αυτο δεν ειναι ρετρο..

Όσο αξιόπιστο είναι ότι ο Μεγαλέξανδρος μύριζε ευχάριστα τόσο αξιόπιστο είναι ότι ήταν ανοιχτόχρωμος. Μπορεί να ήταν, μπορεί να μην ήταν. Αν μάλιστα ήταν όντως γιος του τελευταίου Φαραώ της Αιγύπτου, Νεκτεναβώ, ο οποίος υποτίθεται είχε καταφύγει στην αυλή του Φιλίππου όταν οι Πέρσες κατέλαβαν την Αίγυπτο (έτσι λέει η Φυλλάδα του Μεγαλέξανδρου, η όλη ιστορία είναι πολύ αστεία (*), αλλά το γράφει στα σοβαρά ο ψευδο-Καλλισθένης, από αυτόν έφτασε το κουτσομπολιό στη Φυλλάδα), θα μπορούσε να είναι μαυροτσούκαλο. Ο ψευδο-Καλλισθένης ήταν περίπου σύγχρονος με τον Πλούταρχο, οπότε όσο αξιόπιστος είναι αυτός που έγραψε για τον ευωδιαστό Αλέξανδρο τόσο είναι και αυτός που έγραψε ότι ήταν μισο-Αιγύπτιος (πράγμα που εξηγεί και γιατί οι ιερείς του Άμμωνα τον καλοδέχτηκαν αφού ήταν ο "νόμιμος" βασιλιάς τους. Βέβαια αν ο άλλος έχει καταλάβει τη χώρα σου έχοντας περάσει από μαχαίρι όποιους του αντιστάθηκαν στο δρόμο, αν τολμάς ας μην τον καλοδεχτείς.) Από την άλλη, η Ολυμπιάδα που ανήκε στους Μολοσσούς (τη φυλή, όχι τα μπουλντόγκ, αν και ήταν πολύ bitch) μπορεί να ήταν ανοιχτόχρωμη.

(*) Ο "Εκτεναβός" που ήταν και μάγος έπεισε την Ολυμπιάδα ότι ο θεός Άμμων τη λιγούρευε και ήθελε να πάει στον οντά της τη νύχτα για να δει τη συλλογή γραμματοσήμων της - ο Φίλιππας έλειπε εκστρατεία - και της ζήτησε για χάρη να δεχτει ο Άμμων να πάρει τη μορφή του (του Εκτεναβού δηλαδή) όταν γίνει άνθρωπος. Τι να κάνει και η Ολυμπιάς, θεός ήταν αυτός, του λες όχι? Οπότε ο Εκτεναβός πήγε [λογοκρισία] και 9 μήνες αργότερα εγεννήθη άρρεν κι ο Εκτεναβός μοίραζε πούρα. Στο Φίλιππο θα είπαν ότι ήταν πρόωρο, δεν θυμάμαι πώς του εξήγησαν ότι η άνασσα συνέλαβε όταν ο άναξ έλειπε. Κι ο Εκτεναβός ήταν ο πρώτος δάσκαλος του Μ. Α. πριν τον Αριστοτέλη και σε κάποια φάση είπε στον Αλέξανδρο ότι υπήρχε μια προφητεία πώς θα τον σκοτώσει ο γιος του. Ήταν πάνω σ' έναν πύργο οπότε ο Αλέξανδρος του έδωσε μια σπρωξιά και παρ' τον κάτω τον Εκτεναβό. "Χα χα είδες που σε σκότωσα εγώ κι όχι ο γιος σου?" κορόιδεψε ο Αλέξανδρος. "Χα χα στα μούτρα σου, είσαι γιος μου κι η προφητεία βγήκε" του είπε θριαμβευτικά ο Εκτεναβός και μετά πέθανε.
 
3107345383_33b166fd1e_b.jpg


Amun-Re and Alexander the Great. - Πηγή φωτογραφίας εδώ.

@elephadas Σχετικά με τον Άμμωνα.

Η απήχηση ενός θρύλου..

