Amiga Longplays by Metalcandyman

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Metalcandyman
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Η Amiga 500 ήταν περίπου ισάξια με ένα Megadrive, και με χρήση του copper έβγαζε πολύ περισσότερα χρώματα και γραφικά πολλές φορές που απλά το megadrive δεν μπορούσε να τα πιάσει με τίποτα (πχ Lionheart, shadow of the beast, snow bros και πολλά άλλα). Επίσης είχε κατά πολύ ανώτερο ήχο. Άφηνε πίσω χιλιόμετρα το master system που ήταν περίπου στα επίπεδα ενός Atari ST σε γραφικά-ηχο.

Αυτή η προγραμματιστικη ομάδα που έφτιαξε τότε το Toki ήταν η καλύτερη ομάδα στην Amiga, και σίγουρα ήξεραν ότι η Amiga άνετα μετακινεί όλοκληρη την οθόνη (Risky woods, Pacmania, Superfrog, Alien breed κλπ κλπ κλπ) απλά μάλλον το έκαναν κοινό port ST-Amiga. Δεν υπήρχαν πόροι ($$) για 2 ξεχωριστά port.
 
Τελευταία επεξεργασία:
(πχ Lionheart, shadow of the beast, snow bros και πολλά άλλα)

Kudos, βασικά όχι για την απόπειρα αναζωπύρωσης του flame war μεταξύ Amiga-Mega Drive, αλλά γιατί με ιντρίγκαρες να (ξανα)δώ το ακυκλοφόρητο Snow Bros της Amiga, που είναι πραγματικά πολύ καλό. Απορία έχω για το παρασκήνιο και το γιατί δεν κυκλοφόρησε τελικά...

ΥΓ: Αλλά μαζί με το Snow Bros ανακάλυψα και το επίσης ακυκλοφόρητο Liquid Kids για την Amiga, από την Ocean software, με copyright την ίδια χρονιά με του Snow Bros. Πολύ καλό και αυτό, υπολείπεται ελαφρώς του Snow Bros σε arcade πιστότητα, καθώς είναι λίγο πιο απαιτητικό σε animation. Αξίζει να αναφερθεί ότι και τα δύο δεν απαιτούν παρά απλές Amiga 500.

Μάλλον ήταν η χρονιά που η Ocean ξεκίνησε τη στροφή προς τις κονσόλες, εγκαταλείποντας ολοκληρωμένα projects...
 
Τελευταία επεξεργασία:
Kudos, βασικά όχι για την απόπειρα αναζωπύρωσης του flame war μεταξύ Amiga-Mega Drive, αλλά γιατί με ιντρίγκαρες να (ξανα)δώ το ακυκλοφόρητο Snow Bros της Amiga, που είναι πραγματικά πολύ καλό. Απορία έχω για το παρασκήνιο και το γιατί δεν κυκλοφόρησε τελικά...
Από ότι ξέρω έφτιαξαν στην Ocean France το παιχνίδι χωρίς να έχει πάρει η Ocean τα δικαιώματα και όταν το τελείωσαν η Ocean δεν μπορούσε να το κυκλοφορήσει χωρίς τα δικαιώματα και έμεινε στο ράφι. Πρέπει να είχαν δώσει τα δικαιώματα στην Capcom τότε για κάποια ports σε κονσόλες. Πάντως αυτά που κυκλοφόρησαν Toki, pang, mr. Nutz, operation wolf είχαν πει οι ίδιοι ότι ήταν αμέσως sold out όλα.
 
Χάλια ή όχι, το να παίζεις στο σπίτι σου τα Arcades παιχνίδια εκείνη την εποχή, έστω και σε χειρότερη μορφή, ήταν μοναδικό συναίσθημα.
 
Πραγματικα οταν το επαιζα αυτο σκεφτομουνα ολους αυτους που πληρωσαν κιολας για να παιξουν αυτη την σαβουρα.Αντε αν δεν το ηξερες καθολου το παιχνιδι δεν ειχες παιξει καμια αλλη εκδοση μπορει καπως να το καταπινες αλλα αν καποιος ειχε παιξει το παιχνιδι στα arcades και μετα αγορασε αυτο το πραγμα πρεπει να τραβουσε οχι μονο τα μαλια του αλλα οτι τριχες ειχε και δεν ειχε.


Μη σου πω πως το port για Sega Master System, αν και 8μπιτο, είναι καλύτερο και πιο πιστό στα ηλεκτρονικά. Μικρός ήμουν τυχερός και είχα πετύχει ζωντανό longplay από έναν ενήλικα που το ήξερε απ' έξω με μόλις ένα κέρμα. Μετά βέβαια εξαντλημενος κάλυψε το πρόσωπο με τα χέρια του και χρησιμοποιεισε τα κουμπιά για προσκέφαλο για λιγο
 
Wonderboy και Ghosts n Goblins στα arcades τα τερμάτιζε φίλος που είχε μόνο το δεξί του χέρι. ΦΟΒΕΡΟΣ!!!
 
Καλό platform για τα δεδομένα της Amiga. Γενικά τα platform ήταν ψιλο-ερασιτεχνικα κάτι τέτοιο έβγαζαν σε Amiga. Δεν είχαν την ποιότητα που είχαν εκείνα στις κονσόλες η αλήθεια να λέγεται. Πιο καλά να είχες NES παρά Amiga αν σου άρεσαν τέτοια παιχνίδια
 
Εντυπωσιακό ότι το έφτιαξε όλο με την scorpion engine. Σε κάποια φάση είχα κατεβάσει μια έκδοση της και είχα φτιάξει 2 πίστες του Curse of Issyos του Locomalito και έπαιζε κιόλας αρκετά καλά. Αλλά πάνε 2 χρόνια και βάλε που ασχολήθηκα. Έχει ικανοτητες αυτή η engine να βγάλει πολύ καλά παιχνίδια χωρίς να ξέρεις να προγραμματίζεις αλλά που χρόνος να κάτσεις να ασχοληθείς πχ 6 μηνες
 
Για να είμαστε δίκαιοι η αμίγκα έχανε από τα ....αποδυτήρια λόγω του ατάρι joystick στα platform games! Εμάς δεν μας ενοχλούσε τότε διότι με αυτό μάθαμε από τα 8μπιτα! Οι κονσόλες όμως είχαν τρία ανεξάρτητα πλήκτρα fire και δεν χρειαζόταν το jump να είναι το up του joystick αλλά ειδικό πλήκτρο δίπλα στο fire! Άλλωστε και στα arcades έτσι ήταν...Εμείς μάθαμε στραβά εξαρχής και το "ίσιο" μας φαίνονταν λάθος! Στην 1200 έχουμε την δυνατότητα σε νέες εκδόσεις για χρήση δεύτερου πλήκτρου όμως στα χειριστήρια του ανερούση δεν βολεύει και απλά δεν το χρησιμοποίησα ποτε!
 
Δεν είναι τόσο το joystick όσο ότι είναι απλοϊκά, στις κονσόλες έχουν περισσότερο βάθος. Πολύ λίγα platform μπορούσες να πεις ότι είναι επιπέδου κονσόλας, μετρημένα στα δάχτυλα του χεριού. Και λογικό όταν πρόκειται να πουλήσει ταβάνι 50 χιλιάδες κόπιες ενώ η κονσόλα πχ NES/SNES με δεκάδες εκατομμύρια χρήστες θα πούλαγαν εκατομμύρια να βάζουν πιο μεγάλες ομάδες και πιο καλό σχεδιασμό.
 
Και για να τα λέμε σωστά, οι Amiga ήταν υπολογιστές και όχι κονσόλες. Εκτός από τα παιχνίδια (που πολύ κακώς έμεινε αυτή η ρετσινιά στη χώρα μας) μπορούσες άνετα να ασχοληθείς με γραφικά, μουσική, multimedia, προγραμματισμό και τόσα άλλα πράγματα που μπορεί να κάνει ένας υπολογιστής.

Συνεχίστε..
 
Περίμενε διότι εσείς μιλάτε σοβαρά και πρέπει να σας επαναφέρω στην τάξη απότομα και άμεσα! Λοιπόν ξεκινάω....
Επειδή μιλάμε για την αμίγκα, επαναλαμβάνω για την αμίγκα, σας το ξαναγράφω για την αμίγκα,...
Πρόκειται για τον καλύτερο υπολογιστή ever...Το νούμερο ένα wow factor στην εποχή της....τον υπολογιστή που μας έκανε να γεμίζουμε σάλια στην εφηβεία μας...για τον υπολογιστή που η απόσταση του ήταν πολύ μεγάλη απ' όσα ξέραμε στα 8μπιτα, για τον υπολογιστή που μας έδειξε το μέλλον! Δεν μας νοιάζουν λοιπόν οι επιδόσεις των άλλων....μόνο ότι το ζήσαμε τότε!!!

Σας επαναφέρω στην τάξη!
 
Για να είμαστε δίκαιοι η αμίγκα έχανε από τα ....αποδυτήρια λόγω του ατάρι joystick στα platform games! Εμάς δεν μας ενοχλούσε τότε διότι με αυτό μάθαμε από τα 8μπιτα! Οι κονσόλες όμως είχαν τρία ανεξάρτητα πλήκτρα fire και δεν χρειαζόταν το jump να είναι το up του joystick αλλά ειδικό πλήκτρο δίπλα στο fire! Άλλωστε και στα arcades έτσι ήταν...Εμείς μάθαμε στραβά εξαρχής και το "ίσιο" μας φαίνονταν λάθος! Στην 1200 έχουμε την δυνατότητα σε νέες εκδόσεις για χρήση δεύτερου πλήκτρου όμως στα χειριστήρια του ανερούση δεν βολεύει και απλά δεν το χρησιμοποίησα ποτε!
Η πλάκα είναι πως κάποια Amiga ports στο DOS όπως τα πανδυσκολα Aladdin & Lion King τα τερμάτισα με το jump στο πάνω βέλος του πληκτρολογιου. Πιο εύκολα αποκρίνονταν γιατί μπορούσες να ελέγξεις την κατεύθυνση του άλματος, σε σχέση πχ με το σταυρό των κονσολών.

Ένας λόγος που είπα να ξεθάψω ένα παρόμοιο joystick για δεξιόχειρες αποκλειστικά για Amiga, AtariST, 2600 κλπ αλλά ευτυχώς έχει περισσότερα κουμπιά.
 
Υπάρχουν αρκετά παιχνίδια για την Amiga που θα μπορούσαν άνετα να είναι στα coin op (ωπ, ωραία ιδέα για άρθρο για το retroid).
 
Πίσω
Μπλουζα