Amstrad 6128+ Plus

Aardvark

Retromaniax Co-Founder
Joined
26 Σεπ 2006
Μηνύματα
14.853
Αντιδράσεις
3.778
Το τελευταιο ΗΟΜΕ COMPUTER μηχανημα που εβγαλε η AMSTRAD το 90-91 και ενα απο τα απολυτα must have retro μηχανηματα για μενα και ερωτω υπαρχει Ελληνας που να το αγορασε οταν πρωτοβγηκε μαλλον οχι .

Να πω οτι το μηχανημα ειχε και ενσωματωμενο cartridge slot προφανως για να ανταγωνιστει τις κονσολες που ξεπεταγοντουσαν, επισης τα χρωματα επιτελους εφτασαν τον μαγικο αριθμο της miss Amiga (ναι ξερω εγραψα κυρια κυρια :D ) 4096 .

Μα και αυτος πηγε και εβγαλε 8bit εν ετει 1990 δεν εβαζε αλλα τοσα να τα κανει 16. Αnyway απο εμφανιση το μηχανημα εσκιζε και μεχρι να τον αποκτησω παρηγορια στους emulators.

Και ενα LINK για πληροφοριες http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?st=1&c=26 .

Amstrad_CPC6128+_Large.jpg


Τεχνικά χαρακτηριστικά

Μοντέλο:464 / 6128 Plus

Κατασκευαστής : Amstrad

Χώρα :United Kingdom

Χρονιά παραγωγής :1990

OS : Locomotive Basic 1.1

Πληκτρολόγιο : QWERTY / AZEERTY

CPU : Zilog Z80A

Ταχύτητα : 4 mHz

Ram : 6128+ : 128 kb

464+ : 64 kb

Rom : 32 kb

Text modes : 20 x 25 with 16 colors

40 x 25 with 4 colors

80 x 25 with 2 colors

Graphic modes : 160 x 200 with 16 colors

320 x 200 with 4 colors

640 x 200 with 2 colors

Χρώματα : 4096

Ήχος : 3 stereo voices, 8 octaves

+1 noise channel

I/O PORTS: Light pen / gun port

Stereo sound output

Centronics port

Extension port

2 Joystick ports (Atari) + 1 analogic

External drive port (CPC 6128+ only)

Cartridge slot

RGB monitor DIN plug

Μονάδα αποθήκευσης : CPC-464+ : Tape-recorder (without tape counter)

CPC-6128+ : 3'' disk-drive, but no tape plug

Τιμή : CPC-6128+ : Monochrome - 455 (november 90)

CPC-6128+ : Color - 608 (november 90)

amstrad6128plusrunning1ax0.jpg
gx4000ch6.jpg
 
Ειχα παιξει το bundled Burning Rubber σε καποιο φιλο τοτε.

Για 8bit ηταν ωραιοτατο!!
 
Το θυμαμαι ασφαλως AARDVARK ναι καπου εκει τελειωσε και η Amstrad..

Καλη η προσπαθεια αλλα εμπρος στην amiga 500 600 1200 τα πραγματα ηταν σκουρα!
 
Aπο cpc games review για το ROBOCOP 2 : First of all, let me say that no game demonstrates the extra features of the Plus and GX4000 machines better than this one; the scrolling is extremely smooth, and hardware sprites and the many extra colours available are used to great effect. It looks and feels like a 16-bit game!

robocop2xb9.png


:cool: Oχι και τοσο σκουρα akmakas μετα απο αυτο :D
 
To μηχάνημα είχε απίστευτα όμορφη εμφάνιση που ξένιζε για Amstrad. Οι δυνατότητές του για 8 bit μηχανάκι ήταν κορυφαίες. Ακόμα και οι οθόνες που το συνόδευαν είναι κατά πολύ καλύτερες σε σχέση με τις παλαιότερες, ειδικότερα όσον αφορά το έγχρωμο μοντέλο.

Φυσικά το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπισε ήταν η τιμή του που αποτέλεσε και την "Αχίλειο πτέρνα" του μηχανήματος.
 
Wow Ωραίο γραφικό!!!!AARDVARK.Για στείλε Screenshots κατα δώθε να μας φτιάξεις!! :D

To μηχάνημα δεν το γνώρισα από κοντά παρά μόνο από τα περιοδικά..Κατάλαβα πάντως από την αρχή πως ήταν σε λάθος εποχή...