 
Τελευταία επεξεργασία:
Αλλά αγάλματα του που υπάρχουν είναι διαφορετικα

"Σύμφωνα με τον Πλούταρχο, ο οποίος γράφει βεβαίως τον 1ο -2ο μ.Χ. αιώνα, ο ίδιος ο Αλέξανδρος είχε επιλέξει συγκεκριμένους καλλιτέχνες για να φιλοτεχνούν την εικόνα του, τον Απελλή στη ζωγραφική και τον Λύσιππο στην γλυπτική. Κάτι που δεν διασταυρώνεται" - (Αυτό αναφέρει η αρχαιολόγος στο παραπάνω link που έβαλα)

@αριαδνη Τα πρωτότυπα αγάλματα της μορφής του Αλέξανδρου τα οποία έκανε ο Λύσσιπος (στην γλυπτική) απο ορείχαλκο έχουν χαθεί. Όλα αυτά τα μαρμάρινα αγάλματα είναι τα περισσότερα μεταγενέστερα αντίγραφα απο διάφορους άλλους γλύπτες.

Για μένα η μορφή του Αλέξανδρου ήταν όπως στο γνωστό ψηφιδωτό στη στην οικεία του Φαύνου στην Πομπηία. Και αυτό πιστό αντίγραφο του ζωγράφου Απελλη το οποίο όμως έχει και χρώματα για να δούμε και το χρώμα του προσώπου και των μαλλιών του Αλέξανδρου.

d97ab5_megas.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ναι αλλά μύριζε ωραία το σώμα του στο ψηφιδωτό? (Εκεί έχω κολλήσει εγώ... στην ανοησία του Πλούταρχου τον οποίο είχα για σοβαρότερο συγγραφέα).

Όσο για το "Μυθιστόρημα του Αλέξανδρου"δεν ήταν έργο του ψευδο-Καλλισθένη (αυτό λεγόταν "Αλεξάνδρου βίος"... έστω κι αν ήταν μυθιστορηματική βιογραφία) αλλά βασίστηκε σ' αυτό, προσθέτοντας όλο και περισσότερα παραμύθια όσο περνούσαν οι αιώνες. Τελικά επιβίωσε σε δύο βασικές μορφές. Σε πεζή μορφή λέγεται "Διήγησις Αλεξάνδρου του Μακεδόνος", που είναι πιο γνωστό ως "Η φυλλάδα του Μεγαλέξανδρου" - έχω αγοράσει την έκδοση του "Ερμή " στα τέλη της δεκαετίας του 70 και την διαβάζω κάθε λίγα χρόνια, είναι απολαυστική. Σε έμμετρη μορφή είναι "Η Ριμάδα του Μεγαλέξανδρου". Έχω διαβάσει μια μετάφραση της Αρμένικης εκδοχής της "Φυλλάδας" που βασίζεται στο αρχαιότερο χειρόγραφο που επιβιώνει (στα αρμένικα), αλλά είναι πολύ φτωχότερη σε μυθικές προσθήκες.

Όλα αυτά είναι παμπάλαια, άρα αρμόζουν σε ένα ρετροφόρουμ. Αλλά δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε τον μύθο από την πραγματικότητα, εκτός αν ο μύθος είναι παράλογος (μάχες με τέρατα, κατηραμένους όφεις επί τουρκοκρατίας κλπ.) Ακόμη κι ο Αρριανός που περιγράφει την εκστρατεία του με βαρετή σοβαρότητα έγραψε αιώνες μετά οπότε είναι έμμεση πηγή. Και δεν νομίζω να τον περιγράφει. Η φάτσα στη Βεργίνα, που είναι σε κακή κατάσταση και 3/4 αν φας δεν διαφέρει πολύ από το ψηφιδωτό της Πομπηίας που τον δείχνει προφίλ και χρόνια πιο ώριμο (και είναι με διαφορετική τεχνοτροπία), οπότε κι εγώ στο μυαλό μου τον φέρνω κάπως έτσι. Γουρλοματης παρουσιάζεται και στις δύο απεικονίσεις.
 
Ναι αλλά μύριζε ωραία το σώμα του στο ψηφιδωτό? (Εκεί έχω κολλήσει εγώ... στην ανοησία του Πλούταρχου τον οποίο είχα για σοβαρότερο συγγραφέα).

