Τιτανικός

Nikol@r@s

Retro Member
Joined
6 Σεπ 2008
Μηνύματα
174
Αντιδράσεις
2
Έφτιαξα ένα μικρό άρθρο για τον τιτανικό.Ελπίζω να μην με έχει προλάβει κανένας άλλος και ελπίζω να το έβαλα στην σωστή κατηγορία.

468pxtitanicsouthhampto.jpg


Πάνε 97,5 χρόνια από τότε που το πλοίο της white star lines πήγε στον πάτο του Ατλαντικού Ωκεανού μετά την σύγκρουση του με παγόβουνο(το οποίο σύμφωνα με τους επιζώντες ήταν 6 φορές το μέγεθος του τιτανικού).Τι έγινε τότε? Ποιός έφταιξε? Αιτία τελικά ήταν μονό το παγόβουνο?

Ο Τιτανικός

Ο Τιτανικός ή μάλλον το R.M.S Titanic όπως ήταν το κανονικό του όνομα ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1909 από την γνωστή εταιρεία White Star Lines.Το δαπανηρό αυτό έργο υλοποιήθηκε στις αρχές του 1912(συνολικά εργάστηκαν 3000 άνθρωποι). Ο Τιτανικός κόστισε 7,5 εκατομμύρια δολάρια για να κατασκευαστεί και 5 εκατομμύρια δολάρια για να ασφαλιστεί! Η ναυτιλιακή White Star Lines, στην οποία ανήκε ο Τιτανικός, δεν κατηγορήθηκε ποτέ για το ναυάγιο, γιατί η Επιτροπή Εμπορίου φοβήθηκε πως κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε μηνύσεις, που θα έκαναν ζημιά στα κέρδη της εταιρείας, θα δημιουργούσε πλήγμα στην φήμη της Βρετανικής Ναυτιλίας και θα οδηγούσε χιλιάδες επιβάτες στις ανταγωνιστικές Γαλλικές και Γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες.

Χαρακτηριστικά

Το συνολικό μήκος του πλοίου έφτανε τα 275 μέτρα ενώ το πλάτος του ήταν 28 μέτρα. Το βάρος του ήταν 52,310 τόνοι και μπορούσε να μεταφέρει συνολικά 3547 άτομα(Από τους οποίους οι 891 ήταν μέλη του πληρώματος). Αν σκεφτούμε ότι η τεχνολογία του τιτανικού έχει φτάσει κιόλας τον ένα αιώνα μπορούμε να πούμε ότι για την εποχή του ήταν σίγουρα το πιο γρήγορο(η ταχύτητα του ήταν 23 κόμβοι δηλαδή 43 χιλιόμετρα ανά ώρα, υποστηριζόμενη φυσικά από μια μηχανή 59.000 ίππων), μεγαλύτερο και πολυτελέστατο πλοίο. Όσο αναφορά την χωρητικότητα είχε 840 καμπίνες εκ των οποίων οι 416 ήταν για την πρώτη θέση επιβατών. οι 162 για την δεύτερη θέση, οι 262 για την τρίτη θέση ενώ υπήρχαν και άλλες 40 οι οποίες είχαν ιδιωτικό μπαλκόνι(εδώ μονό οι πλούσιοι της εποχής μπορούσαν να πάνε).Τέλος το πλοίο αποτελούταν από 9 επίπεδα ενώ το συνολικό ύψος του μέχρι και το τελευταίο κατάστρωμα ήταν 53,3μέτρα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι για την τοποθέτηση των τεσσάρων φουγάρων αλλά και των δυο καταρτιών χρειάστηκε ένας γερανός 73,4 μέτρων. Λίγοι γνωρίζουν ότι το τέταρτο φουγάρο του τιτανικού δεν χρησίμευε κάπου καθώς μπήκε μόνο και μόνο για να δείχνει πιο ογκώδες το πλοίο.(Συνδεόταν εσωτερικά με το τρίτο ώστε να βγάζει και αυτό καπνό).

Οι πρώτες εντυπώσεις

Ο Τιτανικός ναυπηγήθηκε από τα ναυπηγεία Harland και Wolff, στο Μπέλφαστ(της Αγγλίας), για την εταιρία "White Star Line". Το Πλοίο αποτελούσε για την εποχή του κυριολεκτικά ένα θαύμα ναυπηγικής ικανότητας.. Ενσωμάτωνε πολλές καινοτομίες για την εποχή του. Ανελκυστήρες για γρήγορη πρόσβαση στα διάφορα καταστρώματα, χαμάμ, γυμναστήριο, πισίνα(ήταν το πρώτο πλοίο με πισίνα), ταχυδρομείο και υπέρμετρη πολυτέλεια, ιδιαίτερα το σέρβις και το φαγητό που πρόσφερε σε επιβάτες της Α' θέσης ήταν πολύ πλουσιότερο και από τα αντίστοιχα των σύγχρονων ξενοδοχείων 5 αστέρων. Για πολλούς εκείνη την εποχή χαρακτηριζόταν ως το αβύθιστο πλοίο, και τούτο διότι ουσιαστικά ήταν δύο πλοία το ένα εντός του άλλου όπου το ενδιάμεσο κενό αποτελούσαν τα πρωτοποριακά για τότε διπύθμενα καθώς και πλευρικοί χώροι δεξαμενών οπού ακόμα και αν οι τέσσερεις πλευρικοί χώροι(στεγανά) από κάθε μεριά του πλοίου γέμιζαν με νερό εκείνο θα μπορούσε να μείνει στην επιφάνεια της θάλασσας.

