Της κακομοίρας (1963)

το ειδα και εγω εγινε μοδα ο χρωματισμος απο τι φαινεται....
 
κι αυτο επειδη ο συμπρωταγωνιστης ηταν ο Δουκας...

το ξερετε ομως οτι (οπως ειχε πει σε συνεντευξη καποιος απο τους συντελεστες της ταινιας), αρχικα προοριζοταν ο ρολος του Δουκα να δινοταν στον Αυλωνιτη...

"Με διδυμο Αυλωνιτη-Χατζηχρηστου η ταινια θα διαρκουσε 3 ωρες! Θα πεταγε μια ατακα, εκτος σεναριου, ο ενας, θα απαντουσε ο αλλος κι αντε στο τελος να μη ξερεις τι να κοψεις στο μονταζ"...
Εγώ θεωρώ πως ήταν καλύτερα που επιλέχθηκε ο Δούκας για το συγκεκριμένο ρόλο και όχι ο Αυλωνίτης, διότι σε προηγούμενες ταινίες ο θεατής θα είχε δει τον Αυλωνίτη να κυνηγά νεαρές (π.χ. ''Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός'') , ενώ με το Δούκα τονίστηκε περισσότερο το αταίριαστο του συνοικεσίου (Δούκας - Τριάντη). Επιπλέον, κατ'εμένα  η ερμηνεία του Δούκα ήταν πολύ πετυχημένη .
 
Ξερω πως η ταινια αυτη εχει αγαπηθει απο πολυ κοσμο. Για μενα ομως ειναι αντιπαθητικη. Εχει απλως ενα υποτυπωδες σεναριο ισα ισα για να πατησει καπου και κατα τα αλλα στηριζεται ολοκληρη στις βρισιες που ανταλλασουν Δουκας - Χατζηχρηστος, οι οποιες κατα τη γνωμη μου ειναι καθαρος αυτοσχεδιασμος ιδιως απο τον δευτερο.
 
Δε νομίζω πως φθάνουν στα όρια της βρισιάς. Περισσότερο έχουν ειρωνικό ύφος. Αν θεωρηθούν βρισιές οι ατάκες αυτές, τότε οι ταινίες του νέου ελληνικού κινηματογράφου των '80ς θα πρέπει να θεωρούνται ακατάλληλες για ανηλίκους.
 
Αν θεωρηθούν βρισιές οι ατάκες αυτές, τότε οι ταινίες του νέου ελληνικού κινηματογράφου των '80ς θα πρέπει να θεωρούνται ακατάλληλες για ανηλίκους.
Σαφως και ειναι ακαταλληλες για ανηλικους πολλες ταινιες του '80. Τινγκα στη βωμολοχια και τα σεξουαλικα υπονοουμενα. Μερικες μαλιστα εχουν και γυμνο.

Αισχρες απο καθε αποψη και κυριως απο αποψη αισθητικης.
 
Ξερω πως η ταινια αυτη εχει αγαπηθει απο πολυ κοσμο. Για μενα ομως ειναι αντιπαθητικη. Εχει απλως ενα υποτυπωδες σεναριο ισα ισα για να πατησει καπου και κατα τα αλλα στηριζεται ολοκληρη στις βρισιες που ανταλλασουν Δουκας - Χατζηχρηστος, οι οποιες κατα τη γνωμη μου ειναι καθαρος αυτοσχεδιασμος ιδιως απο τον δευτερο.
Κατά την άποψή μου, σε κωμωδίες δεν έχει και τόσο μεγάλο ρόλο το σενάριο. Δηλαδή δεν βλέπεις κωμωδία για το story αλλά για να γελάσεις. Οπότε αυτό που έχει σημασία (για μένα πάντα) είναι οι ατάκες, οι χαρακτήρες και η χημεία μεταξύ των ηθοποιών. Η ιστορία θα μπορούσε να είναι ότι πιο απλό, στην τελική δεν είναι τίποτα παρά ένα background για να πλαισιωθεί όλη αυτή η παράσταση. Αυτό το εχω παρατηρήσει και με πολλές κωμικές σειρές. Πχ προτιμώ αυτές που έχουν κάτι χαζά, αυτοτελή σενάρια αλλά πολύ χαβαλέ (Εκείνες κι εγώ) παρά όσες δίνουν βάση στο σενάριο (όπως οι περισσότερες σύγχρονες δηλαδή).
 

1@Imgema[/USER]

Εχεις δικιο σε αυτο που λες. Οι κωμωδιες σε γενικες γραμμες ανηκουν στο ειδος των ταινιων που βασιζονται στο σεναριο λιγοτερο απο ο,τι τα δραματα. Για τις αστυνομικες και τα θριλερ δεν το συζητω. Το σεναριο ειναι εκει το Αλφα και το Ωμεγα.

Εξαρταται ομως για τι κωμωδιες μιλαμε. Πρωτοκλασατες θεωρω προσωπικα τις κωμωδιες που στηριζονται σε (παν)εξυπνο σεναριο οπως Τα κιτρινα γαντια, Ο Ηλιας του 16ου, Μακρυκωσταιοι και Κοντογιωργηδες, Ουτε γατα ουτε ζημια. Μακαρι να ειχαμε κι αλλες σαν αυτες.

 
Σίγουρα ένα καλό σενάριο είναι πάντα καλοδεχούμενο σε όλα τα είδη. Εφόσον μία κωμωδία έχει τα χαρακτηριστικά που ανέφερα, ε, ένα καλό σενάριο από πάνω σαν κερασάκι στην τούρτα την ανεβάζει κι άλλο.
 
Σίγουρα ένα καλό σενάριο είναι πάντα καλοδεχούμενο σε όλα τα είδη. Εφόσον μία κωμωδία έχει τα χαρακτηριστικά που ανέφερα, ε, ένα καλό σενάριο από πάνω σαν κερασάκι στην τούρτα την ανεβάζει κι άλλο.
"Το  καλό σενάριο είναι απλά καλοδεχούμενο"?  

Σαν κερασάκι από πάνω  στην τούρτα που την ανεβάζει κι άλλο ?

Νομίζω ότι το σενάριο είναι σαν το αρχιτεκτονικό σχέδιο  πρ,ωταρχικό στοιχείο και βάση με την οποία παραγωγός και σκηνοθέτης θα επιλέξουν "τεχνίτες" και "υλικά" για να "χτίσουν" .

Το σεναριο ειναι εκει το Αλφα και το Ωμεγα.


Συμφωνώ  απόλυτα .

Το καλό σενάριο είναι  σκελετός- ο κορμός   στον οποίο  μπορεί να ξετυλίξει ο ηθοποιός το ταλέντο του να κάνει με ασφάλεια τις όποιες "ακροβασίες" με ασφάλεια όχι για να διεκπεραιώσει αλλά για να απογειώσει το έργο σε συνδιασμό με την ανάλογης ποιότητας συνδρομή και συναυτουργία όλων των συντελεστών

Αν τώρα έχουμε  την περίπτωση που η συνεχή προσπάθεια του /των ηθοποιών με το ταλέντο τους να ισορροπήσουν σε ένα ελλιπές και σαθρό σεναριακό υπέδαφος αλλά  ενδέχεται συγκεριμμένα βολικό για να αναδείξουν τις ιδιαίτερες προσωπικές τους ικανότητες και  με κατάλληλους  παρτενέρ μπρος και πίσω από την κάμερα  που μπορούν να ακολουθήσουν στα βήματά τους χωρίς να πατήσουν  ο ένας τα πόδια του άλλου (κι όταν αυτό συμβαίνει να διορθώνεται αποτελεσματικά στο μοντάζ ) και να δώσει όλο το παραπάνω εν τέλει  ένα ενδιαφέρον και ιδιαίτερο  τελικό αποτέλεσμα  δεν θα είναι η πρώτη φορά .

Ο πόλεμος των άστρων λέγεται ότι είχε σημαντικότατες αδυναμίες σε πολλά επίπεδα  σεναριακά (αλλά και σκηνοθετικά)  παρόλα αυτάαπό το άστρο  κάποιων  πρωταγωνιστών ,από τα εφέ οπτικά και ηχητικά  το γοητευτικό κόσμο/σύμπαν του   στον οποίο εκτυλισσόνταν η ιστορία του και  τον  πολύ πειστικό τρόπο για την εποχή του που απεικόνιζαν  αυτόν τον  μελλοντικό παραμυθένιο κόσμο/σύμπαν του  και ασφαλώς  από το μοντάζ που έδεσε ιδανικά όλα τα παραπάνω με τον καλύτερο τρόπο μεταξύ τους.


Πάντως  κωμωδίες  πραγματικά αριστουργήματα ή  "Πρωτοκλασατες" όπως τις λέει η bambinella 

Εξαρταται ομως για τι κωμωδιες μιλαμε. Πρωτοκλασατες θεωρω προσωπικα τις κωμωδιες που στηριζονται σε (παν)εξυπνο σεναριο 
χωρίς  πραγματικά καλό σενάριο  ,  δεν νοούνται . 
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Όπως έχω γράψει κι αλλού, στην συγκεκριμένη ταινία ο Χατζηχρήστος δεν είχε ξεφύγει ούτε λέξη από το σενάριο κατά δήλωση του. Απλά του έγραψαν μια τανία πάνω του. Σίγουρα δεν ήταν βρισιές, αλλά κάτι μεταξύ γκρίνιας και αντεγκλήσεων μεταξύ Ζήκου-κυρ Παντελή όπως συμβαίνει στις περισσότερες ανθρώπινες σχέσεις που προκύπτουν εξ ανάγκης. Προφανώς ανήκω στους οπαδούς της ταινίας
 
θα διαφωνισω και εγω με την μπαμπι,που τις ειδες γλυκεια μου τις βρισιες;καμια βρισια δεν υπαρχει

θεμιτο και δεκτο ναμην σ αρεσει η ταινια αν και πολυ  μικρη σημασια εχει οτι το σεναριο ειναι υποτυπωδες αφου το γελιο που βγαζει ειναι τεραστιο

το σεναριο της ταινιας φραφτηκε εδικα για τον χατζηχρηστο,ειναι προσαρμοσμενο πανω του,αλλα στην πρωτη αναγνωση του εργου και στις προβες

προτενε πραγματα και αλλαξαν καθως οι αυτοσχεδιασμοι που εκανε στις προβες και αρεσαν κρατηθηκαν.αυτο εννοει ο μεγιστος χατζηχρηστος οταν λεει οτι τηρηθηκε κατα γραμμα το σεναριο.δεν θα μπορουσαν να γινουν αυτοσχεδιασμοι ον καμερα ειναι επικυνδυνο,ειναι φιλμ,καποιος να μην αντιδρασει καλα,στοιχηζε πολυ
 
Το σημείο του/της elsint17 σχετικά με την συνδιαμόρφωση του σεναρίου από τον Χατζηχρήστο κατά τη διάρκεια των δοκιμών πιθανά να ισχύει, εγώ το δέχομαι.  Επίσης ισχύει το δεύτερο σημείο, δλδ οτι έπειτα από την τελική έκδοση του σεναρίου, το πήγε κατά γράμμα στο γύρισμα της ταινίας ο αγαπητός "Ζήκος" όπως είχε δηλώσει ο ίδιος.

Η φιγούρα του Ζήκου μου ήταν οικεία από το ευρύτερο περιβάλλον μου και πολλοί/πολλές από αυτούς "έφυγαν" από τη ζωή πρόσφατα. Με άλλα λόγια οι "Ζήκοι/ες" ήταν παρόντες/ουσες στην ελληνική κοινωνία και την ελληνική ύπαιθρο και έσπερναν το γέλιο απλόχερα...
 
Η φιγούρα του Ζήκου μου ήταν οικεία από το ευρύτερο περιβάλλον μου και πολλοί/πολλές από αυτούς "έφυγαν" από τη ζωή πρόσφατα.

Με άλλα λόγια οι "Ζήκοι/ες" ήταν παρόντες/ουσες στην ελληνική κοινωνία και την ελληνική ύπαιθρο και έσπερναν το γέλιο απλόχερα...


Και συνεχίζουν να το κάνουν  και στις  πιο .... σύγχρονες μορφές του (Ζήκου)

VV54Ncb8sW8.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
θα διαφωνισω και εγω με την μπαμπι,που τις ειδες γλυκεια μου τις βρισιες;καμια βρισια δεν υπαρχει
Διαφωνησε μαζι μου οσο τραβαει η ψυχη σου, αλλα σε παρακαλω οχι σε αυτο το υφος γιατι δεν ειμαι γλυκεια σου.

Περαν αυτου, εσυ θεωρεις βρισιες μονο τις βωμολοχιες; Το εντονο υφος και τα κοσμητικα επιθετα με τα οποια στολιζει συνεχως ο ενας τον αλλον τι ειναι; Ασε που καποια στιγμη ο Χατζηχρηστος στελνει τον Δουκα στο δ@@@@@. Θυμαμαι λαθος;
 
"Το  καλό σενάριο είναι απλά καλοδεχούμενο"?  

Σαν κερασάκι από πάνω  στην τούρτα που την ανεβάζει κι άλλο ?

Νομίζω ότι το σενάριο είναι σαν το αρχιτεκτονικό σχέδιο  πρ,ωταρχικό στοιχείο και βάση με την οποία παραγωγός και σκηνοθέτης θα επιλέξουν "τεχνίτες" και "υλικά" για να "χτίσουν

Σεβαστό αυτό που λες και το καταλαβαίνω. Και συμφωνώ μέχρι ένα σημείο. Απλά για μένα όσον αφορά τις κωμωδίες συγκεκριμένα δεν κοιτάω σχεδόν ποτέ το σενάριο και είναι συνήθως το τελευταίο πράγμα που μου μένει, ακόμα και όταν το σενάριο είναι καλό.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Διαφωνησε μαζι μου οσο τραβαει η ψυχη σου, αλλα σε παρακαλω οχι σε αυτο το υφος γιατι δεν ειμαι γλυκεια σου.

Περαν αυτου, εσυ θεωρεις βρισιες μονο τις βωμολοχιες; Το εντονο υφος και τα κοσμητικα επιθετα με τα οποια στολιζει συνεχως ο ενας τον αλλον τι ειναι; Ασε που καποια στιγμη ο Χατζηχρηστος στελνει τον Δουκα στο δ@@@@@. Θυμαμαι λαθος;
ζητω συγνωμη αν ενοχληθηκες,δεν ειχα καποια αντιστοιχη προθεση

προσωπικα σε μια τετοια ταινιαρα δεν θα με πειραζει και αν ειχε και ενα αςτο δι@ολο

ειναι σεβαστη ειλικρινα η ευαισθησια σου αλλα απο την αλλη την βρισκω καπως υπερβολικη

σαν ηθοποιος αλλα και συγραφεας και σαν θεατης δηλαδη με ολες μου τις ιδιοτητες ,πιστευω οτι μπορει να λεχτει μια τετοια κουβεντα που την λεμε καθημερινα στην ζωη μας,οι ταινιες μεσα απο την ζωη ειναι
 
μια απο τις καλυτερες κωμωδιες,ο χατζηχρηστος δινει ρεσιταλ
αλλα ειναι και οι περισσοτεροι καλοι,πχ νομιζω ειναι η καλυτερη εμφανιση του δουκα,της νεζερ

επισης ειναι γεγονος οτι αυτοσχεδιασμοι κυριως του χατζηχρηστου ενταχθηκαν στο σεναριο και πηρε η ταινια αυτη τη μορφη
 
Πίσω
Μπλουζα