Όσο για το "Μυθιστόρημα του Αλέξανδρου"δεν ήταν έργο του ψευδο-Καλλισθένη (αυτό λεγόταν "Αλεξάνδρου βίος"... έστω κι αν ήταν μυθιστορηματική βιογραφία) αλλά βασίστηκε σ' αυτό, προσθέτοντας όλο και περισσότερα παραμύθια όσο περνούσαν οι αιώνες. Τελικά επιβίωσε σε δύο βασικές μορφές. Σε πεζή μορφή λέγεται "Διήγησις Αλεξάνδρου του Μακεδόνος", που είναι πιο γνωστό ως "Η φυλλάδα του Μεγαλέξανδρου" - έχω αγοράσει την έκδοση του "Ερμή " στα τέλη της δεκαετίας του 70 και την διαβάζω κάθε λίγα χρόνια, είναι απολαυστική. Σε έμμετρη μορφή είναι "Η Ριμάδα του Μεγαλέξανδρου". Έχω διαβάσει μια μετάφραση της Αρμένικης εκδοχής της "Φυλλάδας" που βασίζεται στο αρχαιότερο χειρόγραφο που επιβιώνει (στα αρμένικα), αλλά είναι πολύ φτωχότερη σε μυθικές προσθήκες.

Όλα αυτά είναι παμπάλαια, άρα αρμόζουν σε ένα ρετροφόρουμ. Αλλά δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε τον μύθο από την πραγματικότητα, εκτός αν ο μύθος είναι παράλογος (μάχες με τέρατα, κατηραμένους όφεις επί τουρκοκρατίας κλπ.) Ακόμη κι ο Αρριανός που περιγράφει την εκστρατεία του με βαρετή σοβαρότητα έγραψε αιώνες μετά οπότε είναι έμμεση πηγή. Και δεν νομίζω να τον περιγράφει. Η φάτσα στη Βεργίνα, που είναι σε κακή κατάσταση και 3/4 αν φας δεν διαφέρει πολύ από το ψηφιδωτό της Πομπηίας που τον δείχνει προφίλ και χρόνια πιο ώριμο (και είναι με διαφορετική τεχνDVD.03139.jpgοτροπία), οπότε κι εγώ στο μυαλό μου τον φέρνω κάπως έτσι. Γουρλοματης παρουσιάζεται και στις δύο απεικονίσεις.
Και τι κέρδισε ο Πλούταρχος παρουσιάζοντας DVD.03139.jpgτον ως ξανθό δεν καταλαβαίνω, αποτελούσε το ξανθό κάτι ξεχωριστό την εποχή εκείνη. Και τι έγινε αν ήταν μελαχρινός; Ποιον πειραζε. Μην ξεχνάς και τις επιμειξίες . Ο βασιλιάς Δαβίδ παρουσιάζεται ως κοκκινομάλλης στην Βίβλο λόγω της προ γιαγιάς του Ρουθ που δεν ήταν Εβραία αλλά πιο ανοικτή( μωαβιτισσα) και παντρεύτηκε Εβραίο. Τώρα το Χόλιγουντ την ωραία Ελένη την παρουσιάζει πάντα ξανθια. Έχω την εντύπωση πως πρέπει να ήταν μελαχρινή. Και τον Αλέξανδρο ένας ξανθός Φάρελ τον επαιξε. Εδώ παλιά ταινία με τον Αλέξανδρο
51JBXC97EFL._SY445_.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία:
@elephadas ο Μενέλαος ήταν ξανθος το λέει ο Όμηρος. @Always Somewhere υπήρχαν και ξανθοί αρχαίοι Έλληνες
 
@elephadas ο Μενέλαος ήταν ξανθος το λέει ο Όμηρος.
Ε? Πού κολλάει ο Μενέλαος? Για τον Μεγαλέκο μιλάμε. Ο Μενέλαος ήταν μυθολογικό πρόσωπο, οπότε τι νόημα έχει να μιλάμε για το χρώμα των μαλλιών του? Φυσικά θα υπήρχαν και ξανθοί αρχαίοι Έλληνες, και ξανθοί αρχαίοι θεοί (των οποίων απόγονοι ήταν οι ήρωες της μυθολογίας). Το θέμα είναι αν ο Αλεκάρας ήταν ξανθούλης.

