Το αεροδρόμιο του Ελληνικού - Ολυμπιακή

Αξιοποιούνται και παίρνουν τις θέσεις τους ως εκθέματα τα αεροπλάνα της Ολυμπιακής Αεροπορίας και του παλιού αεροδρομίου του Ελληνικού - Δίπλα στο διατηρητέο κτίριο Σάαρινεν τοποθετήθηκε σήμερα το boeing 747 του Ωνάση


 
@Takero72 Αν και βγαίνουμε λίγο εκτός θέματος, συμφωνώ μαζί σου. Από τη δεκαετία του 60 έχουν αλλάξει πολλά πράγματα στον τρόπο που ταξιδεύει ο κόσμος με το αεροπλάνο. Κάποια είναι καλά (θέματα ασφαλείας), κάποια είναι άσχημα (απίστευτο στρίμωγμα μέσα στο αεροσκάφος) και κάποια είναι αντιαισθητικά (σαγιονάρα και φόρμες ως περιβολή ταξιδίου). Από την στιγμή που το ταξίδι με το αεροπλάνο έπαψε να είναι πολυτέλεια (καθώς η οικονομική θέση γίνεται όλο και πιο οικονομική από πολλές απόψεις ενώ ταυτόχρονα αυξάνονται οι εταιρείες χαμηλού κόστους) ανάλογη είναι και η νοοτροπία των επιβατών. Προσωπικά πάντως είτε ταξιδεύω οικονομική θέση είτε business (σπάνια μεν αλλά τυχαίνει) φροντίζω να μην είμαι ατημέλητη. Στο κάτω κάτω το βλέπω και ως θέμα αυτοσεβασμού.
 
Με αφορμή το θάνατο του σχεδιαστή μόδας Pierre Cardin, ο οποίος έφυγε χθες πλήρης ημερών ( στα 98 του χρόνια) σκέφτηκα να κάνω μια μικρή αναφορά στις στολές που σχεδίασε για την Ολυμπιακή Αεροπορία την περίοδο 1969 -1972. Σύμφωνα με τα διάφορα άρθρα μόδας που έχουν κατά καιρούς γραφτεί, οι συγκεκριμένες στολές ήταν από τις πιο κομψές και μοντέρνες που γνώρισαν ποτέ οι αιθέρες καθώς συνδύαζαν λιτή γραμμή, τα όμορφα χρώματα τις Ελλάδας και την πρωτοποριακή μόδα του space age για την οποία ο Cardin έμεινε στην ιστορία.
Οι συγκεκριμένες στολές έχουν εμφανιστεί σε αρκετές ελληνικές ταινίες της περιόδου εκείνης όπως η Παριζιάνα, Μαριχουάνα Στοπ, Η θεία μου η χίπισσα, η Κόμησσα της Κέρκυρας και βέβαια στην ομώνυμη ταινία με την Χαριτίνη Καρόλου στο ρόλο της Αεροσυνοδού

Η Αεροσυνοδός (1971) -αφίσα της ταινίας

olympiaki-cardin-650.jpg


Η θεία μου η χίπισσα (1970)

18.jpg


Η κόμησσα της Κέρκυρας (1972)* - στολή συνοδών εδάφους

cebfceb1cebaceb1cebb-3.jpg


Η στολή ολοκληρωμένη


f59e5e3530c2c45e61d5a0c945f954cb_M.jpg



* Για την ιστορία, το αεροσκάφος "Νήσος Κάλυμνος" που εμφανίζεται στην ταινία "Η Κόμησσα της Κέρκυρας" κατέπεσε λίγους μήνες μετά, στις 21 Οκτωβρίου 1972, στην θαλάσσια περιοχή της Βούλας, λίγο πριν προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, ερχόμενο από την Κέρκυρα. Ο τραγικός απολογισμός ήταν 37 νεκροί ενώ διεσώθησαν 16 επιβάτες.

Ολυμπιακή Αεροπορία. Πτήση Boeing 747-200 στον χρόνο με VIP αεροσυνοδό.

olympiaki-aeroporia-boeing.jpg


Ένα ταξίδι στον χρόνο κάνει η ομάδα του Up Stories και μας ταξιδεύει στα χρόνια της Ολυμπιακής Αεροπορίας και στις εικόνες του παρελθόντος.

