ότι λένε στα δημοσιεύματα!

Οπότε παααει σιγά σιγά και το επάγγελμα του ναυτικού!

Και όταν θα γίνει αυτό με τα αυτόνομα πλοία, το επόμενο επίτευγμα για τους εφοπλιστές θα είναι αυτό..


:biglaugh::biglaugh::biglaugh:
 
Τελευταία επεξεργασία:
Tα πλοία έχουν μηχανικούς για τις μηχανές και τα ηλεκτρολογικά συστήματα. Αυτά δεν μπορεί να τα αντικαταστήσει κανένα AI.
 
Tα πλοία έχουν μηχανικούς για τις μηχανές και τα ηλεκτρολογικά συστήματα. Αυτά δεν μπορεί να τα αντικαταστήσει κανένα AI.
Να μου ζησεις, που πιστευεις σε εμας! Δεν μπορει να ταξειδεψει καραβι χωρις, το λιγοτερο δυο μηχανικους (τεχνικους τελος παντων) και δυο καπετανεους (ναυσιπλους εστω).
Τωρα αν κατσει ζημια μεσοπελαγα? Μας σκισανε τα ραματα μια κυριακη χαραματα! 95% πανε χαμενοι οι τεσερις, μαζυ με το φορτιο.
Μπορω να σας αναλυσω το γιατι, αλλα πιστευω οτι μου εχετε εμπυστοσυνη.
 
Φυσικά και θα έχουν πλήρωμα αλλά υποθέτω όχι όπως παλιά όλες τις ειδικότητες. Αργότερα έχουν σκοπό να τα χειρίζονται εξολοκλήρου καπεταναίοι μέσα απο τις ναυτιλιακές με χειριστήρια πάνελ και με υπολογιστές να βλέπουν τα πάντα σαν να ήταν μέσα στο καράβι σαν πλήρωμα.

Μάλιστα γνωστοί κολοσσοί της ναυτιλίας όπως η Wartsila ήδη δουλεύουν για να γίνει πραγματικότητα αυτό για την μελλοντική ναυτιλία..



Μην ξεχνάμε και την Rolls Royce που εδώ και μια δεκαετία έχει ξεκινήσει και φτιάχνει αυτόνομο πλοίο και δημιουργεί την ναυτιλιακή εταιρεία του μέλλοντος..


To Video της Rolls Royce για το μέλλον της ναυτιλίας με αυτόνομα ρομποτικά πλοία με ΑΙ και χειρισμό απο την ναυτιλιακή εταιρεία..


Απο την άλλη έχουμε και τους Κινέζους που έχουν φτιάξει αυτό το αυτόνομο πλοίο που και αυτό χρησιμοποιείται με ΑΙ..

 
Τελευταία επεξεργασία:
Mε την τεχνολογια που εχουμε σημερα στα χερια μας, ειναι πολυ ευκολο να χειρηστουμε ενα πλοιο η ενα αεροπλανο, απο αποσταση και χωρις να ειμαστε μεσα σε αυτο. Το θεμα ειναι η ασφαλεια. Ο αυτοματος πιλοτος τα κανει ολα για σενα. ΑΛΛΑ! Ας υποθεσουμε οτι η πυξιδα σου, εχει καποια αποκλιση, οχι μοιρας,, χιλιοστου του δευτερου, λογο κυματισμου η ενα σωρο αλλες αιτιες. Φαντασου τωρα σε μια αποσταση 1000/3000/+ ναυτικων μιλιων που θα βρεθει το πλοιο. Θα το περιμενουε Θεσσαλονικη και θα το βρουμε στην Κρητη!
Δευτερον αν ειναι να πληρωνω δυο καπετανεους, να χειριζονται το πλοιο μου απο το γραφειο, δυο γιατι καποια στιγμη ο ενας πρεπει να ξεκουραστει, να φαει κτλ. Γιατι να μην τους εχω μεσα σε αυτο, που μπορουν να επεμβουν αμεσα (ατακα κι επι τοπου, που λεμε εμεις οι ναπτικοι).
Μετα οταν ειναι να κανει το πλοιο μανουβρες για να "δεσει στην προβλητα, θα στειλω ομαδα με ελικοπτερο, σε αυτο? Θα μου στοιχισει "ο κουκος αηδονι".
Μπορω να αναφερω ενα σωρο μικροθεματακια, για να καταλαβεις οτι για τα επομενα εκατο χρονια, δεν ειναι πρακτικα δυνατη η χρηση ενος πλοιου χωρις πληρωμα. Αλλο ειναι στο πειραματικο σταδιο, που κανουν δοκιμες εχοντα δυο τρια συνοδευτικα πλοια και το ελικοπτερο για αμεση επεμβαση.
Τελος, αφου μπορω να επεμβαινω εγω απο αποσταση, γιατι να μην μπορει και καποιος αλλος? (viva pantiera pirata) Εδω τι κανουμε? We paint it που ελεγε και η γιαγια μου στο χωριο
 