Αλλά το άρθρο που παραθέτεις γράφει βλακείες.
Όμηρος τον ονομάζει “ξανθό” και “ωραίο”, πράγμα που σήμαινε ότι παρόλο που είχε εντελώς θνητή καταγωγή, διέθετε κάτι το θεϊκό στην όψη."
Δεν ξέρω αν τον περιγράφει ο Όμηρος [η wikipedia αναφέρει μόνο την περιγραφή του Δάρητος του Φρυγός ο οποίος τον λέει με όρο που στη wikipedia μεταφράζεται "auburn" δηλαδή κοκκινοκάστανο. Αλλά ο "Δάρης ο Φρυξ" που υποτίθεται ήταν σύγχρονος του Τρωικού πολέμου ήταν Λατίνος συγγραφές του Ε' αιώνα μΧ οπότε δεν έχει καμία αξία]. Αλλά από πού κι ως πού "ξανθός και ωραίος" σήμαίνει ότι είχε κάτι "θεϊκό στην όψη"? Τόσο πια βορειοευρωπαιογλύφτης είναι ο συντάκτης? Και για το "εντελώς θνητή καταγωγή" αποδείχνεται άσχετος. Στο γενεαλογικό δέντρο του Μενελάου υπάρχουν πολλοί θεοί, από σπουδαίους όπως ο Δίας (με πολλαπλές γραμμές να τους συνδέουν) και ο Άρης μέχρι μικρότερους όπως θεοί ποταμών. Πράγμα άλλωστε που συνέβαινε με όλους τους ήρωες, σε αντίθεση με τους κοινούς θνητούς.

Αργότερα γράφει μεν σωστά ότι ο Θυέστης κυνήγησε τον Μενέλαο και τον Μένιο, αλλά δεν δολοφόνησε αυτός τον Ατρέα. Το έκανε ο γιος του Αίγισθος, τον οποίο ο Ατρέας έφτιαξε βιάζοντας την ίδια του την κόρη (!! και με εντολή του Μαντείου των Δελφών παρακαλώ) για να αποκτήσει γιο ώστε να εκδικηθεί τον Ατρέα που σκότωσε τους γιους του Θυέστη τους μαγείρεψε και τους σέρβιρε στο Θυέστη να τους φάει. Φυσικά κι ο Θυέστης είχε κερατώσει τον Ατρέα αποπλανώντας τη γυναίκα του ούτως ώστε με τη βοήθειά της να πάρει την εξουσία από τον Ατρέα (και οι δυό τους μαζί είχαν ήδη σκοτώσει τον μεγαλύτερο αδελφό τους για να γίνουν βασιλιάδες). Αλλά η μαγειρική εκδίκηση του Ατρέα ξεπερνούσε κάθε έγκλημα της οικογένειας, η οποία αρχίζοντας από τον γενάρχη Τάνταλο ένα ήταν ένα σόι εγκληματιών. Ο συντάκτης πονηρά, ενώ λέει "ας τα πάρουμε από την αρχή" τα παίρνει από τη μέση αγνοώντας όλα αυτά, λες και ο Ατρέας ήταν ένα αγγελούδι που ο κακός Θυέστης σκότωσε.

Θα μπορούσα να συνεχίσω αλλά νομίζω ότι απέδειξα ότι ο συντάκτης δεν παρουσιάζει τα πράγματα αντικειμενικά αλλά είναι βαμμένος αντιθυεστικός και φιλοατρειδικός. Και δεδομένου ότι ο Μεγαλέξανδρος δεν ισχυρίστηκε ποτέ ότι ήταν τσιφ απόγονος του Μενέλαου (ποιος θέλει να είναι απόγονος του πιο διάσημου κερατά της ιστορίας?) δεν βλέπω πώς σχετίζονται αυτοί οι δύο.
 
Ε? Πού κολλάει ο Μενέλαος? Για τον Μεγαλέκο μιλάμε. Ο Μενέλαος ήταν μυθολογικό πρόσωπο, οπότε τι νόημα έχει να μιλάμε για το χρώμα των μαλλιών του? Φυσικά θα υπήρχαν και ξανθοί αρχαίοι Έλληνες, και ξανθοί αρχαίοι θεοί (των οποίων απόγονοι ήταν οι ήρωες της μυθολογίας). Το θέμα είναι αν ο Αλεκάρας ήταν ξανθούλης.

