Το Dreamcast και οι αλλοι...

Και για την εποχη που κυκλοφορησε το shenmue στην ιαπωνια το 1999 δεν νομιζω τοτε να υπηρχε παιχνιδι που να εφτανε αυτο το αποτελεσμα σε PC.
Ειτε ηταν σε pentium 2 η pentium 3 και με τις πιο ακριβες καρτες της εποχης.
 
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η αληθεια ειναι καπου στη μεση.

Πραγματι υπηρχαν αρκετα ισχυροτερες καρτες γραφικων και υλοποιησεις. Μιλαμε αλλωστε για μια εποχη που οι διπλες καρτες γραφικων και τα μπολικα MB μνημης ηταν για καποια χρονια πραγματικοτητα.

Η μαγεια ομως του συστηματος ηταν το ποσο φοβερα αξιοποιουσαν τις δυνατοτητες του μηχανηματος. Δειτε αντιστοιχα action platform του PC και συγκρινετε τα με το Sonic Adventure.
Γελαει ο κοσμος.

Ηταν η ευρυτερη εποχη που ανεβαιναν παρα πολυ τα παιχνιδια survival horror. Ποιος τιτλος συγκριθηκε με το Code Veronica και δεν ξεσπασαν ολοι σε νευρικο γελιο απο τον τεχνικο του τομεα, σε σχεση με τον ευρυτερο ανταγωνισμο των υπολογιστων;

Ναι πραγματι υπηρξαν φοβερες καρτες γραφικων κατα πολυ ισχυροτερες του DC, μια παλια Power VR ετρεχε ετσι και αλλιως.

Δεν ηταν ομως και λιγη, ωστε να δειξει πολλα πραγματα που επρεπε. Ακομα ενα παραδειγμα, Soul Reaver. Απο τα καλυτερα παιχνιδια της εποχης του. Συγκρινετε την εκδοση για Windows με αυτη του DC. Η πρωτη ειναι μεταφορα απο το το PS1, κατι συνηθες για την εποχη. Του DC ηταν εντελως ξεχωριστη εκδοση, και παρεμεινε ετσι για χρονια.

Θυμηθειτε επισης το -ξεχασμενο απο πολλους- House of the dead 2. Ποσους εξισου εντυπωσιακους τιτλους για PC θυμαστε; Ακομα και με 512MB RAM και διπλες καρτες γραφικων.
 
Ετσι ακριβως.Παροτι το 1999-2000 μπορουσες να βρεις στα PC κατα πολυ πιο ισχυρες καρτες γραφικων κλπ απ το dreamcast δεν ειχαν βγαλει ομως παιχνιδια (σε παρομοιο στυλ παιχνιδιων) που να φτανουν τουλαχιστον σε ποιοτητα γραφικων τα δειγματα που ειχε παρουσιασει σε συγκεκριμενους ποιοτικους τιτλους το dreamcast τοτε.
 
Ποσους εξισου εντυπωσιακους τιτλους για PC θυμαστε; Ακομα και με 512MB RAM και διπλες καρτες γραφικων.
Quake 3, Unreal/Unreal Tournament, System Shock 2, Half-Life.

Ok είναι όλα FPS αλλά αυτά τα παιχνίδια ήταν τα πιο εντυπωσιακά για PC γενικά. Αντίστοιχα παιχνίδια και ports ήταν κατώτερα σε DC, ακόμα και σε PS2 αν πούμε ότι παίζεις σε Pentium 2 της εποχής με TNT 2 ή Voodoo 3. Και τα περισσότερα multiplatform ports ήταν καλύτερα σε τέτοιο PC, πλην κάποιων εξαιρέσεων όπως το Soul Reaver το οποίο δεν ήταν απλό port αλλά "enhanced" έκδοση στο DC.

Παραδέχομαι ότι υποτίμησα λίγο το DC βέβαια, ίσως να μην ήταν όσο χάλια όσο μία Riva 128. Τελικά μάλλον κοντά σε TNT1. Από video που βλέπω στο internet κάπου εκεί είναι η επίδοση του DC σε αυτά τα παιχνίδια στο θέμα frame rate αλλά πάντα στο PC έχουμε πιο μεγάλη ανάλυση.

