Το αεροδρόμιο του Ελληνικού - Ολυμπιακή

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας krios
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Αξιοποιούνται και παίρνουν τις θέσεις τους ως εκθέματα τα αεροπλάνα της Ολυμπιακής Αεροπορίας και του παλιού αεροδρομίου του Ελληνικού - Δίπλα στο διατηρητέο κτίριο Σάαρινεν τοποθετήθηκε σήμερα το boeing 747 του Ωνάση


 
@Takero72 Αν και βγαίνουμε λίγο εκτός θέματος, συμφωνώ μαζί σου. Από τη δεκαετία του 60 έχουν αλλάξει πολλά πράγματα στον τρόπο που ταξιδεύει ο κόσμος με το αεροπλάνο. Κάποια είναι καλά (θέματα ασφαλείας), κάποια είναι άσχημα (απίστευτο στρίμωγμα μέσα στο αεροσκάφος) και κάποια είναι αντιαισθητικά (σαγιονάρα και φόρμες ως περιβολή ταξιδίου). Από την στιγμή που το ταξίδι με το αεροπλάνο έπαψε να είναι πολυτέλεια (καθώς η οικονομική θέση γίνεται όλο και πιο οικονομική από πολλές απόψεις ενώ ταυτόχρονα αυξάνονται οι εταιρείες χαμηλού κόστους) ανάλογη είναι και η νοοτροπία των επιβατών. Προσωπικά πάντως είτε ταξιδεύω οικονομική θέση είτε business (σπάνια μεν αλλά τυχαίνει) φροντίζω να μην είμαι ατημέλητη. Στο κάτω κάτω το βλέπω και ως θέμα αυτοσεβασμού.
 
Με αφορμή το θάνατο του σχεδιαστή μόδας Pierre Cardin, ο οποίος έφυγε χθες πλήρης ημερών ( στα 98 του χρόνια) σκέφτηκα να κάνω μια μικρή αναφορά στις στολές που σχεδίασε για την Ολυμπιακή Αεροπορία την περίοδο 1969 -1972. Σύμφωνα με τα διάφορα άρθρα μόδας που έχουν κατά καιρούς γραφτεί, οι συγκεκριμένες στολές ήταν από τις πιο κομψές και μοντέρνες που γνώρισαν ποτέ οι αιθέρες καθώς συνδύαζαν λιτή γραμμή, τα όμορφα χρώματα τις Ελλάδας και την πρωτοποριακή μόδα του space age για την οποία ο Cardin έμεινε στην ιστορία.
Οι συγκεκριμένες στολές έχουν εμφανιστεί σε αρκετές ελληνικές ταινίες της περιόδου εκείνης όπως η Παριζιάνα, Μαριχουάνα Στοπ, Η θεία μου η χίπισσα, η Κόμησσα της Κέρκυρας και βέβαια στην ομώνυμη ταινία με την Χαριτίνη Καρόλου στο ρόλο της Αεροσυνοδού

Η Αεροσυνοδός (1971) -αφίσα της ταινίας

olympiaki-cardin-650.jpg


Η θεία μου η χίπισσα (1970)

18.jpg


Η κόμησσα της Κέρκυρας (1972)* - στολή συνοδών εδάφους

cebfceb1cebaceb1cebb-3.jpg


Η στολή ολοκληρωμένη


f59e5e3530c2c45e61d5a0c945f954cb_M.jpg



* Για την ιστορία, το αεροσκάφος "Νήσος Κάλυμνος" που εμφανίζεται στην ταινία "Η Κόμησσα της Κέρκυρας" κατέπεσε λίγους μήνες μετά, στις 21 Οκτωβρίου 1972, στην θαλάσσια περιοχή της Βούλας, λίγο πριν προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, ερχόμενο από την Κέρκυρα. Ο τραγικός απολογισμός ήταν 37 νεκροί ενώ διεσώθησαν 16 επιβάτες.

