Το Ελληνικό Φιλμ Νουάρ

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Bambinella
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

Ελληνικό Φιλμ Νουάρ, ποια ταινία σας αρέσει περισσότερο.

  • Έγκλημα στο Κολωνάκι

    Ψηφοφορίες: 2 18,2%
  • Έγκλημα στα παρασκήνια

    Ψηφοφορίες: 5 45,5%
  • Ο δολοφόνος αγαπούσε πολύ

    Ψηφοφορίες: 0 0,0%
  • Εφιάλτης

    Ψηφοφορίες: 2 18,2%
  • Ο θάνατος θα ξανάρθει

    Ψηφοφορίες: 0 0,0%
  • Χωρίς ταυτότητα

    Ψηφοφορίες: 0 0,0%
  • Αμφιβολίες

    Ψηφοφορίες: 1 9,1%
  • Μια γυναίκα κατηγορείται

    Ψηφοφορίες: 0 0,0%
  • Άλλη...

    Ψηφοφορίες: 1 9,1%

  • Συνολικοί ψηφοφόροι
    11
Ψήφισα το ''Έγκλημα στο Κολωνάκι'', αλλά σημειωτέον ότι πολλές από τις ταινίες της λίστας δεν τις έχω δει!
 
Η ψήφος πήγε στο "Έγκλημα στα παρασκήνια". Συνιστώ επίσης και το ομώνυμο βιβλίο το οποίο σε καθηλώνει κυριολεκτικά.
 
Διάβαζα την υπόθεση του "Μια γυναίκα κατηγορείται" (την οποία ομοίως δεν έχω δει) στο λινκ που παρέθεσε η bambi. Είναι ιδέα μου ή μιλάμε για το στόρι του "Τιμόθεου Κώνστα";
 
Οχι, δεν ειναι ουτε η σειρα, ουτε το μυθιστορημα του Τιμοθεου, retrofan. Αναμεσα σε σειρα και βιβλιο υπαρχουν χαωδεις διαφορες, αλλα και παλι το Μια γυναικα κατηγορειται δεν εχει σχεση.

Παραδεχομαι οτι ναι, υπαρχουν καποια κοινα στοιχεια (νεα και ωραια συζυγος που δηλητηριαζει ( ;) τον αντρα της, ανηψιος εκ του εξωτερικου - εξαιρετικος ο Λευτερης Βουρνας εδω) αλλα οχι, ειναι διαφορετικη ιστορια.

Ισως η ταινια να δανειστηκε αυτα τα λιγα στοιχεια απο τον Κωνστα, αλλα εξελισσεται σε εντελως αλλη κατευθυνση. Σχεδον ολοκληρη η υποθεση της λαμβανει χωρα στην αιθουσα ενος δικαστηριου και μεσα απο τις καταθεσεις των μαρτυρων και την απολογια της κατηγορουμενης, βλεπουμε την ιστορια του φονου.

Το φιναλε με το Μιχαλη Νικολινακο σε μακρινο πλανο, συγκλονιστικο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ψήφισα "Άλλη", εννοώντας την "Κραυγή" γιατί :

- έχει σενάριο Νίκου Φώσκολου

- έχει Φούντα, Μέρκο με αστυνομικό καπελάκι

- έχει την ψυχρή απάθεια του Μούτσιου ("Νομίζω πως με υποψιάζεσαι, αστυνόμε" - περαστικά στο Γιώργο Μούτσιο, ή ό,τι καλύτερο...)

- έχει Μαίρη Χρονοπούλου

- έχει καταπληκτικό Πάυλο Λιάρο, στις πρώτες του εμφανίσεις, αλλά και Αντώνη Αντωνίου...

- έχει το αστραπηβόλο βλέμμα του Νίκου Τσαχιρίδη και την "αστυνομόφατσα" του Ραφαήλ Ντενόγια...

- έχει τρένο...

- έχει το καταπληκτικό τραγούδι του Κατσαρού

κραυγή στον άνεμο, κραυγή στ' αστέρια...", σε μια πραγματικά ΣΠΑΝΙΑ στιγμή που τραγουδάει η Μάρω Κοντού.
Αυτά.