Οσο για τα Shenmue, Sonic Adventure, Soul Calibur κλπ, μην ξεχνάμε την μεγάλη διαφορά που υπήρχε τότε σε σχέση με τα Αμερικάνικα και Ιαπωνικά παιχνίδια. Οι Ιάπωνες τότε βγάζανε πολύ πιο όμορφα παιχνίδια γενικά (και τα βγάζανε αποκλειστικά σε κονσόλες ή κάνανε κακά ports σε PC). Και ήταν κορυφή στο θέμα animation. Ομως κάποια genres όπως τα FPS οι Αμερικάνοι έκαναν παπάδες στα PC που στην Ιαπωνία τα βλέπανε από μακριά. Εδώ από εποχές 1993, πριν καν βγει το PS1, είχαμε το DOOM το οποίο έτρεχε τέλεια σε έναν 486... και ακόμα και η έκδοση στο PS1 είναι κατώτερη. Και δεν υπήρχε κάτι αντίστοιχο από Ιάπωνες. Οπως και δεν υπήρχαν καλά strategy από Ιάπωνες που να φτάνουν Starcraft, Red Alert κλπ. 

Αλλά ΟΚ, ακόμα και σήμερα οι Αμερικάνοι δεν έχουν βγάλει ένα fighting που να φτάνει την σειρά Soul Calibur, Tekken κλπ στο θέμα animation. Μόνο κάτι Mortal Kombat που οι χαρακτήρες κινούνται με την χάρη του Terminator από την πρώτη ταινία...
 
H μεταφορα του half-life στο dreamcast ειχε καλυτερα γραφικα απο τα καλυτερα PC της εποχης.Θα κυκλοφορουσε το 2000 
Μπορουμε να το παιξουμε στο dreamcast κανονικα αν γραψουμε το cdi σε cd με τον σωστο τροπο.

Aριστερα η εκδοση για PC και δεξια για Dreamcast

1.jpg

2.jpg

3.jpg

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ναι, έχει καλύτερα μοντέλα αλλά σύμφωνα με τους Digital Foundry είναι πολύ αργό στο frame rate (πέφτει πολύ κάτω από τα 20fps), έχει πολύ loading, χαμηλή ανάλυση οθόνης αλλά και textures σε διάφορα σημεία κλπ.




Βέβαια αν το παιχνίδι το τελειώνανε λογικά θα είχε καλύτερο frame rate και loading αλλά και πάλι δεν νομίζω να έφτανε την ταχύτητα ενός PC του 1999. Θυμάμαι ότι στο δικό μου τουλάχιστον έπαιζα αυτά τα παιχνίδια με frame rate από 60fps και πάνω (σε 85hz οθόνη πάντα).

Πάντως το benchmark εκείνης της εποχής δεν ηταν το Half-Life αλλά το Quake 3. Τo δικό μου PC θεωρούταν μεγαλο-μεσαίο τότε αλλά υπήρχαν και καλύτερα. Παρόλα αυτά έπαιζα Quake 3 με 60+fps MAX settings σε 800 x 600 ανάλυση. Η έκδοση του DC σε καμία περίπτωση δεν πλησιάζει αυτήν την επίδοση. Εκει που θελω να καταλήξω είναι ότι δεν συμφωνώ με την γενική άποψη ότι τo DC ήταν στα ίδια επίπεδα ή ανώτερο με τα PC της εποχής. Μπορεί να είχε πολύ καλύτερη σχέση επίδοσης-τιμής (όπως ολες οι κονσόλες πάντα). Αλλά μέχρι εκεί.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δεν υπάρχει περίπτωση με 1 tmu, 1  rop, και συχνότητα μνημης-core 100mhz να ξεπερνούσε τα καλά PC της εποχής. Είναι σαν να περιμένεις ενα μυρμήγκι να σηκώσει ένα κασονι μπύρες. Ίσως με βοήθεια απο την CPU να έπιανε καλά αποτελέσματα με τρελό optimization. Ειδικα η geforce 1 είναι πολύ, πολύ μπροστά σε ισχύ απο την GPU του Dreamcast. Με την εκδοση με DDR μνήμη βλέπει μονο σκόνη το Dreamcast
 
Ειδικα η geforce 1 είναι πολύ, πολύ μπροστά σε ισχύ απο την GPU του Dreamcast. Με την εκδοση με DDR μνήμη βλέπει μονο σκόνη το Dreamcast
Η Geforce ήταν σε άλλο επίπεδο θεωρώ. Ξεπερνούσε ακόμα και την Voodoo 3.