Ολυμπιακή Αεροπορία. Πτήση Boeing 747-200 στον χρόνο με VIP αεροσυνοδό.

olympiaki-aeroporia-boeing.jpg


Ένα ταξίδι στον χρόνο κάνει η ομάδα του Up Stories και μας ταξιδεύει στα χρόνια της Ολυμπιακής Αεροπορίας και στις εικόνες του παρελθόντος.

Η ιστορία της Ολυμπιακής Αεροπορίας άρχισε να γράφεται στις αρχές του 1956, όταν ο τότε πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής κάλεσε τους μεγαλοεφοπλιστές Αριστοτέλη Ωνάση και Σταύρο Νιάρχο να επενδύσουν στους τομείς των ναυπηγείων και των αεροπορικών συγκοινωνιών.
Ο Ωνάσης προτίμησε να επενδύσει στις αεροπορικές συγκοινωνίες εξαγοράζοντας την χρεωκοπημένη ΤΑΕ, που είχε περιέλθει υπό κρατικό έλεγχο.
Τις διαπραγματεύσεις με τον Ωνάση ανέλαβε ο τότε υπουργός Συγκοινωνιών Γεώργιος Ράλλης.
Οι δύο πλευρές ήλθαν γρήγορα σε συμφωνία και στις 30 Ιουλίου υπογράφτηκε η σχετική σύμβαση για την αποκλειστική εκμετάλλευση των αεροπορικών συγκοινωνιών της χώρας.
Ένα από τα προβλήματα που επιζητούσαν λύση ήταν η χρήση των πέντε των ολυμπιακών κύκλων στα φτερά των αεροπλάνων της νέας εταιρείας, που αποτελούσαν κατοχυρωμένο σήμα από την Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή.
Ο Ωνάσης το παρέκαμψε με χαρακτηριστική ευκολία «Δεν υπάρχει θέμα», είπε, « Θα προσθέσουμε ένα έκτο κύκλο».
Η πρώτη πτήση της Ολυμπιακής Αεροπορίας έγινε το πρωί της 6ης Απριλίου 1957 από το αεροδρόμιο του Ελληνικού με προορισμό την Θεσσαλονίκη. Κυβερνήτης του DC-3 (Ντακότα) ήταν ο Παύλος Ιωαννίδης, στενός συνεργάτης του Ωνάση τα επόμενα χρόνια που έφθασε μέχρι τα ανώτατα κλιμάκια της εταιρείας. Από το σημείο εκείνο αρχίζει η ανοδική πορεία της Ολυμπιακής.
Την ίδια χρονιά θα πραγματοποιήσει το πρώτο της διεθνές δρομολόγιο προς Ρώμη,Παρίσι και Λονδίνο.
Η ιστορία του αγαπημένου 《Lost》 Boing 747-200 αεροπλάνου του Αριστοτέλη Ωνάση. Ήταν το αεροπλάνο του Αριστοτέλη Ωνάση. Το αεροπλάνο, με νηολόγιο SX-OAB, SERIAL NBR 20825 και LINE NBR 223, δηλ. το διακοσιοστό εικοστό τρίτο αεροπλάνο της BOEING, παραδόθηκε στην Ολυμπιακή στις 7 Δεκεμβρίου 1973 και έκανε την πρώτη του πτήση με την Ο.Α., στις 08/12/1973 (Αθήνα – Νέα Υόρκη). Εκτελούσε υπερατλαντικές πτήσεις, προς ΗΠΑ, Καναδά και Αφρική μέχρι το 1999.
Σήμερα βρίσκεται στην ιδιοκτησία του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας (ΠΟΛΚΕΟΑ), ναυαρχίδα στην προσπάθεια του Πολιτιστικού Κέντρου για την αναγνώριση και επίσημη λειτουργία Μουσείου Πολιτικής Αεροπορίας στον ιστορικό χώρο του παλιού αεροδρομίου.
Το εσωτερικό του αεροπλάνου, μαρτυρά ακόμα και σήμερα την αρχοντιά και την πολυτέλεια που ένα 747 πρόσφερε σε όλους του τους επιβάτες. Το να πετάς με ένα τέτοιο αεροπλάνο, ήταν από μόνο του μια εμπειρία μοναδική, αντίστοιχη με την εμπειρία που σήμερα προσφέρει ένα Α380. Ένα από τα στοιχεία που έκαναν το Olympic Eagle να ξεχωρίζει, είναι τα έντονα αρχαιοελληνικά στοιχεία στο εσωτερικό του, ακριβώς όπως το επιθυμούσε ο Αριστοτέλης Ωνάσης.
Η καμπίνα επιβατών του αεροπλάνου ήταν χωρισμένη σε τέσσερις ζώνες, καθεμιά από τις οποίες είχε όνομα από την Ακρόπολη των Αθηνών (π.χ. Ερέχθειο, Προπύλαια), ενώ στα σκιάδια κάθε παραθύρου της καμπίνας, είχε τυπωθεί η εικόνα ενός έργου τέχνης από την αρχαία Ελλάδα. Με κλεισμένα τα σκιάδια, το αεροπλάνο μετατρεπόταν σε ένα ιδιότυπο, ιπτάμενο μουσείο διαχρονικής ελληνικής τέχνης και ομορφιάς.
Μετέφερε την ελληνική αποστολή των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ατλάντα το 1996 καθώς και σημαντικές πολιτικές προσωπικότητες από το 1973 έως το 1999. Αποτέλεσε αεροναυπηγικό θαύμα στις εμπορικές αερομεταφορές. Μετέφερε 500 άτομα (επιβάτες και πλήρωμα) και είχε χωρητικότητά καυσίμων 150 τόνους. Συνέδεε την Αθήνα με το πιο απόμακρο σημείο του πλανήτη εντός 22 ωρών. Στις 9 Αυγούστου 1978, το θηριώδες τζάμπο της Ολυμπιακής με 374 επιβάτες, παραλίγο να πέσει στο κέντρο της Αθήνας, λίγα μόλις λεπτά μετά την απογείωση του.
Η αεροπορική τραγωδία αποφεύχθη χάρη στον έμπειρο πιλότο, Σήφη Μιγάδη, ο οποίος κατάφερε να κρατήσει στον αέρα το αεροσκάφος. Το επίτευγμα του διδάσκεται στα σεμινάρια της Boeing, καθώς νίκησε τους νόμους της φυσικής, πετώντας σε εξαιρετικά χαμηλό ύψος και με ελάχιστη ταχύτητα. Το γεγονός ότι δεν συνετρίβη θεωρείται «θαύμα» ενώ σε όλες τις προσομοιώσεις που έχουν γίνει το αεροπλάνο πάντα πέφτει.
Η κατασκευαστική εταιρεία έχει χαρακτηρίσει εκείνο το αεροσκάφος «lost» και το θεωρεί πεσμένο, παρόλο που ο πιλότος της Ολυμπιακής, Σήφης Μιγάδης, κατάφερε να το προσγειώσει. Η VIP αεροσυνοδός που μας τίμησε με την παρουσία της.
Δεν θα μπορούσαμε να μην κάνουμε ειδική αναφορά στην VIP αεροσυνοδό Κυρία Βάσω Παπάκου που συμμετέχει στο βίντεο μας. Διετέλεσε επικεφαλής πληρώματος του πρώην Πρωθυπουργού και Προέδρου της ελληνικής δημοκρατίας, Κωνσταντίνου Καραμανλή. Την στολή που φοράει την σχεδίασε ο Pierre Cardin και χαρακτηρίστηκε ως η πιο πετυχημένη στολή αεροσυνοδού στον κόσμο.

Πηγή πληροφοριών απο την περιγραφή του παρακάτω βίντεο στο ΥT.

Στην περιγραφή του παρακάτω βίντεο αναγράφονται τα ακόλουθα:
"
Δεν το κρύψαμε ποτέ. Είναι το αγαπημένο μας θέμα και μας δένουν μαζί του στενοί συναισθηματικοί δεσμοί. Έτσι δεν θα γινόταν να μην είμασταν παρόντες στην πιο σημαντική ημέρα του γίγαντα των αιθέρων και της Ολυμπιακής Αεροπορίας Boeing 747 "OLYMPIC EAGLE" (SX-OAB) στην οποία το αγαπημένο αεροπλάνο του ιδρυτή της εταιρείας Αριστοτέλη Ωνάση πήρε την θέση που του άξιζε στην νέα λαμπρή εποχή που ξημερώνει για το Ελληνικό. Πιο συγκεκριμένα την Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου 2024 και ώρα 13.04, η LAMDA DEVELOPMENT, τιμώντας τη συμφωνία που υπεγράφη τον Μάιο του 2023 με το ΠΟΛΚΕΟΑ ( ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ), προχώρησε στη μετακίνηση το παραπάνω αεροσκάφους, δίπλα στο χαρακτηρισμένο ως νεότερο μνημείο, κτίριο Saarinen, παίρνοντας θέση στο νέο ταξίδι του Ελληνικού.Το κτίριο Saarinen, εγκαινιάστηκε το 1969, την ίδια χρονιά που ο Αριστοτέλης Ωνάσης έκανε την παραγγελία στην Boeing για το αεροσκάφος αυτό. Αυτός είναι και ο λόγος που το ονομάσαμε «Το αεροσκάφος του Αριστοτέλη Ωνάση».
ΥΓ: Αυτό το βίντεο είναι αφιερωμένο στην μνήμη της φίλης Βάσως Παπάκου που συμμετείχε στο βίντεο μας, VIP αεροσυνοδού της Ολυμπιακής Αεροπορίας που πλέον δεν είναι κοντά μας όμως σίγουρα θα χαίρεται από εκεί ψηλά για αυτή την εξελιξη
"

Η αείμνηστη VIP αεροσυνοδός της Ολυμπιακής Αεροπορίας Βάσω Παπάκου, εμφανίζεται να φορά την στολή του Pierre Cardin που εικονίζεται στην τελευταία φωτογραφία της ανάρτησης της @Bajar.
Προφανώς τα πλάνα εντός του αεροσκάφους με την κ.Βάσω Παπάκου είναι από παλαιότερη λήψη (βλ. την σχετική ανάρτηση του @Always Somewhere) και εντάχθηκαν στο εν λόγω βίντεο με πράγματι ωραίο τρόπο.

Με σχετική αναζήτηση ανεκάλυψα ότι η Βάσω Παπάκου (1948-2021) υπήρξε και συγγραφέας
 
Τελευταία επεξεργασία:
6 Απριλίου 1957: Η πρώτη πτήση της Ολυμπιακής – Το κόλπο του Ωνάση με τους κύκλους στο σήμα της

 
6 Απριλίου 1957: Η πρώτη πτήση της Ολυμπιακής – Το κόλπο του Ωνάση με τους κύκλους στο σήμα της

'Εχουν περάσει 67 ολόκληρα χρόνια από τότε....

Στην διαφημιστική καταχώρηση στα δρομολόγια μεταξύ άλλων υπήρχαν τα :
1712932514367.png

1712932543362.png
1712932607001.png
 


 



Δεν μπορώ να τα βλέπω αυτά τα ιστορικά αεροπλάνα κομμένα.. σφαγμένα δηλαδή.. :(

Πολύ φοβάμαι ότι σε μερικά χρόνια θα γεμίσει σκουριά και γκράφιτι γιατί ως συνήθως ο κάθε δήμαρχος ξεχνάει αυτά που έκανε ο προηγούμενος για το δήμο (γενικά μιλάω για αυτό το φαινόμενο το οποίο παρατηρείται σε όλους τους δήμους) με αποτέλεσμα να μην συντηρούνται, να παραγκωνίζονται και να καταστρέφονται αυτά τα έργα με την πάροδο του χρόνου.