P.S. : Επανέρχομαι με μια μικρή μουσική σημείωση, αφού έβαλα και το link του τραγουδιού. Θεωρώ κορυφαία, ερμηνευτικά, στιγμή στο τραγούδι, τη στιγμή που η Μάρω Κοντού κάνει εκείνο το "τράβηγμα" στο τέλος του κουπλέ, που επιπλέον το "μαζεύει" ακριβώς πριν να πέσει το ματζόρε ρεφραίν. Φοβάμαι να το εξηγησω περισσότερο μήπως σας μπλέξω με τους μουσικούς όρους, αλλά αν το ακούσετε θα καταλάβετε τι εννοώ...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το μονο που εχω να προσθεσω εγω, υστερα απο τα τοσο πειστικα επιχειρηματα του panp, ειναι πως το σχεδιο που σκεφτηκε ο Μουτσιος για να δολοφονησει τη γυναικα του, ηταν πανεξυπνο και αφου του το υπαγορευσε ο.....Φωσκολος, τοτε το "μπραβο" παει σ' εκεινον. ;)
 
Rapide ευχαριστουμε πολυ για το λινκ με τις πληροφοριες αυτες :)
 
Ειναι παρα πολυ ενδιαφερον. Σε ευχαριστω κι εγω, Rapide.
 
Rapide, πολύ αξιόλογο το άρθρο. Ευχαριστούμε πολύ.
 
Ψήφισα το "Έγκλημα στα παρασκήνια" γιατί απλά το θεωρώ ως κορυφαίο του είδους.

Πράγματι bambinella, η παρατήρηση σου ήταν σωστή. Η φωτογραφία στη retrodb για την ταινία "Μια γυναίκα κατηγορείται" ήταν φωτό από το "Μια μάνα κατηγορείται". Διορθώθηκε.
 
Ασφαλώς το Έγκλημα στα Παρασκήνια μια από τις αγαπημένες μου Ελληνικές Ταινίες για πολλούς και διάφορους λόγους, μα κυρίως σαν ένα έξοχο κινηματογραφικό διαμαντάκι από κάθε άποψη (όπως και το Ληστεία στην Αθήνα του 1969). Αν η Φίνος (αυτή δεν ήταν Φίνος παραγωγή) από τα μέσα του 60 και μετά άκουγε λίγο παραπάνω τις γνώμες των εγχώριων κινηματογραφιστών μας όπως ο εξαίσιος Κατσουρίδης, ίσως ο Κινηματογράφος μας είχε κάνει άλματα μπροστά. Καλό Πάσχα.
 
Υπήρχε και μια ταινία με τον τίτλο ''εγκλημα στην ομόνοια'' με την Μαυροπούλου και τον Μπάρκουλη, ελπίζω να ήταν καλό φιλμ νουαρ αν και σπάνιο!
 
katerinak είπε:
υπαρχει η δημοσκοπηση της bambinella ,θα βρεις πολλα και ενδιαφεροντα στοιχεια εκει

bambinella 100 είπε:
ε γινοταν να μην αναφερθω στη μεγαλη μου αγαπη: Τις ταινιες μυστηριου και αγωνιας, η αλλιως το ελληνικο φιλμ νουαρ.Αν και η χωρα μας δεν τιμησε ιδιαιτερα το ειδος αυτο σε ποσοτητα, ειχαμε λιγες αλλα πολυ καλες παραγωγες. Και εννοω τις ασπρομαυρες ταινιες του '50 και του '60 και οχι τα αστυνομικα των επομενων δεκαετιων γιατι μονο τα πρωτα ειχαν την πρεπουσα ατμοσφαιρα.

......

Αποφασιστε λοιπον, ποια απ' ολες σας αρεσει περισσοτερο.

Έγκλημα στο Κολωνάκι

Έγκλημα στα παρασκήνια


.......
Btw σημερα το βραδυ στις εντεκα θα εχει το "'Eγκλημα στα παρασκήνια" που επικρατησε με υπερδιπλασιους ψηφους απο το δευτερο στο σχετικο poll της bambinella(ς)

http://tv.pathfinder.gr/et3/et31206122300.html
 
Το ''χωρίς ταυτότητα'': μέτριο αρκετά θα το έλεγα, χωρις τις ανατροπές των άλλων ταινιών του Μαρή

''Ο θάνατος θα ξαναρθει'': πολύ, πολύ καλό, κορυφαίο και ανατρεπτικό με πολύ πρωτότυπο σενάριο! με το σκοτεινό creepy μέγαρο να θυμίζει την ταινία στριφογυριστη σκάλα!
 
Αν και τον τελευταίο καιρό έχω πέσει με τα μούτρα στο νουαρ δεν είδα ξανά της ελληνικές του είδους, θα ήθελα να τις ξαναδώ για να ψηφίσω.

Για το θέμα τι είναι noir αν μπορώ μόνο να πω την άποψη μου επειδή αναφέρθηκε ήδη.

Θα συμφωνήσω στα περισσότερα με το link αν θα πρέπει να κάνουμε κάποιους διαχωρισμούς μια και τα όρια είναι αρκετα ασαφή πολλές φορές. Ώμως αν θα έπρεπε να δώσω κάπου περισσότερο βάρος είναι σε ότι έχει να κάνει με τους χαρακτήρες, την εξέλιξη και το υπόβαθρό τους. Αυτό νομίζω είναι και η καρδιά κάθε νουάρ.

Το ντεκόρ και οι φωτισμοί είναι βασικό στοιχείο αλλά όχι και καταλητικό. Και εγώ όταν σκεφτομαι νουαρ σκεφτομαί όλα αυτά τα κλισέ (τα οποία αγαπώ πάρα πολύ) που όμως μπορούν όμως να καταριφθούν κάποιες φορές, ακόμη και να εξαφανισθούν, αφήνοντας τα πάντα επάνω στους χαρακτήρες.

Χαρακτηριστικότατο παράδειγμα το Ace In The Hole. Ταινία πιό νουαρ από πολλά άλλα παρόλο που είναι εεξολοκλήρου γυρισμένη στην έρημο κάτω από τον σκληρό ήλιο.

Για εμένα ήταν γροθιά στο στομάχι και εξαφάνισε για πάντα από το μυαλό μου κάθε αμφιβολία για το τι είναι νουαρ.
 
Είδα χθες στην ΕΤ3 το 'Ο Δολοφόνος Αγαπούσε πολύ'.

Μέτρια ταινία με την οποία ωστόσο περνάς ευχάριστα την ώρα σου.

Κατά τα άλλα κλασικός Φώσκολος. 3-4 ύποπτοι για τους οποίους καταλαβαίνεις απ' την αρχή ότι δεν έχουν σχέση με τον φόνο (βλέπε Λάμψη-Ευλογητός), ανακριτής σε στυλ Στάθη Θεοχάρη (δεν υπάρχει ύποπτος, μόνο ένοχος) κ.τ.λ.

Στο τέλος έρχεται και μια ανατροπή σε σχέση με το βασικό κίνητρο του δολοφόνου που εμένα προσωπικά μου φάνηκε αστεία.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ψηφίζω τον ''Εφιάλτη'', από όσα έχω δει μέχρι στιγμής.

Το αγαπημένο μου ελληνικό θρίλερ βέβαια, είναι το ''Πυρετός στην άσφαλτο'' με τον Γιώργο Φούντα, αλλά δεν το λες noir.
 
Ελπίζω να μην με βρίσετε καθώς έχω σκοπό να πω 2-3 πράγματα που ίσως είναι και λίγο άσχετα (ίσως μακρυγορήσω και λιγάκι) αλλά θέλω να τα μοιραστώ μαζί σας :)

Έχω ιδιαίτερη αγάπη για το σινεμά , τις σειρές , όλη αυτή τη μαγεία , καθώς και το τραγούδι. Όταν βγήκε το Αν του Παπακαλιάτη με "έπρηξε" η κολλητή μου να πάμε να το δούμε.Υπέκυψα στην πίεση και οφείλω να παραδεχτώ ότι μου άρεσε ιδιαίτερα.Χθες το έβαλα να το δούμε με μία άλλη φίλη μου που δεν το είχε δει.Μου κόλλησε το τραγούδι της Κοντού απτο "η δε γυνή να φοβείται τον άντρα" με την λατέρνα (Σ'αγαπώ).Το πρωι σήμερα έβαλα να το δω και ενώ συνέχιζα να ακούω διάφορα άλλα της Κοντού ( που λατρεύω σαν φωνή , σαν γυναίκα , ε και κομματάκι σαν ηθοποιό) κατέληξα σε ένα link απτο "έγκλημα στα παρασκήνια" όπου κάποιος είχε link αυτού του thread και έτσι γνώρισα το forum.

Στο θέμα μας ψήφισα το Έγκλημα στα παρασκήνια που το προτίμησα οριακά έναντι του "εφιάλτη" !!

Συγνώμη για το άκυρο και την πολυλογία αλλά ήδη 6 ώρες στο forum έχω κολλήσει πραγματικά
 
Lol! Σήκω τουλάχιστον να φτιάξεις κανέναν καφέ! :biglaugh:

Άντε, πέρνα και μια βόλτα από εδώ να σε καλωσορίσουμε κιόλας! :)
 
Πίσω
Μπλουζα