Οι Δοκιμές

Μια εβδομάδα πριν το παρθενικό του ταξίδι ο Τιτανικός είχε πάει στα ναυπηγεία Haraland και Wolff του Μπέλφαστ για να του γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι καθώς και οι δοκιμαστικοί ελιγμοί. Οι υπεύθυνοι του ναυπηγείου είχαν ενθουσιαστεί με τις ικανότητες του πλοίου το όποιο παρά τον τεράστιο όγκο του τα πήγε περίφημα στις δόκιμες που του έγιναν. Έτσι πήρε το πράσινο φώς για το ταξίδι του στην Αμερική και έφυγε με προορισμό το Λιμάνι από το οποίο θα απόπλεε (Liverpool).Στις 10 Απριλίου του 1912 ένα τεράστιο πλήθος ανθρώπων είχε <<πνίξει>> το μεγάλο λιμάνι με σκοπό να δει κοντά το Μεγαλύτερο Πλοίο του Κόσμου.

Μπορεί και να είχε γλιτώσει…

Κι ενώ όλα πήγαιναν ρόλοι ένα εμπορικό πλοίο κατευθυνόταν κατά πάνω στο τιτανικό την ώρα που έφευγε από την αποβάθρα. Μετά από έναν σωστό και γρήγορο ελιγμό οι άνθρωποι του τιτανικού κατάφεραν να αποτρέψουν το μοιραίο. Όπως αποδεδείχθηκε στην συνεχεία θα ήταν προτιμότερο να είχε συγκρουστεί αλλά……….. Εδώ πρέπει να αναφέρουμε ότι το πλήρωμα του τιτανικού ξέχασε πάρει μαζί του τα εφεδρικά κιάλια παρακολούθησης ενώ τα κανονικά είχαν χαθεί σε κάποιο μέρος του πλοίου.

14 Απριλίου 1912

Όλα κυλούσαν αρμονικά καθώς απέμενε μόλις μια μέρα αφότου το πλοίο θα έφτανε στην Νέα Υόρκη όταν….Επικρατούσε ησυχία καθώς η θάλασσα ήταν τελείως ήρεμη(αυτό φυσικά ήταν κακό καθώς το κύμα δεν μπορούσε να προδώσει τα παγόβουνα με τον παφλασμό του).Ξαφνικά οι ναύτες από το παρατηρητήριο είδαν το γιγαντιαίο παγόβουνο μπροστά τους, αμέσως ειδοποίησαν τον υποπλοίαρχο που εκείνη την ώρα βρισκόταν στη γέφυρα. Μετά από απεγνωσμένες προσπάθειες(έστριψαν το πηδάλιο τέρμα αριστερά έδωσαν ανάποδες στροφές στην μηχανή)δεν κατάφεραν να αποφύγουν την μοιραία όπως αποδεδείχθηκε σύγκρουση με το παγόβουνο(ώρα 23:40). Χωρίς να χάσει χρόνο ο υποπλοίαρχος έκλεισε όλα τα στεγανά όμως η ζημία ήταν πολύ πιο μεγάλη από τι φαινόταν καθώς το παγόβουνο είχε ανοίξει ρήγμα 30 μέτρων στην δεξιά μεριά του πλοίου .Οι αντλίες νερού και τα στεγανά δεν στάθηκαν αρκετά για να κρατήσουν το πλοίο στην επιφάνεια της θάλασσας. Στις 22:40 τα ξημερώματα ο Τιτανικός κόπηκε στην μέση λόγω πίεσης στην καρίνα του και άρχισε να βυθίζεται στα παγωμένα νερά του Ατλαντικού Ωκεανού. Το ναυάγιο τελείωσε με τους παφλασμούς των κυμάτων που σκέπασαν τον Τιτανικό και τις 1503 ψυχές που χάθηκαν μαζί με τον μύθο.

Θύματα

Οι επιβάτες του Τιτανικού ήταν 1316 και οι άνδρες του πληρώματος 891, συνολικά δηλαδή, 2207 άτομα. Διασώθηκαν 705 άτομα.

1. Από τους επιβάτες της πρώτης θέσης διασώθηκε το 94% των γυναικών και το 31% των ανδρών. Από τους επιβάτες της τρίτης θέσης διασώθηκε το 47% των γυναικών και το 14% των ανδρών.

2. Η παραπάνω έρευνα αφήνει να εννοηθεί ότι ο κανόνας «διασώστε, πρώτα γυναίκες και παιδιά» επηρεάστηκε από την κοινωνική θέση των επιβατών.

3. Από τις 143 γυναίκες της πρώτης θέσης χάθηκαν μόνο 4.

4. Από τις 93 γυναίκες της δεύτερης θέσης πνίγηκαν 15.

5. Από τις 179 γυναίκες της τρίτης θέσης πνίγηκαν 81.

6. Από τα 30 παιδιά που ταξίδευαν στην Α και Β θέση πνίγηκε μόνο ένα.

7. Από τα 76 παιδιά που ταξίδευαν στην τρίτη θέση πνίγηκαν 53.

Η Ματαιόδοξα του ανθρώπου τον οδηγεί πάντα στην καταστροφή του. Όπως καταλαβαίνετε αποδεδείχθηκε περίτρανο λάθος κίνηση μεγίστη ταχύτητα του πλοίου σε όλη τη διάρκεια του ταξιδίου με σκοπό να φτάσει μια μέρα νωρίτερα

Γιατί?

Αν είχαν πάρει μαζί τους τα εφεδρικά κιάλια παρακολούθησης μπορεί να είχαν δει νωρίτερα το παγόβουνο. Αν δεν προσπαθούσαν να το αποφύγουν ο Τιτανικός θα καρφωνόταν πάνω του. Αν πήγαιναν με την κανονική ταχύτητα του πλοίου θα μπορούσαν να είχαν γλιτώσει. Αν είχε συγκρουστεί με το φορτηγό πλοίο στο λιμάνι του Liverpool δεν θα είχε συμβεί τίποτα. Αλλά φυσικά με το αν δεν μπορούμε να ζήσουμε……..