Θεωρώ ότι πάει κάπως έτσι:

Geforce > Voodoo 3/TNT2 > TNT1/Dreamcast > Voodoo 1/RIVA

Οσο για την CPU θα έλεγα ότι είναι στα επίπεδα ενός Pentium 2 αλλά σίγουρα όχι Pentium 3.
 
Η GeForce256 ειχε δικο της T&L. Ηταν σε αλλη κατηγορια.

Μην κοιταμε ομως ρολογια οπως ειπα. Πχ με το PowerVR2 μπορουσες να κανεις render μονο οτι φαινοταν αρα μπορουσες να ειχες οπτικο αποτελεσμα που μια συμβατικου rendering καρτα θα χρειαζοταν να κανει διπλη και τριπλη δουλεια για να παρουσιασει.

Ο SH4 σε FPU υπολογισμους ηταν ισαξιος με τους PIII του 1997.
 
Δεν υπάρχει περίπτωση με 1 tmu, 1  rop, και συχνότητα μνημης-core 100mhz να ξεπερνούσε τα καλά PC της εποχής. Είναι σαν να περιμένεις ενα μυρμήγκι να σηκώσει ένα κασονι μπύρες. Ίσως με βοήθεια απο την CPU να έπιανε καλά αποτελέσματα με τρελό optimization. Ειδικα η geforce 1 είναι πολύ, πολύ μπροστά σε ισχύ απο την GPU του Dreamcast. Με την εκδοση με DDR μνήμη βλέπει μονο σκόνη το Dreamcast
Σε hardware οπως γραψαμε και στα posts εννοειται δεν τα ξεπερνουσε αλλα τα ξεπερνουσε στον οπτικο τομεα στο ιδιο παιχνιδι και συγκεκριμενα στα μοντελα των χαρακτηρων στο half-life που στο dreamcast ειναι καλυτερα σχεδιαζμενα και με περισσοτερα πολυγωνα απο τα καλυτερα PC της εποχης.

Εννοειται παλι πως στα καλυτερα PC της εποχης θα μπορουσες να δεις μεγαλυτερη αναλυση στο παιχνιδι (To Dreamcast εφτανε μεχρι 640x480) αλλα αυτο  ομως δεν ανεβαζε τα γραφικα των μοντελων στα επιπεδα του Dreamcast.Ειναι μια πολυ σημαντικη διαφορα οσον αφορα τα γραφικα του παιχνιδιου.
Aπ οσο εχω παιξει στο Dreamcast δεν ειχα καποιο προβλημα με την ταχυτητα.Σε μερικα σημεια μπορει να πεφτει λιγο αλλα γενικα παιζεται μια χαρα.

Εδω και παραδειγμα της ταχυτητας στο dreamcast.Στα τοτε PC της εποχης λογικο να μπορουσαν να εχουν μεγαλυτερη ταχυτητα. 


Και παλι σημαντικες διαφορες

04_models_suit.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
αλλα αυτο  ομως δεν ανεβαζε τα γραφικα των μοντελων στα επιπεδα του Dreamcast.Ειναι μια πολυ σημαντικη διαφορα οσον αφορα τα γραφικα του παιχνιδιου
Και σε i9 στα 5GHz με GTX 2080ti να το παίξεις το original Half-life πάλι στο Dreamcast καλύτερα μοντέλα θα έχει. Γιατί επανασχεδιάστικαν αποκλειστικά για αυτή την έκδοση. Στο PC έμειναν τα ίδια. Δεν θα αλλάξουν δια μαγείας δηλαδή αμα έχεις καλύτερο hardware στο PC ?

Βέβαια πλέον υπάρχει το ανανεωμένο Half-life Source.
 
