Χρωματικές Παλλέτες 8bit υπολογιστων [λήμμα]

phil_vr είπε:
Iεροσυλια ειναι βασικα το να βλεπουμε καθε νεο thread που ανοιγεται να μετατρεπεται σε Shinobi vs CPC.
Θα συνεχίσω αμετανόητος αποφεύγοντας τις "μπανανόφλουδες" μαεστρικά :p

Και για να επανέλθω στο θέμα, νομίζω είναι άδικο να συγκρίνουμε τα 128 χρώματα του SAM και τα 512 του MSX2 με παλέττα 16 χρωμάτων του C64 για παράδειγμα ή 27 του Amstrad. Δε χρειάζεται ιδιαίτερο μυαλό η εκλεπτυσμένο γούστο για να καταλάβει κάποιος ότι 512 είναι καλύτερα απο 16! ;)

(512 = 32 διαφορετικοί τόνοι των 16)

άλλωστε τα μηχανήματα αυτά είτε έμειναν για ελάχιστο χρόνο στην αγορά (SAM) είτε δε πούλησαν καθόλου στην Ευρώπη (MSX2).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Shinobi είπε:
Γενικά δε τίθεται θέμα σύγκρισης με το καβουρντιστήρι του ζάχαρη, ο CPC είναι no match για τη ταχύτητα, τον ήχο και τις ικανότητες που έχει αυτό το computer.....

Φαίνεται ξεκάθαρα και η ζήλεια των υπολοίπων του πάνελ ειδικά του Steve Wozniak της Apple και του τύπου απο τη μετέπειτα Commodore προς τον Tramiel για όσα κατάφερε, με ατάκες του στυλ "εμείς έχουμε εταιρεία που έμεινε παραπάνω καιρό απο την Commodore στην αγορά", "είχαμε την Amiga που ήταν 10 χρόνια μπροστά απο τον ανταγωνισμό" ενώ οι ίδιοι δεν έκαναν τίποτα μια και πήραν ένα έτοιμο μηχάνημα που έφτιαξε κάποιος άλλος, και μιλώντας μόνο για την Apple σε εκδήλωση για τα 25 χρόνια του C64!
Ρε συ Shinobi, το ότι θα αναγκαζόμουν κάποτε να υποστηρίξω Amstrad-άδες δεν το φανταζόμουν ούτε στα πιό τρελλά μου όνειρα!

Για ποιά ταχύτητα του C64 μιλάς, όλοι ξέρουν ότι το μηχάνημα τα καταφέρνει μόνο σε συγκεκριμένο τύπο παιχνιδιών με sprites, καθότι έχει hardware προσανατολισμένο εκεί. Σε όλα τα άλλα, ειδικά ότι χρειαζόταν raw computing power και ικανότητα μαθηματικών υπολογισμών ήταν συνήθως ο πιό αργός εκ των τριών. Ο Amstrad αντίθετα αργεί κυρίως σε scrolling games γιατί "σπρώχνει" μεγαλύτερη video RAM.

Όσο για τον Wozniak που δεν έκανε "τίποτα" σε σχέση μάλιστα με τον Tramiel, νομίζω ότι θα το αφήσω απλά ασχολίαστο. Για τον Jobs, μπορεί και να το δεχόμουν. :p
 
Εγώ σήμερα έμαθα ότι τα MSX2 δεν πούλησαν... "καθόλου" στην Ευρώπη. :)

Δεν ξέρω βέβαια ποιός θα πάει να το πεί στους Ολλανδούς αυτό... (ή ακόμα και στους Ρώσους).
 
Maddog είπε:
Ρε συ Shinobi, το ότι θα αναγκαζόμουν κάποτε να υποστηρίξω Amstrad-άδες δεν το φανταζόμουν ούτε στα πιό τρελλά μου όνειρα!Για ποιά ταχύτητα του C64 μιλάς, όλοι ξέρουν ότι το μηχάνημα τα καταφέρνει μόνο σε συγκεκριμένο τύπο παιχνιδιών με sprites, καθότι έχει hardware προσανατολισμένο εκεί. Σε όλα τα άλλα, ειδικά ότι χρειαζόταν raw computing power και ικανότητα μαθηματικών υπολογισμών ήταν συνήθως ο πιό αργός εκ των τριών. Ο Amstrad αντίθετα αργεί κυρίως σε scrolling games γιατί "σπρώχνει" μεγαλύτερη video RAM.

Όσο για τον Wozniak που δεν έκανε "τίποτα" σε σχέση μάλιστα με τον Tramiel, νομίζω ότι θα το αφήσω απλά ασχολίαστο. Για τον Jobs, μπορεί και να το δεχόμουν. :p
Τώρα τι να πούμε, να συγκρίνουμε ταχύτητα C64 με Amstrad? Σε ένα 5-10% των games (simulators η γενικά vectors) ήταν πιο αργός λόγω CPU, στα άλλα δεν υπάρχει σύγκριση. Προσωπικά εγώ στα μηχανήματα αυτά έπαιζα arcades, platforms, shoot em ups κλπ.

Όσο για τον Wozniak, αναφέρομαι φυσικά στην Commodore ("πήραν ένα έτοιμο μηχάνημα"..) όχι στον Wozniak έτσι?

billy είπε:
Εγώ σήμερα έμαθα ότι τα MSX2 δεν πούλησαν... "καθόλου" στην Ευρώπη. :)
Δεν ξέρω βέβαια ποιός θα πάει να το πεί στους Ολλανδούς αυτό... (ή ακόμα και στους Ρώσους).
Όσο για τα MSX2 είναι φυσικά πολύ καλό μηχάνημα αλλά νομίζω στην Ευρώπη δε πήγε ιδιαίτερα καλά. Στη μεγαλύτερη αγορά υπολογιστών της Ευρώπης, το Ηνωμένο Βασίλειο των 60 εκατομμυρίων πήγε άπατο αλλά πήγε καλούτσικα στην Ολλανδία των 15 εκατ. και την Ισπανία των 38 εκατ (φυσικά πολύ μικρότερες αγορές απο της Αγγλίας).
 
Το πόσο καλά φαίνονται μερικά από τα screenshots εξαρτόνται από τον artist. Το να δείχνουμε screenshots από το robocop δεν αποδεικνυει και πολλά (και τα δύο χάλια φαίνονται έτσι και αλλιώς). Υπάρχουν και καλά παιχνίδια και demos στον amstrad που αξιοποιούν καλύτερα την παλλέτα. Θα ήθελα να προσθέσω μόνο πως όσο καλά και να δουλευτεί μια εικόνα η συγκεκριμένη παλέτα ενός μηχανήματος δίνει ένα συγκεκριμένο χαρακτήρα στο παραγόμενο αποτέλεσμα. Ας πούμε τα γραφικά σε C64 demos δείχνουν είτε πολύ σοβαρά είτε σουρεαλιστικά. Σίγουρα είναι μια ενδιαφέρουσα παλέττα για έναν artist που θέλει κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα. Έχουν πει αντίστοιχα για τα γραφικά του Amstrad πως παραείναι καρτουνίστικα (αν και δεν είναι Spectrum, υπάρχουν και τα ενδιάμεσα χρώματα). Έγω προσωπικά προτιμώ την παλέτα του Amstrad αλλά ρίχνω και μια ματιά στα γραφικά που βγάζουν C64 artists γιατί έχουν αυτό το κάτι άλλο. Και πιστεύω πως ένας καλός artist μπορεί να κάνει θαύματα με οποιαδήποτε παλέτα.
 
Πίσω
Μπλουζα