Φίνος Φιλμ, Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης & Καραγιάννης-Καρατζόπουλος: Συμπαραγωγές & σχέσεις

bernard.c

RetroDB Feeder
Joined
26 Νοέ 2007
Μηνύματα
3.256
Αντιδράσεις
974
Πάνω στο θέμα των ταινιών των εταιριών της FINOS FILMS, της Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης και της Καραγιάννης-Καρατζόπουλος, έχω πέντε απορίες (οι οποίες με "ταλαιπωρούν" εδώ και χρόνια) αν ξέρεις tonytony (ή κάποιος άλλος) να μου απαντήσετε:

1. Η ταινία "Η Αλίκη στο Ναυτικό" ήταν συμπαραγωγή FINOS FILMS-Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης, όπως και άλλες πολλές (Τέντυ μπόυ αγάπη μου, Ραντεβού στον αέρα, Υπάρχει και φιλότιμο, Το χώμα βάφτηκε κόκκινο, Παπαφλέσσας, Ο μεθύστακας). Πώς καθορίστηκε τα δικαιώματα ποιων ταινιών σήμερα "ανήκουν" σε κάθε εταιρία? Διότι άλλες "ανήκουν" στην Καραγιάννης-Καρατζόπουλος (Η Αλίκη στο Ναυτικό, Τέντυ μπόυ αγάπη μου, Το χώμα βάφτηκε κόκκινο, Παπαφλέσσας) και άλλες στην FINOS FILMS (Ραντεβού στον αέρα, Υπάρχει και φιλότιμο, Ο μεθύστακας). Πώς έγινε ο διαχωρισμός?

2. Από τις παραπάνω ταινίες, η ταινία "Η Αλίκη στο Ναυτικό" "ανήκε" μέχρι πριν λίγα χρόνια στην FINOS FILMS και "πέρασε" σχετικά πρόσφατα στην Καραγιάννης-Καρατζόπουλος ή κάνω λάθος?

3. Ξέρετε γιατί η εταιρία Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης (η 2η αγαπημένη μου εταιρία μετά την FINOS FILMS) "αραίωσε" την παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών από το 1967 και σταμάτησε τελείως το 1970? (τελευταία ταινία από όσο ξέρω ήταν "Η Μεσόγειος φλέγεται") Δεν ήταν κερδοφόρος η παραγωγή ταινιών για την εταιρία? Ακόμα δεν είχε αρχίσει η πτώση των εισητηρίων (το 1967) και η Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης ήταν από τις λίγες μεγάλες και σοβαρές εταιρίες με αστέρια όπως η Βουγιουκλάκη και ο Παπαμιχαήλ στο ενεργητικό της. Επίσης, ξέρετε πότε τα δικαιώματα των ταινιών της Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης αγοράστηκαν από την Καραγιάννης-Καρατζόπουλος?

4. Πολλά έχουν γραφτεί εδώ και χρόνια για το συμβόλαιο της Βουγιουκλάκη και του Παπαμιχαήλ με την Καραγιάννης-Καρατζόπουλος και για την πρώτη τους ταινία με την εταιρία "Το πιο λαμπρό αστέρι" του 1967 που έστελνε "μηνύματα" στον Φιλοποίμενα Φίνο. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι η Βουγιουκλάκη και ο Παπαμιχαήλ δεν "πήγαν" στην Καραγιάννης-Καρατζόπουλος μετά από την FINOS FILMS, αλλά μετά από την Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης (και συγκεκριμένα μετά από την ταινία "Αχ! Αυτή η γυναίκα μου" του 1967) και μάλιστα έπειτα από 3 χρόναι συνεργασίας με την εταιρία και 5 ταινίες. Ξέρει κανείς τους λόγους που άφησαν την εταιρία των κουμπάρων τους για την Καραγιάννης-Καρατζόπουλος?

5. Ο Κώστας Καραγιάννης ήταν ένας σκηνοθέτης. Η εταιρία Καραγιάννης-Καρατζόπουλος παρήγαγε την πρώτη της ταινία το 1966 (νομίζω ότι είναι "Η Βουλευτίνα" με την Ρένα Βλαχοπούλου). Πώς "γιγάντωσε" τόσο γρήγορα η εταιρία και έφτασε σε 2-3 χρόνια να "ανταγωνίζεται" την FINOS FILMS, την στιγμή που λειτουργούσαν τόσες πολλές εταιρίες εκείνα τα χρόνια και ο ανταγωνισμός ήταν τόσο μεγάλος? Πώς ξεχώρησε δηλαδή αυτή η εταιρία από τις υπόλοιπες μικρές και έγινε υπολογίσημη αντίπαλος της FF? (άκομα και αν το επίπεδο των ταινιών της δεν ήταν ποτέ εφάμιλλο της FF ή της ΔΜ)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Για τις 5 απορίες σου φίλε μου δε ξέρω και πολλά να σε κατατοπίσω....
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
tonytony είπε:
Για τις 5 απορίες σου φίλε μου δε ξέρω και πολλά να σε κατατοπίσω....
Με την απορία θα μείνω μου φαίνεται... :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αλήθεια,οι εταιρείες παραγωγής ταινιών ήταν αυτές οι δύο,δηλαδή FINOS FILM και Καραγιάννης-Καρατζόπουλος?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
thebest20 είπε:
Αλήθεια,οι εταιρείες παραγωγής ταινιών ήταν αυτές οι δύο,δηλαδή FINOS FILM και Καραγιάννης-Καρατζόπουλος?
Αχ βρε φίλε μου thebest20, μου φαίνεται ότι δεν διάβασες τα προηγούμενα posts στο thread αυτό... Οι εταιρίες παραγωγής ταινιών στη "χρυσή περίοδο" 1955-1975 ασφαλώς και δεν ήταν 2, αλλά ίσως και παραπάνω από 100 (οι περισσότερες από τις οποίες παρήγαν μία ή δύο ταινίες όλες και όλες...)

Δύο ήταν όμως οι "ισχυρές": Η μία ήταν πάντοτε η FINOS FILMS, η οποία ήταν η τεχνικά αρτιότερη, πολύ καλά οργανωμένη, με τους καλύτερους συνεργάτες στον κάθε τομέα (τεχνικούς, σκηνοθέτες, διευθυντές παραγωγής, σεναριογράφους, μουσικούς κτλ και ασφαλώς με τους γνωστότερους ηθοποιούς, τους περισσότερους από τους οποίους κατά καιρούς τους "είχε" με συμβόλαια αποκλειστικής συνεργασίας) και με "αρχηγό" και απασχολούμενο σε όλους τους τομείς τον ίδιο τον Φιλ. Φίνο. Η δεύτερη ισχυρή εταιρία ήταν κατά καιρούς και μία διαφορετική εταιρία. Σοβαρότατος και υπολογίσιμος "αντίπαλος" της FINOS FILMS ήταν η Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης την περίοδο 1960-67 και μετέπειτα η Καραγιάννης-Καρατζόπουλος την περίοδο 1966-77 (την χρονιά της τελευταίας παραγωγής ταινίας από την FINOS FILMS). Πολλοί μάλιστα "κατηγορούν" την Καραγιάννης-Καρατζόπουλος (και το είχε αναφέρει αν δεν κάνω λάθος και ο ίδιος ο Φίνος εκείνη την εποχή) ότι η Καραγιάννης-Καρατζόπουλος ήταν "υπεύθυνη" τρόπον τινά για την παρακμή της Ελληνικής παραγωγής, έχοντας "επιβάλει" από το 1966 νέα δεδομένα στον παραγωγή ταινιών: πάρα πολλές ταινίες κάθε χρόνο, χαμηλού κόστους, χωρίς ιδιαίτερα δυνατά σενάρια ή άρτιες τεχνικές προδιαγραφές και με μοναδικό "ατού" ένα "δυνατό" αστέρι στο καστ (Βουγιουκλάκη, Κωνσταντάρας, Βουτσάς, Βλαχοπούλου, Καρέζη), τους οποίους κατά καιρούς "αποσπούσε" από την FINOS FILMS προσφέροντας πολύ υψηλότερους μισθούς. Ως αποτέλεσμα αυτού, η FINOS FILMS, αντιδρώντας στον ανταγωνισμό από την Καραγιάννης-Καρατζόπουλος αναγκάστηκε να αυξήσει τον αριθμό των παραγώμενων ταινιών ανά σεζόν (με κάποιο μικρό αντίκτυπο στην ποιότητά τους κατά την γνώμη μου) και να αυξήσει και τα κασέ των κινηματογραφικών αστέρων προκειμένου να τους επαναπροσελκύσει πίσω στην εταιρία. Αυτά τα δύο σε συνδυασμό με την εμφάνιση της τηλεόρασης στην Ελλάδα το 1966 και την σταδιακή της "διείσδυση" στα σπίτια των Ελλήνων στις αρχές της δεκαετίας του 1970 με σειρές που αγαπήθηκαν από το κοινό ("Ο Κύριος Συνήγορος", "Η Κοκορόμυαλη", "Ο Άγνωστος Πόλεμος" και "Λούνα Παρκ" λίγα χρόνια μετά) και οι οποίες δημιουργήθηκαν από συντελεστές του κινηματογράφου (Δαλιανίδης, Φώσκολος, Πρετεντέρης, Μιχαλόπουλος, Γιουλάκη, Αντωνόπουλος, Παπαγιανόπουλος) οδήγησαν στη γρήγορη πτώση των εισητηριών του Ελληνικού κινηματογράφου και στο κλείσιμο της FINOS FILMS.

