Το πιο μισητό μάθημα

ένα βράδυ, του ξεφουσκώσαμε τα λάστιχα του αυτοκινήτου :diablotin:
Εγκρινω, με τα 1000. Τοχω κανει κι εγω, επισης σε μαθηματικο, καθυκι, πατριωτη μου και συμαθητη πρωτου μου εξαδελφου, επισης μαθηματικο. Ομως οχι με συμαθητες, αλλα με εξωσχολικους, θαμωνες υπογειων σφαιριστηριων, ποδοσφαιρακιων ουφαδικων κτλ κτλ, οπαδους του αληταμπουρισμου. Μηλαμε για οργανωμενη επιχειρηση. Γρυλλος, σηκωμα του 2πορτου Τραιομφ, στηριξη σε τσιμεντολιθους, κυλισμα και των 4 τροχων στην κατηφορα. Θα πρεπει την επομενη μερα, αν τους βρικε, κανα χιλιομετρο μακρυα. Μετανιωνω, βεβαια που δεν του ξεβιδωσαμε πορτες και καθησματα.
Συμφωνω απολυτα με το οτι ενας δασκαλος γενικα πρεπει ναχει μεταδωτηκοτητα, επισης πρεπει να μπορει να κερδισει τους μαθητες του και να τους προκαλει το ενδιαφερον, να τον παρακολουθουν
 
Δεν μπορεσα ποτε να καταλαβω γιατι στην Ελλαδα, σε τεχνικους κλαδους, διδασκομαστε παλαιοτερη τεχνολογια π.χ. 100/150 χρονων κι οχι συνγχρονη. Οταν πρωτοβγηκα στην πιατσα εργασιας, ειχαμε στα πλοια λεβητες, ατμοστροβηλους, μηχανες diesel και Jet. Με αυτοματισμους, ηλεκτρονικους ελενγχους κτλ. Στη σχολη ατελιωτες ωρες διδασκαλιας για τους λεβητες με καρβουνο, παλλινδρομικες μηχανες του 1870. Δεν λεω καλος και πρωτοπορος ο Φουλτον και το ατμοπλοιο του, αλλα μην μας πριζεις και τρια χρονια, με την παρτη του.
Καμια 10αρια χρονια αργοτερα, γραφτηκα σε μια σχολη ηλεκτρονικων γιατι επρεπε να εκσυνγχρονισω τις γνωσεις μου, την οποια και πληρωνα, για να μαθω. Κι εκει σελιδες επι σελιδων για τις διπλοτετραοδες και πενταδοτριοδες λυχνιες και σχετικα μικρη ασχολια για τα mosfet και τα ολοκληρομενα. Ενταξει, ρε φιλε, κι εγω ειχα λαμπατο Τσακιριδη, αλλα δεν εκατσα να παρακολουθησω την αυξομειωση ροης καθε ηλεκτρονιου εκει μεσα.
Οι γιατροι, αραγε, διδασκονται πως ο Ασκληπιος σταματουσε τις αιμοραγιες με μειγματα απο κοπριες ζωων?
 
Τα μαθηματικά είναι μια μαγεία και βοηθούν στην κατανόηση της φύσης. Όμως δεν τα διδάσκουν με παραδείγματα από την εφαρμογή τους ώστε να καταλάβουν οι μαθητές και να τους τραβήξουν το ενδιαφέρον. Διδάσκοντας "ψυχρά" μαθηματικά δημιουργείς αποστροφή στον μαθητή αφού δεν βρίσκει κανένα ενδιαφέρον στη μάθηση τους. Κι εγώ βαριόμουν τα μαθηματικά και τα θεωρούσα αναγκαίο κακό για να περάσω στο Φυσικό. Μετά κατάλαβα τι τρομερό εργαλείο είναι. Είναι επίσης μεγαλειώδες το γεγονός ότι ο άνθρωπος επινόησε μια επιστήμη που περιγράφει σχεδόν άψογα τον κόσμο!
 