Σήμερα διάβασα και για αυτό το αεροπλάνο που μετέφερε την σoρό του Ωνάση..


Δεν μπορώ να πω ότι με ευχαριστεί όπως το βλέπω και αυτό.. :(
 
Τελευταία επεξεργασία:
Δεν μπορώ να τα βλέπω αυτά τα ιστορικά αεροπλάνα κομμένα.. σφαγμένα δηλαδή.. :(

Πολύ φοβάμαι ότι σε μερικά χρόνια θα γεμίσει σκουριά και γκράφιτι γιατί ως συνήθως ο κάθε δήμαρχος ξεχνάει αυτά που έκανε ο προηγούμενος για το δήμο (γενικά μιλάω για αυτό το φαινόμενο το οποίο παρατηρείται σε όλους τους δήμους) με αποτέλεσμα να μην συντηρούνται, να παραγκωνίζονται και να καταστρέφονται αυτά τα έργα με την πάροδο του χρόνου.

Σήμερα διάβασα και για αυτό το αεροπλάνο που μετέφερε την σoρό του Ωνάση..


Δεν μπορώ να πω ότι με ευχαριστεί όπως το βλέπω και αυτό.. :(
Το αεροπλάνο Boeing 727-284 (όπου 84 ο κωδικός της Ολυμπιακής Αεροπορίας στην Boeing) που μετέφερε τη σορό του Ωνάση
ήταν το SX-CBC Όρος Παρνασσός με αριθμό σειράς 20005/687 , ημερομηνία κατασκευής 29-01-1969, ημερομηνίας ένταξης στο στόλο 08-02-1969 και αποχώρησης 26-10-1998.
Αυτό που βρίσκεται στην Λεωφόρο Βουλιαγμένης είναι το SX-CBA Όρος Όλυμπος με αριθμό σειράς 20003/671 , ημερομηνία κατασκευής 11-12-1968, ημερομηνία ένταξης στο στόλο 19-02-1969 και αποχώρησης 01-1992.

Τα αεροσκάφη Boeing 727-284 της ΟΑ έλαβαν ονόματα ελληνικών βουνών.
 
Το ΕΓΚΛΗΜΑ της Ολυμπιακής με το πρωτότυπο Boeing 727-200
Επρόκειτο για το έκτο αεροσκάφος που αγοράστηκε από τον Αριστοτέλη Ωνάση, το οποίο ήταν το πρωτότυπο και χρησιμοποιείτο για δοκιμαστικές επειδείξεις και πτήσεις της κατασκευάστριας εταιρείας.
Ήταν το SX-CBF Όρος Ταΰγετος με αριθμό σειράς 19536/433 , ημερομηνία κατασκευής 27-07-1967, ημερομηνία ένταξης στο στόλο 09-07-1971 και αποχώρησης 16-01-2003.
Το αεροπλάνιο αποφασίστηκε να πωληθεί για παλιοσίδερα αλλά κατά την διάρκεια κοπής του κατά τα τέλη Ιανουαρίου 2003, έπιασε φωτιά και κάηκε...

Όπως διαβάζουμε στο https://www.airpics.net/photo/SX-CBF-Boeing-727-200-Untitled/1800 απ' όπου και η παρακάτω φωτογραφία:
""Taygetus" was the Boeing's 727-200 prototype! A great plane for the world's aviation history. Unfortunately Olympic didn't have the same thoughts and sold it for metal scrap. But "Foxtrot" was too proud to die that way. A fire destroyed the plane during cutting up. A sad day for the aviation world-wide..."