Αλλά το άρθρο που παραθέτεις γράφει βλακείες.
Όμηρος τον ονομάζει “ξανθό” και “ωραίο”, πράγμα που σήμαινε ότι παρόλο που είχε εντελώς θνητή καταγωγή, διέθετε κάτι το θεϊκό στην όψη."
Δεν ξέρω αν τον περιγράφει ο Όμηρος [η wikipedia αναφέρει μόνο την περιγραφή του Δάρητος του Φρυγός ο οποίος τον λέει με όρο που στη wikipedia μεταφράζεται "auburn" δηλαδή κοκκινοκάστανο. Αλλά ο "Δάρης ο Φρυξ" που υποτίθεται ήταν σύγχρονος του Τρωικού πολέμου ήταν Λατίνος συγγραφές του Ε' αιώνα μΧ οπότε δεν έχει καμία αξία]. Αλλά από πού κι ως πού "ξανθός και ωραίος" σήμαίνει ότι είχε κάτι "θεϊκό στην όψη"? Τόσο πια βορειοευρωπαιογλύφτης είναι ο συντάκτης? Και για το "εντελώς θνητή καταγωγή" αποδείχνεται άσχετος. Στο γενεαλογικό δέντρο του Μενελάου υπάρχουν πολλοί θεοί, από σπουδαίους όπως ο Δίας (με πολλαπλές γραμμές να τους συνδέουν) και ο Άρης μέχρι μικρότερους όπως θεοί ποταμών. Πράγμα άλλωστε που συνέβαινε με όλους τους ήρωες, σε αντίθεση με τους κοινούς θνητούς.

Αργότερα γράφει μεν σωστά ότι ο Θυέστης κυνήγησε τον Μενέλαο και τον Μένιο, αλλά δεν δολοφόνησε αυτός τον Ατρέα. Το έκανε ο γιος του Αίγισθος, τον οποίο ο Ατρέας έφτιαξε βιάζοντας την ίδια του την κόρη (!! και με εντολή του Μαντείου των Δελφών παρακαλώ) για να αποκτήσει γιο ώστε να εκδικηθεί τον Ατρέα που σκότωσε τους γιους του Θυέστη τους μαγείρεψε και τους σέρβιρε στο Θυέστη να τους φάει. Φυσικά κι ο Θυέστης είχε κερατώσει τον Ατρέα αποπλανώντας τη γυναίκα του ούτως ώστε με τη βοήθειά της να πάρει την εξουσία από τον Ατρέα (και οι δυό τους μαζί είχαν ήδη σκοτώσει τον μεγαλύτερο αδελφό τους για να γίνουν βασιλιάδες). Αλλά η μαγειρική εκδίκηση του Ατρέα ξεπερνούσε κάθε έγκλημα της οικογένειας, η οποία αρχίζοντας από τον γενάρχη Τάνταλο ένα ήταν ένα σόι εγκληματιών. Ο συντάκτης πονηρά, ενώ λέει "ας τα πάρουμε από την αρχή" τα παίρνει από τη μέση αγνοώντας όλα αυτά, λες και ο Ατρέας ήταν ένα αγγελούδι που ο κακός Θυέστης σκότωσε.

Θα μπορούσα να συνεχίσω αλλά νομίζω ότι απέδειξα ότι ο συντάκτης δεν παρουσιάζει τα πράγματα αντικειμενικά αλλά είναι βαμμένος αντιθυεστικός και φιλοατρειδικός. Και δεδομένου ότι ο Μεγαλέξανδρος δεν ισχυρίστηκε ποτέ ότι ήταν τσιφ απόγονος του Μενέλαου (ποιος θέλει να είναι απόγονος του πιο διάσημου κερατά της ιστορίας?) δεν βλέπω πώς σχετίζονται αυτοί οι δύο.
Σήμερα στο τουιτερ έχει ξεσπάσει πόλεμος αν η Κλεοπάτρα ήταν λευκή η μαύρη και αν οι αρχαίοι Έλληνες ήταν λευκός λαός η πιο μελαμψοί
 
Τελείως ανύπαρκτο θέμα διότι δεν υπάρχουν λευκοί (ακόμη και οι αλμπίνοι είναι ροζ λόγω αίματος) ούτε μαύροι, όλοι είμαστε αποχρώσεις καφέ από πολύ ανοιχτόχρωμο μπεζάκι μέχρι πολύ σκούρο καφέ, και σε κάθε λαό υπάρχουν μεγάλες διαφορές από άτομο σε άτομο, και στους ενδιάμεσους λαούς (γύρω από τη μεσόγειο, για παράδειγμα) το ίδιο άτομο αλλάζει χρώμα και το καλοκαίρι είναι πολύ πιο σκούρο από το χειμώνα. Τι σημασία έχει το χρώμα?
 