Η Amstrad λάνσαρε ένα 8μπιτο υπολογιστή την στιγμή που τα 16μπιτα μηχανήματα έσκιζαν σε πωλήσεις!!!

Για τώρα πάντως όποιος καταφέρει και τον βρει είναι πολύ τυχερός γιατί είναι πολύ δυσεύρετος!!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ένας παλιός φίλος τον είχε στη πολυκατοικία... τη μέρα που τον πήρε είχε γίνει πανικός σπίτι του και η μητέρα του είχε πάθει αμοκ από τις πολλές επισκέψεις... θυμάμαι ένα παιχνίδι με έναν βάρβαρο με σπαθί που έκοβε το κεφάλι ενός δράκου σε κάποια φάση, του είχαν κάνει δώρο σε cartridge μαζί με την αγορά... στο boot είχε την επιλογή αν θα ξεκινήσει από το cartridge η από το disk drive με F1 και F2 αν θυμάμαι καλά... πραγματικά είχα ζηλέψει πάρα πολύ!!!! αργότερα όταν πήρα την amiga600 πήρα το αίμα μου πίσω!
 
Ε καλά xalia δεν πήρες απλά το αίμα σου πίσω αλλά του πήρες και τα σώβρακα....:biglaugh: Αχ Amiga 600 πόσο μικρούλα ήταν!Και όμως

και τι δεν είχε επάνω...Πολύ ωραίος υπολογιστής!!!:rolleyes:
 
Akmakas γιατι δεν παιζεις καλυτερα το παιχνιδακι (ftp://ftp.nvg.ntnu.no/pub/cpc/games/cartridg/robocop2.zip)

υποψην εχει κυκλοφορησει μονο σε cartridge για τα plus μηχανηματα και παιζει σε αναλογους emu.

XALIA πηγαινε εδω για να δεις την κασετα με τον δρακο http://img243.imageshack.us/my.php?image=gxbarbarianwl9.jpg

Και αν κρινεται σωστο ας ενωσει καποιος τα 2 θεματα με του PANOS_GR λαθος μου που δεν το εψαξα καλυτερα.

Για το μηχανημα εχω να πω οτι επρεπε να εβγαινε κανα 3-4 χρονια νωριτερα και βλεπαμε τι πωλησεις θα εκανε.
 
Μην ξεχνάτε και το PANG που βγήκε μόνο σε cartridge και τα γραφικά του ήταν εφάμιλα των 16 bit.

(Το λέω και από προσωπική εμπειρία γιατί το έχω)

Για πολλούς reviewers το καλύτερο game για GX 4000 θεωρείται το Switchblade (άποψη που δεν με βρίσκει σύμφωνο).
 
Nα ρωτήσω κάτι; Ο amstrad 6128 plus γνωρίζει κανείς αν συνδέεται στις κλασσικές οθόνες του 6128 την πράσινη και την έγχρωμη, ή θέλει μόνο την συγκεκριμένη λευκή;
 
Δεν πρέπει να γίνεται μάλλον
 
Αν και ψιλο-άσχετο με το θέμα του plus, αλλά σχετικότατο σε σχέση με τα 16-bit look-alike παιχνίδια του Amstrad...

Ποιος είχε πάιξει το TITAN της Titus; Τέτοιο scrolling είδα μόνο πολύ αργότερα στην Amiga...
 
μιας και ανοίγετε παλιές πληγές...

Ο plus απλώς άργησε να βγεί! Θα μπορούσε να έχει άλλη δισκέτα πχ 3.5" και όχι οι πανάκριβες 3"... Επίσης, ποτέ δεν είχε καλή υποστήριξη software γιατί η πολιτική της Amstrad, αν θυμάστε, ήταν οι έξτρα νέες δυνατότητες του μηχανήματος να είναι ΚΛΕΙΔΩΜΕΝΕΣ για να χρησιμοποιηθούν μόνο μέσω cartridges !! Μεγα Λάθος!! :animangry:

Για την ιστορία, φυσικά το hardware κλείδωμα έσπασε, αλλά ήταν πια πολύ αργά!! :nervous:

H αποθέωση ήταν ότι έβγαλε και 464+ ! Έλεος, κασσέτα εκείνη την εποχή!!

Θα μπορούσε να έχει περισσότερη μνήμη, πιο γρήγορο CPU και τέλος ένα νέο λειτουργικό...

Πάντως σαν hardware πρέπει να είναι απ' τα καλύτερα στα 8 bit...
 
o Sam Coupe και ο MSX TurboR ηταν ισχυροτεροι
 
AARDVARK είπε:
Το τελευταιο ΗΟΜΕ COMPUTER μηχανημα που εβγαλε η AMSTRAD το 90-91 και ενα απο τα απολυτα must have retro μηχανηματα για μενα και ερωτω υπαρχει Ελληνας που να το αγορασε οταν πρωτοβγηκε μαλλον οχι .
Ω ναι! 1990 = 110.000 δρχ. 6 μήνες αργότερα είχε 69.000 δρχ. Κακό σημάδι... Η τελική επιλογή ήταν του αδερφού μου έναντι 286 με σκληρό δίσκο (τουλάχιστον γλιτώσαμε τη MS για μερικά χρόνια!) και το look ήταν σαφώς κλάσεις ανώτερο από ένα PC. Τεχνικά βέβαια η καλύτερη επιλογή θα ήταν ένας ST ή μια Amiga. Η Amstrad σταμάτησε τα παλιά μοντέλα και τα αντικατέστησε με τα νέα οπότε όσοι δεν ήξεραν και πολλά από 16-bit είδαν ένα γνώριμο μηχάνημα με μια προυπάρχουσα πολύ μεγάλη βιβλιοθήκη παιχν... εεε, προγραμμάτων. Αυτός νομίζω ήταν ένας καθοριστικός παράγοντας στην επιλογή του.

Οθόνη μονόχρωμη στις 12 ίντσες. Αν με ρωτήσετε αν θα ήθελα χρώμα η απάντηση είναι 1000 φορές ναι, αλλά δεν πλήρωνα εγώ τότε βέβαια. Επίσης επειδή σήμερα έχω την έγχρωμη 14άρα αυτή έχει τόση ακτινοβολία που δεν μπορώ να τη χρησιμοποιήσω για πολύ ώρα ενώ στην υψηλή ανάλυση μάλλον δεν βλέπεται...

Να πω οτι το μηχανημα ειχε και ενσωματωμενο cartridge slot προφανως για να ανταγωνιστει τις κονσολες που ξεπεταγοντουσαν, επισης τα χρωματα επιτελους εφτασαν τον μαγικο αριθμο της miss Amiga (ναι ξερω εγραψα κυρια κυρια :D ) 4096 .Μα και αυτος πηγε και εβγαλε 8bit εν ετει 1990 δεν εβαζε αλλα τοσα να τα κανει 16. Αnyway απο εμφανιση το μηχανημα εσκιζε και μεχρι να τον αποκτησω παρηγορια στους emulators.
Θέμα κόστους, αν πας για τα πολλά όμως καμιά φορά χάνεις και τα λίγα. Δεν αύξησαν ούτε την μνήμη αλλά ούτε την ταχύτητα του επεξεργαστή γιατί λέει θα υπήρχε ασυμβατότητα με τις τηλεοράσεις για τις οποίες προοριζόταν το GX4000. Εν ολίγοις τα specs δεν ήταν πολύ καλύτερα από ότι του παλιού CPC σε σύγκριση με τα δεκαεξάμπιτα και η πλατφόρμα απεβίωσε μετά από λίγο.

Πρέπει να πω όμως ότι πιο πάνω ο πωλητής ήξερε (σοφά; ) ότι όλα τα proprietary formats θα γονατίσουν μπροστά στην επέλαση των PC όπως τελικά έγινε και με τα ST, Amiga, κλπ. Πράγμα μάλλον ανήκουστο ακόμη και στις αρχές των '90s αφού τα PC θεωρούνταν συστήματα μάλλον για το γραφείο και όχι για το σπίτι.

Για υποψήφιους αγοραστές: είναι όντως πολύ δυσεύρετος αλλά όχι τραγικά. Εξαρτάται δηλαδή. Εγώ είχα δει έναν κατακιτρινισμένο στο ebay με έγχρωμο μόνιτορ και δεν τον αγόρασα λόγω της όψης του και μόνο κι ας είχε και παιχνίδια. Τελικά επειδή ήθελα χρώμα παρήγγειλα από Γαλλία από έναν τύπο που δεν ήξερε και πολλά Αγγλικά. Αποτέλεσμα, δύο αρκετά μεγάλα σπασίματα στο μόνιτορ πάνω αριστερά και κάτω δεξιά, που όμως δεν επηρεάζουν τη λειτουργία του και γαλλικό keyboard (έχω και άλλον με αγγλικό). Θέλει λίγη προσπάθεια να βρεις κάτι καλό...

