Χειρότερες μεταφορές από Arcades σε κονσόλες ή Home computers

Metalcandyman

Billy Mitchell εκ Σερρών
Joined
23 Απρ 2011
Μηνύματα
9.313
Αντιδράσεις
5.849
Δεν υπαρχει ανθρωπος πιστευω που να μην αγαπαει τα Arcades και προσωπικα εγω παιζω 365 μερες τον χρονο.Παρα πολλα παιχνιδια απο τα Arcades μεταφερθηκαν σε κονσολες και Home computers και υπηρχαν παρα πολλα που μειναμε με ανοιχτο το στομα για την εξαιρετικη μεταφορα τους αλλα υπηρχαν επισης παρα πολλα που ηταν αθλια,ασχημα και γενικα απαισιες μεταφορες.Ποιες λοιπον ηταν για σας οι χειροτερες μεταφορες απο τα Arcades σε κονσολες η Home computers;

Nα διευκρηνησω οτι Home computer δεν ειχα ποτε γιατι τα απεχθανομαι αλλα εχω παιξει δεκαδες παιχνιδια σε φιλους και συγγενοις.

Οutrun σε cpc-Το ειχα παιξει σε φιλο και την πρωτη μερα που το εβαλε ημασταν μαζι και περιμεναμε να παιξουμε το outrun.Μολις το ειδαμε και φεραμε την εικονα του Arcade στο μυαλο μας ηρθε νταμπλας.

Σε C64 τα Double Dragon, Final Fight, Hard Driving,street fighter II,bomb jack,paper boy,1942,Bad Dudes Vs Dragon Ninja,

Renegade,Karnov.

Pacman σε Atari 2600.

Pit fighters οπου και να το επαιξα η σε κονσολα η σε Ηome computers ηταν απο τραγικο εως μετριο.

New zealand story στο NES

Altered beast στο master system.

Final fight,street fighter II σε spectrum και dragon's lair αλλα δεν ειμαι 100% σιγουρος οτι ηταν στον spectrum.

Aυτα θυμαμαι προς το παρον.
 
Yποθετω το Pacman σε 2600,μιας και τα τελευταια χρονια λογω ιντερνετ πηρα χαμπαρι οτι το transfer ηταν χαλια,πιστεψτε με οταν το επαιζα στο 2600 την δεκαετια του '80 το εβρισκα απιστευτα καλο.


Α και ολα του Spectrum εννοειται!
 
του σπέκτρουμ το πακμαν (atarisoft 1983) για μένα, ήταν το καλύτερο στα 8μπιτα! Ακόμα και σήμερα το θεωρώ αξιόλογο κονβέρσιον

--------------------------------------

Τώρα για χάλια μεταφορές μπορώ ν' αναφέρω το enduro racer το wec le mans, to chase hq και το streetfighter στον c64, το new zealand story, το rastan και το cabal σε cpc, το ghost n ghouls και το pit fighter στην Αμίγκα, οτιδήποτε στον St :p και τα shinobi, dragon ninja σε σπέκτρουμ
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
H ιστορία των games "βρίθει" απο παραδείγματα κακών μεταφορών απο arcades, και θα μπορούσαμε να συζητάμε με τις ώρες.

Αναφέρω ενδεικτικά έναν τίτλο που μου έρχεται στο μυαλό αυτή τη στιγμή, το Jackal (είχε γίνει και preview στο Pixel για όσους θυμούνται), ένα παιχνίδι το οποίο δεν ενθουσίασε κανέναν όταν εμφανίστηκε στους οκτάμπιτους home micros.

(σημείωση: την PC έκδοση δεν την έχω παίξει, και έτσι κι αλλιώς τα PC δεν τα θεωρούμε "οκτάμπιτα". Σημείωση 2η: την έκδοση για NES δεν την έχω παίξει, και έτσι κι αλλιώς το NES δεν είναι micro, αλλά κονσόλα)

Eνα άλλος - κάπως πιό αμφιλεγόμενος τίτλος - ήταν και το Guerrilla War (με Τσε Γκεβάρα & Φιντέλ Κάστρο :diablotin: ) για τα οκτάμπιτα home micros (review στο τεύχος 51 του Pixel). Αν το έφτιαχναν όπως περίπου το Ikari Warriors θα έβγαινε πολύ καλό, αλλά δυστυχώς ο χειρισμός ήταν κάπως "clunky", με αποτέλεσμα το τελικό σύνολο να είναι μέτριο.
 
Θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για πάρα πολλά παιχνίδια με κακή μεταφορά από arcades σε κονσόλες/υπολογιστές στην δεκατία του '80 και του '90 πράγμα κατανοητό μιας και τα arcades ήντουσταν πολύ πιο ισχυρά από τις κονσόλες και τους υπολογιστές. Παρόλα αυτά όμως δεν νοείται επί εποχής Playstation 2 να μην μπορείς να κάνεις ένα port της προκοπής για ένα 2D fighting. O λόγος για το Arcana Heart 2 στο PS2 που ήταν τόσο χάλια που το frame rate του κι η ποιότητα ήχου μου θύμιζε κάτι μέτρια fightings για SNES.

Από τα παλιά παιχνίδια τα μόνα που θ' αναφέρω είναι τα εξής:

- H μεταφορά του Athena για κονσόλες και υπολογιστές. Ήταν που ήταν το παιχνίδι χάλια στην original arcade version, στις μεταφορές του έγίνε ακόμα πιο χάλια ενώ είχαν το περιθώριο να το βελτιώσουν.

- Η μεταφορά οποιοδήποτε Mortal Kombat παιχνιδιού για Gameboy. Τ' ότι το Gameboy ήταν αδύναμη κονσόλα δεν είναι δικαιολογία. Πάρτε για παράδειγμα την Gameboy μεταφορά του Killer Instict (όπου η Rare έκανε φοβερή δουλειά στην μεταφορά του για τα δεδομένα του Gameboy) και του Battle Arena Toshiden (που ήταν για πολλούς μια ευχάριστη έκπληξη) που ακόμα και σήμερα παίζονται ευχάριστα (σ' αντίθεση π.χ. με την Gameboy μεταφορά του Street Fighter II που μικρός το απολάμβανα και τώρα που το ξαναείδα πριν λίγους μήνες απορούσα πως και το έπαιζα τότε).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τις χειρότερες conversions τώρα πλέον δέν τίς βλέπω μέ βάση τό πρωτότυπο arcade,αλλά μέ βάση τίς δυνατότητες τού κάθε υπολογιστή

Κάποιες πού μού έρχονται στό μυαλό είναι bomb jack σέ commodore 64 απαράδεκτα μεγάλα sprites. καλύτερα κακή ποιότητα γραφικών νά είχε παρά τόσο μεγάλα sprites τά οποία καθιστούσαν τό παιχνίδι δύσχρηστο. Στήν amiga atari st επείσης περίμενα νά ήταν τέλειο μιά καί τά εν λώγω μηχανήματα ήταν σαφώς ανώτερα απ τίς ανάγκες τού παιχνιδιού. Άλλες μεταφορες απαράδεκτες επείσης (γιά τήν amiga πάντα), είναι τά donkey kong καί bubble bobble.

Ό amstrad επείσης είχε πολλές κακές μεταφορές οι οποίες ήταν απλώς αντίγραφα τού προγενέστερου spectrum ό οποίος σαφώς είχε λιγότερες δυνατότητες. Γιά ευκολότερη δουλειά τών προγραμματιστών όμως τά τροποποιούσαν κατάλληλα ώστε νά μεταφερθούν απ τόν spectrum γλυτώνοντας τήν αντιγραφή.(Δέ θυμάμαι πώς λεγόταν αυτή ή διαδικασία.. είχε συγκεκριμένο όνομα πού τό χω ξεχάσει πλέον..)

Λόγω αυτού τού θέματος τήν πρωτιά στό θέμα αυτό τήν έχει ό φουκαράς ό amstrad, επειδή είχε τήν ατυχία νά συμπαράγεται μιά καί ο γνωστός σέ όλους μας θείος, πούλησε τήν εταιρεία του στόν alan sugar άν θυμάμαι καλά (τής amstrad).. Ενώ θά μπορούσε νά έχει πολύ περισσότερα επτυχημένα conversions, είχε τήν ατυχία αυτή.. led storm.. καί ένα σωρό άλλα.. Ό spectrum λογικό νά είχε τέτοια απαράδεκτα γιά τά σημερινά δεδομένα conversions, αλλά γιά τίς δυνατότητές του, έκανε ότι μπορούσε ό κακομοίρης,,Τόσο μπορούσε τόσο έκανε.. μήν τόν μαλώνουμε τό φουκαραδάκο.. χαχαχα :) ας μαλώσουμε τούς άλλους πού ήταν ισχυρότεροι καί μέ πολλές δυνατότητες.. :)

Τήν "καριέρα μου" στούς υπολογιστές, τήν ξεκίνησα μέ τόν spectrum 48κ Άσχετος εντελώς γιά τό πόσο διαφορετικό μπορεί νά είναι ένα παιχνίδι άπ τό arxade..Νόμιζα πώς τί υπολογιστή τί ουφάδικο τό ίδιο είναι ποιά διαφορά.. σιγά.. Καί όταν βέβαια αντίκρυσα τά γραφικά του spectrum πρώτη φορά.. μόνο εγκεφαλικό δέν επαθα... φαντάζεστε πιστεύω... Μέτά ανακάλυψα τό τί συνέβαινε.. χαχαχα :) . Γι αυτό καί σύντομα τόν έδωσα καί πηρα commodore64 (τόν λευκό) Πολύ αργότερα τόν έδωσα κι αυτόν, καί πήρα amstrad 6128 όχι γιά τά παιχνίδια, αλλά μέ ενδιέφερε καί ή basic αργότερα.. Αρκετά χρόνια αργότερα πήρα amiga 500 τήν οποία δέν κράτησα γιά πολύ.. κανα 3αρι χρόνια γιατί μετά βαρέθηκα. Καί Κανα 5αρι χρόνια (μέχρι τό 99) δέν είχα υπολογιστή. Μετά ξανάρχισα νά ασχολούμαι με pc πλέον γιατί μού ήταν χρήσιμο στά εργασιακά μου (καί παράλληλα μάζευα πλακέτες κλπ)

Στό θέμα μας (πολύ ξέφυγα.. :) )Αυτά τά είπα γιά να πώ πώς έχω εμπειρία απ τα βασικά μηχανήματα τής εποχής, καί κατά τή γνώμη μου, τίς χειρότερες arcade εκδόσεις, γιά τόν λόγο πού προανέφερα τίς είχε ό amstrad δυστυχώς.(Χωρίς όμως νά σημαίνει πώς δέν είχε καί πολλές πανέμορφες..)
 
Mortal Kombat 3 για Game Gear. Ακόμη και η έκδοση για Game Boy έχει μουσική στις πίστες, ενώ αυτό είναι μια βούβα και μισή. Επίσης Double Dragon στο ίδιο μηχάνημα είναι έκδοση ό,τι να'ναι.
 
filip72 είπε:
spectrum ό οποίος σαφώς είχε λιγότερες δυνατότητες.
Πολύ σωστά !!

filip72 είπε:
Δέ θυμάμαι πώς λεγόταν αυτή ή διαδικασία.. είχε συγκεκριμένο όνομα πού τό χω ξεχάσει πλέον..
Δεν μπορώ να σκεφτώ άλλη λέξη πέραν του "porting"...

Γενικά, τις μεταφορές απο spectrum σε amstrad (με χαρακτηριστικό γνώρισμα τα μη-επεξεργασμένα "1-προς-1" γραφικά σε mode 1) τις λέμε υποτιμητικά "spectrum ports".

filip72 είπε:
Λόγω αυτού τού θέματος τήν πρωτιά στό θέμα αυτό τήν έχει ό φουκαράς ό amstrad
Σωστό και αυτό. Ο amstrad υπέφερε αρκετά σε αυτόν τον τομέα. Υπήρχαν φυσικά και άλλα μηχανήματα που γνώρισαν παρόμοια αντιμετώπιση, όπως π.χ. τα MSX, πολλοί ευρωπαϊκοί τίτλοι των οποίων ήταν μεταφορές απο spectrum στο γνωστό "μοτίβο". (ευτυχώς το συγκεκριμένο μηχάνημα είχε πάμπολλους *εξαιρετικούς* ασιατικούς τίτλους για να αντισταθμίσει τα ελεεινά spectrum ports)

filip72 είπε:
γιά τίς δυνατότητές του, έκανε ότι μπορούσε ό κακομοίρης,,Τόσο μπορούσε τόσο έκανε.. μήν τόν μαλώνουμε τό φουκαραδάκο.. χαχαχα :) ας μαλώσουμε τούς άλλους πού ήταν ισχυρότεροι καί μέ πολλές δυνατότητες.. :)
Bασικά είμαι της γνώμης πως δεν πρέπει να "μαλώνουμε" ούτε τον amstrad (στην προκειμένη περίπτωση), αλλά τις εταιρίες παραγωγής software και την πολιτική τους να κυκλοφορούν όσο το δυνατόν πιό βιαστικά ορισμένα games για να προλάβουν deadlines, καθώς και για να απασχολούν/μισθώνουν τους προγραμματιστές όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο (μικρότερος χρόνος δημιουργίας game = μικρότερο κόστος).