Τελείως ανύπαρκτο θέμα διότι δεν υπάρχουν λευκοί (ακόμη και οι αλμπίνοι είναι ροζ λόγω αίματος) ούτε μαύροι, όλοι είμαστε αποχρώσεις καφέ από πολύ ανοιχτόχρωμο μπεζάκι μέχρι πολύ σκούρο καφέ, και σε κάθε λαό υπάρχουν μεγάλες διαφορές από άτομο σε άτομο, και στους ενδιάμεσους λαούς (γύρω από τη μεσόγειο, για παράδειγμα) το ίδιο άτομο αλλάζει χρώμα και το καλοκαίρι είναι πολύ πιο σκούρο από το χειμώνα. Τι σημασία έχει το χρώμα?
Το χρώμα δεν έχει καμία σημασία αλλά αν ένα ιστορικό πρόσωπο έχει Καυκάσια καταγωγή δεν μπορεί να το κάνεις μαύρο σε ένα ντοκιμαντέρ; Λίγο αλλάζεις την ιστορία Πχ.θα ήσουν υπέρ μιας σειράς με λευκό Μαντέλα; Θα είχε κανένα νόημα; Η μία σειρά με μαύρους Βίκινγκς;
 
Τελευταία επεξεργασία:
"Σύμφωνα με τον Πλούταρχο, ο οποίος γράφει βεβαίως τον 1ο -2ο μ.Χ. αιώνα, ο ίδιος ο Αλέξανδρος είχε επιλέξει συγκεκριμένους καλλιτέχνες για να φιλοτεχνούν την εικόνα του, τον Απελλή στη ζωγραφική και τον Λύσιππο στην γλυπτική. Κάτι που δεν διασταυρώνεται" - (Αυτό αναφέρει η αρχαιολόγος στο παραπάνω link που έβαλα)

@αριαδνη Τα πρωτότυπα αγάλματα της μορφής του Αλέξανδρου τα οποία έκανε ο Λύσσιπος (στην γλυπτική) απο ορείχαλκο έχουν χαθεί. Όλα αυτά τα μαρμάρινα αγάλματα είναι τα περισσότερα μεταγενέστερα αντίγραφα απο διάφορους άλλους γλύπτες.

Για μένα η μορφή του Αλέξανδρου ήταν όπως στο γνωστό ψηφιδωτό στη στην οικεία του Φαύνου στην Πομπηία. Και αυτό πιστό αντίγραφο του ζωγράφου Απελλη το οποίο όμως έχει και χρώματα για να δούμε και το χρώμα του προσώπου και των μαλλιών του Αλέξανδρου.

d97ab5_megas.jpg

Σχετικά με τον Μέγα Αλέξανδρο ξέχασα να σας πω ότι φέτος η κόρη μου έμαθε και αυτό:


Το ίδιο υπάρχει και στο βιβλίο της Α γυμνασίου.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Τώρα αυτά είναι για γέλια ή για κλάματα;
 
Είδα την πρόσφατη διαφήμιση των χυμών Amita
Αmita | Το story της ζωής!
όπου στην αρχή υπάρχει μικρό απόσπασμα από το διαφημιστικό της δεκαετίας του 80 στο οποίο η φωνή που λέει Amita ανήκει στην τραγουδίστρια Μαντώ ενώ στο τέλος της ακουγόταν η φωνή του Γιώργου Παπαστεφάνου "Τι πιο φυσικό; Χυμοί Amita από την 3Ε"
Οι στίχοι του τραγουδιού της διαφήμισης ήταν:
"Amita
Amita Amita πιείτε χυμό
χυμό φυσικό εκατό τα εκατό
Amita Amita πιείτε χυμό
χωρίς κανένα συντηρητικό
Amita "
 
Σχετικά με τον Μέγα Αλέξανδρο ξέχασα να σας πω ότι φέτος η κόρη μου έμαθε και αυτό:


Το ίδιο υπάρχει και στο βιβλίο της Α γυμνασίου.
20230511_204520.jpg
Ζήλεψαν την δόξα του νετφλιξ οπότε το αμερικανικό κοινό που θα το δει θα πει ο Καβάφης δεν ήταν Έλληνας. Τουλάχιστον του ποιητη έχουμε φωτό του , σκεφτείτε λοιπόν τον Αλέξανδρο η την Κλεοπάτρα που δεν έχουμε και φωτό τους.
 
^^^
Κατι τετοια με κανουν εξαλλη. Γιατι τον μαυρισανε τον ποιητη; Δεν ξερουμε ολοι πως ηταν λευκος; Τι πρσπαθουν να περασουν λοιπον;
Οταν λεω πως επικρατει τρελα και πως το ασπρο το κανουν μαυρο, κυριολεκτω. Αυτοι οι ανθρωποι εχουν παθει παρακρουση απο την πολιτικη ορθοτητα.
 
^^^
Κατι τετοια με κανουν εξαλλη. Γιατι τον μαυρισανε τον ποιητη; Δεν ξερουμε ολοι πως ηταν λευκος; Τι πρσπαθουν να περασουν λοιπον;
Οταν λεω πως επικρατει τρελα και πως το ασπρο το κανουν μαυρο, κυριολεκτω. Αυτοι οι ανθρωποι εχουν παθει παρακρουση απο την πολιτικη ορθοτητα.
Δυστυχώς το κοινό που θα το δει στην νέα Υόρκη όντως θα πιστέψει πως ο Καβάφης ήταν από το Χάρλεμ και όχι ότι ήταν Έλληνας. Και μετά ο άνθρωπος δεν ζει για να μιλήσει, θα συμφωνούσε;
 
Δυστυχώς το κοινό που θα το δει στην νέα Υόρκη όντως θα πιστέψει πως ο Καβάφης ήταν από το Χάρλεμ και όχι ότι ήταν Έλληνας. Και μετά ο άνθρωπος δεν ζει για να μιλήσει, θα συμφωνούσε;
Ο,τι ειχα να πω το ειπα. Δεν συνεχιζω την κουβεντα για την παρανοια, αρνουμαι να μπω στο παιχνιδι τους.
 
Παιδια μην τρελαίνεστε! :)

Πρόκειται για στιγμιότυπο απο την ταινια μικρού μήκους Alexandria της Εύης Καλογηροπούλου, που απ' οσο μπορώ να καταλάβω, ειναι μια περιήγηση στην σύγχρονη Αλεξάνδρεια.

Συνεπώς δεν πρόκειται για τον Καβάφη στην εικόνα.

Η ταινια παιχτηκε στην εκθεση Visual Cavafy που εγινε 4-6/5/2023 στην Νεα Υορκη.

Απ' οσο μπορω να βρω δεν εχει παιχτει πουθενα αλλου και σιγουρα οχι σε τηλεοπτικη μετάδοση ή streaming.

Συνεπως το netflix δεν ξερω που κολλάει.

Τωρα ολα αυτα τα καλλιτεχνοκουλτουριαρικα προσωπικα δεν τα γουσταρω, αλλα τουλαχιστον δεν ειναι η ξεφτίλα που νομίζατε οτι ειναι... οχι οτι δεν εμφανίζονται 1002 τετοιες αηδίες καθημερινά. :sick:
 
Τελευταία επεξεργασία:
Παιδια μην τρελαινεστε! :)

Προκειται για στιγμιοτυπο απο την ταινια μικρου μηκους Alexandria της Εύης Καλογηροπούλου, που απ' οσο μπορω να καταλαβω, ειναι μια περιηγηση στην συγχρονη Αλεξανδρια.

Συνεπως δεν προκειται για τον Καβαφη στην εικονα.

Η ταινια παιχτηκε στην εκθεση Visual Cavafy που εγινε 4-6/5/2023 στην Νεα Υορκη.

Απ' οσο μπορω να βρω δεν εχει παιχτει πουθενα αλλου και σιγουρα οχι σε τηλεοπτικη μεταδωση ή streaming.

Συνεπως το netflix δεν ξερω που κολλαει.

Τωρα ολα αυτα τα καλλιτεχνοκουλτουριαρικα προσωπικα δεν τα γουσταρω, αλλα τουλαχιστον δεν ειναι η ξεφτιλα που νομιζατε οτι ειναι... οχι οτι δεν εμφανιζονται 1002 τετοιες αηδιες καθημερινα. :sick:
20230512_124857.jpg
Έχει πολύ από την αύρα του Καβάφη στην φώτο. Έχει πιάσει το βλέμμα, την στάση του ποιητη.Για το νετφλιξ μίλησα για την μαύρη Κλεοπάτρα που προσφάτως βγηκε! Αλλά έχουμε βγει πολύ εκτός θέματος.
 
Πίσω
Μπλουζα