Από εκεί και πέρα, στα χρόνια της άνθισης του Ελληνικού κινηματογράφου πολλές κινηματογραφικές εταιρίες λειτουργούσαν στην Ελλάδα, αλλά εκτός από τις προαναφερθείσες, ελάχιστες είχαν για κάποιο διάστημα "ξεχωρίσει". Για παράδειγμα, οι παραγωγές του Κλέαρχου Κονιτσιώτη ήταν συνήθως καθόλα άρτιες τεχνικά, η Ανζερβός ήταν από τις παλαιότερες και θεωρείτο δυνατή εταιρία κυρίως τη δεκαετία του 1950 και μέχρι τα μέσα του '60 (η Αλίκη Βουγιουκλάκη εκεί ξεκίνησε με το "Ποντικάκι" το 1954 και το θεωρούσε σημαντικό το γεγονός αυτό), η Μηλλάς Φιλμ είχε να επιδείξει κάποιες πολύ σημαντικές παραγωγές από το 1950 μέχρι το 1955 και η Ολύμπια Φιλμ-Δαδίρας είχε μία αξιοσημείωτη παραγωγή ταινιών από το 1950 μέχρι τα μέσα του '60.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Υπέροχο θέμα αυτό. Σύμφωνα με το βιβλίο του Ιάσωνα Τριανταφυλλίδη «Ταινίες για φίλημα» που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Εξάντας το 2000 οι συμπαραγωγές της Φίνος Φιλμ είναι οι (σε παρένθεση ο συμπαραγωγός):

  • Η Βίλλα με τα νούφαρα (Ν. Χατζηνάκος) 1945 <--- Κόπια Χαμένη
  • Πρόσωπα Λησμονημένα (Ωρίων ΑΕ) 1946
  • Χαμένοι Άγγελοι (Τζέλλα Φιλμ) 1948
  • Οι Παράνομοι (Μίνως, Ν. Κούνδουρος και Σία) 1958
  • Αστέρω (Κλ. Κονιτσιώτης, Ιορδανόγλου) 1959
  • Η Αλίκη στο ναυτικό (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης) 1961
  • Είμαι Αθώος (Κλ. Κονιτσιώτης) 1960
  • Τα Κίτρινα Γάντια (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης) 1960
  • Χαμένα Όνειρα (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης) 1961
  • Ζητείται Ψεύτης (Κλ. Κονιτσιώτης) 1961
  • Δουλειές του ποδαριού (Στ. Τατασόπουλος, Φρ. Μανέλης) 1962
  • Η νύφη το σκασε (Τζένη Φιλμ) 1962
  • Αλίκη-Alice my love (Aquarious Films, Rudolf Mate) 1962
  • Ραντεβού στον αέρα (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης) 1965
  • Υπάρχει και Φιλότιμο (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης) 1965
  • Το χώμα βάφτηκε κόκκινο (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης) 1965
  • Τεντυμπόι αγάπη μου (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης) 1965
  • Ο Αστραπόγιαννος (Γεράσιμος Κανδύλης) 1970
  • Παπαφλέσσας (Τζέημς Πάρις) 1971
  • Τα τραγούδια της φωτιάς (Ν. Κούνδουρος) 1975
  • Ο Θανάσης στη χώρα της σφαλιάρας (Θ. Βέγγος) 1976


Ταινία του Φίνου χαρακτηρίζεται και το «Τραγούδι του Χωρισμού» του 1939, αφού την σκηνοθέτησε, σε παραγωγή Σκούρας Φιλμς.
 
Panagiotis είπε:
Υπέροχο θέμα αυτό. Σύμφωνα με το βιβλίο του Ιάσωνα Τριανταφυλλίδη «Ταινίες για φίλημα» που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Εξάντας το 2000 οι συμπαραγωγές της Φίνος Φιλμ είναι οι (σε παρένθεση ο συμπαραγωγός):...
Πολύ ενδιαφέρουσα αυτή η πληροφορία Panagiotis.

Ξέρουμε ποια εταιρία έχει τα δικαιώματα για την κάθε ταινία?

  • Πρόσωπα Λησμονημένα (Ωρίων ΑΕ) 1946 --> ??
  • Χαμένοι Άγγελοι (Τζέλλα Φιλμ) 1948 --> FINOS FILMS
  • Οι Παράνομοι (Μίνως, Ν. Κούνδουρος και Σία) 1958 --> ??
  • Αστέρω (Κλ. Κονιτσιώτης, Ιορδανόγλου) 1959 --> FINOS FILMS
  • Η Αλίκη στο ναυτικό (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης) 1961 --> ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
  • Είμαι Αθώος (Κλ. Κονιτσιώτης) 1960 --> ??
  • Τα Κίτρινα Γάντια (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης) 1960 --> FINOS FILMS
  • Χαμένα Όνειρα (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης) 1961 --> ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
  • Ζητείται Ψεύτης (Κλ. Κονιτσιώτης) 1961 --> FINOS FILMS
  • Δουλειές του ποδαριού (Στ. Τατασόπουλος, Φρ. Μανέλης) 1962 --> ??
  • Η νύφη το σκασε (Τζένη Φιλμ) 1962 --> FINOS FILMS
  • Αλίκη-Alice my love (Aquarious Films, Rudolf Mate) 1962 --> FINOS FILMS
  • Ραντεβού στον αέρα (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης) 1965 --> FINOS FILMS
  • Υπάρχει και Φιλότιμο (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης) 1965 --> FINOS FILMS
  • Το χώμα βάφτηκε κόκκινο (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης) 1965 --> ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
  • Τεντυμπόι αγάπη μου (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης) 1965 --> ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
  • Ο Αστραπόγιαννος (Γεράσιμος Κανδύλης) 1970 --> ??
  • Παπαφλέσσας (Τζέημς Πάρις) 1971 --> ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
  • Τα τραγούδια της φωτιάς (Ν. Κούνδουρος) 1975 --> ??
  • Ο Θανάσης στη χώρα της σφαλιάρας (Θ. Βέγγος) 1976 --> FINOS FILMS

Ξέρει κανείς ποια εταιρία έχει τα δικαιώματα για τις υπόλοιπες ταινίες? Επίσης, ξέρει κανείς πώς αυτό καθορίστηκε?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
bernard.c είπε:
Ξέρουμε ποια εταιρία έχει τα δικαιώματα για την κάθε ταινία?

  • Πρόσωπα Λησμονημένα (Ωρίων ΑΕ) 1946 --> ??
  • Χαμένοι Άγγελοι (Τζέλλα Φιλμ) 1948 --> FINOS FILMS
  • Οι Παράνομοι (Μίνως, Ν. Κούνδουρος και Σία) 1958 --> ??
  • Αστέρω (Κλ. Κονιτσιώτης, Ιορδανόγλου) 1959 --> FINOS FILMS
  • Η Αλίκη στο ναυτικό (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης) 1961 --> ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
  • Είμαι Αθώος (Κλ. Κονιτσιώτης) 1960 --> ??
  • Τα Κίτρινα Γάντια (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης) 1960 --> FINOS FILMS
  • Χαμένα Όνειρα (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης) 1961 --> ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
  • Ζητείται Ψεύτης (Κλ. Κονιτσιώτης) 1961 --> FINOS FILMS
  • Δουλειές του ποδαριού (Στ. Τατασόπουλος, Φρ. Μανέλης) 1962 --> ??
  • Η νύφη το σκασε (Τζένη Φιλμ) 1962 --> FINOS FILMS
  • Αλίκη-Alice my love (Aquarious Films, Rudolf Mate) 1962 --> FINOS FILMS
  • Ραντεβού στον αέρα (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης) 1965 --> FINOS FILMS
  • Υπάρχει και Φιλότιμο (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης) 1965 --> FINOS FILMS
  • Το χώμα βάφτηκε κόκκινο (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης) 1965 --> ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
  • Τεντυμπόι αγάπη μου (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης) 1965 --> ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
  • Ο Αστραπόγιαννος (Γεράσιμος Κανδύλης) 1970 --> ??
  • Παπαφλέσσας (Τζέημς Πάρις) 1971 --> ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
  • Τα τραγούδια της φωτιάς (Ν. Κούνδουρος) 1975 --> ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ (?)
  • Ο Θανάσης στη χώρα της σφαλιάρας (Θ. Βέγγος) 1976 --> FINOS FILMS

Ξέρει κανείς ποια εταιρία έχει τα δικαιώματα για τις υπόλοιπες ταινίες? Επίσης, ξέρει κανείς πώς αυτό καθορίστηκε?
Πρόσθεσα στη λίστα τον σκηνοθέτη και παραγωγό Νίκο Κούνδουρο ως διανομέα της ταινίας "Τα τραγούδια της φωτιάς", με κάθε επιφύλαξη όμως. Αυτό είναι ένα ντοκιμαντέρ, το οποίο δεν ανήκει σε αυτό που αποκαλούμε "κλασικές ταινίες του Φίνου". Διανεμήθηκε σήμερα με την Ελευθεροτυπία δίχως το λογότυπο κάποιας εταιρίας διανομής και παλιότερα με το περιοδικό "Μετρό" με το λογότυπο της εταιρίας NEW STAR αν δεν κάνω λάθος, άρα σίγουρα τα δικαιώματα της δεν ανήκουν στη FINOS FILMS. Επιπλέον έχει προβληθεί κατά καιρούς απο την κρατική τηλεόραση. Η ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ εμφανίζεται μόνο στους τίτλους αρχής ως "Η ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ παρουσιάζει", καθώς και στους τίτλους τέλους για την παροχή "Studio και εργαστηρίων".
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Panagiotis είπε:
Πρόσθεσα στη λίστα τον σκηνοθέτη και παραγωγό Νίκο Κούνδουρο ως διανομέα της ταινίας "Τα τραγούδια της φωτιάς", με κάθε επιφύλαξη όμως. Αυτό είναι ένα ντοκιμαντέρ, το οποίο δεν ανήκει σε αυτό που αποκαλούμε "κλασικές ταινίες του Φίνου". Διανεμήθηκε σήμερα με την Ελευθεροτυπία δίχως το λογότυπο κάποιας εταιρίας διανομής και παλιότερα με το περιοδικό "Μετρό" με το λογότυπο της εταιρίας NEW STAR αν δεν κάνω λάθος, άρα σίγουρα τα δικαιώματα της δεν ανήκουν στη FINOS FILMS. Επιπλέον έχει προβληθεί κατά καιρούς απο την κρατική τηλεόραση. Η ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ εμφανίζεται μόνο στους τίτλους αρχής ως "Η ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ παρουσιάζει", καθώς και στους τίτλους τέλους για την παροχή "Studio και εργαστηρίων".
Ενδιαφέρουσα πληροφορία αυτή Panagiotis, σε ευχαριστούμε πολύ!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Κάτι άσχετο (και πιο "προσωπικό"): tonytony, αγαπάς τις ταινίες της Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης (δεν αναφέρω την Καραγιάννης-Καρατζόπουλος, διότι δε θέλω να σχολιάσω την ποιότητα των ταινιών τους...) όσο τις ταινίες της FINOS FILMS ή είσαι "ταγμένος" στην FINOS? Αν ναι, φαντάζομαι πόσο θα σε έχουν εκνευρίσει όλες αυτές οι "αισθητικές" παρεμβάσεις στις ταινίες από την Καραγιάννης-Καρατζόπουλος τα τελευταία χρόνια...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εννοείται πως τις αγαπώ κι αυτές , γενικά είμαι λάτρης του Ελληνικού Κινηματογράφου (και ο Καραγιάννης - Καρατζόπουλος έχει κάνει κάποια μικρά αριστουργήματα-λίγα βέβαια...), απλά θεωρώ τον Φίνο τον Βασιλιά του Ελληνικού Σινεμά και τις ταινίες του αξεπέραστες και πολύ μπροστά για την εποχή τους!...
 
tonytony είπε:
... απλά θεωρώ τον Φίνο τον Βασιλιά του Ελληνικού Σινεμά και τις ταινίες του αξεπέραστες και πολύ μπροστά για την εποχή τους!...
Συμφωνώ απόλυτα με αυτή σου τη δήλωση!
 
4. Πολλά έχουν γραφτεί εδώ και χρόνια για το συμβόλαιο της Βουγιουκλάκη και του Παπαμιχαήλ με την Καραγιάννης-Καρατζόπουλος και για την πρώτη τους ταινία με την εταιρία "Το πιο λαμπρό αστέρι" του 1967 που έστελνε "μηνύματα" στον Φιλοποίμενα Φίνο. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι η Βουγιουκλάκη και ο Παπαμιχαήλ δεν "πήγαν" στην Καραγιάννης-Καρατζόπουλος μετά από την FINOS FILMS, αλλά μετά από την Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης (και συγκεκριμένα μετά από την ταινία "Αχ! Αυτή η γυναίκα μου" του 1967) και μάλιστα έπειτα από 3 χρόναι συνεργασίας με την εταιρία και 5 ταινίες. Ξέρει κανείς τους λόγους που άφησαν την εταιρία των κουμπάρων τους για την Καραγιάννης-Καρατζόπουλος?
Μάλλον τους έδωσαν περισσότερα λεφτά.
 
Καλα, εκτος απο τα χρηματα η Αλικη ειχε και καποιο προβλημα με το Φινο που συμφωνα με τη γνωμη της εκεινος προωθουσε περισσοτερο τις ταινιες του Δαλιανιδη.

Οι πρωτιες εισιτηριων που χτυπαγαν οι ταινιες του και ιδιαιτερα τα μιουζικαλ ειχαν πειραξει πολυ την εθνικη σταρ.
 
bernard.c είπε:
3. Ξέρετε γιατί η εταιρία Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης (η 2η αγαπημένη μου εταιρία μετά την FINOS FILMS) "αραίωσε" την παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών από το 1967 και σταμάτησε τελείως το 1970?


Κατά κάποιον τρόπο δεν έχει σταματήσει,αφού η σημερινή ODEON προέρχεται απο την Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης (κάποιος Μιχαηλίδης είναι βασικός μέτοχος

4. ...η Βουγιουκλάκη και ο Παπαμιχαήλ. Ξέρει κανείς τους λόγους που άφησαν την εταιρία των κουμπάρων τους για την Καραγιάννης-Καρατζόπουλος?

Ίσως να έπαιξε ρόλο και το επεισόδιο στις Κάννες με τη Διαλυνά που ήταν τότε η φίλη του Μιχαηλίδη.Ο Παπαμιχαήλ είχε γίνει έξαλλος και ήρθε στα χέρια με τον κουμπάρο του.Πάντως σίγουρα τους πρόσφερε καλυτερες αμοιβες ο Καραγιάννης.

5. Καραγιάννης-Καρατζόπουλος: Πώς "γιγάντωσε" τόσο γρήγορα η εταιρία και έφτασε σε 2-3 χρόνια να "ανταγωνίζεται" την FINOS FILMS?

Σίγουρα έπαιξε ρολο οτι "αρπαξε" πολλους απο τους "αστέρες" της Φίνος αλλά και το ζεύγος Αλίκης-Δημήτρη,δίνοντας πολλά χρήματα για τις αμοιβές τους,αλλά μαλλον όχι και τοσα για τους προϋπολογισμους των ταινιων!!!
..............................

bambinella 100 είπε:
Καλα, εκτος απο τα χρηματα η Αλικη ειχε και καποιο προβλημα με το Φινο που συμφωνα με τη γνωμη της εκεινος προωθουσε περισσοτερο τις ταινιες του Δαλιανιδη. Οι πρωτιες εισιτηριων που χτυπαγαν οι ταινιες του και ιδιαιτερα τα μιουζικαλ ειχαν πειραξει πολυ την εθνικη σταρ.

Και πρέπει να την είχε πειράξει που του Δαλιανίδη ήταν έγχρωμα,ενώ τα δικά της ήταν ασπρόμαυρα! Τότε ειδικά οι γυναίκες σταρ έδιναν πολύ σημασία σε αυτό!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αυτο που λες, johnalepou, ειναι γεγονος. Στην ταινια του 1968, Οταν η Πολις Πεθαινει, εχουμε και αποδειξη οταν ο Μπαρκουλης απειλει τη Χρονοπουλου οτι δε θα ξαναπαιξει σε εγχρωμη ταινια ποτε στη ζωη της. Της το λεει μαλιστα με εναν τροπο σαν να προκειται να τη βρει καμια συμφορα! :D :D
 
Χαχαχα ειδες!!! Δεν το ξερα αυτο!!!Τελειοοοοο
 
johnalepou - bambinella 100, πολύ ενδιαφέρουσες οι απαντήσεις σας, ευχαριστώ!

Είναι πολύ πιθανόν ο καυγάς με τον Μιχαηλίδη στις Κάννες να ήταν ένας από τους λόγους / ο λόγος που οδήγησε το ζευγάρι Παπαμιζαήλ-Βουγιουκλάκη σε αναζήτηση άλλης "στέγης", πάντως η μετακίνησή τους συνέβη το 1967 με την ταινία "Το πιο λαμπρό αστέρι", ενώ ο περίφημος καυγάς αν δεν κάνω λάθος το 1966, επομένως δεν συνέβη αμέσως μετά...

Όσον αφορά τις έγχρωμες ταινίες, την Αλίκη και την Φίνος Φιλμ, το έχω διαβάσει κι εγώ αυτό, αλλά αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι ούτε στην Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης γύρισαν έγχρωμες ταινίες για την Αλίκη, παρά μόνο μία από τις έξι συνολικά (το "Η κόρη μου η σοσιαλίστρια") και αυτό συνέβη το 1966, 3 χρόνια δηλαδή έπειτα από την έναρξη της συνεργασίας τους με την εταιρία. Επομένως, φαντάζομαι ότι ο κύριος λόγος του "τσουγκρίσματος" με τον Φίνο πρέπει να ήταν ο τρόπος αντιμετώπισης της Αλίκης εν γένει (σαν πρώτο όνομα της εταιρίας δηλαδή), το οποίο δεν έβλεπε πλέον η Αλίκη να συμβαίνει με την "επικράτηση" του Γιάννη Δαλιανίδη και της ομάδας του...
 
Έχεις δίκαιον σε αυτό που λες,αλλά έχω την εντύπωση οτί η Δαμασκηνός δεν έκανε γενικά έγχρωμες ταινίες πριν το 1967...δεν ξέρω αν κάνω λάθος...οπότε δεν λες ότι "ρίχναν" την Αλίκη και γύριζαν έγχρωμες σε άλλους πρωταγωνιστές. Πάντως η Αλίκη με την επιστροφή στη Φίνος "βρήκε την υγειά της" και δεν ξαναγύρισε άλλες ασπρόμαυρες!!

Επίσης να προσθέσω ότι η Αλίκη με τις έγχρωμες μπορεί να είχε και σκεφτεί και αλλιώς:

H ΛΙΖΑ ΚΑΙ Η ΑΛΛΗ και Η ΨΕΥΤΡΑ που ήρθαν 2ες πίσω από τον ΚΑΤΗΦΟΡΟ και το ΜΕΡΙΚΟΙ ΤΟ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΚΡΥΟ,μπορεί και να είχαν πάρει την πρωτιά αν ήταν έγχρωμες,γιατί δεν είχαν και τεράστιες διαφορές στα εισητήρια και ο κόσμος στα πρώτα χρόνια του 60 επέλεγε πιο πολύ τις έγχρωμες ως πιο σπάνιες και κάτι καινούριο για τον ελληνικό κνηματογράφο. Δεν ξέρω αν συμφωνείτε

Βέβαια αργότερα όταν τελικά ο Φίνος της έκανε έγχρωμο το ΔΟΛΩΜΑ,πάλι δεύτερη ήρθε μετά τον Δαλιναίδη
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
johnalepou είπε:
Έχεις δίκαιον σε αυτό που λες,αλλά έχω την εντύπωση οτί η Δαμασκηνός δεν έκανε γενικά έγχρωμες ταινίες πριν το 1967...δεν ξέρω αν κάνω λάθος...οπότε δεν λες ότι "ρίχναν" την Αλίκη και γύριζαν έγχρωμες σε άλλους πρωταγωνιστές.
Πιστεύω ότι έχεις δίκιο σε αυτό που λες. Η πρώτη έγχρωμη ταινία της Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης πρέπει να ήταν "Η κόρη μου η σοσιαλίστρια".

johnalepou είπε:
Πάντως η Αλίκη με την επιστροφή στη Φίνος "βρήκε την υγειά της" και δεν ξαναγύρισε άλλες ασπρόμαυρες!!
:D

johnalepou είπε:
Επίσης να προσθέσω ότι η Αλίκη με τις έγχρωμες μπορεί να είχε και σκεφτεί και αλλιώς:H ΛΙΖΑ ΚΑΙ Η ΑΛΛΗ και Η ΨΕΥΤΡΑ που ήρθαν 2ες πίσω από τον ΚΑΤΗΦΟΡΟ και το ΜΕΡΙΚΟΙ ΤΟ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΚΡΥΟ,μπορεί και να είχαν πάρει την πρωτιά αν ήταν έγχρωμες,γιατί δεν είχαν και τεράστιες διαφορές στα εισητήρια και ο κόσμος στα πρώτα χρόνια του 60 επέλεγε πιο πολύ τις έγχρωμες ως πιο σπάνιες και κάτι καινούριο για τον ελληνικό κνηματογράφο. Δεν ξέρω αν συμφωνείτε
Δεν έχεις άδικο. Κάνοντας τον "συνήγορο του διαβόλου" όμως, και ο "Κατήφορος" που ήρθε πρώτος τη σεζόν 1961-62 ασπρόμαυρος ήταν...

johnalepou είπε:
Βέβαια αργότερα όταν τελικά ο Φίνος της έκανε έγχρωμο το ΔΟΛΩΜΑ,πάλι δεύτερη ήρθε μετά τον Δαλιναίδη
Πραγματικά. Και δεν ξαναγύρισε ταινία με τον Φίνο για 4 χρόνια μετά το "Δόλωμα"... :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα