Φωτογραφίες από το αρχείο της ΕΡΤ

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας tonytony
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Καταλαβαίνω καλά ότι αυτά τα πράματα στους πλωτήρες είναι παράθυρα οπότε οι επιβάτες κάθονταν εκεί? Ιπτάμενο καταμαράν! Και το όλον κρέμεται από τον διπλό ανεμιστήρα εκεί ψηλά? Μη μου πείτε ότι πέταγε κι όλας και δεν ήταν μόνο για να βγάζουν φωτογραφίες  διότι δεν θα το πιστέψω.
 
Καταλαβαίνω καλά ότι αυτά τα πράματα στους πλωτήρες είναι παράθυρα οπότε οι επιβάτες κάθονταν εκεί? Ιπτάμενο καταμαράν! Και το όλον κρέμεται από τον διπλό ανεμιστήρα εκεί ψηλά? Μη μου πείτε ότι πέταγε κι όλας και δεν ήταν μόνο για να βγάζουν φωτογραφίες  διότι δεν θα το πιστέψω.
Να το πιστέψεις φίλτατε (φυσικά και το πιστεύεις). Πρόκειται για το ιταλικό υδροπλάνο Savoia-Marchetti SM-55, το οποίο κατασκευάσθηκε από το 1924 σε 200 (250?) περίπου μονάδες. Μετέφερε 10 επιβάτες στους πλωτήρες και είχε πλήρωμα 5-6 ατόμων. Έγινε γνωστό για τις πτήσεις του στον Ατλαντικό, πρώτο αυτό διέσχισε τον Νότιο Ατλαντικό (Σενεγάλη-Βραζιλία), ενώ το 1933 διέσχισε τον Βόρειο Ατλαντικό σε πτήση προς το Σικάγο. Είχε και στρατιωτική χρήση, στον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο χρησιμοποιήθηκε από ιταλικές και γερμανικές δυνάμεις σαν αναγνωριστικό και βομβαρδιστικό, με μικρή όμως σημασία. Σήμερα σώζεται ένα μόνο σε μουσείο στη Βραζιλία, ενώ υπάρχει κινητικότητα στην Ιταλία για να κατασκευασθεί πλόιμο αντίγραφο.
 
Μετέφερε 10 επιβάτες στους πλωτήρες και είχε πλήρωμα 5-6 ατόμων.
Βγάζοντας 2 πιλότους μένουν 3-4 αεροσυνοδοί για 10 επιβάτες. Δεν άλλαξαν και πολλά. Και τώρα κάθε καλοκαίρι που έρχομαι Ελλάδα (με εισιτήριο sardine class) 3-4 αεροσυνοδοί υπάρχουν. Απλώς μεγαλώσανε λίιιιγο τα αεροπλάνα.
 
Βγάζοντας 2 πιλότους μένουν 3-4 αεροσυνοδοί για 10 επιβάτες. Δεν άλλαξαν και πολλά. Και τώρα κάθε καλοκαίρι που έρχομαι Ελλάδα (με εισιτήριο sardine class) 3-4 αεροσυνοδοί υπάρχουν. Απλώς μεγαλώσανε λίιιιγο τα αεροπλάνα.
Πράγματι 2 ήταν οι πιλότοι (το πιλοτήριο ήταν στη μέση του φτερού κάτω από τους κινητήρες), αλλά οι άλλοι του πληρώματος ήταν ασυρματιστής-πλοηγός, μηχανικός και ίσως 1 αεροσυνοδός. Δεν υπήρχαν τότε αυτοματισμοί, κομπιούτερ, GPS, όλα γινόταν χειροκίνητα...... Γεγονός πάντως ότι τότε οι θέσεις επιβατών  ήταν πιό άνετες από τις σημερινές economy.......
 
Πίσω
Μπλουζα