DOOM 64 (Review, Magazines Scans and more)

borellus

RetroActive
Joined
4 Νοέ 2011
Μηνύματα
423
Αντιδράσεις
33
DOOM 64 κύριοι! :cool:

Ο λόγος που αγόρασα Ν64 το μακρινό 1997-98..

Αποφάσισα να κάνω ένα review γιατί θεωρώ πως είναι ένα αρκετά υποτιμημένο παιχνίδι.. Αξίζει πραγματικά να ασχοληθεί κάποιος..

Δεν θα γράψω πολλά καθώς θα ακολουθήσουν magazines scans της εποχής όπου θα μπορέσετε να ενημερωθείτε ακόμα περισσότερο!

Θα προσθέσω έτσι και μια retro πινελιά στην παρουσίαση.. Ό,τι scan δείτε το έβγαλα εγώ! :D

Το DOOM 64 κυκλοφόρησε από τη Midway στην Ευρώπη στις 2 Δεκεμβρίου του 1997 (είχε προηγηθεί η κυκλοφορία του στην Αμερική τον Μάρτιο και στην Ιαπωνία τον Αύγουστο).

Αρχικά το παιχνίδι είχε αποφασιστεί να λέγεται "The Absolution" αλλά τελικά μετονομάστηκε σε DOOM 64 για άμεση αναγνώριση. "The Absolution" ονομάζεται η τελευταία πίστα του παιχνιδιού.

Προβολή συνημμένου 98907 Προβολή συνημμένου 98908 Προβολή συνημμένου 98909

Ήταν τελικά όμως ένα νέο DOOM σε σχέση με αυτά που κυκλοφορούσαν σε PC και κονσόλες;

Σίγουρα είχε υποστεί ένα τεράστιο lifting!

Δυστυχώς δεν υπήρχε multiplayer mode ούτε νέες δυνατότητες όπως το κοίταγμα πάνω κάτω, άλμα, κολύμπι κτλ.

Όμως το γνωστό, απλό και υπέροχο gameplay ήταν εδώ!

Το παιχνίδι περιλαμβάνει 4 επίπεδα δυσκολίας για να δοκιμάσετε τις ικανότητες σας στα 32 levels..

Όταν τελειώσετε το level 24 θα μεταβείτε στο level 28 το οποίο είναι και το τελευταίο.

Τα levels 29-32 είναι κρυφά ενώ τα levels 25-27 δεν είναι προσβάσιμα μέσω του κανονικού παιχνιδιού. Είναι προσβάσιμα μόνο μέσω κωδικών όπου θα διασκεδάσετε σκοτώνοντας αμέτρητα τέρατα!

Τρισδιάστατα όμορφα γραφικά όπου όλα τα όπλα, οι εχθροί και τα αντικείμενα έχουν ξανασχεδιαστεί από την αρχή!

Γενικά το DOOM 64 είναι ένα αρκετά σκοτεινό και τρομαχτικό παιχνίδι.

Κατά τη διάρκεια του θα συναντήσετε επικίνδυνες παγίδες, φλεγόμενους ορίζοντες, αστραπές και γενικά ιδιαιτέρως αφιλόξενα και τρομακτικά τοπία..

Αρνητικό του παιχνιδιού είναι η κίνηση των τεράτων.. Αν το GoldenEye δεν είχε εμφανιστεί τόσο γρήγορα, κάποια λάθη του DOOM 64 δεν θα ήταν τόσο αισθητά..

Η μουσική είναι υψηλής ποιότητας με ένα καταπληκτικό ambient/horror soundtrack. Είναι δουλειά του Aubrey Hodges και μπορείτε να ενημερωθείτε πλήρως για τα κομμάτια εδώ http://doomwiki.org/wiki/Doom_64_music

Λόγω της μικρής χωρητικότητας του cartridge, δυστυχώς η Midway αφαίρεσε κάποια επιπλέον επίπεδα ενώ κάποια γνωστά τέρατα από το κλασσικό DOOM δεν υπάρχουν (Chaingunner, Revenant, Arch Vile, Spider Mastermind).

Υπήρξε όμως η προσθήκη του Nightmare Imp καθώς και της Mother Demon.

Επίσης, στα γνωστά όπλα του παιχνιδιού, προστέθηκε και το Laser ή αλλιώς "Unmaker" στην μόνη επίσημη παρουσία του σε DOOM game!

Ένα όπλο που μπορεί να γίνει πανίσχυρο κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, εφόσον συλλέξετε τα 3 demon keys από τα secret levels.. Τα demon keys βέβαια θα τα χρειαστείτε για να κάνετε και πιο εύκολη τη ζωή σας στο τελευταίο level!

