Candyman (1992)

stratos84

RetroMaNiaC
Joined
27 Μάρ 2010
Μηνύματα
769
Αντιδράσεις
212
Η Έλεν Λάιλ είναι φοιτήτρια και ετοιμάζει μια εργασία πάνω στους αστικούς μύθους. Της προκαλεί ενδιαφέρον ο μύθος του Candyman. Ενός φαντάσματος που σύμφωνα με τον μύθο, εμφανίζεται αν πεις το όνομα του 5 φορές μπροστά από τον καθρέπτη και σκοτώνει με τον γάντζο που αντικαθιστά το χέρι του.

Πολύ ατμοσφαιρικό θρίλερ που ανακάλυψα εντελώς τυχαία πριν από χρόνια. Η σκηνοθεσία είναι του Μπέρναρντ Ρόουζ και βασίζεται στο σύντομο διήγημα του Κλάιβ Μπάρκερ "Το απαγορευμένο" από "Το Βιβλίο του Αίματος, 5ος τόμος" (εκδόσεις Τρίτων).

Πολύ καλές ερμηνείες από την Βιρτζίνια Μάντσεν και τον Τόνι Τοντ στον ομώνυμο ρόλο. Επίσης καταπληκτική η μουσική του Φίλιπ Γκλας.

Μετά την πρώτη ταινία ακολούθησαν αρκετές συνέχειες στο ίδιο μοτίβο οι οποίες ήταν πολύ κατώτερες της 1ης.


Το πόστερ της ταινίας


Προβολή συνημμένου 111369

Trailer

Soundtrack


http://www.youtube.com/watch?v=3jjLMm7C2EY
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αγαπημενη ταινια τρομου και μαλιστα το δευτερο μισο του nickname μου προερχεται και απο την ταινια αυτη και οχι μονο απο το επαγγελμα μου.Επισης την ειδα πολυ προσφατα για χιλιοστη φορα πριν 3 μερες.
 
Από τις λίγες καλές ταινίες τρόμου, της δεκαετίας του '90. Πολύ καλός στον ρόλο του ο Τόντ. Οι συνέχειες απλά ανυπόφορες...
 
Όντως πολύ καλή ταινία τρόμου, λίγο πριν χαλάσει το είδος στη δεκαετία του '90, με πολύ ενδιαφέρον και αγωνία που σε κρατάει μέχρι το τέλος. Όταν την πρωτοείδα ήμουν ακόμα μικρή σχετικά και πραγματικά φλέρταρα πολύ με την ιδέα του να πω την τρομερή λέξη μπροστά σε καθρέφτη, καθώς ήταν πολύ πειστικός ο τρόπος που το παρουσίαζε η ταινία. Τελικά δεν το έκανα, το θεώρησα βλακεία, αλλά δεν θυμάμαι, μπορεί και να ψιλοφοβήθηκα #)
 
Τι μου θυμησατε πάλι... την είχα ξεχάσει την ταινία αυτή.

... Οι μέλισσες...
 
Eπιτελους μετα απο πολλα χρονια μια αξιολογη νεα ταινια με τον αγαπημενο Candyman οπως φαινεται απο το trailer.Eρχεται τελη αυγουστου.

 
καταπληκτικό ψυχολογικό θρίλερ θα το έλεγα πιο πολύ (είναι και λίγο τρόμου αλλά πιο πολύ για ψυχολογικό θρίλερ μου έκανε). Ο Ρόουζ μας παρέδωσε ένα καταπληκτικό σε αγωνία έργο και σίγουρα είναι το καλύτερο του. Το πρωτοείχα δεί σε ένα τοπικό κανάλι της Θεσσαλονίκης το 1996 την άνοιξη,όταν ήμουν πρωτοετής και με είχε καθηλώσει θυμάμαι.
 
Eιδα πριν πολλες μερες το νεο Candyman και πραγματικα αξιζε η αναμονη ολα αυτα τα χρονι.Πολυ ωραια κολλαει η ιστορια με τα προηγουμενα κυριως με το πρωτο Candyman και το τελος της αφηνει ελπιδες και για αλλη η αλλες ταινιες στο μελον.Δεν λεω περισσοτερα μην κανω spoiler αλλα οποιος ειναι λατρης των ταινιων Candyman (η οποιος ειναι λατρης του metalcandyman :p :p :p :p ) να την δει οπωσδηποτε.
 
Φίλε metalcandyman, επειδή δεν ξέρω "τι παίζει και τι γίνεται", χρειάζεται να δω έστω το πρώτο Candyman (είναι η συνέχεια του πρώτου?) ?
Δεν ξέρω γιατί, αλλά δεν μου έκανε ποτέ "κλικ" να το δω..
 
Φίλε metalcandyman, επειδή δεν ξέρω "τι παίζει και τι γίνεται", χρειάζεται να δω έστω το πρώτο Candyman (είναι η συνέχεια του πρώτου?) ?
Δεν ξέρω γιατί, αλλά δεν μου έκανε ποτέ "κλικ" να το δω..
Kαλησπερα φιλε Fulci καιρο εχουμε να τα πουμε.Ναι το πρωτο να το δεις οπωσδηποτε και μετα να δεις το καινουργιο του 2021.Τα αλλα δυο και να μην τα δεις δεν τρεχει κατι οσον αφορα την συνεχεια της ιστοριας κατα καποιον τροπο αλλα εγω θα σε ελεγα να τα δεις παντως για να εχεις αποψη γιατι μπορει να τα εχουν θαψει πολλοι σε γενικες γραμμες ομως δεν ειναι και αισχος οπως πολλες αλλες φολες που εχουμε δει ολα αυτα τα χρονια.
 
Kαλησπερα φιλε Fulci καιρο εχουμε να τα πουμε.Ναι το πρωτο να το δεις οπωσδηποτε και μετα να δεις το καινουργιο του 2021.Τα αλλα δυο και να μην τα δεις δεν τρεχει κατι οσον αφορα την συνεχεια της ιστοριας κατα καποιον τροπο αλλα εγω θα σε ελεγα να τα δεις παντως για να εχεις αποψη γιατι μπορει να τα εχουν θαψει πολλοι σε γενικες γραμμες ομως δεν ειναι και αισχος οπως πολλες αλλες φολες που εχουμε δει ολα αυτα τα χρονια.
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες metalcandyman.. Το πρώτο, θυμάμαι να το 'χω νοικιάσει,είχα δει ένα τέταρτο ή ένα εικοσάλεπτο και το σταμάτησα (δεν θυμάμαι γιατί). Το ΄χα ξαναπετύχει σε Αντ1 ή Mega τέλη δεκαετίας του 90 ή αρχές του 2000. Αλλά επειδή δεν το πέτυχα από την αρχή, δεν το είδα. Απλά,δεν θυμάμαι αν με ξενέρωσε η υπόθεση και το παράτησα. Δεν ξέρω..αν και έχουμε δει σαβούρες και σαβούρες που ούτε καν τις θυμάμαι, δεν ξέρω γιατί δεν του έδωσα δεύτερη ευκαιρία.
Όπως π.χ. έκανα με ό,τι έχει να κάνει με Jason ή τον Pinhead. Που και αυτά τα 2 franchises αν και δεν με ενθουσιάζουν,έβλεπα και βλέπω ό,τι κυκλοφορούσε ή κυκλοφορεί χωρίς να με κουράζουν.Εγώ περισσότερο είμαι φαν του Μάικλ Μάγιερς και του Φρέντι Κρούγκερ και από κοντά και ο badass Ash από τα Evil dead.
Ξεκινάω λοιπόν με το πρώτο Candyman και θα επανέλθω σύντομα..
 
Φίλε metalcandyman, είδα την ταινία εχθές το βράδυ (του 1992), και θα σχολίαζα από χθες αλλά μια διακοπή ρεύματος που κράτησε μέχρι το πρωί(!), δεν το επέτρεψε.
****** Πρώτα απ'όλα να γράψω -επειδή έχω κάποιες απορίες- ότι στο σχόλιο μου θα υπάρξουν μερικά spoilers έτσι ώστε να μου τις εξηγήσεις,αν δε σε πειράζει.Οπότε,όποιος δεν έχει δει την ταινία του 1992, ας μην διαβάσει τα παρακάτω γιατί θα υπάρχουν:
SPOILER-----SPOILER-----SPOILER-----SPOILER-------SPOILER--------SPOILER-------SPOILER------SPOILER *************


Λοιπόν, θα συμφωνήσω με μέρος από τα προηγούμενα σχόλια των άλλων φίλων. Καλή μουσική, που ταίριαζε στην ατμόσφαιρα της ταινίας (στα περισσότερα μέρη της),ο Tony καλός στο ρόλο του και η Βιρτζίνια εξαιρετική.
Όπως επίσης στα θετικά είναι και κάποια κοινωνικά μηνύματα που αναδεικνύονται, π.χ. δείχνοντας μας την περιθωριοποίηση ανθρώπων,όχι ακριβώς γκετοποίηση,αλλά την απομόνωση και τον στιγματισμό που υπάρχει. Και δη την αναφορά στον ρατσισμό ( θυμήσου τις φίλες όταν συζητούν και λέει η μία ".. φόνοι έχουν γίνει εδώ και δεν γινόταν τίποτα. Και μόλις τραυματίστηκε μια λευκή,αμέσως εξιχνιάστηκε η υπόθεση.."). Άλλωστε και ο μύθος του Candyman είναι προϊόν-αποτέλεσμα της ρατσιστικής βίας και απανθρωπιάς. Ήταν γιος σκλάβου.Ο σκλάβος όμως τελικά γίνεται πλούσιος, με συνέπεια μια ονειρική εξέλιξη για τον Candyman,που σπουδάζει στα καλύτερα πανεπιστήμια,έχει ανάλογη μόρφωση και εκπαίδευση με τους πλούσιους,συναναστρέφεται με την υψηλή κοινωνία, είναι και καλλιτέχνης. Όλα αυτά όμως δεν έχουν σημασία τελικά. Γιατί είναι μαύρος. Και οι μοίρα των μαύρων είναι ίδια. Είτε σαν σκλάβος,είτε σαν πλούσιος,μορφωμένος,καλλιτέχνης,ένα πράγμα ισχύει:
" Δεν έχει θέση στον κόσμο των λευκών".
Έτσι φίλε μου metalcandyman, με τέτοιου είδους κοινωνικά μηνύματα,ρατσιστικές αναφορές και αντιρατσιστικά μηνύματα που μας προσφέρει μια ταινία ,ήδη την βαθμολογείς υψηλά. Όλα αυτά ήταν τα θετικά!

Και πάμε σ'αυτά που προανέφερα. Ας το πούμε "τα αρνητικά", τις απορίες μου (και μια-δυο ενστάσεις).
Η ταινία αρχίζει με τρομερό πρόλογο (την αφήγηση του Candyman) και λέω " όπα..εδώ είμαστε..Αυτό είναι!.. Θα δούμε ταινιάρα".
Και στην διάρκεια της τα πάντα.. μπερδεύτηκαν! Εγώ δηλαδή μπερδεύτηκα!.. Αν και άργησε να μπει λίγο η "δράση",δεν μας πειράζει γιατί μας εξηγείται και μαθαίνουμε το μύθο του Candyman. .Εντάξει, αστικός μύθος.. Και τι μας λέει ο μύθος? Μετά τις 5 φορές που ξεστομίζει κάποιος το όνομα του μπροστά σε καθρέφτη,έρχεται και τον "περιποιείται" με το γάντζο του (μας το 'δειξε με την μπέιμπι σίτερ). Πράγμα που δεν γίνεται με την Έλεν! Αλλά αυτό μας το απαντάει ήδη στο πρόλογο του,στην αρχή της ταινίας ".. Ήρθα για σένα.." . Οκ,λοιπόν..
Ολοκληρώνοντας την ταινία,αναρωτήθηκα : Τι ήθελες Candyman? Ποιος ήταν ο στόχος σου?
Δε σου κρύβω metalcandyman,πως την περισσότερη ώρα της ταινίας σκεφτόμουν ότι η υπόθεση εξελίσσεται όπως και στο "Δαιμονισμένος Άγγελος". Και ότι η Έλεν ήταν ο Μίκι Ρουρκ και θα είχαμε την ίδια κατάληξη. Τελικά δεν ήταν έτσι. Για μια στιγμή σκέφτηκα ότι ο Τρέβορ (το αμόρε της Έλεν) είναι πίσω απ'όλα αυτά. Θυμήθηκα το "Το ξύπνημα των Θρύλων" και μιας και πρόκειται για αστικό μύθο,θα το λήξουν με τον ίδιο τρόπο. Ένα λογικό,εξηγήσιμο, και όχι μεταφυσικό ή φανταστικό τέλος. Κάποιος άνθρωπος έχει βάλει το χεράκι του!Γιατί όχι ο Τρέβορ,που εμφανίζεται ξαφνικά,ακριβώς μετά το φόνο της Μπερναντέτ! Ούτε αυτό ήταν.
Ποιος είναι ο Candyman? Τι θέλει? Γιατί σφάζει?.. Ο Μάικλ Μάγιερς κυνηγάει την αδελφή του, και σκοτώνει όποιον σταθεί στο δρόμο προς αυτήν (σχετικά λίγους). Γιατί? Τρέλα?.. Γιατί είναι Μπαμπούλας που δεν πεθαίνει ποτέ? Στόχος του πάντως είναι η αδελφή του!
Ο Φρέντι θέλει να εκδικηθεί. Και αφού δεν μπορεί να τα βάλει με αυτούς που τον εκτέλεσαν,ο στόχος του είναι οι απόγονοι αυτών,σκοτώνοντας τους μέσα στους εφιάλτες τους!
Ο Τζέισον σκοτώνει,γενικά και αόριστα. Ό,τι βρεθεί μπροστά του (οι δικοί του φόνοι είναι πολλοί περισσότεροι από του Μάικλ).
Ο Candyman,τι θέλει? Εμφανίζεται για να σκοτώνει κόσμο επειδή τον είχαν σκοτώσει άνθρωποι? Μα αυτό μας το λέει από την αρχή.
Δεν το κάνει όμως με την Έλεν.. "Στοιχειώνει" την Έλεν.. Γιατί? Για να σκοτώνει μέσω αυτής?.. Αφού το έκανε ήδη και χωρίς αυτήν.
Φυσικά,διάλεξε την Έλεν επειδή μάλλον έμοιαζε στην δική του αγάπη (αυτήν που ήταν η αρχή του τέλους του). Και εδώ μας θυμίζει τον "Δράκουλα" του Κόπολα που ο κόμης είδε στη Μίνα τη δική του Ελισαβέτα. Αλλά ο Δράκουλας ήθελε ξανά την αγάπη που είχε χάσει.
Ο Candyman, δεν μας δείχνει ότι θέλει την Έλεν από αγάπη. Την διάλεξε επειδή της έμοιαζε αλλά όχι για να ξαναέχει αυτό που είχε.
Και τελικά οδηγηθήκαμε σε κάτι σαν την "Καταιγίδα του Αιώνα" του Στήβεν Κινγκ!..Κάπως έτσι το είδα.Ο μυστηριώδης άνθρωπος,το "κακό" που ήρθε μαζί με την καταιγίδα και μας έλεγε " Δώστε μου αυτό που θέλω και θα φύγω μακρυά.."! Και τι ήταν αυτό που ήθελε? Έναν "αντικαταστάτη"!
Αυτό ήθελε και Candyman? Έναν "αντικαταστάτη"? Γιατί αυτό είδαμε στο τέλος!
Τι να πω! Δεν μπορούσα να καταλάβω τι,πως,που! Και ενώ το σενάριο έδειχνε καλό,όσο περνούσε η ώρα με..μπέρδευε! Μα αν παρατηρήσεις τους μονολόγους του Candyman,τα λόγια του,δεν υπήρχε συνδεσιμότητα,ροή. Έλεγε δύο προτάσεις και οι επόμενες δύο ήταν άσχετες με τις πρώτες.Και συνέχιζε να μιλά και ήταν παντελώς ασύνδετα με αυτά που είχε πει δευτερόλεπτα πριν!
Μερικοί από τους διαλόγους της ταινίας ήταν πολύ κακοί. Ένα άλλο "αρνητικό" ήταν η εξέλιξη του Τρέβορ!Δεν είχε λογική! Χάνει την Έλεν όταν την έκλεισαν στο ψυχιατρείο και μετά από ένα μήνα ήδη έχει φτιάξει τη ζωή του με μια άλλη (μας το είχε δείξει βέβαια από το μάθημα στο πανεπιστήμιο).Χωρίς τύψεις,χωρίς να σκέφτεται την Έλεν. Άρα,αισθήματα 0 για την Έλεν.Και αποδεικνύεται αυτό,όταν την ξαναβλέπει μπροστά του!Αυτό που θέλει, είναι να πάρει τηλέφωνο την αστυνομία ή το ψυχιατρείο, να την πάρουν από το διαμέρισμα! Και μετά το θάνατο της Έλεν, θλίψη,αναστεναγμοί ,αχ-βαχ και κλάματα και Έλεν-Έλεν-Έλεν-Έλεν-Έλεν?.. Πάει?..Δεν Πάει! (όπως και το "αρνάκι άσπρο και παχύ και τέζα η κυρία δεν πάει). Για να μην αναφέρω το "μωρό". Ένα μήνα ολομόναχο? Και άντε,το τάιζε ο Candyman με αίμα..Ποιος του άλλαζε πάνες?Ποιος το "ξεσκά@@νε? Που μου παραδόθηκε στη μάνα του ασφαλές και καθαρό! Εκτός αν έχει "παίξει" με το μωρό κάτι συμβολικό εδώ,ή αλληγορικό και δεν το κατάλαβα.
Φυσικά, στα θετικά της ταινίας,οι τρομερές σκηνές στο διαμέρισμα με το κομμένο κεφάλι του σκύλου,το μωρό να λείπει από μια αιματοβαμμένη κούνια και τη μάχη με την Αν-Μαρί, τη σκηνή στο γραφείο του διευθυντή του ψυχιατρείου και τη σκηνή στο πάρκινγκ με την επιβλητική και αρχοντική-μυθική παρουσία του Candyman!
Στο δια ταύτα:
Σίγουρα δεν είναι "φόλα", ανώτερη του μετρίου, με πολύ καλή ατμόσφαιρα,ελάχιστο gore και με αρκετό μυστήριο και σασπένς.
Αλλά τελικά : Τι θέλεις Candyman? Ποιος είναι ο στόχος σου?
 
Πίσω
Μπλουζα