telonio είπε:
Nα ρωτήσω κάτι; Ο amstrad 6128 plus γνωρίζει κανείς αν συνδέεται στις κλασσικές οθόνες του 6128 την πράσινη και την έγχρωμη, ή θέλει μόνο την συγκεκριμένη λευκή;
Οθόνη: κανονικά ο Plus συνδέεται σε λευκό CM14 (έγχρωμο) ή MM12 (ασπρόμαυρο-amber). Όμως μπορεί να συνδεθεί αν φτιάξεις αντάπτορα σε πράσινο ή κλασικό έγχρωμο. Το μόνο που προσέθεσε στο βύσμα η εταιρεία είναι οι είσοδοι για τα δύο ενσωματωμένα ηχεία των νέων μόνιτορ. Έχει γίνει δηλαδή και γίνεται σχετικά εύκολα αφού (απ'ότι ξέρω, ό,τι κάψετε δική σας ευθύνη) όλα τ' άλλα (RGB και γείωση αν θυμάμαι καλά) είναι τα ίδια, απλά πρέπει να κάνεις τις σωστές συνδέσεις. Υπάρχουν pin-out schematics στο ίντερνετ.

MrZammler είπε:
Αν και ψιλο-άσχετο με το θέμα του plus, αλλά σχετικότατο σε σχέση με τα 16-bit look-alike παιχνίδια του Amstrad...
Ποιος είχε πάιξει το TITAN της Titus; Τέτοιο scrolling είδα μόνο πολύ αργότερα στην Amiga...
Το Titan χρησιμοποιεί hardware scrolling, ένα feature του κλασικού CPC, απλά ο Plus έκανε scrolling πολύ ευκολότερα και καλύτερα. Το πρόβλημα είναι ότι το scrolling του παλιού CPC είναι όπως και στο MSX 1, δηλαδή character-based. Αν δεν το ξέρετε το χρησιμοποιείτε κάθε φορά που κυλίετε την οθόνη πάνω ή κάτω στην BASIC! Η κύληση αριστερά-δεξιά είναι ακόμη πιο δύσκολη αλλά αυτό που πραγματικά λείπει από το CPC είναι τα hardware sprites. Αν υπήρχαν τότε τα παιχνίδια που θα χρησιμοποιούσαν hardware scrolling (όπως το Wonder Boy) θα ήταν πολύ περισσότερα. Το MSX 1 είχε hardware sprites όπως...

Wally είπε:
o Sam Coupe και ο MSX TurboR ηταν ισχυροτεροι
... και τα επόμενα MSX. Ο TurboR είναι σαφώς καλύτερος με πολλά χρώματα και μεγάλες αναλύσεις με (αν θυμάμαι καλά) κλώνο του Z800 που ήταν 8 φορές ταχύτερος από τον Z80. Ο Sam Coupe πρέπει να είναι όντως καλύτερος καθότι πάλι υποτίθεται ότι είναι ο παππούς του Jaguar!

Ωστόσο η σύγκριση με τα παραπάνω μηχανήματα είναι τελείως άδικη αφού:

1. Τα MSX ήταν εξαρχής παιχνιδομηχανές που στηρίχτηκαν ως αρχιτεκτονική σε μηχάνημα της Spectravideo και είχαν εξαρχής hardware sprites, cartridge slots και μερικά είχαν ακόμη και joystick πάνω στο πληκτρολόγιο. Ενώ ο Amstrad (όπως περιέργως και ο C64 και η Amiga) αρχικά σχεδιάστηκε ως επαγγελματικό μηχάνημα, χωρίς sprites και cartridges αλλά ολοκληρωμένος, με μόνιτορ (όχι σύνδεση στην σπιτική TV) και bitmap graphics (δηλ. καθόλου colour clash, όπως και στα επαγγελματικά IBM PC's)

2. Ο Sam Coupe σχεδιάστηκε εξ' αρχής και παρότι "Spectrum-συμβατός" (πολλοί υπολογιστές είχαν λιγότερη ή περισσότερη συμβατότητα μεταξύ τους όπως τα CPC με τους Spectrum) δεν χρειαζόταν να είναι 99% συμβατός με όλα τα Spectrum, τουλάχιστον οι δημιουργοί του δεν ήταν υποχρεωμένοι όπως οι δημιουργοί του Plus. Έτσι ο Plus και καθυστέρησε να βγει στην αγορά αλλά και αν σχεδιαζόταν από την αρχή θα ήταν ακόμη καλύτερος. Για παράδειγμα, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες, κάποια παιχνίδια αντιμετωπίζουν πρόβλημα στον Plus. Συνηθέστερη περίπτωση όταν σε κάποιο παιχνίδι δεν δουλεύει καθόλου (μα καθόλου) το πληκτρολόγιο, με αποτέλεσμα να μην μπορεί κάποιος να παίξει σε Plus για παράδειγμα το θρυλικό Barbarian.

Όσον αφορά την υποστήριξη από τα Software Houses αυτή πρακτικά δεν υπήρξε ποτέ. Για παράδειγμα το παιχνίδι με το δράκο που αναφέρεται πιο πάνω είναι το Barbarian II, που είναι το απλό παιχνίδι βαλμένο σε cartridge, ενώ το Switchblade είχε μόνο μικρές βελτιώσεις. Από την άλλη μεριά ορισμένα αυθεντικά παιχνίδια όπως το SCI (Chase HQ II) τα έχουν ελάχιστα άτομα στον πλανήτη.
 
"Ελα στην παρέα μας φαντάρε"

Καλωσηρθες φίλε verb. Βλέπω ξέρεις ελάχιστα!! :D

Ξεκίνησες με πολύ ωραίο ποστάκι.
 
ενας παλιός φίλος ο G.P. που είχε το Amstrad Magic Club (Θεσσαλονίκη)

είχε ενα 6128 plus :nervous: [George, ελπίζω να είσαι καλά και κάποια στιγμή να τα πούμε ξανά!!]

Θα επαναλάβω μερικώς το προηγούμενο post μου:

το μόνο που χρειαζόταν ο cpc (ο απλός) για να διαλύσει στην κυριολεξία όλα τα υπόλοιπα 8 bit, ήταν μια υλοποίηση blitter (που δεν είναι και δύσκολη να γίνει), επίσης 3.5 " drive (απλούστατο επίσης..) και τέλος ένα καλό GUI λειτουργικό (ίσως και CP/M compatible...)

τα hardware sprites σε δεσμεύουν και συνήθως ΔΕΝ χρησιμοποιούνται με άνεση... :)
 
Γεια σας και πάλι (μόλις επέστρεψα από διακοπές).

Rygar είπε:
"Ελα στην παρέα μας φαντάρε"
Καλωσηρθες φίλε verb. Βλέπω ξέρεις ελάχιστα!! :D

Ξεκίνησες με πολύ ωραίο ποστάκι.
Θένξ! :D Καλώς σας βρήκα! :)

fgbrain είπε:
Θα επαναλάβω μερικώς το προηγούμενο post μου:το μόνο που χρειαζόταν ο cpc (ο απλός) για να διαλύσει στην κυριολεξία όλα τα υπόλοιπα 8 bit, ήταν μια υλοποίηση blitter (που δεν είναι και δύσκολη να γίνει), επίσης 3.5 " drive (απλούστατο επίσης..) και τέλος ένα καλό GUI λειτουργικό (ίσως και CP/M compatible...)

τα hardware sprites σε δεσμεύουν και συνήθως ΔΕΝ χρησιμοποιούνται με άνεση... :)
Θα συμφωνήσω απόλυτα. Τα sprites έχουν σοβαρότατους περιορισμούς (αριθμός, μέγεθος). Οι δισκέττες 3" ήταν (και είναι) πανάκριβες. Το λειτουργικό ήταν το ίδιο με του CPC χωρίς καμία απολύτως διαφορά.

Όσον αφορά στο λειτουργικό πάντως πρέπει να θυμηθούμε ότι αφού αυτό βρισκόταν στο cartridge του Burning Rubber, πρακτικά κανένα παιχνίδι σε cartridge δεν είχε στη διάθεσή του κανένα λειτουργικό. Μέγιστη παράλειψη! Αν π.χ. ένα adventure game που τρέχει από cartridge πρέπει να κάνει save, δεν έχει το AMSDOS στη διάθεσή του.

Όσον αφορά στη λύση copper/blitter και τα DMA που βάλανε στον Plus για τον ήχο είναι κάτι παρόμοιο αφού είναι άμεση προσπέλαση στη μνήμη χωρίς την παρέμβαση του επεξεργαστή. Ένας Blitter παρομοίως μεταφέρει δεδομένα από και προς τη μνήμη χωρίς την παρέμβαση του επεξεργαστή.
 
Πίσω
Μπλουζα