Το "N64 Magazine" βαθμολόγησε το DOOM 64 με 77% προσθέτωντας "Solid and workman-like but, up against Turok and GoldenEye, it looks dreadfully old hat".

Το "UK Nintendo Official Magazine" βαθμολόγησε το DOOM 64 με 78% προσθέτωντας "Vicious blaster. Original corridor death dealer".


Λίγο μετά την κυκλοφορία του DOOM 64, η Midway άρχισε να δουλεύει στη συνέχεια του παιχνιδιού. Δυστυχώς σύντομα ακυρώθηκε, καθώς η μηχανή γραφικών (σε σχέση με τα άλλα παιχνίδια της εποχής πχ. Turok, Quake, GoldenEye) θεωρήθηκε ξεπερασμένη.

Ελπίζω να κατάφερα έστω και ένα άτομο να ασχοληθεί με το παιχνίδι!

Πάρτε το όπλο σας και ετοιμαστείτε για τον σκοτεινό κόσμο του DOOM 64! :cool:

Δεν τελειώσαμε εδώ!

Ακολουθούν 20 retro σελίδες DOOM 64!! :D

(EDIT: Βασικά λόγω πνευματικών δικαιωμάτων, οι 20 σελίδες έγιναν 11.. Αλλά δεν πειράζει..μια ιδέα μπορείτε να πάρετε! :D )

Οκτώβριος 1996 και το DOOM 64 πρωτοεμφανίζεται στις σελίδες του Ελληνικού Gamepro..

Προβολή συνημμένου 98927

Ένα μήνα αργότερα, το Νοέμβριο, ένα νέο άρθρο προσφέρει περισσότερες πληροφορίες..

Προβολή συνημμένου 98928

Μάρτιος 1997 και το DOOM 64 ξαναχτυπά στο Gamepro με ένα εκρηκτικό δισέλιδο.. δεν σας κρύβω ότι σε αυτό το δισέλιδο οφείλεται η αγορά του N64 μου.. δείτε την πρώτη σελίδα..

Προβολή συνημμένου 98929

Μάρτιος 1998..δισέλιδο review του Gamepro στο DOOM 64.. δείτε την πρώτη σελίδα..

Προβολή συνημμένου 98931
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Απρίλιος 1998 και το Ελληνικό Gamepro δημοσιεύει έναν 6σέλιδο οδηγό στρατηγικής για το DOOM 64.. Δείτε ένα μέρος..

4.1998 (6).jpg

4.1998.jpg

4.1998 (2).jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αν σου πω ότι και εγώ για αυτό το παιχνίδι αγόρασα N64 θα με πιστέψεις? (από τα previews). Ημουν πωρωμένος με το Doom και ήθελα την καλύτερη έκδοση... θυμάμαι που είχα ξενερώσει λίγο με τις καραμπίνες που δεν έχουν το reload animation αλλά πέρα από αυτό το παιχνίδι είναι όντως φανταστικό. Εξαιρετικό level design (με καινούρια maps και όχι μεταφορές του PC) και ατμόσφαιρα.
 
Imgema είπε:
Αν σου πω ότι και εγώ για αυτό το παιχνίδι αγόρασα N64 θα με πιστέψεις? (από τα previews). Ημουν πωρωμένος με το Doom και ήθελα την καλύτερη έκδοση... θυμάμαι που είχα ξενερώσει λίγο με τις καραμπίνες που δεν έχουν το reload animation αλλά πέρα από αυτό το παιχνίδι είναι όντως φανταστικό. Εξαιρετικό level design (με καινούρια maps και όχι μεταφορές του PC) και ατμόσφαιρα.
Νόμιζα πως ήμουν ο μόνος!

Χαίρομαι που υπάρχουν κι άλλα άτομα που εκτίμησαν την δουλειά της Midway!

Το reload animation πάνω στον επανασχεδιασμό της καραμπίνας βγήκε..δεν κατάλαβα κι εγώ τον λόγο!

Κρίμα που δεν είδαμε και κάποιες ακόμα πίστες που αφαιρέθηκαν..

Όσο για την ατμόσφαιρα έχεις απόλυτο δίκιο! Creepy and scary! :cool:
 
Το Nintendo World ήταν η Ελληνική μεταφορά του Ν64 Magazine.. Ακολουθεί ένα μέρος από το αρκετά ενδιαφέρον 8σέλιδο review του στο DOOM 64..enjoy!

N. World (8).jpg

N. World.jpg

N. World (3).jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το καλυψες πληρως νομιζω το θεμα! πληροφοριες,περιοδικα και Review, εξαιρετικος! :thumbup:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Doom 64...το doom on steroids. Ευτυχώς ήταν η εποχή που η big N άρχισε να αλλάζει τους κανόνες της σχετικά με την βία...διαφορετικά σιγά μην γινόταν port στο Ν64.
 
Thanks Ajax 87! :D

Θυμάμαι darkheart ότι κάπως έτσι την είχε πατήσει η Nintendo με το Mortal Kombat στο SNES.. Η έκδοση του Megadrive ήταν ανώτερη και καθόλου λογοκριμένη!

Αργότερα πήρε το μάθημα της και είχε δώσει άδεια στην Acclaim να κάνει ότι θέλει με την έκδοση του Mortal Kombat 2 στο SNES.

Να πω για κάποια παιδιά που θα διαβάσουν αργότερα το θέμα πως όντως είχα ανεβάσει 20 σελίδες με scans DOOM 64. Απλά λόγω πνευματικών δικαιωμάτων έμειναν 11!

Αλλά και πάλι μια ιδέα μπορείτε να πάρετε! :D
 
Ένα από τα παιχνίδια που είχα "σνομπάρει" και δεν είχα ασχοληθεί μαζί του γιατί από τη μία είχα λιώσει το Doom στο PC και από την άλλη το θεωρούσα ξεπερασμένο λόγω Goldeneye (α ναι και Δεκέμβριο του '97 το μόνο FPS που έπαιζα ήταν το Quake II :p ). Κρίμα γιατί τελικά ήταν καλό "old school" shooter και ήταν και αρκετά διαφορετικό από το Doom του PC που άξιζε τον κόπο να το παίξεις. Πολύ καλή ιδέα να ανεβάσεις και τι έγραφε ο Ελληνικός Τύπος της εποχής για το παιχνίδι.
 
Εξαιρετική παρουσίαση.Πολλά μπράβο.Για μένα όπως έχω πεί και πρίν λίγο καιρό εδώ στο site το DOOM64 είναι το καλύτερο doom ever αλλά και γενικά το καλύτερο fps που έχω παίξει.Απίστευτη ατμόσφαιρα και κλασσική doom δράση.Αυτό που θυμάμε έντονα είναι μια πίστα όπου ηχητικά υπήρχαν samples με μωρά να κλαίνε.Πραγματικά ανατριχιαστικό εντελώς το όλο σκηνικό με δαίμονες και τέρατα να πετάγονται μπροστά σου και εσύ να ακούς τα μωρά να κλαίνε
 
sephirothson είπε:
Αυτό που θυμάμε έντονα είναι μια πίστα όπου ηχητικά υπήρχαν samples με μωρά να κλαίνε.Πραγματικά ανατριχιαστικό εντελώς το όλο σκηνικό με δαίμονες και τέρατα να πετάγονται μπροστά σου και εσύ να ακούς τα μωρά να κλαίνε
Χαχα, στο μυαλό μου είσαι :p Κι εμένα το πρώτο πράγμα που θυμάμαι όταν ακούω για Doom64 είναι η πίστα με τους ήχους μωρών να κλαίνε. Και αν θυμάσαι στην ίδια πίστα άστραφτε ο ουρανός και ακούγονταν ταυτόχρονα και οι ήχοι των κεραυνών.
Γενικά είχε πολύ σκοτεινή ατμόσφαιρα ακόμα και σε σχέση με το original PC Doom.
 
Leon είπε:
Ένα από τα παιχνίδια που είχα "σνομπάρει" και δεν είχα ασχοληθεί μαζί του γιατί από τη μία είχα λιώσει το Doom στο PC και από την άλλη το θεωρούσα ξεπερασμένο λόγω Goldeneye (α ναι και Δεκέμβριο του '97 το μόνο FPS που έπαιζα ήταν το Quake II :p ). Κρίμα γιατί τελικά ήταν καλό "old school" shooter και ήταν και αρκετά διαφορετικό από το Doom του PC που άξιζε τον κόπο να το παίξεις. Πολύ καλή ιδέα να ανεβάσεις και τι έγραφε ο Ελληνικός Τύπος της εποχής για το παιχνίδι.
Αν δεις φίλε μου το video review που έβαλα στο αρχικό post κάτι παρόμοιο λέει και το παιδί εκεί..

Ότι επειδή είχε εξαντληθεί το GoldenEye στην Αγγλία οι γονείς του του έκαναν δώρο μαζί με το Ν64 το DOOM 64 και είχε ξενερώσει.. κατέστρεφε τα πάντα τότε το GoldenEye! (Παρεπιπτόντως μου θύμησες και την πολύ καλή μεταφορά του Quake II στο Ν64 τώρα)

Το πρόβλημα με το DOOM 64 είναι ότι τότε κρίθηκε σε σύγκριση με το GoldenEye, Turok, Quake κτλ..

Πλέον μπορεί να κριθεί γι αυτό που πραγματικά είναι..