"Ο «Ταΰγετος» ήταν το πρωτότυπο 727-200 της Boeing! Ένα υπέροχο αεροπλάνο για την παγκόσμια αεροπορική ιστορία. Δυστυχώς η Ολυμπιακή δεν είχε τις ίδιες σκέψεις και το πούλησε για παλιοσίδερα. Αλλά το «Foxtrot» ήταν πολύ περήφανο για να πεθάνει έτσι. Μια πυρκαγιά κατέστρεψε το αεροπλάνο κατά τη διάρκεια της κοπής. Μια θλιβερή μέρα για την αεροπορία παγκοσμίως..."

1713002927120.png

"Mount Taygetus" being scrapped at the old Athens airport.... πηγή https://www.jetphotos.com/photo/136894
1713002953237.png

πηγή https://www.jetphotos.com/photo/136868
1713003169342.png

Κι εδώ η πρώτη πτήση την 4η Αυγούστου 1967 (η ημερομηνία στο βίντεο είναι κατά τα αμερικανικά πρότυπα : πρώτα ο μήνας κι έπειτα η ημέρα). Στο βίντεο διακρίνεται και ο αριθμός νηολογίου N7270L
Boeing 727-200 - "First Flight" - 8/4/67

"The prototype 727-200 visits LAX; parked on the south side of the field"
Το πρωτότυπο 727-200 επισκέπτεται το LAX (Διεθνές Αεροδρόμιο Λος Άντζελες). Σταθμευμένο στη νότια πλευρά του αεροδρομίου.
1713003915239.png
πηγή https://www.jetphotos.com/photo/6853184#modal-large-photo
 
Τελευταία επεξεργασία:

Κωδικός Θέματος
T14822

Τίτλος
Δραστηριότητες και κύκλος εργασιών της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Είδος
Ταινία Επικαίρων

Περίοδος γεγονότων
01/08/1978 - 31/08/1978

Περίληψη
Γενική επισκόπηση των δραστηριοτήτων και του κύκλου εργασιών της Ολυμπιακής Αεροπορίας.
Περιγραφή
Πλάνα από αεροπλάνα της Ολυμπιακής Αεροπορίας που προσγειώνονται και απογειώνονται στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, με ταυτόχρονη αναφορά στον κύκλο εργασιών της εταιρείας, η οποία από το 1975 ανήκει στο ελληνικό Δημόσιο. Ειδικευμένοι τεχνικοί, χρησιμοποιώντας σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα, πραγματοποιούν ελέγχους και προχωρούν στη συντήρηση των αεροσκαφών της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Εργαζόμενοι της Ολυμπιακής παρασκευάζουν εδέσματα διαφόρων ειδών, τα οποία πρόκειται είτε να καταναλωθούν από τους επιβάτες των πτήσεων εξωτερικού της εταιρείας, είτε να χρησιμοποιηθούν από άλλες αεροπορικές εταιρείες. Επιβάτες που έχουν ταξιδέψει με πτήση της Ολυμπιακής Αεροπορίας αποβιβάζονται στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, όπου η εταιρεία διαθέτει δικό της αεροσταθμό. Επιβάτες περιμένουν στους χώρους αναμονής του αεροδρομίου του Ελληνικού, ενώ άλλοι επιβιβάζονται σε αεροσκάφος της Ολυμπιακής Αεροπορίας προκειμένου να ταξιδέψουν. Πλάνα από το χειριστήριο αεροσκάφους της Ολυμπιακής Αεροπορίας, το οποίο βρίσκεται εν πτήσει και ετοιμάζεται να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Ελληνικού. Αεροσκάφος της Ολυμπιακής Αεροπορίας προσγειώνεται στο αεροδρόμιο του Ελληνικού.

Θεματικές κατηγορίες
Συγκοινωνία - Μεταφορές

Λέξεις κλειδιά
Ολυμπιακή Αεροπορία | Μέσα Μαζικής Μεταφοράς | Αεροπλάνο | Επιβατικό κοινό

Τοποθεσίες
Ελλάδα Αθήνα Αεροδρόμιο του Ελληνικού

Γλώσσες
Ελληνική

Συντελεστές & Ρόλοι
Γενική Γραμματεία Τύπου και Πληροφοριών: Παραγωγή

Χώρα παραγωγής
Ελλάδα

Τοποθεσία παραγωγής
Αθήνα
 
1969. Ο Αριστοτέλης Ωνάσης με τον γιο του, Αλέξανδρο.