Μετά από πολλά χρόνια

Μετά από πολλά χρόνια και συγκεκριμένα το 1985 ο τιτανικός βρεθηκε.12.000 πόδια κάτω από τον ατλαντικό ωκεανό παραμορφωμένος και έχοντας μπει κατά 15 μέτρα μέσα στην γη. Το πολυτελέστατο, αβύθιστο και μεγαλύτερο πλοίο του κόσμου στον πάτο τη θάλασσας. Τι τραγική ειρωνεία? Μετά το ναυάγιο του Τιτανικού η White Star Lines άρχισε να χρεοκοπεί καθώς τα άλλα δυο <<αδέλφια>>του τιτανικού μόνο ζημιά παρά κέρδος προκαλούσαν στην εταιρεία. Συγκεκριμένα το Βρετανικός βυθίστηκε στα νερά του Αιγαίου (δυτικά της Νήσου Κέας) κατά τον Α' Π.Π. μετά από πρόσκρουσή του σε νάρκη ενώ το Olympic που ήταν το μεγαλύτερο από τα άλλα δύο πλοία αποσύρθηκε και όλα του τα κομμάτια πουλήθηκαν σε εταιρείες και ξενοδοχεία.

Το Τέλος του Τιτανικού

Σύμφωνα με τις προβλέψεις ο Τιτανικός το 2112 θα έχει θαφτεί τελείως μέσα στον πυθμένα του Ατλαντικού Ωκεανού. Ότι και να γίνει όμως εμείς δεν θα ξεχάσουμε το πλοίο αυτό και τους ανθρώπους που πέθαναν. Αξίζει να σημειωθεί ότι ταξίδευαν με τον Τιτανικό και 4 Έλληνες. Απόστολος και Δημήτριος Χρονόπουλος (αδελφοί) Βασίλειος Καταβέλος και Παναγιώτης Λυμπερόπουλος

Πηγή:Wikipedia
 
Πολύ καλό και ενημερωτικό θεματάκι, πραγματικά. Έγραψε και αυτός την δική του ιστορία.

Πάντως δεν είχα ακούσει πως είχε και Έλληνες στους επιβάτες του!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μόλις μας πουν αν είναι οκ θα γράψουμε και την ιστορία του αδερφού του πλοίου που βούλιαξε σε ελληνικά νερά στον 1ο παγκόσμιο, του Βρεττανικού.

Πολύ ωραίο θέμα!
 
υπαρχει και η αλλη αποψη οτι ο τιτανικος βυθιστικε απο σαμποταζ καθως φωτο δειχνουν οτι λαμαρινες ειναι σχισμενες απο μεσα προς τα εξω σαν να ειχε γινει εκρηξη..αλλα μαλλον πρεπει να ειναι απο παγοβουνο η τραγωδια παρα σαμποταζ.. εξαλου η συνωμοσιολογια εχει γινει μοδα!παντως μου κανει εντυπωσει πως ασκει ακομα γοητεια αυτη η ιστορια..
 
Μάλλον ασκεί γοητεία γιατί η ιστορία του Τιτανικού συμβολίζει τη πάλη του ανθρώπου και των κατασκευασμάτων του με τη φύση, το θαυμάσμο του για τη δύναμη των έργων του και τη τελική καταστροφή του απο τη ίδια του τη πλάνη. Ταυτόχρονα έχει και μπόλικη δώση ηρωισμού - η μπάντα που έπαιζε μέχρι τέλους, οι ασυρματιστές που έστελναν SOS μέχρι που το νερό στη κυριολεξία έβρεχε τα πόδια τους, οι μηχανικοί ( δεν σώθηκε κανείς τους! ) που έμειναν στις θέσεις τους για να παρέχουν ηλεκτρικη ενέργεια στο πλοίο για όσο γινόταν..
 
Και μίας και είμαστε στο τομέα των ταινίων άλλωστε, μια γρήγορη αναφορά στις ( πολλές ) ταινίες που έχουν γυριστεί με θέμα τον Τιτανικό:

Η πρώτη γυρίστηκε μόλις το 1912. Το έργο με όνομα απλά "Τιτανικός" κυκλοφόρησε μόλις μερικούς μήνες απο το πραγματικό ναυάγιο! Στη χαμένη ταινία ( δεν υπάρχουν ούτε φωτογραφίες απο το φίλμ ) πρωταγωνιστεί μια γυναίκα, ονόματι Dorothy Gibson, η οποία ηταν και στα αλήθεια επιβάτης του Τιτανικού. Η Gibson ηταν ηθοποιός στο επάγγελμα, και έτσι το στούντιο το οποίο δούλευε, άρπαξε τη ευκαιρία της εμπειρίας της ηθοποιού και γύρισε τη ταινία. Λέγεται μάλιστα πως η ηθοποίος φορούσε στο έργο τα ίδια ρούχα που φορούσε τη νύχτα του ναυάγιου!

Επόμενη ταινία το 1929. Ονομα της ταινίας "Atlantic". Εκείνη τη εποχή ο ομιλων κινηματογράφος ήταν στα σπάργανα ακόμα, και έτσι το έργο διανεμήθηκε σε βωβη και σε ομιλόντα μορφή. Ενα ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως το όνομα του έργου και το όνομα του πλοίου στη ταινία ( "Ατλαντικός" ) αλλάχτηκαν απο το πραγματικό, υπο το φόβο της μύνησεως απο τη White Star Line η οποία υπήρχε ακόμη τότε ώς εταιρία.

