DF Retro:Email περί συγκριτικών στα 16bit micros

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Wally
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

Wally

Retired Admin
Joined
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
25.836
Αντιδράσεις
4.467

1@Leon[/USER] ελπιζω να συμφωνεις με τον τιτλο του θεματος και να "πιανει" αυτο που ειχες στο μυαλο σου.

Κανε μια εισαγωγη ωστε να ξεκινησουμε να ποσταρουμε ιδεες για παιχνιδια / πλατφορμες.

Θα προτεινα να στριμωχναμε και τον Archimedes καπου...

 

Ωραίος ο 1@Wally[/USER]. Φαντάζομαι θα γνωρίζετε όλοι το Digital Foundry. Κάνει πολύ εμπεριστατωμένα face-off παιχνιδιών χάρις στην τεχνολογία που έχει που μπορεί να μετράει με ακρίβεια frame rates σε console games. Οι δημοσιογράφοι του κάνουν πολύ πιο τεχνική ανάλυση της κάθε έκδοσης του παιχνιδιού από το γνωστό "εμένα μου φαίνεται ότι στην κονσόλα Χ δείχνει καλύτερο από την Υ". Τελευταία επεκτάθηκαν και στο retro που βέβαια για εμάς είναι ό,τι καλύτερο. Οι δυνατότητες που δίνονται για κόντρες αλλά και να λυθούν παλαιά ζητήματα είναι φοβερές. Και σίγουρα τα αποτελέσματα θα είναι πιο αντικειμενικά από τις δικές μας "αναλύσεις". ο Richard Leadbetter (το μεγάλο κεφάλι του DF) ήταν δημοσιογράφος από την εποχή των 16 bit οπότε σίγουρα το γνωρίζει το θέμα.

Ένα που είπα ότι θα είχε ενδιαφέρον (και από ότι κατάλαβα ο Wally τους είχε στείλει ήδη mail) είναι για τα 3D παιχνίδια της Amiga και του ST. O 68000 του ST ήταν λίγο πιο υψηλά χρονισμένος οπότε τα παιχνίδια αυτά συνήθως έτρεχαν γρηγορότερα. Πόσο όμως και σε ποια; Και τι γινόταν στα παιχνίδια που έμπαινε στη μέση ο blitter της Amiga; Και τι γίνεται με άλλα format (όπως ο Αρχιμήδης με τον RISC ARM επεξεργαστή του); Θα ήταν ωραίο να έκανε κανένα τέτοιο αφιέρωμα το Digital Foundry.

Και βέβαια θα υπάρχουν και άλλες ιδέες για συγκριτικά (μπορεί και για οκτάμπιτους πχ, ό,τι θέλετε). Οπότε αν θέλετε να αποφασίσουμε τι θα είχε ενδιαφέρον να δούμε και να στείλουμε ένα mail ομαδικά στο DF να το ζητήσουμε. Είμαι σίγουρος ότι θα υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση από τους retro gamers (τουλάχιστον στην Ευρώπη).

 
Ναι, θα γίνω λίγο killjoy και θα πώ γιατί δεν πρόκειται να γίνει. Πρώτον, μπορεί εμείς να ενδιαφερόμαστε αλλά μια ματιά στα views στο youtube για atari st και (λιγότερο) για Amiga θα σας πείσει οτι ο υπόλοιπος κόσμος αδιαφορεί. Επίσης, επειδή ειδικά ο ST δεν έχει στανταρντ video output θα υπάρχει σημαντικό τεχνικό πρόβλημα στο να γίνει σωστή λήψη του video.

Κοινώς, είναι δύσκολο και δεν ενδιαφέρει το ευρύ κοινό.
 
Η δυσκολια στο capture του ST, οπως και η σπανιοτητα των Archies νομιζω οτι ειναι κατι που ετσι κι αλλιως θα αναφερουμε στο email μας για να αυξησουμε την προκληση ;)
 
ChrisTOS είπε:
Ναι, θα γίνω λίγο killjoy και θα πώ γιατί δεν πρόκειται να γίνει. Πρώτον, μπορεί εμείς να ενδιαφερόμαστε αλλά μια ματιά στα views στο youtube για atari st και (λιγότερο) για Amiga θα σας πείσει οτι ο υπόλοιπος κόσμος αδιαφορεί. Επίσης, επειδή ειδικά ο ST δεν έχει στανταρντ video output θα υπάρχει σημαντικό τεχνικό πρόβλημα στο να γίνει σωστή λήψη του video.Κοινώς, είναι δύσκολο και δεν ενδιαφέρει το ευρύ κοινό.
Ναι πιθανότατα έχεις δίκιο. Αλλά οι Amiga και ST users αριθμούσαν μερικά εκατομμύρια και κάποιοι εξ αυτών είναι retro gamers. Δεν μπορεί να μην υπάρχει κάποια ανταπόκριση. Τώρα για το hardware των ST δεν έχω μεγάλη εμπειρία. Ο Mega ST δεν είχε καμιά πιο στάνταρ έξοδο; Ή δεν υπάρχει καμιά κάρτα γραφικών που να βγάζει VGA output;
 
Το πρόβλημα δεν είναι η έξοδος.. είναι το σήμα. Δεν είναι στανταρντ pal ή ntsc οπότε δεν παίζει εύκολα και καλά σε σύγχρονες οθόνες ή ακόμα και σε framemeister. Αλλά παίζει άψογα σε crt.

Το composite video παίζει αλλά η ποιότητα είναι κακή και μάλλον δεν θα κάνει για τα συγκριτικά που θέλετε.
 
Δεν βλεπω ορεξη. Βαζω μερικες ιδεες για συγκρισεις σε 3D και 2D παιχνιδια (framerate, colours κτλ)

Conqueror [Archie vs ST]

Chocks Away [benchmark Archie]

Twin World [Amiga ST Archie]

Sensible Soccer [Amiga Archie]

SWIV [Amiga Archie]

Salloon Cars [benchmark Archie]

Starfighter 3000 [benchmark Archie]
 
Πίσω
Μπλουζα