Και σε i9 στα 5GHz με GTX 2080ti να το παίξεις το original Half-life πάλι στο Dreamcast καλύτερα μοντέλα θα έχει. Γιατί επανασχεδιάστικαν αποκλειστικά για αυτή την έκδοση. Στο PC έμειναν τα ίδια. Δεν θα αλλάξουν δια μαγείας δηλαδή αμα έχεις καλύτερο hardware στο PC ?
Σημασια εχει πως στο dreamcast εχει καλυτερα γραφικα στα μοντελα που σημαινει οτι το half-life ειχε καλυτερα γραφικα στο dreamcast απο τους πιο δυνατους υπολογιστες της εποχης.

Tωρα αν επρεπε να το ξανασχεδιασουν παλι στα pc κλπ κλπ ας το εκαναν!!εφοσον ο αλλος εδινε παρα πολλα λεφτα για πολυ ισχυρο PC και επαιζε με χειροτερα γραφικα απ οτι στο Dreamcast.Και μιλαμε για ενα απο τα καλυτερα παιχνιδια που ειχε τοτε το PC

Απιστευτη κονσολα για την εποχη το dreamcast με γραφικαρες που δεν το εφταναν τα καλυτερα PC της εποχης και σε αλλα παιχνιδια οπως το αποτελεσμα  που ειχε το shenmue 1999 που εγραψα και στο προηγουμενο ποστ.Φοβερα γραφικα ειχε και σε αλλες κατηγοριες με παιχνιδια οπως resident evil code: veronica -  soulcalibur - sonic adventure - sonic adventure 2 - shenmue 2 - dead or alive 2 - house of the dead 2 - 18 Wheeler: American Pro Trucker - ecco the dolphin (ειχα παθει την πλακα μου με αυτο το παιχνιδι οσον αφορα τα γραφικα του βυθου της θαλασσας) οπως και το headhunter σε μερικα σημεια ειχε φανταστικα γραφικα.Ειναι πολλα τα παιχνιδια με γραφικαρες στο dreamcast.

Ποιος ξερει τι αλλο θα βλεπαμε αν δεν σταματουσε την παραγωγη η sega
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δεν διαφωνώ αλλά πάλι θα πω πως δεν έχει τόσο να κάνει με το hardware αλλά με την Ιαπωνική σχολή παραγωγής games καθώς τα PC είχαν ανώτερο hardware.

Tωρα αν επρεπε να το ξανασχεδιασουν παλι στα pc κλπ κλπ ας το εκαναν!!εφοσον ο αλλος εδινε παρα πολλα λεφτα για πολυ ισχυρο PC και επαιζε με χειροτερα γραφικα απ οτι στο Dreamcast.Και μιλαμε για ενα απο τα καλυτερα παιχνιδια που ειχε τοτε το PC
Να το ξανασχεδιάσουν γιατί? Για να χτυπήσει την έκδοση του DC που δεν βγήκε ποτέ? Δεν είχαν λόγο προφανώς να το κάνουν και να χαλάσουν χρήμα και χρόνο. Eξάλλου το παιχνίδι έπρεπε να τρέχει κάπως και σε χαμηλότερων επιδόσεων PC.

Οντως από τα καλύτερα παιχνίδια στο PC το Half-Life αλλά όχι το πιο καλό σε γραφικά. Μάλιστα χρησιμοποιούσε ακόμα την μηχανή του Quake 1, με μπόλικα modifications αλλά όπως και να το κάνεις ένα Quake 3 δεν το έφτανε σε θέμα τεχνολογίας και features.

Τώρα αν συγκρίνεις το Quake 3 Arena (αυτό ήταν από τα κορυφαία στα γραφικά για PC) με την έκδοση για DC θα δεις μεγάλο χάσμα. Το ίδιο συμβαίνει και με το Unreal Tournament το οποίο αν το έπαιζες με Glide υποστήριζε "detail texturing" (κάπως έτσι το έλεγαν) και όταν πήγαινες κοντά σε μία επιφάνεια αυτή άλλαζε το texture με ένα που έδειχνε την κοντινή λεπτομέρεια. Αυτό το εφέ ούτε και σήμερα δεν το βλέπω και τότε ήταν ότι καλύτερο είχα δει στον τομέα γραφικών. Φυσικά εγώ που είχα Voodoo 3 απολάμβανα όλα αυτά στα 60+ fps...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Γενικα ειναι αδικο να συγκρινουμε τεχνικως FPS PC-o-παιχνιδα με κονσολοπαιχνιδα οταν μιλαμε για μια εποχη που δεν ειχε γινει η θαλασσα γιαουρτι και τα πραγματα ηταν διακριτα.