Το επόμενο έργο με θέμα τον Τιτανικό, και όνομα ταινίας απλά "Τιτανικός" γυρίστηκε εν μέσω πολέμου, το 1943 και μάλιστα με χώρα παραγωγής τη Ναζιστική Γερμανία! Το έργο γυρίστηκε ως προπαγανδιστικό, με στόχο να καταδείξει ... τη δηλεία των Βρεττανών. Ο σκηνοθέτης Herbert Selpin, αντιστεκόμενος στις συνεχόμενες παρεμβάσεις του υπουργείου προπαγανδάς, τελικά παρουσίασε ένα έργο μετριοπαθές για τα γούστα των Ναζί και έτσι τελικά κατέληξε δολοφονημένος σε κάποιο κελί φυλακής... Το ίδιο το έργο τραβήχτηκε γρήγορα απο τα Γερμανικά σινεμά τα οποία προβλήθηκε γιατι το κοινό έδειχνε να επιδυκνείει συμπάθεια στους Αγγλούς που φαίνοντουσαν στο έργο!

Επόμενο έργο το 1953. Τιμημένο με Οσκαρ σεναρίου, το "Τιτανικός" αποτελεί υπερπαραγωγή της δεκαετίας του 50 για τη "20th Century Fox", και πρωταγωνιστούν μεγάλα αστέρια της εποχής, όπως ο Robert Wagner και η Barbara Stanwyck. Το έργο δίνει μεγάλη έμφαση στη αντίθεση της χαράς και άνεσης του ταξιδιού, και του χάους και τη καταστροφής που ακολουθεί. Χαρακτηριστική σκηνή είναι το τελικό κομμάτι της ταινίας, οπού το καράβι καθώς πάει κάτω απο το νερό οι επιβάτες και το πλήρωμα τραγουδάνε όλοι μαζί το "Neerer my god to thee" ( το κομμάτι που παίζει η μπάντα στο τέλος και στο έργο του Κάμερουν το 1997 ).

Το 1958 βγαίνει στα σινεμά το θεωρούμενο και ώς κορυφαίο έργο με θέμα τον Τιτανικό. Αγγλικής παραγωγής, Το "A Night to Remember" είναι απαλλαγμένο απο τη δραματοποίηση και το ρομαντισμό των έργων πρίν και μετά απο αυτό, και είναι σχεδών μια απλή καταγραφή των γεγονότων. Τα σκηνικά του έργου είναι βασισμένα σε αυθεντικά σχέδια του πλοίου, και για τις εξωτερικές σκηνές χρησιμοποίησαν ένα παλίο πλοίο της White Star το "Asturias", και τεράστεια εξωτερικά σκηνικά. Παρά το πέρασμα μισού αιώνα, το έργο συνεχίζει να αποτελεί τη ποίο αυθεντική καταγραφή της τραγωδίας.

Το 1964 ο Τιτανικός γίνεται μιούζικαλ με όνομα "The Unsinkable Molly Brown" και με θέμα τη ομόνυμη ( και μάλλον τη ποίο διάσημη ) επιβάτιδα του Τιτανικού και τη ζωή της. Ελάχιστα ρεαλιστικό φυσικά ( ως κάθε μιούζικαλ ) το έργο δίνει μια δική του "έκδοση" της ζωής της Brown πρίν και μετά το διάσημο ναυάγιο.

Το 1979 κυκλοφορεί η πρώτη τηλεταινία, όνοματι "S.O.S Titanic", και είναι παραγωγή του ABC. Γυρισμένο στο Queen Mary και στο Λονδίνο, πρωταγωνιστούν σε αυτό ο Ian Holm και ο David Warner - ο οποίος είναι ο μοναδικός ηθοποίος που έχει παίξει σε 2 έργα με θέμα τον Τιτανικό, καθώς είναι ο ίδιος που έπαιξε το ρόλο του Lovejoy στο έργο του Κάμερουν. Το έργο είναι άνω των 3 ωρών και προβλήθηκε στη Ελλάδα σαν μίνι-σειρά απο τη τότε κρατική τηλεόραση.

Το 1980 προβάλλεται στα σινεμά το έργο "Raise the Titanic". Το σενάριο του έργου, θέλει πως στο αμπάρι του βυθισμένου πλοίου βρίσκεται ένα εξαιρετικά σπάνιο ορυκτό ( με όνομα.. "Μπιζάνιο" ) και το χρειάζεται το Αμερικάνικο ναυτικό... για πυρηνικές δοκιμές. Ετσι ανελκύουν το πλοίο για να το βρούν. Το έργο, λόγω των πανάκριβων για τη εποχή εφφέ κόστισε πολλά εκατομμύρια ( γύρω στα 40 εκατομμύρια δολλάρια ) και οι εισπράξεις δεν απέφεραν ουτε το 10% αυτών των χρημάτων. Ετσί αποτελεί απο τις ποιό μεγάλες κινηματογραφικές αποτυχίες όλων των εποχών...

Το 1996 κυκλοφορει άλλη μια τηλεταινία με όνομα "Titanic" και με πρωταγωνιστές τον George C. Scott σε μια απο τις τελευταίες εμφανίσεις του στο ρόλο του καπετάνιου Σμίθ, τη Catherine Zeta-Jones, και τον Tim Curry. Το έργο απλά προσπάθησε να επενδύσει πάνω στη επιτυχία του πασίγνωστου έργου του Cameron ( το οποιο κυκλοφόρησε πάντως ένα χρόνο αργότερα ), και δεν αποτελεί κάτι αξιόλογο.