Έχω 2 παιδιά στο δημοτικό.
Λόγω σπουδών και εργασίας η σχέση μου με τα μαθηματικά ήταν και παραμένει άριστη.
Το πρόβλημα με τα μαθηματικά δυστυχώς ξεκινάει από το δημοτικό και τον τρόπο διδασκαλίας τους..
Έπρεπε να υπάρχουν μαθηματικοί για να τα διδάξουν στο δημοτικό με τρόπο που μόνο αυτοί μπορούν να "περάσουν" στα παιδιά.
Είναι ντροπή οι δασκάλες να μην κάνουν μαθηματικά αλλά να αλλάζουν το μάθημα και να κάνουν γλώσσα στην ώρα τους.
Ή -ακόμα χειρότερα- να τα λένε λάθος και τα παιδιά να έρχονται σπίτι σε σύγχιση.
Υπάρχει ξεχωριστός δάσκαλος για τα εικαστικά, ξεχωριστός για τη μουσική, ξεχωριστός για θεατρική αγωγή, ξεχωριστός για τη πληροφορική, ξεχωριστός για τα αγγλικά, ξεχωριστός και γώ δεν ξέρω για τι άλλο...
Ας βάλουν και έναν (1) μαθηματικό σε κάθε δημοτικό και έστω για τις 2 τελευταίες τάξεις, καλό θα κάνουν κακό ΔΕΝ θα κάνουν μπας και πάνε τα παιδιά στο γυμνάσιο και να μην είναι μέσα στην τάξη λες και βρίσκονται στον γ' κενταύρου...
 
Μεγάλο πρόβλημα επίσης στα γυμνάσια είναι πως οι καθηγητές σε σπρώχνουν στο φροντιστήριο ή/και το ιδιωτικό σχολείο.

Αλλά και σε δεύτερο χρόνο, τα παραπάνω δεν είναι πανάκεια.

Έτσι και δεν κάτσει ο γονιός να λιώσει στο διάβασμα μαζί με το παιδί και επαφίεται στο φροντιστήριο ή το ιδιωτικό ή και τα δύο, πάλι δεν κάνει τίποτα (πλην εξαιρέσεων φυσικά).
 
Φιλτατε ΡΤ8, συνφωνω με αυτο που αναφερεις. Διαφωνω στο να λιωσει ο γονιος στο διαβασμα μαζυ με το παιδι του. Αν δεν υπαρχει κινητρο και στοχος απο το ιδιο το παιδι, "κλαφτα Χαραλαμπε". Απο τα πολλα παραδειγματα που εχω, θα αναφερω δυο προσωπικα μου. Ο μεγαλος γιος μου, κακιστος μαθητης στο Δημοτικο, μονημα επανεξεταστεος, στο Γυμνασιο. Στην τριτη γυμνασιου εμεινε παλι φυσικη και τσαντισμενος με την ολη κατασταση του ειπα, ξερεις κατι? δεν εχει ουτε φροντιστηριο, ουτε ιδιαιτερα, αν θελεις διαβασε μονος σου, διαφορετικα υπαρχουν και τα νταμαρια που ζηταν εργατες να σπανε πετρες με την βαριοπουλα. Λοιπον διαβασε μονος του, απο το σχολικο βιβλιο, εγραψε ενα 14 και περασε. Δεν το πιστευε ο καθηγιτης του, ουτε εγω.
Αργοτερα στο τεχνικο Λυκειο, απο μαθητης του 7 εγινε μαθητης του 17. Το δε χαρτζιλικι του το ξοδευε σε Παπασωτηριου και βιβλια ηλεκτρονικων. Στις μετεπειτα σπουδες του πηγε πολυ καλα και εγινε και πολυ καλος επαγγελματιας. Ακομα αγοραζει και διαβαζει τεχνικα βιβλια. Του αρεσε, τον ενδιεφερε το θεμα και εξελιχθηκε. Πριν δεν ειχε κανενα ενδιαφερον, κανενα στοχο, καμια γνωση, μονο τους αστερες του παγκοσμιου ποδοσφαιρου, ηξερε απ'εξω και ανκατωτα
 
Δεν διαφωνώ, απλά πιστεύω πως τουλ. στα πρώτα του βήματα χρειάζεται καθοδήγηση, ειδικά αν βλέπεις κάποιες αδυναμίες και κυρίως όταν αυτές εντοπίζονται θέλει προσπάθεια (τόσο-όσο) ώστε να βρεθούν άλλοι τρόποι διδασκαλίας ώστε να μη σιχαθεί το σχολείο.
 
Οτιδήποτε είχε να κάνει με θετικές επιστήμες : Μαθηματικά , Φυσική , Χημεία , Άλγεβρα , συν ότι δεν είχα ποτέ κλίση σε αυτά
 
Ναι ναι θα το πω, βαριόμουν απίστευτα τη Γυμναστική. Θεωρώ πως ήταν το μάθημα που μπορούσε να γίνει το χειρότερο bullying σε μαθητή, ειδικά αν ήσουν ολίγον εύσωμο παιδάκι με γυαλάκια και με έντονο άσθμα όπως εγώ (που σήμαινε ότι λαχάνιαζα έντονα με το παραμικρό - σε εποχές μάλιστα προ Aerolin μιλάμε για αφόρητη πραγματικά κατάσταση). Ακόμα και σήμερα ποτέ μου δεν συμπάθησα τα γυμναστήρια και όποτε τα ξεκίνησα σε 2 μήνες σταματούσα λόγω βαρεμάρας. Και όταν μάλιστα κάποιοι εξακολουθούν και σήμερα να μου μιλούν για τα οφέλη της άσκησης ή της υγιεινής διατροφής τους κοιτάζω με μισό μάτι. Δυστυχώς κανείς και τίποτα δεν με έκανε να αγαπήσω την άσκηση και τα αθλήματα. Μόνο το περπάτημα και το κολύμπι λίγο μου αρέσουν.
Επίσης όντας και ο ίδιος πια εκπαιδευτικός, "αντιπαθώ" και ολίγον ζηλεύω :ylsuper: τους γυμναστές. Εϊναι η μόνη ειδικότητα εκπαιδευτικών που πραγματικά δεν έχουν να κάνουν καμία προετοιμασία για την επόμενη μέρα (προγραμματισμός ύλης, διόρθωση ασκήσεων, εκθέσεων κλπ). Ακόμα και στις περιόδους πριν από παρελάσεις που όντως έχουν μεγάλο φόρτο εργασίας στο σχολείο και πολλή ευθύνη, όλη τους η δουλειά γίνεται εντός του σχολικού ωραρίου.
Σημείωση: Το μάθημα της Γυμναστικής μου άρεσε μόνο στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, που παίζαμε και γενικώς ήταν περισσότερο παιχνίδι, χωρίς ανταγωνιστικά πλαίσια
 
Τελευταία επεξεργασία:
Δεν μπορεσα ποτε να καταλαβω γιατι στην Ελλαδα, σε τεχνικους κλαδους, διδασκομαστε παλαιοτερη τεχνολογια π.χ. 100/150 χρονων κι οχι συνγχρονη. Οταν πρωτοβγηκα στην πιατσα εργασιας, ειχαμε στα πλοια λεβητες, ατμοστροβηλους, μηχανες diesel και Jet. Με αυτοματισμους, ηλεκτρονικους ελενγχους κτλ. Στη σχολη ατελιωτες ωρες διδασκαλιας για τους λεβητες με καρβουνο, παλλινδρομικες μηχανες του 1870. Δεν λεω καλος και πρωτοπορος ο Φουλτον και το ατμοπλοιο του, αλλα μην μας πριζεις και τρια χρονια, με την παρτη του.
Καμια 10αρια χρονια αργοτερα, γραφτηκα σε μια σχολη ηλεκτρονικων γιατι επρεπε να εκσυνγχρονισω τις γνωσεις μου, την οποια και πληρωνα, για να μαθω. Κι εκει σελιδες επι σελιδων για τις διπλοτετραοδες και πενταδοτριοδες λυχνιες και σχετικα μικρη ασχολια για τα mosfet και τα ολοκληρομενα. Ενταξει, ρε φιλε, κι εγω ειχα λαμπατο Τσακιριδη, αλλα δεν εκατσα να παρακολουθησω την αυξομειωση ροης καθε ηλεκτρονιου εκει μεσα.
Οι γιατροι, αραγε, διδασκονται πως ο Ασκληπιος σταματουσε τις αιμοραγιες με μειγματα απο κοπριες ζωων?
ναι κι εμείς στα ΤΕΙ μια από τα ίδια άντε και το ζεύγος Ward-leonard που το χρησιμοποιούσαν στα ασανσέρ...το 1890 άντε και οι γεννήτριες συνεχούς σε όλα τα είδη (σειράς, παράλληλη, σύνθετη) άντε και οι κινητήρες συνεχούς που μόνο ακαδημαϊκό ενδιαφέρον έχουν μιας και δεν χρησιμοποιούνται πουθενά. ότι έμαθα το έμαθα συμπληρωματικά στην πράξη, και κάνοντας φυσικά, λάθη. και φυσικά οι επαγωγικοί κινητήρες δακτυλιοφόρου δρομέα, που μόνο.....μουσειακή αξία έχουν και εγώ φυσικά δεν τους έχω δει ποτέ.
 
Τελευταία επεξεργασία:
ναι κι εμείς στα ΤΕΙ μια από τα ίδια άντε και το ζεύγος Ward-leonard που το χρησιμοποιούσαν στα ασανσέρ...το 1890 άντε και οι γεννήτριες συνεχούς σε όλα τα είδη (σειράς, παράλληλη, σύνθετη) άντε και οι κινητήρες συνεχούς που μόνο ακαδημαϊκό ενδιαφέρον έχουν μιας και δεν χρησιμοποιούνται πουθενά. ότι έμαθα το έμαθα συμπληρωματικά στην πράξη, και κάνοντας φυσικά, λάθη. και φυσικά οι επαγωγικοί κινητήρες δακτυλιοφόρου δρομέα, που μόνο.....μουσειακή αξία έχουν και εγώ φυσικά δεν τους έχω δει ποτέ.
Το ποσο ντραπικα, στο πρωτο καραβι που πηγα. Λεγανε ολοι τα τουρμποτζαζ και τα τουρμποτζαζ. Λεξη στην σχολη γι αυτα. Ξερανε οι δραπετες του στοκολου ακομα και οι ινδοι καθαριστες τι ειναι κι εγω ο δοκιμος ξεματικος μηχανικος της σχολης να ουμε, οχι. Turbochargers, οτι και το τουρμπο στις μηχανες αυτοκινητων. βεβαια λιγα χρονια αργοτερα τα ελυνα και τα εδενα, γρηγοροτερα κι απο τον Brownboveri, που τα κατασκευαζε.
ΒΤW Δεν μπορεσα ποτε μου να καταλαβω πως η καλυτερη μηχανη θαλασσης (για πλοια) κατασκευαστηκε σε χωρα που δεν εχει θαλασσα. Sultzer / Ελβετια.
 
τίποτα δεν με έκανε να αγαπήσω την άσκηση και τα αθλήματα. Μόνο το περπάτημα και το κολύμπι λίγο μου αρέσουν.
Μα αγαπητε μου κι αυτα τα 2 ασκηση και αθλητισμος ειναι. Ποιος ειπε οτι γυμναστικη ειναι μονο το να τρεχουμε τα 100μ σε 10"? Κι εγω καθημερινα αθλουμαι, περπατω καπνιζοντας στο παρκο.
 
Κατά σειρά:
Μαθηματικά > Αρχαία > Ιστορία
 
Πίσω
Μπλουζα