Η ιστορία της Ολυμπιακής Αεροπορίας άρχισε να γράφεται στις αρχές του 1956, όταν ο τότε πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής κάλεσε τους μεγαλοεφοπλιστές Αριστοτέλη Ωνάση και Σταύρο Νιάρχο να επενδύσουν στους τομείς των ναυπηγείων και των αεροπορικών συγκοινωνιών.
Ο Ωνάσης προτίμησε να επενδύσει στις αεροπορικές συγκοινωνίες εξαγοράζοντας την χρεωκοπημένη ΤΑΕ, που είχε περιέλθει υπό κρατικό έλεγχο.
Τις διαπραγματεύσεις με τον Ωνάση ανέλαβε ο τότε υπουργός Συγκοινωνιών Γεώργιος Ράλλης.
Οι δύο πλευρές ήλθαν γρήγορα σε συμφωνία και στις 30 Ιουλίου υπογράφτηκε η σχετική σύμβαση για την αποκλειστική εκμετάλλευση των αεροπορικών συγκοινωνιών της χώρας.
Ένα από τα προβλήματα που επιζητούσαν λύση ήταν η χρήση των πέντε των ολυμπιακών κύκλων στα φτερά των αεροπλάνων της νέας εταιρείας, που αποτελούσαν κατοχυρωμένο σήμα από την Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή.
Ο Ωνάσης το παρέκαμψε με χαρακτηριστική ευκολία «Δεν υπάρχει θέμα», είπε, « Θα προσθέσουμε ένα έκτο κύκλο».
Η πρώτη πτήση της Ολυμπιακής Αεροπορίας έγινε το πρωί της 6ης Απριλίου 1957 από το αεροδρόμιο του Ελληνικού με προορισμό την Θεσσαλονίκη. Κυβερνήτης του DC-3 (Ντακότα) ήταν ο Παύλος Ιωαννίδης, στενός συνεργάτης του Ωνάση τα επόμενα χρόνια που έφθασε μέχρι τα ανώτατα κλιμάκια της εταιρείας. Από το σημείο εκείνο αρχίζει η ανοδική πορεία της Ολυμπιακής.
Την ίδια χρονιά θα πραγματοποιήσει το πρώτο της διεθνές δρομολόγιο προς Ρώμη,Παρίσι και Λονδίνο.
Η ιστορία του αγαπημένου 《Lost》 Boing 747-200 αεροπλάνου του Αριστοτέλη Ωνάση. Ήταν το αεροπλάνο του Αριστοτέλη Ωνάση. Το αεροπλάνο, με νηολόγιο SX-OAB, SERIAL NBR 20825 και LINE NBR 223, δηλ. το διακοσιοστό εικοστό τρίτο αεροπλάνο της BOEING, παραδόθηκε στην Ολυμπιακή στις 7 Δεκεμβρίου 1973 και έκανε την πρώτη του πτήση με την Ο.Α., στις 08/12/1973 (Αθήνα – Νέα Υόρκη). Εκτελούσε υπερατλαντικές πτήσεις, προς ΗΠΑ, Καναδά και Αφρική μέχρι το 1999.
Σήμερα βρίσκεται στην ιδιοκτησία του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας (ΠΟΛΚΕΟΑ), ναυαρχίδα στην προσπάθεια του Πολιτιστικού Κέντρου για την αναγνώριση και επίσημη λειτουργία Μουσείου Πολιτικής Αεροπορίας στον ιστορικό χώρο του παλιού αεροδρομίου.
Το εσωτερικό του αεροπλάνου, μαρτυρά ακόμα και σήμερα την αρχοντιά και την πολυτέλεια που ένα 747 πρόσφερε σε όλους του τους επιβάτες. Το να πετάς με ένα τέτοιο αεροπλάνο, ήταν από μόνο του μια εμπειρία μοναδική, αντίστοιχη με την εμπειρία που σήμερα προσφέρει ένα Α380. Ένα από τα στοιχεία που έκαναν το Olympic Eagle να ξεχωρίζει, είναι τα έντονα αρχαιοελληνικά στοιχεία στο εσωτερικό του, ακριβώς όπως το επιθυμούσε ο Αριστοτέλης Ωνάσης.
Η καμπίνα επιβατών του αεροπλάνου ήταν χωρισμένη σε τέσσερις ζώνες, καθεμιά από τις οποίες είχε όνομα από την Ακρόπολη των Αθηνών (π.χ. Ερέχθειο, Προπύλαια), ενώ στα σκιάδια κάθε παραθύρου της καμπίνας, είχε τυπωθεί η εικόνα ενός έργου τέχνης από την αρχαία Ελλάδα. Με κλεισμένα τα σκιάδια, το αεροπλάνο μετατρεπόταν σε ένα ιδιότυπο, ιπτάμενο μουσείο διαχρονικής ελληνικής τέχνης και ομορφιάς.
Μετέφερε την ελληνική αποστολή των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ατλάντα το 1996 καθώς και σημαντικές πολιτικές προσωπικότητες από το 1973 έως το 1999. Αποτέλεσε αεροναυπηγικό θαύμα στις εμπορικές αερομεταφορές. Μετέφερε 500 άτομα (επιβάτες και πλήρωμα) και είχε χωρητικότητά καυσίμων 150 τόνους. Συνέδεε την Αθήνα με το πιο απόμακρο σημείο του πλανήτη εντός 22 ωρών. Στις 9 Αυγούστου 1978, το θηριώδες τζάμπο της Ολυμπιακής με 374 επιβάτες, παραλίγο να πέσει στο κέντρο της Αθήνας, λίγα μόλις λεπτά μετά την απογείωση του.
Η αεροπορική τραγωδία αποφεύχθη χάρη στον έμπειρο πιλότο, Σήφη Μιγάδη, ο οποίος κατάφερε να κρατήσει στον αέρα το αεροσκάφος. Το επίτευγμα του διδάσκεται στα σεμινάρια της Boeing, καθώς νίκησε τους νόμους της φυσικής, πετώντας σε εξαιρετικά χαμηλό ύψος και με ελάχιστη ταχύτητα. Το γεγονός ότι δεν συνετρίβη θεωρείται «θαύμα» ενώ σε όλες τις προσομοιώσεις που έχουν γίνει το αεροπλάνο πάντα πέφτει.
Η κατασκευαστική εταιρεία έχει χαρακτηρίσει εκείνο το αεροσκάφος «lost» και το θεωρεί πεσμένο, παρόλο που ο πιλότος της Ολυμπιακής, Σήφης Μιγάδης, κατάφερε να το προσγειώσει. Η VIP αεροσυνοδός που μας τίμησε με την παρουσία της.
Δεν θα μπορούσαμε να μην κάνουμε ειδική αναφορά στην VIP αεροσυνοδό Κυρία Βάσω Παπάκου που συμμετέχει στο βίντεο μας. Διετέλεσε επικεφαλής πληρώματος του πρώην Πρωθυπουργού και Προέδρου της ελληνικής δημοκρατίας, Κωνσταντίνου Καραμανλή. Την στολή που φοράει την σχεδίασε ο Pierre Cardin και χαρακτηρίστηκε ως η πιο πετυχημένη στολή αεροσυνοδού στον κόσμο.

Πηγή πληροφοριών απο την περιγραφή του παρακάτω βίντεο στο ΥT.

Στην περιγραφή του παρακάτω βίντεο αναγράφονται τα ακόλουθα:
"
Δεν το κρύψαμε ποτέ. Είναι το αγαπημένο μας θέμα και μας δένουν μαζί του στενοί συναισθηματικοί δεσμοί. Έτσι δεν θα γινόταν να μην είμασταν παρόντες στην πιο σημαντική ημέρα του γίγαντα των αιθέρων και της Ολυμπιακής Αεροπορίας Boeing 747 "OLYMPIC EAGLE" (SX-OAB) στην οποία το αγαπημένο αεροπλάνο του ιδρυτή της εταιρείας Αριστοτέλη Ωνάση πήρε την θέση που του άξιζε στην νέα λαμπρή εποχή που ξημερώνει για το Ελληνικό. Πιο συγκεκριμένα την Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου 2024 και ώρα 13.04, η LAMDA DEVELOPMENT, τιμώντας τη συμφωνία που υπεγράφη τον Μάιο του 2023 με το ΠΟΛΚΕΟΑ ( ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ), προχώρησε στη μετακίνηση το παραπάνω αεροσκάφους, δίπλα στο χαρακτηρισμένο ως νεότερο μνημείο, κτίριο Saarinen, παίρνοντας θέση στο νέο ταξίδι του Ελληνικού.Το κτίριο Saarinen, εγκαινιάστηκε το 1969, την ίδια χρονιά που ο Αριστοτέλης Ωνάσης έκανε την παραγγελία στην Boeing για το αεροσκάφος αυτό. Αυτός είναι και ο λόγος που το ονομάσαμε «Το αεροσκάφος του Αριστοτέλη Ωνάση».
ΥΓ: Αυτό το βίντεο είναι αφιερωμένο στην μνήμη της φίλης Βάσως Παπάκου που συμμετείχε στο βίντεο μας, VIP αεροσυνοδού της Ολυμπιακής Αεροπορίας που πλέον δεν είναι κοντά μας όμως σίγουρα θα χαίρεται από εκεί ψηλά για αυτή την εξελιξη
"

Η αείμνηστη VIP αεροσυνοδός της Ολυμπιακής Αεροπορίας Βάσω Παπάκου, εμφανίζεται να φορά την στολή του Pierre Cardin που εικονίζεται στην τελευταία φωτογραφία της ανάρτησης της @Bajar.
Προφανώς τα πλάνα εντός του αεροσκάφους με την κ.Βάσω Παπάκου είναι από παλαιότερη λήψη (βλ. την σχετική ανάρτηση του @Always Somewhere) και εντάχθηκαν στο εν λόγω βίντεο με πράγματι ωραίο τρόπο.

Με σχετική αναζήτηση ανεκάλυψα ότι η Βάσω Παπάκου (1948-2021) υπήρξε και συγγραφέας
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα