Φιλία VS Οικογένειας

dolly77

Retro Member
Joined
10 Απρ 2009
Μηνύματα
134
Αντιδράσεις
23
Κοιτάζοντας το Σαββατοκύριακο το μάγκνα αντιλήφθηκα ότι η Μιζούκι δεν παρουσιάζει κανένα αντιπροσωπευτικό δείγμα «βιολογικής» οικογένειας εκτός από αυτή των Ράγκαν φυσικά. Η ιστορία είναι βασισμένη σε περιπτώσεις ατόμων που ή έχασαν τους γονείς ή οι γονείς τους είναι πολύ απασχολημένοι για ασχοληθούν μαζί τους. Αλλά ας πάρουμε τις περιπτώσεις με τη σειρά:

Αρχικά η Κάντυ με την Άννυ βρίσκονται έξω από την πόρτα του ορφανοτροφείου, χωρίς κάνεις από τους δικούς τους στην μετέπειτα εξέλιξη τη ιστορίας να ενδιαφερθεί για αυτές.

Στη συνέχεια, η περίπτωση του Άντονυ που ορφανός από μητέρα, έχει αναλάβει την ανατροφή του η μεγάλη θεία Ελρόυ, καθώς ο πατέρας του είναι απασχολημένος με τις δουλειές του και παρουσιάζεται σαν τραγική φιγούρα εφόσον έχει γίνει ήδη η ταφή του γιού του.

Παρόμοια περίπτωση είναι αυτή των αδελφών Κόρνγουελ που παρόλο που και οι δύο γονείς τους είναι ζωντανοί και η δική τους ανατροφή έχει αναληφθεί προσωπικά από την θεία Ελρόυ και οι αποφάσεις για την ακαδημαϊκής τους εκπαίδευση λαμβάνονται από τον μεγάλο θείο Γουίλλιαμ. Οι γονείς και σε αυτή την περίπτωση εμφανίζονται στην κηδεία του Στήαρ, όπου αναρωτιούνται για το πώς ήταν το παιδί τους και ευχαριστούν τους φίλους του για την αγάπη που του είχαν.

Ο Άλμπερτ επίσης και αυτός έχει χάσει νωρίς τους γονείς του και λίγο αργότερα την αδελφή του που είχε αναλάβει μαζί με τη θεία την ανατροφή του.

Ιδιαίτερης σημασίας τέλος είναι και η περίπτωση του Τέρρυ καθώς παρόλο που μεγαλώνει μαζί με τον πατέρα του και την θετή του μητέρα γνωρίζει την απόρριψη από αυτούς καθώς και από την ίδια του τη μητέρα για χάρη της καριέρας της και της φήμης της.

Κι όμως η Μιζούκι, αυτούς που χωρίζει από τις οικογενείες τους βλέπουμε να τους προικίζει με αγάπη και φιλία από άλλους ανθρώπους.

Έτσι η Κάντυ με την Άννυ γίνονται αδελφικές φίλες και παρόλο που η ζωή προσωρινά τις χωρίζει, πολεμώντας με τις ανασφάλειες τους και συχνά με τον ίδιο τους τον εαυτό (αναφέρομαι στην Άννυ φυσικά) κατορθώνουν να μείνουν για πάντα φίλες. Επιπλέον και οι δύο ανατράφηκαν με αγάπη από την κυρία Τζέην και την αδελφή Μαρία, η Άννυ είχε την τύχη να υιοθετηθεί από μια καλή οικογένεια τους Μπράιτον και φυσικά η Κάντυ μετά από πολλές περιπέτειες από τον μεγάλο θείο Γουίλλιαμ.

Με τη σειρά τους ο Άντονυ με τον Στήαρ και τον Άρτσυ ενώνονται μεταξύ τους με κάτι περισσότερο από φιλία, είναι ο ένας για τον άλλον και όταν χωρίζονται πλέον οριστικά από τη ζωή, το κενό για τον Άρτσυ που μένει πίσω είναι δυσαναπλήρωτο. (Η σκηνή στο μάγκνα που ο Άρτσυ παίζει την γκάιντα μόνος του στην κηδεία του Στήαρ και συλλογιζεται τους δύο που έχουν φύγει από την ζωή είναι σπαρακτική)

Στον Τέρρυ, η παρέμβαση της Κάντυ είναι καταλυτική καθώς πέρα από αυτή, αποκτά για πρώτη φορά φίλους και ανθρώπους που ενδιαφέρονται για αυτόν.

Τέλος ο Άλμπερτ την έλλειψη της οικογένειας, φαίνεται να την αναπληρώνει σε μεγάλο βάθμο ο Τζωρτζ που είναι πάντα δίπλα του και φυσικά η Κάντυ. Ιδιαίτερα στην περίοδο της αμνησίας η σχέση του με την Κάντυ υποκαθιστά κάθε τι άλλο. Ο ένας είναι τα πάντα για τον άλλον, φίλος- αδελφός- σύντροφος.

Και σε αντιπαραβολή όλων αυτών υπάρχει η οικογένεια των Ράγκαν όπου είναι η μοναδική οικογένεια σε όλη την ιστορία όπου οι γονείς φαίνεται να ενδιαφέρονται για τα παιδιά τους και είναι μαζί τους. Παρόλα αυτά βλέπουμε η παρουσία των γονέων είναι αρνητική όσον αφορά τον χαρακτήρα των δύο παιδιών. Καθώς στηριζόμενα στην ανοχή και την υπερβολική αδυναμία και αγάπη που τους δείχνουν οι γονείς τους τα δύο παιδιά γίνονται όλο και πιο κακομαθημένα, κάνοντας δυστυχισμένους τους γύρω τους.

Συμπερασματικά πιστεύω ότι λόγω και της προσωπικής της εμπειρίας (ήταν και η ίδια ορφανή) η Μιζούκι με τον τρόπο της, αφήνει να φανεί ότι τα παιδιά που μεγαλώνουν χωρίς οικογένεια μεγαλώνουν συχνά με πιο σωστές αρχές από αυτά που έχουν οικογένεια. Ίσως γιατί βασίζονται περισσότερο στην φιλία και στις σχέσεις τους με τους άλλους ανθρώπους. Συλλογίζονται περισσότερο τους άλλους καθώς χωρίς αυτούς δεν θα έχουν κανένα να τους νοιαστεί και να σταθεί πλάι τους…… :D

Πιστεύω ότι το έψαξα καλα και δεν υπάρχει κάτι ανάλογο.... αλλιώς οι επιμελητές ας το τακτοποιήσουν
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
H ανάλυσή σου είναι εκπληκτική Dolly!!!

Δεν ξέρω για τα άλλα της έργα, αλλά εδώ η Μιζούκι παρουσιάζει μιά κοινωνία της οποίας το βασικό κύτταρο δεν είναι η οικογένεια
Laie_7.gif
αλλά ο κοινωνικός περίγυρος.

Αν και ποτέ δεν το φιλοσόφησα στην Κάντυ όντως ισχύει αυτό που λέμε πως τους συγγενείς τους φορτώνεσαι αλλά τους φίλους τους επιλέγεις.
Vishenka_04.gif
 
Φοβερη αναλυση Ντολυ, και σωστη η παρατηρηση σου στο θεμα της οικογένειας στο manga.

Πραγματι, πιστευω πως η Μιζουκι λογω του οτι υπηρξε ορφανη, εφτιαξε ετσι την ιστορια της καντυ.

Πολλές φορές τα παραμελημενα παιδια, εμφανιζουν πιο πολλες ευαισθησιες και "προκοβουν" πιο πολυ στην ζωή τους, απο αλλα που η οικογενεια τους υπηρξε υπερπροστατευτικη.

Ισως γιατι εμαθαν απο νωρις να στηριζονται στα ποδια τους (χαρακτηριστικο παραδειγμα η Καντυ στο ανιμε.

Και παλι ομως νομιζω πως η Μιζουκι το παρατραβηξε λιγο στο θεμα των χαρακτηρων.

Τα τρια ξαδερφια πχ δεν θα ελεγα πως ειναι το αντιπροσωπευτικο δειγμα γονων καλων οικογενειων.
 
Λορένα είπε:
...Τα τρια ξαδερφια πχ δεν θα ελεγα πως ειναι το αντιπροσωπευτικο δειγμα γονων καλων οικογενειων.

Κι όμως, τα τρία ξαδέρφια ακριβώς επειδή δεν έχουν τους γονείς τους δίπλα τους νιώθουν πιό απελευθερωμένα για να κάνουν του κόσμου τις τρέλες και να κολλήσουν σαν παρέα... Η Ελρόϋ καταλαβαίνοντας τη μοναξιά που ένιωθαν σ ' αυτόν τον τομέα δεν τα περιόριζε καθόλου. Το ίδιο είχε κάνει και με τον Άλμπερτ ο οποίος όμως επειδή δεν είχε παιδάκια στην ηλικία του (αλλά και το γεγονός πως η ταυτότητά του έπρεπε να παραμείνει κρυφή) έκανε παρέα με τα ζωάκια του.

Πιστεύω πως αν ήταν οι γονείς τους κοντά τους ίσως να ήταν τελείως μαμόθρεφτα...
 
Juanita είπε:
Πιστεύω πως αν ήταν οι γονείς τους κοντά τους ίσως να ήταν τελείως μαμόθρεφτα...
Πραγματικά Juanita είναι μεγάλο θέμα κατά πόσο και σε τι βαθμό ο χαρακτήρας ενός ανθρώπου επιρρεάζεται από την οικογενειά του. Η αλήθεια είναι ότι στην καθημερινή μας ζωή βλέπουμε αδέλφια που μεγαλώσαν μαζί και όμως είναι τελείως διαφορετικοί χαρακτήρες....

Ίσως είναι να φανεί αστείο αλλά τελικά πιστεύω πως η μεγάλη θεία Ελρόυ είναι ουσιαστικά πολύ σωστή παιδαγωγός καθώς κάτω από την δική της επίβλεψη μεγάλωσαν και κατά ένα μεγάλο μέρος ανδρώθηκαν αρχικά ο Άλμπερτ και έπειτα ο Στήαρ, ο Άντονυ και ο Άρτσυ. Πίσω από το σκληρό προσωπειο που παρουσιάζει, είναι ένας άνθρωπος με ευαισθησίες και βαθύ αίσθημα δικαιοσύνης που περνάει στους ανθρώπους γύρω της.... :D
 
dolly77 είπε:
...
Ίσως είναι να φανεί αστείο αλλά τελικά πιστεύω πως η μεγάλη θεία Ελρόυ είναι ουσιαστικά πολύ σωστή παιδαγωγός καθώς κάτω από την δική της επίβλεψη μεγάλωσαν και κατά ένα μεγάλο μέρος ανδρώθηκαν αρχικά ο Άλμπερτ και έπειτα ο Στήαρ, ο Άντονυ και ο Άρτσυ. Πίσω από το σκληρό προσωπειο που παρουσιάζει, είναι ένας άνθρωπος με ευαισθησίες και βαθύ αίσθημα δικαιοσύνης που περνάει στους ανθρώπους γύρω της.... :D

Με μεγάλη δυσκολία θα συμφωνήσω μαζί σου. :xm:

Αν και δε συμπάθησα ποτέ τη θεία για τη στάση της απέναντι στην Κάντυ και τους "κατώτερούς" της οφείλω να παραδεχτώ πως στα δικά της παιδιά η συμπεριφορά της ήταν άψογη.

Και ίσως, όταν ο ¨Αντονυ "έφυγε" να την παρηγορούσε το γεγονός πως δεν του στέρησε τίποτα... (απ΄όσα μπορούσε να του δώσει δλδ).
 
Σκεφτομαι αλλες παιδικες σειρες και βιβλια για εφηβους και το θεμα της ορφανιας ειναι πολυ συνηθισμενο. Το πιο τελευταιο ειναι ο Χαρυ Ποττερ φανταζομαι... ισως εχει να κανει με το οτι αυτο επιτρεπει στους νεαρους χαρακτηρες να κανουν πραγματα που το μεσο παιδι δε θα μπορουσε λογω των περιορισμων απο τους γονεις για παραδειγμα, ισως γιατι ετσι μπορουν να ωριμασουν πιο γρηγορα και να σταθουν στα ποδια τους.

Ισως με αυτο τον τροπο μπορει ο συγγραφεας να περασει "ενηλικα" διδακτικα μηνυματα στο νεαρο κοινο τα οποια ειναι πιο ευκολα αποδεκτα οταν παρουσιαζονται μεσω νεαρων ηρωων/χαρακτηρων - λογω της ηλικιακης ταυτισης.
 
Juanita είπε:
Με μεγάλη δυσκολία θα συμφωνήσω μαζί σου. :xm: Αν και δε συμπάθησα ποτέ τη θεία για τη στάση της απέναντι στην Κάντυ και τους "κατώτερούς" της οφείλω να παραδεχτώ πως στα δικά της παιδιά η συμπεριφορά της ήταν άψογη.

Και ίσως, όταν ο ¨Αντονυ "έφυγε" να την παρηγορούσε το γεγονός πως δεν του στέρησε τίποτα... (απ΄όσα μπορούσε να του δώσει δλδ).
Χουανίτα συμφωνώ μαζί σου για το λόγο αυτό άλλωστε δεν ανέφερα καθόλου το θέμα της Κάντυ. ;)

Αν και εκεί, πιστεύω αρχικά η θεία Ελρόυ, έκανε την προσπαθεία της και ίσως αν ζούσα ο Άντονυ να είχε αναπτύξει απενάντι της μια διαφορετική συμπεριφορά.

Άλλα όπως εξελίχθηκε η ιστορία για την θεία Ελρόυ η Κάντυ ήταν το εξιλαστήριο θύμα στο οποίο φόρτωσε με ελαφρά την καρδία ότι άσχημο της είχε συμβεί. Νομίζοντας ότι με τον τρόπο αυτό ξόρκιζε το κακό και φυσικά απαλάσσοντας τον εαυτό της από τις δικές της ευθύνες που μπορεί να ένοιωθε ότι είχε ιδιαίτερα στην περίπτωση του Στήαρ.... :xm:
 
Πίσω
Μπλουζα