Tα FPS ειχαν αναπτυχθει στα PC με το stream απο το σκληρο δισκο και την μπολικη RAM υπ οψιν και με μια αλλη αιασθητικη απο οτι τα κονσολοπαιχνιδα.

Δεν ειδαμε αντιστοιχης τεχνικης αρτιοτητας UT στο DC αλλα ουτε αντιστοιχης τεχνικης αρτιοτητας Soul Calibur (εν ετει 1997 κιολας) στο PC.

Κριμα που η εμπορικη ζωη του Dreamcast ηταν τοσο βραχυβια...θα μπορουσε να στιφτει η πλατφορμα και να δουμε πραγματα που θα μας εξεπλητταν.
 
Από ένα σημείο και μετά δεν πούλαγε και δεν είχε άλλη επιλογή από το να το σταματήσει. Αν έκανε πωλήσεις ίσως βλέπαμε και κανένα mgs, gta vice city.  Δεν είχε και σοβαρή διαφορά από ένα ps2 εδώ που τα λέμε. Θα έπαιρνε μεγάλη ώθηση με τέτοιους τίτλους και κανένα final fantasy
 
Δεν νομίζω ότι έχει να κάνει με δίσκους ή RAM. Απλώς είναι ένα genre που ταιριάζει περισσότερο στα PC στο θέμα controls με το keyboard-mouse, βάλε και τον μάγο Carmack που το 1993 έκανε έναν ταπεινό 486 να κάνει πράγματα που ούτε οι μελλοντικές κονσόλες του 1995 δεν κατάφεραν στον ίδιο βαθμό με τα ports. Δεν ήθελε πολύ να γίνει το πιο δημοφιλές είδος παιχνιδιών στα PC.

Ειναι και ένα genre που κάπως κρύβει τις αδυναμίες των δυτικών developers. Στο θέμα 3D animation και modelling χαρακτήρων οι Αμερικάνοι ήταν πάντα πολύ πίσω από τους Ιάπωνες. Σε ένα FPS όμως δεν σε νοιάζει αυτό. Ούτε βλέπεις τον χαρακτήρα σου, ούτε έχεις πολύ χρόνο να δεις τους αντιπάλους οι οποίοι άντε να είναι στην οθόνη λίγα δευτερόλεπτα μέχρι να πεθάνουν ή να πεθάνεις. Ακόμα και το Quake 3 είχα άθλιο animation στους χαρακτήρες αλλά δεν το πρόσεχες ποτέ.
 
Μην το λες. Κοιταω τα minimum requirements του UT (1999) και για RAM ειναι τα 32MB (64MB recommended).

Kαι επισης αλλο να γεμιζεις τη μνημη (με textures επι τω πλειστω) απο οπτικο δισκο και αλλο απο σκληρο.

Σε θεματα που δεν απαιτουσαν μνημη και σβελτο streaming οπως η γεωμετρια, το DC ψιλο-εσφαζε την πλειονοτητα των PC το 98

Συμφωνω με τα σχολια σου για την Αμερικανικη και την τοτε Ιαπωνικη σχολη.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δεν διαφωνώ αλλά πάλι θα πω πως δεν έχει τόσο να κάνει με το hardware αλλά με την Ιαπωνική σχολή παραγωγής games καθώς τα PC είχαν ανώτερο hardware.

Να το ξανασχεδιάσουν γιατί? Για να χτυπήσει την έκδοση του DC που δεν βγήκε ποτέ? Δεν είχαν λόγο προφανώς να το κάνουν και να χαλάσουν χρήμα και χρόνο. Eξάλλου το παιχνίδι έπρεπε να τρέχει κάπως και σε χαμηλότερων επιδόσεων PC.

Οντως από τα καλύτερα παιχνίδια στο PC το Half-Life αλλά όχι το πιο καλό σε γραφικά. Μάλιστα χρησιμοποιούσε ακόμα την μηχανή του Quake 1, με μπόλικα modifications αλλά όπως και να το κάνεις ένα Quake 3 δεν το έφτανε σε θέμα τεχνολογίας και features.

Τώρα αν συγκρίνεις το Quake 3 Arena (αυτό ήταν από τα κορυφαία στα γραφικά για PC) με την έκδοση για DC θα δεις μεγάλο χάσμα. Το ίδιο συμβαίνει και με το Unreal Tournament το οποίο αν το έπαιζες με Glide υποστήριζε "detail texturing" (κάπως έτσι το έλεγαν) και όταν πήγαινες κοντά σε μία επιφάνεια αυτή άλλαζε το texture με ένα που έδειχνε την κοντινή λεπτομέρεια. Αυτό το εφέ ούτε και σήμερα δεν το βλέπω και τότε ήταν ότι καλύτερο είχα δει στον τομέα γραφικών. Φυσικά εγώ που είχα Voodoo 3 απολάμβανα όλα αυτά στα 60+ fps...
Ηταν πανακριβο το hardware για φτιαξει καποιος ενα κορυφαιο PC τοτε και εννοειται πολυ,πολυ πιο ακριβο και καλυτερο απο ενα Dreamcast αλλα ομως το Dreamcast ειχε παιχνιδια που στην κατηγορια τους και για την εποχη τους ειχαν καλυτερα γραφικα απο τους πιο δυνατους υπολογιστες της εποχης.(μου αρεσει να το γραφω συνεχεια αυτο χαχαχα).Oτι και να γραψουμε αυτη ειναι η πραγματικοτητα και δεν αλλαζει.

Στη ερωτηση του getta robo (Ποσους εξισου εντυπωσιακους τιτλους για PC θυμαστε;Ακομα και με 512MB RAM και διπλες καρτες γραφικων). γραφεις μονο αυτους τους τιτλους FPS.....Quake 3, Unreal/Unreal Tournament, System Shock 2 και το half-life που εγραψες οπως ειδαμε στο dreamcast εχει καλυτερα γραφικα.
Ποσοι τελικα και ποιοι εναι οι τιτλοι του 1999 με καλυτερα γραφικα απ το shenmue του Dreamcast? στα πανακριβα και κατα πολυ ισχυροτερα PC της εποχης?

Mηπως στο gaming PC της εποχης δεν επρεπε να ειχαν τοτε και αλλες κατηγοριες παιχνιδιων με καλυτερα γραφικα απ το Dreamcast?Τοσα λεφτα εδιναν οι gamers για ισχυρα PC.Με το καλυτερο hardware που ειχαν οπως και πολλες εταιρειες παραγωγης παιχνιδιων για πολλους τιτλους μπορουσαν ανετα.
Πχ κατι καλυτερο σε γραφικα απ το saulcalibur(1999) που γραφτηκε πιο πανω?Σε platform το 1999 οπως το sonic adventure??στην κατηγορια του resident evil code: veronica?οπως και σε αλλα παραδειγματα.

Tωρα αν τα ισχυρα PC δεν τα αξιοποιησαν οσο επρεπε και καποια ports παιχνιδιων ηταν καλυτερα στο PC και παιζει το Quake 3 Arena στα 60+ FPS και το half-life ξανασχεδιαστηκε στο dreamcast και τα PC μπορουσαν καλυτερα και το soulcalibur βγηκε μονο στο dreamcast και τα PC ειχαν καρτες γραφικων 100 φορες πιο δυνατες απ το dreamcast και το PC ετσι και εκεινο και το αλλο και και και...

Σημασια εχει το αποτελεσμα.Το Dreamcast με το hardware που ειχε ειχε βαλει τα γυαλια στα τοτε ισχυρα PC της εποχης με το αποτελεσμα των γραφικων του στα παιχνιδια.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Eτσι ηταν παντα. Τα PC δεν είχαν πολλα exclusives εξω απο Strategy και παρόμοια. Οποτε τα λεφτα τα έδινες για καλύτερη ανάλυση και frame rate στα multiplatform.

