Φωτογραφίες από το αρχείο της ΕΡΤ

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας tonytony
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Αν ο ευτραφής ώριμος κύριος στις δύο πρώτες φωτό του ακριβώς από πάνω (τον βλέπουμε και νωρίτερα) είναι ο γαμπρός και ο ευσταλής νεότερος κύριος με τα γυαλιά πίσω τους είναι ο κουμπάρος, δεν τον βλέπω καλά τον γάμο. Όσο για το ύφος της πεθεράς, θα το ζήλευε μέχρι και η Τασσώ Καββαδία. image.png
 
Πολύ πρακτικά αυτά τα νυφικά με τις ατέλειωτες ουρές. Η νύφη παντρευόταν και σκούπιζε και το πάτωμα της εκκλησίας ταυτόχρονα. Αν και η πεθερούλα αριστερά στην τελευταία φωτό μάλλον ετοιμάζεται να πατήσει την ουράμε το προτεταμένο πόδι της.

Γιατί όλες οι φωτό, ακόμη και οι "πλούσιες" μου βγάζουν μια μιζέρια και ταλαιπωρία? Ίσως οι ηλικίες των νεονύμφων, ιδίως των γαμπρών, ίσως το ότι η γκλαμουριά των γαμπρονυφιάτικων ρούχων δεν ταίριαζε με τα σουλούπια και τα πρόσωπα, ίσως το ύφος των περισσότερων.

Ο γαμπρός με το πονηρό χαμόγελο μου μοιάζει προικοθήρας ενώ η νύφη μόνο για ευτυχισμένη δεν μου μοιάζει, όπως και στις περισσότερες άλλες φωτό

image.png 

Εδώ στην κοινή φωτό ο γαμπρός μόνο τα κλάματα δεν βάζει, τέτοια δυστυχία, ενώ η νύφη  έχει ένα ψεύτικο χαμόγελο που δεν κρατάει πολύ

image.pngimage.png

Άλλο παράδειγμα "ευτυχίας"

image.png
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
περιέργως ελέφαντα στο 1604 ο αξιωματικός που παντρεύεται με την στολή δείχνει ο πιο ευτυχισμένος απ όλους. απ όσο ξέρω τώρα οι αξιωματικοί έχουν μια ειδική στολή για το αν θέλουν στον γάμο τους να είναι με στολή, και λέγεται νομίζω αφρικάνα ή κάπως έτσι. ο λοχαγός μας στην Ρόδο αν και "τριάστερος" δεν ήταν παντρεμένος πράγμα ασυνήθιστο συνήθως όταν παίρνουν το τρίτο τους αστέρι έχουν παντρευτεί κιόλας όπως ο περίφημος Δημόπουλος τον οποίο είχα συναντήσει στην πόλη της Ρόδου με την γυναίκα του.
 
Έλεφαντα, εκτιμώ οτι περισσότερες φωτογραφίες είναι της περιόδου 45-55 και κάποιες μάλλον παλαιότερες. Ε δε θέλει πολύ σκέψη γιατί εκπέμπουν ταλαιπωρία...

Εμένα μου κάνει εντύπωση που διέλαθε της προσοχή σας το στυλ της κυρίας (κύριος; δε νομίζω)

00018001.jpg.60ef17e4a2fc1aceb24629ad9c72455f.jpeg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
λογικά πρέπει να είναι ή μεσοπόλεμος ή πριν τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο αλλά ίσως να είναι και άλλες ανακατωμένες. όπως είπε πολύ εύστοχα ο ελέφαντας γι αυτές που δείχνουν βασιλιάδες κλπ.
 
Και στο 1602 βλέπουμε χαμογελαστούς ένστολους και νύφες. Αλλά αυτό δεν είναι άξιο σχολιασμού. Το να μοιάζουν πανευτυχείς την ημέρα του γάμου τους οι μελλόνυμφοι/νυμφευόμενοι/νεόνυμφοι δεν είναι παράξενο. (Η προσγείωση έρχεται αργότερα.) Δεν νομίζω ότι είναι λόγω μίζερης εποχής. Περισσότερο νομίζω φταίει το ότι συνήθως ήταν γάμοι από συνοικέσιο, ειδικά αν το ζεύγος ήταν ελαφρώς σιτεμένο. (Επίσης τις νύφες θα τις στένευαν και τα παπούτσια).

Επικεντρώνω την προσοχή μου στους σταρ του σώου, δεν πολυπροσέχω τους κομπάρσους, οπότε δεν πρόσεξα το ον που σχολιάζεις, foutix - για γυναίκα την κόβω κι εγώ, αλλά δεν παίρνω και όρκο. Πρόσεξα βέβαια την κυρία αριστερά στην 1605(1), η οποία κατά μέσον όρο μεν κοιτάζει τον φωτογράφο όπως και οι υπόλοιποι, αλλά το κάθε μάτι της κοιτάει αλλού και πρέπει να πάρεις τη διχοτόμο της γωνίας τους για να βρεις που βλέπει. Ωστόσο τι έφταιγε εκείνη αν έτσι ήταν τα μάτια της? Μ' αρέσει να διασκεδάζω με πράγματα τα οποία είναι υπό τον έλεγχο των ηρώων (ύφος, ντύσιμο, πάχητα, τέτοια), όχι με φυσικά ελαττώματα ακόμη κι αν δεν είναι σημαντικά και μοιάζουν αστεία όπως τα μάτια της κυρίας.
 
Οι παραπάνω φωτογραφίες είναι από τη Σχολή Εθνικής Αμύνης στο πεδίο του Άρεως (πρώην Σχολή Ευελπίδων  τμήμα Σχολή Πολέμου.) Το υπέροχο κτίριο υπάρχει ακόμα σε άριστη κατάσταση.
 
Ξέχασα να προσθέσω ότι πίσω διακρίνονται τα Τουρκοβούνια, ενώ αριστερά της Σχολής υπάρχει το βαθύ ρέμα της Ευελπίδων πριν γίνει δρόμος.

2018-01-20.jpg

2018-12-17.jpg
 
Πίσω
Μπλουζα