Τέλος, το 1997 κυκλοφορεί το "Titanic". Το έργο είναι η ποίο μεγάλη εισπραχτική επιτυχία όλων των εποχών ( παγκοσμίως απέφερε 1.8 δις. δολλάρια! ), και αποτέλεί και μιά απο τις μεγαλύτες και ακριβότερες υπερπαραγωγές - Η παραγωγή κόστισε γύρω στα 200 εκ. δολλάρια, και χρηματοδωτήθηκε απο 2 μαζί στούντιο του Hollywood, τη 20th Century Fox και τη Paramount. Επίσης αποτελεί και τη αυθεντικότερη παρουσίαση σε έργο του ίδιου του πλοίου, αφου για τις ανάγκες της ταινίας κατασκευάστηκε ολόκληρη η μία πλευρά του, απο άκρη σε άκρη, και ολόκληρα εσωτερικά μέρη ( οπώς η μεγάλη σκάλα, η τραπεζαρία, ο χώρος υποδοχής 1ης θέσης, το καπνιστήριο κλπ ), με κάθε λεπτομέρια, ακριβώς με τη μορφη που είχαν και στο αληθινό πλοίο. Η επιτυχία του έργου ήταν τόσο μεγάλη που έδωσε ζωή σε νέο ενδιαφέρον για τη ιστορία του Τιτανικού παγκοσμίως, με πάρα πολλά ντοκυμαντέρ να γυρίζονται ( 2 απο αυτά απο τον ίδιο τον Cameron ), εκθέσεις με αντικείμενα απο το ναυάγιο να περιφέρονται ανα τον κόσμο, κλπ.

Αυτή είναι και η ιστορία μέχρι στιγμής...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
εχει πολυ ψωμι το θεμα,αφου το ανοιξαμε..

Η ιστορία του Τιτανικού είναι αρκετά γνωστή. Στις 14 Απριλίου του 1912, ο Τιτανικός χτύπησε επάνω σε ένα παγόβουνο και βούλιαξε στον Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό, παίρνοντας μαζί του πάνω από 1500 ζωές. Η έλλειψη επαρκών σωστικών λέμβων έχει συχνά θεωρηθεί ως η κυριότερη αιτία για τον μεγάλο αριθμό σε απώλειες ζωών, οι ειδικοί ωστόσο ισχυρίζονται ότι υπάρχουν εκατοντάδες άλλοι λόγοι που ευθύνονται για το τραγικό γεγονός, συμπεριλαμβάνοντας οτιδήποτε από κακή κατασκευή των στεγανών θαλάμων, μέχρι και την αποτυχία στο να δοθεί προσοχή σε πολυάριθμες προειδοποιήσεις σχετικά με την ύπαρξη παγόβουνων στην περιοχή. Αυτό όμως που είναι σημαντικό εδώ, είναι ο τεράστιος αριθμός προαισθήσεων που είχαν προβλέψει την καταστροφή.

Πιθανόν η πρώτη προαίσθηση προέρχεται από τον συγγραφέα Morgan Robertson, που δημοσίευσε το 1898 μία νουβέλα για ένα ναυάγιο. Παρόλο που αυτό είχε γίνει 14 χρόνια πριν από το ναυάγιο του Τιτανικού, η νουβέλα που λεγόταν 'Ματαιότητα' (Futility) φαίνεται ότι περιέγραφε με ακρίβεια της καταστροφή του Τιτανικού. Ο αριθμός των ομοιοτήτων πάει πολύ πιο πέρα από τη σύμπτωση. Στη νουβέλα το πλοίο λεγόταν 'Τιτάνας' (Titan). Είχε το ίδιο μέγεθος με τον Τιτανικό και μετέφερε τον ίδιο αριθμό επιβατών. Στη νουβέλα, το πλοίο επίσης χτύπησε επάνω σε ένα παγόβουνο στον Βόρειο Ατλαντικό στα μέσα του Απρίλη και βυθίστηκε με απώλεια πάνω από τους μισούς επιβάτες εξαιτίας της ύπαρξης πολύ λίγων σωστικών λέμβων. Η κατασκευή του Τιτανικού ξεκίνησε στις 31 Μαρτίου του 1909 από τους Harland και Wolff, ενώ η ιδέα για την κατασκευή ενός μεγάλου υπερπολυτελούς πλοίου υπήρχε από το 1907, αρκετά χρόνια δηλαδή μετά από τη συγγραφή της περίφημης νουβέλας.

Ένας άλλος συγγραφέας, ο W.T. Stead, έγραψε πολυάριθμες ιστορίες και άρθρα στα οποία προέβλεπε ότι ένα τεράστιο υπερωκεάνιο γραμμής θα βυθιζόταν με απώλειες πάνω από το ήμισυ των επιβατών και πάλι λόγω έλλειψης επαρκών σωστικών λέμβων. Ο Stead ενδιαφερόταν επίσης για ψυχικούς (μέντιουμ) και κατέγραψε τις επισκέψεις του σ΄ αυτούς. Είχε λάβει τρεις ξεχωριστές προειδοποιήσεις που μπορούν εύκολα να συνδεθούν με την καταστροφή του Τιτανικού. Η μία από αυτές ήταν ότι "το ταξίδι θα ήταν επικίνδυνο τον μήνα Απρίλη του 1912". Κάποιος άλλος του είχε πει ότι θα εμπλεκόταν "στα μέσα μιας καταστροφής που σχετιζόταν με νερό" η οποία θα αφορούσε το θάνατο περισσότερων από 1500 ανθρώπων. Ένας κληρικός, όταν άκουσε για την κατασκευή του Τιτανικού, επηρεάστηκε τόσο πολύ από τα προαισθήματά του, που έγραψε στον Stead μία πρόβλεψη ότι ο Τιτανικός επρόκειτο να βυθιστεί. Παρ' όλες αυτές τις προειδοποιήσεις, ο Stead πήρε εισιτήριο στον Τιτανικό και πέθανε στην καταστροφή.

Αρκετοί άνθρωποι όμως έλαβαν στα σοβαρά τις προαισθήσεις τους και ακύρωσαν τα εισιτήριά τους. Ο δεύτερος μηχανικός Colin MacDonald αρνήθηκε τη θέση του στον Τιτανικό, εξαιτίας μίας αίσθησης ότι κρεμόταν μία απειλή καταστροφής πάνω από αυτόν. Ακόμα και μερικοί από τους πλούσιους και διάσημους επιβάτες είχαν νιώσει κάπως περίεργα. Οι J.P. Morgan και Vanderbilt ακύρωσαν και οι δύο τα εισιτήριά τους, επικαλούμενοι του δεισιδαιμονικού φόβου που είχαν στο να κάνουν ένα μεγάλο ταξίδι με ένα κατασκευασμένο πλοίο.

Ένας άλλος άνθρωπος που ήταν μέλος του πληρώματος έλαβε επίσης μια προειδοποίηση, αλλά απέτυχε να αντιδράσει σ' αυτήν αποτελεσματικά. Ο Luigi Gatti, μάνατζερ του ελεγκτικού γραφείου του Τιτανικού, υπέγραψε για τον Τιτανικό, παρά το γεγονός ότι η γυναίκα του ήταν αντίθετη με την ιδέα. Είχε μία προαίσθηση σχετικά με τη δουλειά του συζύγου της στο τεράστιο πλοίο και ένιωθε παράξενα σχετικά μ' αυτό.

Μία από τις πιο δραματικές προαισθήσεις έλαβε χώρα όταν ο Τιτανικός πέρναγε από το Isle of Wight της Αγγλίας. Εκατοντάδες άνθρωποι είχαν στηθεί στην ακτή για να δουν το μεγαλύτερο πλοίο του κόσμου. Μεταξύ αυτών ήταν η οικογένεια Marshall, που στην αρχή είχαν ενθουσιαστεί στη θέα του τεράστιου πλοίου. Μετά, ξαφνικά, η κυρία Marshall άρχισε να φωνάζει με τρόμο: "Θα βυθιστεί! Αυτό το πλοίο πρόκειται να βυθιστεί! Κάντε κάτι! Είσαστε τόσο τυφλοί που θα τους αφήσετε να πνιγούν; Σώστε τους! Σώστε τους!!"

Μία από τις πιο δραματικές περιπτώσεις προαισθήσεων συνέβη κατά τη διάρκεια των τελευταίων στιγμών της καταστροφής. Ο αξιωματικός Archibald Gracie δεν μπορούσε να βρει κάποια θέση στη σωστική λέμβο και είχε πέσει στα παγωμένα νερά καθώς το πλοίο βυθιζόταν. Όπως λέει, "ήταν ακριβώς εκείνη η στιγμή, που ξεφύτρωσε μέσα μου η σκέψη πως είχα έρθει μπροστά στην τελευταία στιγμή της ζωής μου. Ήθελα να εξηγήσω το πώς πέθανα στους αγαπημένους μου στο σπίτι. Καθώς κολυμπούσα κάτω από την επιφάνεια του ωκεανού, προσευχήθηκα το πνεύμα μου να μπορούσε να πάει σε κείνους και να τους πει, 'Αντίο, ώσπου να ξανασυναντηθούμε στον Παράδεισο'... Σκέφτηκα πως εάν προσευχόμουν αρκετά έντονα, αυτή η τελευταία μου ευχή για επικοινωνία με τη γυναίκα και την κόρη μου, θα είχε αντίκρισμα.

Εντωμεταξύ, ακριβώς εκείνη τη στιγμή, εκατοντάδες μίλια μακριά στην πόλη της Νέας Υόρκης, η γυναίκα του είχε μια ξαφνική προαίσθηση. Όπως αφηγείται η ίδια, "ήμουν στο δωμάτιό μου στο σπίτι της αδελφής μου, την οποία είχα επισκεφτεί, στη Νέα Υόρκη. Αφού είχα αποσυρθεί και χωρίς να μπορώ να ξεκουραστώ, ρώτησα τον εαυτό μου αρκετές φορές για το τι ήταν αυτό που ένιωθα και που με εμπόδιζε να κοιμηθώ, κάτι που τόσο πολύ ήθελα. 'Τι σημασία έχει;' Μουρμούρισα. Μία φωνή φάνηκε να μου απαντάει, 'Πέσε στα γόνατα και προσευχήσου'. Αμέσως υπάκουσα παίρνοντας το βιβλίο προσευχών στα χέρια μου, το οποίο κατά τύχη άνοιξε στην προσευχή, 'Γι' αυτούς στη Θάλασσα'. Τότε άστραψε μια σκέψη στο μυαλό μου, 'ο Archie προσεύχεται για μένα'".

Σαν από θαύμα, ο αξιωματικός Gracie τα κατάφερε και ανέβηκε επάνω σε μια σωστική λέμβο, επιβιώνοντας της καταστροφής. Πιστεύει πως ένας αριθμός εκπληκτικών συμπτώσεων του επέτρεψε να επιβιώσει από αυτή τη δοκιμασία.

Αργότερα, ερευνητές ασχολήθηκαν με τον τεράστιο αριθμό των προαισθήσεων, που ξεπερνούσαν σε αριθμό, σύμφωνα με κάποιες αναφορές, τις 50. Παρολαυτά, κάποιοι ερευνητές που είναι περισσότερο σκεπτικιστές, αφού απέκλεισαν περιπτώσεις όπως τα ασαφή προμηνύματα και τις μαρτυρίες που αναφέρθηκαν αφότου συνέβη το γεγονός, κατέληξαν στον εξίσου εντυπωσιακό αριθμό 19 περιπτώσεων προαίσθησης. Μόνο οι παράλογα σκεπτικιστές θα μπορούσαν να αρνηθούν την ύπαρξη κάποιων προαισθητικών προειδοποιήσεων της καταστροφής εκείνης
 
Δεν ξερω αν εχετε δει την τηλεταινια του 1996, η οποια εχει ομοιοτητες με του Καμερον. Καπου ειχα διαβασει μαλιστα οτι το σεναριο βασιστηκε σε πληροφοριες που διερευσαν απο το σεναριο του Καμερον ενω η ταινια του γυριζοταν ακομα.

Μια αποδειξη ειναι οτι ο αξιωματικος Μέρντοκ (πραγματικό πρόσωπο), αυτοκτονεί και στις δυο ταινιες στο ίδιο σημείο, κατι το οποιο απο οσο εχω διαβασει ειναι αναληθες
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
!

