Λοιπόν, αφιέρωσα στο παιχνίδι δύο-τρείς ωρίτσες χτες το βράδυ μόλις γύρισα απο την δουλειά.
Η συγκεκριμένη έκδοση είναι αρκετά καλή μπορώ να πω, με αρκετές προσθήκες αν και έχει και κάποια άλλα στοιχεία που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν... "αιρετικά"

- όχι ότι τρέχει και τίποτα όμως, διότι όπως λέει και ο δημιουργός του, αυτή δεν είναι μία απλή μεταφορά του Elite στον Oric, αλλά έχουν ξαναδουλευτεί αρκετά χαρακτηριστικά του.
Πάντως πολλά απο αυτά που είχαμε δεί στην "preview" έκδοση (και για τα οποία μιλήσαμε σε παραπάνω post), επιβεβαιώθηκαν.
Ετσι:
- To μουσικό θέμα του 1492 παρέμεινε.
- έχουμε identifier, μόνο που τώρα δεν λειτουργεί κάνοντας target ένα στόχο, αλλά γίνεται διαδοχικά cycle όλων των στόχων στο vicinity ενώ η πυξίδα προσανατολίζεται αυτόματα σε καθέναν απο αυτούς (ωραίο αυτό).
- Οι μάχες α-λα Archimedes όντως υπάρχουν. Τα αντίπαλα διαστημόπλοια ανταλάσσουν βολές λέηζερ, ενώ μετά απο λίγο αρχίζουν να "ξερνάνε" και πυραύλους (οι οποίοι τώρα έχουν κανονικό σχήμα). Πάντως οι μεταξύ τους μάχες που έχω δεί μέχρι τώρα, είναι μόνο ένας με έναν. Δεν έχω προς το παρόν δεί να εμπλέκονται περισσότεροι.
- Τα "Extra speed unit" & "Extra maneuverability unit" κρατήθηκαν και αυτά. Με το δεύτερο πάντως δεν είδα και καμία ουσιαστική διαφορά. Θα το κοιτάξω προσεκτικότερα στο μέλλον.
- Το ΑΙ είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα (για οκτάμπιτο), ενώ σύμφωνα με το σχετικό ship-guide αρχείο, υπάρχουν όλα τα σκάφη του roster που αναγράφονται εκεί (άλλο ένα καλό στοιχείο).
- Τα γραφικά μου αρέσουν πολύ - και κυρίως τα χρώματα που έχουν χρησιμοποιηθεί, τα οποία δίνουν "απόσταση" στην έκδοση αυτή απο μετριότητες του στυλ "spectrum". Οι πλανήτες έχουν και φεγγάρια τώρα, αλλά οι εκρήξεις εξακολουθώ να πιστεύω πως θα μπορούσαν να γίνουν πιό εντυπωσιακές. Τα "μπιπ-μπιπ" των εφφέ είναι εντάξει (άλλωστε ο ήχος του Elite στις οκτάμπιτες εκδόσεις δεν ήταν απο τα πιό δυνατά του στοιχεία), όμως εκείνο που θέλει λίγη δουλίτσα είναι ο ήχος του λέηζερ.
Πάμε σε κάποια άλλα σημεία τώρα, όπως εκείνο του περίφημου docking. Αν αναρωτιέστε γιατί δεν υπάρχουν docking computers στην λίστα με τον εξοπλισμό, αυτό είναι γιατί το docking στους σταθμούς, καταργήθηκε !!
Τώρα το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να κατευθυνθείτε προς τον πλανήτη, και η προσγείωση θα γίνει αυτόματα (προσοχή μόνο -ειδικά μόλις βγείτε απο άλμα στο υπερδιάστημα- να μην απομακρυνθείτε πολύ απο τον πλανήτη κατά λάθος, και χάσετε το σήμα !! Να ελέγχετε τον mass indicator).
Σε περίπτωση που ψάχνετε απεγνωσμένα να βρείτε το jump drive (a.k.a. "Torus"), μην ταλαιπωρείστε άδικα, γιατί καταργήθηκε και αυτό !! (έτσι κι αλλιώς θα σας ήταν άχρηστο, γιατί συνεχώς εμφανίζονται διαστημόπλοια τριγύρω, για "παρέα"

).
Ευτυχώς το ταξιδάκι προς τον πλανήτη δεν διαρκεί πολύ, ειδικά αν αγοράστε και τον κατάλληλο εξοπλισμό ώστε να "γκαζώσετε", ή αν επιπροσθέτως εφαρμόσετε και ένα κολπάκι. Ποιό είναι αυτό το κολπάκι τώρα: Θυμάστε παλιότερα που σε ορισμένες εκδόσεις με χαμηλή ταχύτητα επεξεργαστή (βλέπε C64, BBC, κλπ), αλλάζατε view και πηγαίνατε σε κάποιο με λιγότερο clutter, ώστε να τρέχει πιό γρήγορα το παιχνίδι; Κάτι τέτοιο μπορείτε να κάνετε και εδώ, απλά θα αλλάξετε οθόνη, και θα βάλετε π.χ. εκείνη του status (πλήκτρο 2). Οταν επανέλθετε στην μπροστινή άποψη, θα δείτε ότι έχετε προχωρήσει πιό γρήγορα απο το κανονικό.
Μιά που λέμε για views, να σημειώσουμε ότι εκτός του μπροστινού view υπάρχει μόνο το πίσω, και τέλος. Εδώ που τα λέμε, τα δύο άλλα views δεν τα χρησιμοποιούσαμε συχνά στο Elite (ίσως μόνο για θέαση, αλλά ποτέ για μάχη).
Σημειωτέον ότι λέηζερ ΔΕΝ μπορείτε να βάλετε πίσω !! (άντε, θα γλυτώσετε και τα έξοδα !!

). Πάντως η δυνατότητα να κάνετε target στόχους απο την πίσω άποψη για να ρίξετε πύραυλο, κρατήθηκε (ευτυχώς).
Ενα άλλο ζήτημα είναι και αυτό των controls, τα οποία δεν είναι και τα ιδανικότερα θα έλεγα. Οι θέσεις των πλήκτρων θα μπορούσαν να είναι σίγουρα καλύτερες (όπως στο κανονικό Elite π.χ.), αλλά εκείνο που κάνει την έκδοση αυτή να ξεχωρίζει είναι η προσθήκη πλήκτρων ελέγχου yaw (όπως στο Frontier), μαζί με τα roll & pitch.
O συνδιασμός μάλιστα του νέου, πιό εύκολου (λόγω yaw) ελέγχου του Cobra, μαζί με την "απώλεια" του docking, κάνουν την έκδοση αυτή να αγγίζει τα όρια ενός... "Elite for dummies".
Ως αντιστάθμισμα, έχει δοθεί μία κάποια παραπάνω προσοχή στις μάχες, όπου θα χρειαστεί να κάνετε έξυπνη χρήση του energy redirection, διότι οι ασπίδες πέφτουν αρκετά εύκολα, ενώ και τα λέηζερ υπερθερμαίνονται γρήγορα.
Τώρα, απο mining lasers δεν πήρε κάτι το μάτι μου, οπότε υποθέτω πως και αυτά τα έφαγε η μαρμάγκα...
Kάποια άλλα πραγματάκια που έχουν αλλάξει και πρέπει να έχετε υπ'όψιν, είναι και τα scoops (τα οποία τώρα είναι μόνο cargo scoops και όχι fuel scoops, αφού ο ήλιος μάλλον "καταργήθηκε" και αυτός), καθώς και η extra energy unit η οποία είναι *όντως* extra (την βλέπετε κανονικά δηλαδή), αντίθετα με την παλιά η οποία διπλασίαζε τον ρυθμό επαναφόρτισης της ενέργειας.
Επιπλέον η large cargo bay σας δίνει μόνο 10 τόννους φορτίο και όχι 15. Κάτι ακόμα που αφορά το εμπόριο, είναι ότι οι τιμές δεν "διαφημίζονται" όταν μπείτε σε κάποιο πλανητικό σύστημα. Θα πρέπει να προσγειωθείτε για να τις δείτε (ευτυχώς όμως, οι κλασσικοί κανόνες του εμπορίου παρέμειναν ίδιοι, οπότε ξέρετε που "βαδίζετε").
Επίσης έχει γίνει και μία προσπάθεια "κινηματογραφικής" εξέλιξης της πλοκής (βλέπε Privateer), πράγμα που γίνεται εμφανές απο την εισαγωγή, και η οποία πλοκή θα συνεχιστεί μέσω των αποστολών που έχει το παιχνίδι. Οι αποστολές αυτές μάλιστα, είναι μπόλικες (10 και βάλε - σύμφωνα με το manual !! Είχαμε να δούμε τόσες πολλές απο τον καιρό του Elite plus). Για να τις "ανοίξετε" θα πρέπει πρώτα να ανεβείτε λίγο στο rating, οπότε... υπομονή !!
Αυτά τα "ολίγα" για την ώρα. Αν βρω χρόνο να παίξω κι άλλο, θα αναφέρω ό,τι αξιοσημείωτο συναντήσω.