@Wally: Όντως το σκέφτομαι να δοκιμάσω στον spectrum. Στο column rendering θέλει να γράφω ένα byte και μετά να πηγαίνω στην επόμενη γραμμή. Η videoram του spectrum βολεύει τρομερά πολύ για να μετακινείσαι στο Y. Στον amstrad πρέπει κανονικά για να κινηθείς κάθετα στην οθόνη να κάνεις add στη videoram address + 2048 για 7 γραμμές και μετά ξανά πίσω στην πρώτη γραμμή και add 80 (ή 64 στην περίπτωση μου, γιατί χρησιμοποιώ 64 byte width mode). Καλά βέβαια στη συγκεκριμένη engine έχω κάνει unrolled codes που γράφουν άτακτα (π.χ. από το Υ 0 πηδάνε στο 48 και μετά πίσω στο 16 και μετά στο 32 και μετά στο 33, κλπ) με τόσο optimal τρόπο ώστε με μερικά INC/DEC H ή SET/RES H,n που είναι πιο γρήγορα από ADD HL,BC (όπου BC = 2048 ας πούμε) γράφω μια column στο τέλος έστω και με ότι νάνε τρόπο. Είναι δύσκολο να το εξηγήσω και ετοιμάζω tutorial για το pushnpop.net. Απλώς στον spectrum, μπορείς να κινήσαι στο Y κανονικά κάνοντας INC H, αυτό αν 8 lines για 64 lines, μετά πρέπει να πας πίσω στην αρχή και να κάνεις add 2048 να πας στο επόμενο 1/3 της οθόνης. Πωπω, θα είναι και πιο σειριακά το texture και λιγότερο άτακτα και θα κερδίζω και από εκεί, τέλος πάντων να μην σας κουράζω με technical, ο τρόπος στον amstrad είναι ήδη ο πιο optimal και πιο ανόμαλος που μπόρεσα να σκεφτώ αλλά στον spectrum θα κερδίσει, πωπω. Κάποτε θα το δοκιμάσω και εκεί..