Εφόσον τα ports απο spectrum ήταν η εύκολη (και γρήγορη) λύση, συχνά οι εταιρίες επέλεγαν αυτόν τον δρόμο. Επιπλέον ο amstrad στην βρεττανία (που παρήγαγε μεγάλο όγκο του software του μηχανήματος), είχε μικρότερο μερίδιο αγοράς απο τους spectrum & C64. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τις βρεττανικές εταιρίες να τις απασχολεί μάλλον λιγότερο η τελική ποιότητα του παραγόμενου προϊόντος στο συγκεκριμένο μηχάνημα (χωρίς βέβαια το παραπάνω να αποτελεί "κανόνα").

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το ότι σε χώρες όπου ο amstrad ήταν πολύ ψηλά (ή ακόμα και πρώτος) σε πωλήσεις (π.χ. στην Γαλλία), η ποιότητα του εγχώριου software ήταν άλλη.

Για να επανέλθω και εγώ στο θέμα των κακών arcade ports, αναφέρω το γνωστό μας S.T.U.N. Runner. Ηταν αναμενόμενο ότι η εμπειρία (και ειδικά η ταχύτητα) απο ένα τέτοιο arcade δεν θα μπορούσε να μεταφερθεί εύκολα στα home micros της εποχής, αλλά πιστεύω πως στις 16-bit εκδόσεις ειδικότερα, μπορούσαν να το παλέψουν περισσότερο. (σε κονσόλες δεν το έχω παίξει, αν και έχω ακούσει καλά λόγια για την έκδοση σε Lynx).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το double dragon 1 στην amiga ηταν πολυ κακοφτιαγμενο, και μαλιστα αδικως καθως η amiga ειχε σαφως τη δυνατοτητα να υποστηριξει μια τελεια μεταφορα του παιχνιδιου.

Το μονο που κανανε καλα ηταν τα background του παιχνιδιου, με αποτελεσμα μια περαστικη ματια να αφηνει καλη εντυπωση.

Ομως η ποικιλια στους εχθρους ηταν η ελαχιστη δυνατη. Η πλειοψηφια των εχθρων ηταν το ιδιο καλουπι με τον παικτη με διαφορετικα χρωματα. Μονο οι γυναικες ηταν διαφορετικες και υπηρχε ενας τυπος "γιγαντα" αντι για 2.

Το Gameplay ακομα χειροτερο. Δεν ειχε νοημα καμια κινηση εκτος απο την μπροστινη κλωτσια, η μαλλον να πιασεις το ροπαλο και να μην το ξαναφησεις. Καμια απολυτως σχεση με το arcade.

Ο ηχος ανυπαρκτος. Ενα και μοναδικο "γκτουπ" για ολα τα χτυπηματα και τιποτε αλλο. Α και το αρχικο theme το οποιο ηταν καλο

Σε φιλο ειδα και την εκδοση σε PC (8088 με CGA) και παρολο που τα γραφικα ηταν χειροτερα, το παιχνιδι ηταν πιο κοντα στο arcade απο την amiga και σαφως ανωτερο overall.

Στο double dragon 2 αντιθετως εγινε αξιοπρεπης δουλεια, παρολο που τεχνικα δεν ηταν πιο απαιτητικο απο το πρωτο
 
billy είπε:
Πολύ σωστά !!



Δεν μπορώ να σκεφτώ άλλη λέξη πέραν του "porting"...

Γενικά, τις μεταφορές απο spectrum σε amstrad (με χαρακτηριστικό γνώρισμα τα μη-επεξεργασμένα "1-προς-1" γραφικά σε mode 1) τις λέμε υποτιμητικά "spectrum ports".

Σωστό και αυτό. Ο amstrad υπέφερε αρκετά σε αυτόν τον τομέα. Υπήρχαν φυσικά και άλλα μηχανήματα που γνώρισαν παρόμοια αντιμετώπιση, όπως π.χ. τα MSX, πολλοί ευρωπαϊκοί τίτλοι των οποίων ήταν μεταφορές απο spectrum στο γνωστό "μοτίβο". (ευτυχώς το συγκεκριμένο μηχάνημα είχε πάμπολλους *εξαιρετικούς* ασιατικούς τίτλους για να αντισταθμίσει τα ελεεινά spectrum ports)

Bασικά είμαι της γνώμης πως δεν πρέπει να "μαλώνουμε" ούτε τον amstrad (στην προκειμένη περίπτωση), αλλά τις εταιρίες παραγωγής software και την πολιτική τους να κυκλοφορούν όσο το δυνατόν πιό βιαστικά ορισμένα games για να προλάβουν deadlines, καθώς και για να απασχολούν/μισθώνουν τους προγραμματιστές όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο (μικρότερος χρόνος δημιουργίας game = μικρότερο κόστος).