Thanks Sephirothson και Imgema :D

Αυτό έτσι για να διασκεδάσετε και να θυμηθείτε! :cool:

[video=youtube;dapm0Zi-Zlw]

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Φοβερό sound design. O ήχος της απόγνωσης!

Το καλό είναι ότι αν δεν έχεις Nintendo 64 υπάρχουν κάποιες καλές homebrew μεταφορές του Doom64 στο PC, όπως το DOOM64 EX.
 
Φιλε borellus μπραβο για το review:thumbup:

Tα fps δεν τα παω μια δεν γουσταρω κανενα και αυτα που επαιξα τα επαιξα μονο και μονο για να τα παιξω αλλα πραγματικα το Doom στο N64 ηταν ολα τα λεφτα.Καταρχην ειχα διαβασει και γω previews και reviews στο ''Gameparo'' τα οποια τα εχω φυσικα και αν θυμαμαι καλα ακομα και το πολεμιο προς την NINTENDO ''Games'' ειχε γραψει και αυτο καλες κριτικες και θα ψαξω στα περιοδικα μου και αν δεν κανω λαθος θα ποσταρω φωτογραφιες.Αργοτερα το ειδα στο N64 του κολητου μου γιατι περναμε διαφορετικα παιχνιδια ωστε να εχουμε επιλογες να ανταλαζουμε και επαθα πλακα με τα παντα.Πραγματικα φανταστικο παιχνιδι ακομα και για μενα που δεν παω μια τα fps.
 
Imgema είπε:
Χαχα, στο μυαλό μου είσαι :p Κι εμένα το πρώτο πράγμα που θυμάμαι όταν ακούω για Doom64 είναι η πίστα με τους ήχους μωρών να κλαίνε. Και αν θυμάσαι στην ίδια πίστα άστραφτε ο ουρανός και ακούγονταν ταυτόχρονα και οι ήχοι των κεραυνών.
Γενικά είχε πολύ σκοτεινή ατμόσφαιρα ακόμα και σε σχέση με το original PC Doom.
όντως...γενικά μιλάμε για απίστευτη ατμόσφαιρα που σε βαζε 100% μέσα στο παιχνίδι
 
Thanks metalcandyman!

Εξαιρετικό το οτι εκτίμησες το DOOM 64 ενώ δεν συμπαθείς τα FPS!

Imgema δεν αναφέρθηκα στο DOOM 64 EX είναι η αλήθεια.. Είναι μια πολύ καλή δουλειά για να παίζει κάποιος στο PC του..

Έχει και site για downloads.. όποιος θέλει το βρίσκει εύκολα μέσω google

Όσον αφορά το soundtrack είναι δουλειά του Aubrey Hodges και μπορείτε να ενημερωθείτε πλήρως για τα κομμάτια εδώ http://doomwiki.org/wiki/Doom_64_music
 
Doom 64 rules Δεν ειχε παρει πολυ καλες βαθμολογιες τοτε αλλα κρατησε τη σημαια των fps στο N64 ψηλα εκεινα τα χρονια .Ειχα ασχοληθει αρκετα με το συγκεκριμενο θυμαμαι.Καταπληκτικη σκοτεινη ατμοσφαιρα
 
Ωραίες αναφορές! Συγκινητικό να βλέπω scan του Gamepro μετά από τόσο καιρό.

Το Doom 64 ήταν για εμένα αυτό που λέμε... τίμιο παιχνίδι. Δεν ήταν κακό, δεν ήταν όμως και στο επίπεδο άλλων fps του N64 και γι'αυτό μάλλον πέρασε απαρατήρητο. Προσωπικά μ'άρεσε αλλά πιο πριν είχα παίξει Goldeneye οπότε δε το χάρηκα όσο έπρεπε. Πριν χρόνια δοκίμασα και την EX έκδοση για PC αλλά δε μου μετέφερε το feeling που νιώθει κάποιος όταν το παίζει στην κονσόλα. Γενικώς, το N64 το θεωρώ ιδιαίτερη περίπτωση ως προς την εξομοίωσή του κι ότι κυκλοφόρησε εκεί, για να το χαρεί κάποιος πρέπει να το κάνει σ'αυτή αποκλειστικά..

Αν θυμάμαι καλά ένα απαράδεκτο στοιχείο του ήταν ότι δεν είχε multiplayer. Κάνω λάθος; Απ'την άλλη όποτε μιλάει κάποιος για Doom, αυτό μου έρχεται πρώτο στο μυαλό.
 
Σωστός ο χαρακτηρισμός περί τίμιου παιχνιδιού Scatman!

Multiplayer ναι δεν είχε.. ήταν ένας λόγος που είχε κατακριθεί.
 
Πίσω
Μπλουζα