Προβολή συνημμένου 288152
Διακρίνεται αεροσκάφος τύπου Boeing 707-384C με όνομα "CITY OF CORINTH". Επρόκειτο για το δεύτερο αεροσκάφος του εν λόγω τύπου που ενετάχθη στον στόλο της ΟΑ με αριθμό νηολογίου SX-DBB , αριθμό σειράς 18949/497 , ημερομηνία κατασκευής 28/04/1966, ένταξης 23/05/1966 και αποχώρησης 07/03/1975.
 
Ο ουρανοξύστης Olympic Tower στο Μανχάταν!

1280px-Olympic_Tower_NY_by_David_Shankbone.JPG


Olympic_Tower_and_St._Patrick%27s_Cathedral.jpg


The tower is named after Olympic Airways, whose president Aristotle Onassis jointly developed the tower with the Arlen Realty and Development Corporation between 1971 and 1974. It was the first skyscraper to be constructed within a special zoning district to encourage retail and mixed-use development along Fifth Avenue.

Olympic Tower was the first residential condominium building in New York to have been built on a ground lease, and set a precedent for many future high end developments such as neighboring Trump Tower.

Onassis was involved in the privatization of the Greek national airline and founded the privatized Olympic Airways (today Olympic Air) in 1957. Stocks accounted for one-third of his capital, held in oil companies in the United States, the Middle East, and Venezuela. He also owned additional shares that secured his control of 95 multinational businesses in five continents. He owned gold-processing plants in Argentina and Uruguay and a large share in an airline in Latin America and $4 million worth of investments in Brazil. Also, he owned companies like Olympic Maritime and Olympic Tourist; a chemical company in Persia; apartments in Paris, London, Monte Carlo, Athens, and Acapulco; a castle in South France; the Olympic Tower (a 52-storey high-rise in Manhattan); another building in Sutton Place; Olympic Airways and Air Navigation; the island of Skorpios; the 325 ft (99.06 m) luxury yacht Christina O and, finally, deposit accounts and accounts in treasuries in 217 banks in the whole world.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ο ουρανοξύστης Olympic Tower στο Μανχάταν!

1280px-Olympic_Tower_NY_by_David_Shankbone.JPG


Olympic_Tower_and_St._Patrick%27s_Cathedral.jpg


The tower is named after Olympic Airways, whose president Aristotle Onassis jointly developed the tower with the Arlen Realty and Development Corporation between 1971 and 1974. It was the first skyscraper to be constructed within a special zoning district to encourage retail and mixed-use development along Fifth Avenue.

Olympic Tower was the first residential condominium building in New York to have been built on a ground lease, and set a precedent for many future high end developments such as neighboring Trump Tower.

Onassis was involved in the privatization of the Greek national airline and founded the privatized Olympic Airways (today Olympic Air) in 1957. Stocks accounted for one-third of his capital, held in oil companies in the United States, the Middle East, and Venezuela. He also owned additional shares that secured his control of 95 multinational businesses in five continents. He owned gold-processing plants in Argentina and Uruguay and a large share in an airline in Latin America and $4 million worth of investments in Brazil. Also, he owned companies like Olympic Maritime and Olympic Tourist; a chemical company in Persia; apartments in Paris, London, Monte Carlo, Athens, and Acapulco; a castle in South France; the Olympic Tower (a 52-storey high-rise in Manhattan); another building in Sutton Place; Olympic Airways and Air Navigation; the island of Skorpios; the 325 ft (99.06 m) luxury yacht Christina O and, finally, deposit accounts and accounts in treasuries in 217 banks in the whole world.
 
Πίσω
Μπλουζα