... ειδικός δεν είμαι, αλλά άλλο ο χειρισμός του πλοίου μεσοπέλαγα, και άλλο η επιδιόρθωση της βλάβης και η διασφάλιση της καλής λειτουργίας εν πλώ.
Και τα ΙΧ σε λίγο θα πηγαίνουν χωρίς οδηγό, αλλά στο γκαράζ, για μπόλικα χρόνια ακόμα, τα μπουζί μάλλον θα στα αλλάζει ο μαστρο-Βαγγέλας και όχι ο ΧΥ23Ζ...
 
Φανταστείτε τι έχει να γίνει αν γίνουν αυτόνομα τα αυτοκίνητα στην χώρα μας. 100 τροχαία κάθε ώρα σε μια μόνο περιοχή.
 
... δεν είμαι πολύ σίγουρος για το μπάχαλο που λες.
Η τεχνολογία στο κομμάτι των ίδιων των αυτοκινήτων θα έχει να κάνει με την εταιρία που κατασκεύασε το αυτοκίνητο. Όσο δεν βλέπουμε τίποτα Ινδικά ή Κινέζικα σαπάκια [που όταν τα στραβοκοιτάς χαλάνε] νομίζω ότι από κει δεν θα έχουμε πρόβλημα.
Μετά πάμε στο κομμάτι του GPS ή όποιου δικτύου και πρωτοκόλλου επικοινωνίας θα χρησιμοποιηθεί για το σκοπό αυτό. Και εκεί πάλι χρησιμοποιούμε τα γνωστά / δοκιμασμένα διεθνώς και καταξιωμένα "μοντέλα".
Δεν γνωρίζω τι άλλο απαιτείται, οπότε δεν μπορώ να είμαι σίγουρος, αλλά πιστεύω πως ότι και αν είναι αυτό, πάλι από το εξωτερικό θα έρθει, καμιά SIEMENS / SWARCO / GOOGLE ή όποιες άλλες εταιρείες δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο αντικείμενο....
Ίσα-ίσα που αν αφαιρέσουμε τον ΕΛΛΗΝΑΡΑ ΟΔΗΓΑΡΑ από την εξίσωση, μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε βελτίωση στις συνθήκες ασφάλειας / οδήγησης.
 
Τα tesla αν δεν κάνω λάθος έχουν κάμερες και βλέπουν την διαγράμμιση του δρόμου, όπου δεν υπάρχει το αυτοκίνητο πάει και πέφτει όπου να ναι (και έχει γίνει πολλές φορές). Όσο αφορά το GPS πως θα καταφέρει να φρενάρει αν του πεταχτεί μπροστά του ένα παιδάκι όταν πηγαίνει με 40 ή 50χλμ; Aυτό που θα μπορούσε να γίνει πιστεύω, ήταν να είναι αυτόνομα τα αυτοκίνητα σε συγκεκριμένο δρόμο (όπως είναι η λωρίδες έκτακτης ανάγκης για παράδειγμα) αλλά αυτά μπορούν να γίνουν πραγματικότητα σε σοβαρά κράτη και όχι εδώ.
 
Τελευταία επεξεργασία:
To παρατραβατε κι εσεις, τωρα. Ας εφαρμοστει πρωτα σε πλοια και αεροπλανα που ειναι ευκολοδηγητα και βλεπουμε για τα αυτοκινητα. Ειδικα για Ελλαδα πρεπει να καθιεροθουν δυο οδηγοι με διπλα τιμονια, διπλα σετ πενταλς κτλ κι ενας τροχονομος μηχανοβιος, πισω απο καθε αυτοκινητο, μπας και δουμε χαιρι και προκοπη στους δρομους μας.
 
Τα tesla αν δεν κάνω λάθος έχουν κάμερες και βλέπουν την διαγράμμιση του δρόμου, όπου δεν υπάρχει το αυτοκίνητο πάει και πέφτει όπου να ναι (και έχει γίνει πολλές φορές). Όσο αφορά το GPS πως θα καταφέρει να φρενάρει αν του πεταχτεί μπροστά του ένα παιδάκι όταν πηγαίνει με 40 ή 50χλμ; Aυτό που θα μπορούσε να γίνει πιστεύω, ήταν να είναι αυτόνομα τα αυτοκίνητα σε συγκεκριμένο δρόμο (όπως είναι η λωρίδες έκτακτης ανάγκης για παράδειγμα) αλλά αυτά μπορούν να γίνουν πραγματικότητα σε σοβαρά κράτη και όχι εδώ.
Εχει βγαλει ο γνωστος retro youtuber 8bitguy, ενα βιντεο που αφηνει το tesla του, να κανει μια μεγαλη διαδρομή, στον αυτοματο πιλότο, χωρις ουτε καν να πιασει το τιμονι.

Εκτος οτι είναι τεχνολογικό θαύμα, προσωπικά και μόνο που το έβλεπα με έπιανε άγχος. Δεν νομίζω οτι θα μπορουσα να κάνω το ιδιο, οσο εξελιγμενη και αν είναι η τεχνολογια.

Απο την αλλη. Εχετε δει τι κυκλοφορει εκει εξω... ισως να ειναι καλυτερα να αναλαβουν οι ΑΙ; :)
 
Σιγα το τεχνολογικο θαυμα που εκανε ο γιουτιουμπερας με το τεσλα. Εβαλε τον αυτοματο πιλοτα, αλλα ειταν πισω απο το τιμονι και παρακολουθουσε. Πραγμα που το κανει, εδω και δεκαετιες ο καπετανιος με το πλοιο του και ο πιλοτος με το αεροπλανο του.
Τεχνολογικο θαυμα θα ειναι οταν, παω το πρωι στην δουλεια μου με το αυτοκινητο και μετα του λεω. Θα πας στον μαστροΜιτσο, στον Βοτανικο π.χ. θα του πεις να σου αλλαξει λαδια/ξυδια/φιλτρα/μπουζι κτλ. Μετα θα περασεις απο την Βαγγελη τον χασαπη, να παρεις δυο κιλα παιδακια και τεσσερις παρα τεταρτο θασαι παρκαρισμενο εξω απο την δουλεια μου και θαχεις αναψει και το εαρκοντισιον Εννοειται, θασαι διπλοκλειδομενο και θαχεις διπλωσει και τον αριστερο καθρεφτη μην τον φαει κανας ατζαμης. Αυτο ναι ειναι εξηπυρετιση.
Οσο για το πως και τι κυκλοφορει εκει εξω, ευκολακι! Προστιμο 5000 ευρωπουλα και στεριση διπλωματος για δυο χρονια και πανω για οποια ΚΟΚ παραβαση και θα δειτε πως στρωνουμε ολοι μας και γινομαστε ΚΥΡΙΕΣ. Οσο μας αρεσει να κρυβομαστε πισω απο το δακτυλο, θα βγαινουμε στα διαφορα φορα, ραδιοφωνα και τουβουλες και θα κλαιγομαστε, που γιναμε "κυμας" λογω της λακαμιας που μας δερνει.
 
Σιγα το τεχνολογικο θαυμα που εκανε ο γιουτιουμπερας με το τεσλα. Εβαλε τον αυτοματο πιλοτα, αλλα ειταν πισω απο το τιμονι και παρακολουθουσε. Πραγμα που το κανει, εδω και δεκαετιες ο καπετανιος με το πλοιο του και ο πιλοτος με το αεροπλανο του.
Kαμια σχεση το ενα με το αλλο. Απο την μια μιλας για αεροπλανα/πλοια, που εκτος οτι ειναι σχεδον αυτοματοποιημενα, κινουνται σε εντελως ελεγχομενο περιβαλλον, σε αντιθεση με τα αμαξια, που κινουνται εντελως αναρχα, με κακη σημανση, διαγραμμιση, αναμεσα σε εκατονταδες αλλους οδηγους, πεζους που μπορει να πεταχτουν ανα πασα στιγμη κα. Δεν ειναι το ιδιο...
 