Παντα ετσι οι PC users έκαναν χρηση του ανώτερου hardware και ακομα έτσι είναι.
 
Quake 3, Unreal/Unreal Tournament, System Shock 2, Half-Life.

Ok είναι όλα FPS αλλά αυτά τα παιχνίδια ήταν τα πιο εντυπωσιακά για PC γενικά. Αντίστοιχα παιχνίδια και ports ήταν κατώτερα σε DC, ακόμα και σε PS2 αν πούμε ότι παίζεις σε Pentium 2 της εποχής με TNT 2 ή Voodoo 3. Και τα περισσότερα multiplatform ports ήταν καλύτερα σε τέτοιο PC, πλην κάποιων εξαιρέσεων όπως το Soul Reaver το οποίο δεν ήταν απλό port αλλά "enhanced" έκδοση στο DC.

Παραδέχομαι ότι υποτίμησα λίγο το DC βέβαια, ίσως να μην ήταν όσο χάλια όσο μία Riva 128. Τελικά μάλλον κοντά σε TNT1. Από video που βλέπω στο internet κάπου εκεί είναι η επίδοση του DC σε αυτά τα παιχνίδια στο θέμα frame rate αλλά πάντα στο PC έχουμε πιο μεγάλη ανάλυση.

Οσο για τα Shenmue, Sonic Adventure, Soul Calibur κλπ, μην ξεχνάμε την μεγάλη διαφορά που υπήρχε τότε σε σχέση με τα Αμερικάνικα και Ιαπωνικά παιχνίδια. Οι Ιάπωνες τότε βγάζανε πολύ πιο όμορφα παιχνίδια γενικά (και τα βγάζανε αποκλειστικά σε κονσόλες ή κάνανε κακά ports σε PC). Και ήταν κορυφή στο θέμα animation. Ομως κάποια genres όπως τα FPS οι Αμερικάνοι έκαναν παπάδες στα PC που στην Ιαπωνία τα βλέπανε από μακριά. Εδώ από εποχές 1993, πριν καν βγει το PS1, είχαμε το DOOM το οποίο έτρεχε τέλεια σε έναν 486... και ακόμα και η έκδοση στο PS1 είναι κατώτερη. Και δεν υπήρχε κάτι αντίστοιχο από Ιάπωνες. Οπως και δεν υπήρχαν καλά strategy από Ιάπωνες που να φτάνουν Starcraft, Red Alert κλπ. 

Αλλά ΟΚ, ακόμα και σήμερα οι Αμερικάνοι δεν έχουν βγάλει ένα fighting που να φτάνει την σειρά Soul Calibur, Tekken κλπ στο θέμα animation. Μόνο κάτι Mortal Kombat που οι χαρακτήρες κινούνται με την χάρη του Terminator από την πρώτη ταινία...
Πολυ ωραια απαντηση, ηλπιζα να παει εκει η απαντηση.

Ας παραβλεψουμε την αναλυση που ετσι και αλλιως στους υπολογιστες τοτε ηταν τετραπλασια του DC.

Δες σχεδιαστικα πχ το House of the Dead 2. Τι ομορφο που ειναι με την βροχη, την ομιχλη, τους διαφορετικους φωτεισμους και τις σκιες, τα μοντελα των εχθρων αλλα και φυσικα του τοπιου. Συγκρινε τα με το Unreal Tournament τωρα. Τετραγωνισμενα και χοντροκομμενα, αχαρα και επαναλαμβανομενα. Υποψην ειχε ο αδελφος τοτε φιλου αδιανοητο υπολογιστη, με πολλες εκατονταδες χιλιαδες (τιμημενες) δραχμες επενδυμενες πανω του, σε καμια περιπτωση δηλαδη με τον μεσο ορο που το επαιζε κανεις.

Οπως και ειπες, η συζητηση πρακτικα κατευθυνεται στους ιαπωνες εναντιων αμερικανους σχεδιαστες. Δεν αντιλεγω πως υπηρξαν εκπληκτικοι αμερικανοι προγραμματιστες, οι ιαπωνες τοτε παντως ειχαν το πανω χερι, οχι ομως φυσικα και σε ολα τα ειδη οπως FPS που αναφερεις.
 
Πίσω
Μπλουζα