πολύ ενδιαφέρον thread..Με την σειρά μου και γω θέλω να πω οτί η ιστορία του Τιτανικού πάντα μου προκαλούσε ενδιαφέρον.

Υπάρχει ενα πολύ ωραίο adventure παιχνίδι, το Τitanic: adventure out of time. http://pc.ign.com/objects/008/008674.html

O χαρακτήρας τον οποίο υποδυόμαστε είναι ένας Βρετανός μυστικός πράκτωρας που "ταξιδεψε" πίσω στο χρόνο και βρέθηκε σε μια καμπίνα στον Tιτανικό, 4 μέρες πριν το ναυάγιο. Από ότι θυμάμαι ο σκοπός είναι να βρεις κάποιον Γερμανό κατάσκοπο. Η ιστορία εμπλέκει το ναυάγιο του Τιτανικού με τον πρώτο και το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο με πολύ ευρυματικό τρόπο..Αυτό που κάνει εντύπωση είναι η λεπτομέρεια στον σχεδιασμό του πλοίου..ειναι εκπληκτική η αυθεντικοτητα και ο σχεδιασμός (αν έχετε δει την ταινία) με το πραγματικό πλοίο..Η προοπτική είναι 1ού προσώπου και είναι τρομερή η εμπειρία να περπατάς στον Τιτανικό και να συναναστρέφεσαι με επιβάτες, ναυτικούς να πηγαίνεις σε όλους τους χώρους που είχε τό πλοίο. Επίσης η αίσθηση του χρόνου που μετρά αντίστροφα, είναι μοναδική μιας και γνωρίζεις οτί σε 4 μέρες το πλοίο αυτό με όλο αυτον τον κόσμο θα βυθιστεί, και ούτε καν γνωρίζεις αν θα καταφέρεις να επιβιώσεις. Είναι πολύ καλό παιχνίδι και όσοι φιλοι των κλασσικών advnetures να το δείτε Οπωσδήποτε...

Επίσης εκτός απο τις ταίνίες και τις σειρές που αναφερεί ο φίλος Spartan X, θυμάμαι στην τηλεοπτική σειρά "Voyagers" (ταξιδιώτες μεσα στο χρόνο), οι πρωταγωνιστες είχαν βρεθεί σε ένα επεισόδιο να ταξιδεύουν μέσα στον Τιτανικό..Ήταν απο τα καλύτερα επεισόδια της σειράς αν και δεν θυμάμαι την πλοκή του τώρα..Την σειρά την έχω σε DVD οπότε οταν δω το επεισόδιο θα σας πω!!
 
thamonas ναί, γρήγορες αναφορές στον Τιτανικό θυμάμαι σε πολλά έργα - Θυμάμαι πχ ενα σκηνικό στη κωμωδία "Time Bandits" του Τερυ Γκίλιαμ ( μέλος των θρυλικών Monty Python ) όπου το περιφερόμενο στο χρόνο γκρούπ νάνων ξαφνικά εμφανίζεται στον Τιτανικό τη ώρα που τρακάρει στο παγόβουνο.

Αλλη μια σκηνή υπάρχει στο Ghostbusters 2 οπου ο Τιτανικός πίανει λιμάνι στη Ν.Υόρκη :D
 
Πως σας φαίνεται ; Το κατασκεύαζουμε εγώ με τον αδερφό μου, και εχει δρόμο ακόμα για να ολοκληρωθεί... Αλλα έχει ήδη αρχίσει να πέρνει μορφή :D

fetch


fetch


fetch
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Good Job και όχι μόνο....

Είναι επιβλητικότατο!!!!
 
Ποπο καταπληκτικο!Spartan X από που προμηθεύτηκες τα υλικά?Εγώ μάζευα παλιά τον τιτανικό από ένα περιοδικό αλλά τον άφησα στην μέση.Έφτιαξα μόνο την καρίνα και μετά αυτοσχεδίασα!
 
Spartan_X είπε:
Αλλη μια σκηνή υπάρχει στο Ghostbusters 2 οπου ο Τιτανικός πίανει λιμάνι στη Ν.Υόρκη :D
και όλα τα λεφτά είναι στην ταινία που παίρνουν τηλέφωνο οι λιμενικοί για να ενημερώσουν ότι ο Τιτανικός μόλις ήρθε (!) και κοιτάζοντας έκπληκτοι τα φαντάσματα των επιβατών να κατεβαίνουν από το πλοίο λένε, "εε..κάλιο αργά παρά ποτέ !"

[/color]


Χαρακτηριστικά

Το συνολικό μήκος του πλοίου έφτανε τα 275 μέτρα ενώ το πλάτος του ήταν 28 μέτρα. Το βάρος του ήταν 52,310 τόνοι και μπορούσε να μεταφέρει συνολικά 3547 άτομα(Από τους οποίους οι 891 ήταν μέλη του πληρώματος). Αν σκεφτούμε ότι η τεχνολογία του τιτανικού έχει φτάσει κιόλας τον ένα αιώνα μπορούμε να πούμε ότι για την εποχή του ήταν σίγουρα το πιο γρήγορο(η ταχύτητα του ήταν 23 κόμβοι δηλαδή 43 χιλιόμετρα ανά ώρα, υποστηριζόμενη φυσικά από μια μηχανή 59.000 ίππων), μεγαλύτερο και πολυτελέστατο πλοίο. Όσο αναφορά την χωρητικότητα είχε 840 καμπίνες εκ των οποίων οι 416 ήταν για την πρώτη θέση επιβατών. οι 162 για την δεύτερη θέση, οι 262 για την τρίτη θέση ενώ υπήρχαν και άλλες 40 οι οποίες είχαν ιδιωτικό μπαλκόνι(εδώ μονό οι πλούσιοι της εποχής μπορούσαν να πάνε).Τέλος το πλοίο αποτελούταν από 9 επίπεδα ενώ το συνολικό ύψος του μέχρι και το τελευταίο κατάστρωμα ήταν 53,3μέτρα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι για την τοποθέτηση των τεσσάρων φουγάρων αλλά και των δυο καταρτιών χρειάστηκε ένας γερανός 73,4 μέτρων. Λίγοι γνωρίζουν ότι το τέταρτο φουγάρο του τιτανικού δεν χρησίμευε κάπου καθώς μπήκε μόνο και μόνο για να δείχνει πιο ογκώδες το πλοίο.(Συνδεόταν εσωτερικά με το τρίτο ώστε να βγάζει και αυτό καπνό).
Να τονιστεί ότι οι μηχανές ήταν 2 όχι 1 ! (σύμφωνα με ένα επίσημο αγγλικό ντοκυμαντέρ. Επίσης το 4ο φουγάρο το βάλανε πέρα από τον λόγο του όγκου και γιατί ο αριθμός "3" για τους Άγγλους φέρνει γρουσουζιά !!!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Amigovios είπε:
Να τονιστεί ότι οι μηχανές ήταν 2 όχι 1 ! (σύμφωνα με ένα επίσημο αγγλικό ντοκυμαντέρ. Επίσης το 4ο φουγάρο το βάλανε πέρα από τον λόγο του όγκου και γιατί ο αριθμός "3" για τους Άγγλους φέρνει γρουσουζιά !!!
Kαι που να ξέρανε :p
 
simonkey είπε:
υπαρχει και η αλλη αποψη οτι ο τιτανικος βυθιστικε απο σαμποταζ καθως φωτο δειχνουν οτι λαμαρινες ειναι σχισμενες απο μεσα προς τα εξω σαν να ειχε γινει εκρηξη..αλλα μαλλον πρεπει να ειναι απο παγοβουνο η τραγωδια παρα σαμποταζ.. εξαλου η συνωμοσιολογια εχει γινει μοδα!παντως μου κανει εντυπωσει πως ασκει ακομα γοητεια αυτη η ιστορια..
Αυτό το είχα διαβάσει σαν μια θεωρία της βύθισης του Βρετανικού, αδελφού πλοίου, του Τιτανικού.
 
εεεε βασικά οι μηχανές ήταν 3 :) Δύο παλινδρομικού τύπου ατμομηχανές, και μία ατμοτουρμπίνα, τελευταίας τεχνολογίας τότε, ένα απο τα προβλήματα της ηταν οτι δεν μπορούσε να κάνει όπισθεν. Ετσί είναι πιθανο η αδυναμία της να κάνει όπισθεν, να συντέλεσε στη καταστροφή. Οι περισσότερες μαρτυρίες απο τους επιζόντες όμως, λένε οτι ο Τιτανικός ( αντίθετα με ότι δέιχνει η ταινία ) δεν πρόλαβε ποτέ καν να σταματήσει τις μηχανές πριν τρακάρει, και η εντολή για όπισθεν εκτελέστηκε μετά το δυστήχημα. Σενάριο που είναι πολύ πιθανό αν σκευτεί κανείς τις συνθήκες του δυστήχηματος, και τη τεχνολογία της εποχής.

Το μοντελακί είναι το κιτ της Academy σε 1:400 κλίμακα - και συναρμολογείται σε πολύυυυυυυ αργούς ρυθμούς δυστηχώς λόγου μεγάλου φόρτου υποχρεώσεων τελευταία... Ελπίζω σύντομα να συνεχιστεί ;)
 
πολύ ωραίο το θέμα. αν ισχύουν όσα γράφεις ότι είχε μηχανές 59.000 HP τότε μιλάμε για πραγματικό θαύμα για εκείνη την εποχή. δε νομίζω να είναι τόσο άλλα δε ξέρω κιόλας. το γιατί πήγε στο πάτο προφανώς έσκασε πάνω σε παγόβουνο...ακόμα και σήμερα που υπάρχουν καράβια ice class, δεν αντέχουν σύγκρουση με 23 (!) κόμβους σε παγόβουνο - "βουνό". ήταν άτυχο αυτό το καράβι απλά.

Atlanticsouthernroutes.jpg


το ταξίδι του Τιτανικού

@spartanX

"ένα απο τα προβλήματα της ηταν οτι δεν μπορούσε να κάνει όπισθεν. Ετσί είναι πιθανο η αδυναμία της να κάνει όπισθεν, να συντέλεσε στη καταστροφή. Οι περισσότερες μαρτυρίες απο τους επιζόντες όμως, λένε οτι ο Τιτανικός ( αντίθετα με ότι δέιχνει η ταινία ) δεν πρόλαβε ποτέ καν να σταματήσει τις μηχανές πριν τρακάρει, και η εντολή για όπισθεν εκτελέστηκε μετά το δυστήχημα. Σενάριο που είναι πολύ πιθανό αν σκευτεί κανείς τις συνθήκες του δυστήχηματος, και τη τεχνολογία της εποχής."

δε μπορείς να κάνεις όπισθεν όποτε θέλεις, πρέπει η ταχύτητα να μην υπερβαίνει τους 5 κόμβους αλλιώς "αντίο μηχανές".
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ένας φίλος μου έχει τον Τιτανικό σε τρισδιάστατο puzzle.Το είχε πάρει εδώ και 10ετία περίπου 20000 δρχ!3 μέρες έκανε να το φτιάξει!
 
thebest20 είπε:
Ένας φίλος μου έχει τον Τιτανικό σε τρισδιάστατο puzzle.Το είχε πάρει εδώ και 10ετία περίπου 20000 δρχ!3 μέρες έκανε να το φτιάξει!
Πόσα κομμάτια?
 
Πίσω
Μπλουζα