Kαμια σχεση το ενα με το αλλο. Απο την μια μιλας για αεροπλανα/πλοια, που εκτος οτι ειναι σχεδον αυτοματοποιημενα, κινουνται σε εντελως ελεγχομενο περιβαλλον, σε αντιθεση με τα αμαξια, που κινουνται εντελως αναρχα, με κακη σημανση, διαγραμμιση, αναμεσα σε εκατονταδες αλλους οδηγους, πεζους που μπορει να πεταχτουν ανα πασα στιγμη κα. Δεν ειναι το ιδιο...
Α! γεια σου. Γι αυτο προτεινα την αλλη λυση με τους δυο οδηγους και ενας τροχαιος ανα οχημα, για να σταματησει, επι τελους η καθημερινη ανοητη κυμαδοποιηση των ανθρωπων. Αμ εδω που σε θελω ΑΙ να δωσεις λυση, συκωνεις τα χερια ψηλα!
Οσο για τα πλοια ειναι (τα περισσοτερα) 100% αυτοματοποιημενα. Φαντασου, εκανα σε φορτηγο πλοιο, πριν 25 χρονια, που οι μηχανικοι δεν καναμε βαρδια στο μηχανοστασιο. Πεντε η ωρα το απογευμα γυρισμα τα alarm και τα ενδεικτικα στην καμπινα του μηχανικου που ειχε "βαρδια" εκεινη την ημερα κλειδωμα το μηχανοστασιο, τα χειρηστηρια της προωστηριας μηχανης στην γεφυρα, ωστε σε περιπτωση αναγκης ο αξιωματικος ναυσιπλοοιας να επιβραδινει, επιταχυνει, αναστρεψει την μηχανη, κινοντας απλα εναν μοχλο εμπρος-πισω.
Στην γεφυρα βεβαια ειναι παντα καποιος, οχι οτι κανει κατι, απλα παρακολουθει την σωστη λειτουργια των αυτοματισμων και των ΑΙ. Την νυχτα δε, ενας ακομη, συνηθως ναυτης, να κοβει βολτες πανω-κατω, εμπρος-πισω, ασφαλεια το λενε. Να ριχνει και καμια ματια στον ανθυποπλοιαρχο στη γεφυρα, μην παθει καμια συγκοπη ο ανθρωπος και η ΑΙ μας βγαλει αντι για τα μανουτσομανουλα του Ριο, στους πυγκουινους της Ανταρκικης. Παιζει κι αυτο! Ειδατε πιστευω το βιντεακι που νευριασε η ΑΙ κι αρχισε να μοιραζει σφαλιαρες και κλωτσιες στον κοσμο. Γι αυτο μια 15ασφαιρη ΒΕΡΕΤΤΑ 9mm στο συρταρι του Καπετανιου και του Αμηχανικου την κρινω απαραιτητη. Φανταζεστε να ξυπνησω ενα πρωι και εκει που πινω το καφεδακι μου, καιμακλιδικο και μερακληδικο, να δω απ' το "φινιστρινι" να ξεμπουκαρουν απο το "καμπουνι" της πλωρης η τις "σεντινες" του μηχανοστασιου καμια εκατοστη ρομποτακια και να φωναζουν ολα μαζυ "we are back" κι απο πισω να τα σαλαγαει κανας Skynet.
Tα λεω, γιατι πολλοι νομιζουν οτι η ζωη του ναπτικου ειναι ευκολη. Και οσο και να μειωσουν τις θεσεις εργασιας, στα πλοια παντα θα ειμαστε καποιοι εκει για να κουμανταρουμε τους ΑΙδες. Οι των γραφειων, δεν μπορω να πω μεταβεβαιοτητος. Για καλο και για κακο, δεν βγαζετε κανα ναυτικο φυλαδιο, να υπαρχει?
 
Πίσω
Μπλουζα