Εφόσον τα ports απο spectrum ήταν η εύκολη (και γρήγορη) λύση, συχνά οι εταιρίες επέλεγαν αυτόν τον δρόμο. Επιπλέον ο amstrad στην βρεττανία (που παρήγαγε μεγάλο όγκο του software του μηχανήματος), είχε μικρότερο μερίδιο αγοράς απο τους spectrum & C64. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τις βρεττανικές εταιρίες να τις απασχολεί μάλλον λιγότερο η τελική ποιότητα του παραγόμενου προϊόντος στο συγκεκριμένο μηχάνημα (χωρίς βέβαια το παραπάνω να αποτελεί "κανόνα").

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το ότι σε χώρες όπου ο amstrad ήταν πολύ ψηλά (ή ακόμα και πρώτος) σε πωλήσεις (π.χ. στην Γαλλία), η ποιότητα του εγχώριου software ήταν άλλη.

Για να επανέλθω και εγώ στο θέμα των κακών arcade ports, αναφέρω το γνωστό μας S.T.U.N. Runner. Ηταν αναμενόμενο ότι η εμπειρία (και ειδικά η ταχύτητα) απο ένα τέτοιο arcade δεν θα μπορούσε να μεταφερθεί εύκολα στα home micros της εποχής, αλλά πιστεύω πως στις 16-bit εκδόσεις ειδικότερα, μπορούσαν να το παλέψουν περισσότερο. (σε κονσόλες δεν το έχω παίξει, αν και έχω ακούσει καλά λόγια για την έκδοση σε Lynx).
Έχεις δίκιο σέ ότι αφορά τίς εταιρείες αυτές είναι υπεύθυνες καί όχι οι υπολογιστές..Αυτό ήθελα νά πώ αλλά τό εξέφρασα λάθος.. Τό άσχημο είναι πώς οί κακές μεταφορές (ports) όπως μού θύμισες..(αλτσχάιμερ βλέπεις.. γεροντάματα πιδί μ.. χαχαχα :) ) έριχναν τό μέσο όρο τών παιχνιδιών τού κάθε υπολογιστή ή τόν ανέβαζαν άν ήταν καλές . Απ αυτή τήν άποψη τό εννόώ όχι ότι φταίει ό ίδιος ό υπολογιστής. Οι προγραμματιστές φταίγανε, αλλά αυτή τους ή ενέργεια είχε σάν συνέπεια νά μειώνονται οί πωλήσεις των υπλογιστών μέ κακά ports

Msx πάντως δέν έτυχε νά έχω τότε δυστυχώς. Τούς msx τούς γνώρισα μέσω emulation στό pc

Απ όσο θυμάμαι πάντως, είχαν πάρα πολύ καλές μεταφορές σέ πολλά παιχνίδια, (δέν έτυχε νά δώ τέτοια ports σ αυτούς τούς υπολογιστές μιά καί δέν τος γνωρίζω τώρα) Γιά νά τό λές πάντως τό δέχομαι γιατί θά σίγουρα τό ξέρεις τό θέμα ενώ εγώ τή μαθαίνω τώρα αυτή τή σειρά υπολογιστών, οπότε έχω μέλλον ακόμα :)
 
Σχεδόν πάντα τα conversions ήταν μάπα εκτός από ορισμένα που έδωσαν λίγο σημασία πχ Bubble Bobble, Shinobi στα 8μπιτ, Rainbow Islands η μερικά άλλα που δεν είχαν κίνηση και ήταν κάπως πιο εύκολο να τα φτιάξουν όπως το Rodland. Τις πιο πολλές φορές ήταν αρπαχτές δηλαδή βάζανε κάτι που το ονομαζαν πχ Outrun σε ένα κουτί και το πουλάγανε τα χριστούγεννα και θησαυρίζανε. Προγραμματιστές ήταν κάτι 18χρονα που είχαν μάθει Basic πριν 1 χρόνο και συνήθως και αυτούς δεν τους πληρώνανε
 
Πίσω
Μπλουζα