Emulation News - Νέες κυκλοφορίες

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Wally
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Αν και γραψανε οτι ειναι ο πιο γρηγορος Dolphin...δεν ισχυει στην περιπτωση μου.

To Rogue Squadron II σερνεται ενω παραλληλα η CPU και η GPU δεν ξεπερνανε το 50% χρησης...
 

Ες αύριον τα σπουδαία ...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ενδιαφερουσα συζητηση στο reddit για τα Emulation Highlihts του 2016

Eιναι μεσα στα σχεδια μου να ψαξω λιγο το ολο θεμα του Vulcan και τι μπορει να δωσει στο emulations και να τσεκαρω το Madnafen Saturn στη RetroArch.

Προσωπικα αυτο που ευχαριστηθηκα πιο πολυ ηταν οι βελτιωσεις στον SuperModel και οτι ξαναειδα κινητικοτητα στον SSF. Αλλα περσυ ειχα αποροφηθει πολυ απο το RetroPie και δεν ακολουθησα τα εμουλατορια οπως αλλες χρονιες.

Θα επανακαμψω φετος :)
 
souls15.jpg

RPCS3 v0.0.2

As you probably noticed by the title already, we are entering a new version (and no more Pre-Alpha now, just Alpha!). It has been a really long time since the last version bump (v0.0.1 Pre-Alpha on 17 Jun 2016). Since then, a lot of improvements were made, improvements big enough that we finally decided to finally bump the version again. The version will be officially bumped on GitHub as soon as the last pull requests related to Demon’s Souls are posted.

Resumed Changelog since v0.0.1 Pre-Alpha:

PPU/SPU

– PPU LLVM AOT recompiler reimplemented

– PPU LLVM caching implemented

– PPU thread scheduler implemented

– PPU breakpoints reimplemented

– PPU analyzer improved

– Various LV2 system improvements

– IdManager improvements

– Debugger fixed and enhanced

– PPU/SPU accuracy improvements

Memory

– Memory system cleanup

– sys_memory_get_page_attribute improvements

Graphics

– A LOT of bugfixes and accuracy improvements for all Graphic backends. (There were really a lot of improvements here and we can’t list them all!)

– Shader decompiler improvements

– Several RSX bugfixes and accuracy improvements

HLE

– Major sys_net improvements

– cellOsk implemented

– cellVDec fixes and improvements

– Several other small improvements

Input

– MMJoystick implemented

Linux

– Several Linux specific bugfixes were made. Some are still being worked on as there are still a few Linux specific bugs.

Vita

– Initial package unpacking implemented

– Small Interpreter improvements

Logging

– Logging system cleanup

– TLS bugfixes and improvements

Misc

– Automatic LLE loading

– MSELF, SDAT, EDAT, SPRX: Decryption on the fly!

– Firmware update file (PS3UPDAT.PUP) installer

– XAudio fixes

Many other unlisted bugfixes and improvements

D/load >>> RPCS3 (x64) v0.0.2 Alpha

Προέλευση : https://rpcs3.net/blog/2017/03/11/des/

 
Αυτο τον καιρο εχει παρει ξανα παλι επανω του το emulation.

Θα δοκιμασω τον Nova.

Kαλο το update του Madrigal.

Αυτον τον καιρο εχω ξετρελαθει με τον Teknoparrot που εξομειωνει SEGA RingEdge. Πανευκολος στο στησιμο και οτι εχω δει ειναι 60 καρε καρφωτα!

Περιμενω να δω και πως θα παει ο rexdex/recompiler που κατα τους δημιουργους του λεγεται οτι θα μετατρεπει XBOX 360 executables σε Windows.

Μακαρι να δουμε και εναν SEGA Lindbergh emulator (μετα ειμαστε σχεδον καλυμμενοι :) )
 
ScummVM 2.0 -Just in time for the holidays

Just in time for the holidays, the final release of ScummVM 2.0 is here!

This version adds support for 23 brand new old games, including almost all of the 32-bit Sierra adventures:

Cranston Manor

Full Pipe

Gabriel Knight

Gabriel Knight 2

King's Quest VII

King's Questions

Leisure Suit Larry 6 (hi-res)

Leisure Suit Larry 7

Lighthouse

Mixed-Up Mother Goose Deluxe

Phantasmagoria

Phantasmagoria 2

Plumbers Don't Wear Ties

Police Quest 4

RAMA

Riven: The Sequel to Myst

Shivers

Space Quest 6

Starship Titanic

The Dark Crystal

Time Zone

Torin's Passage

Ulysses and the Golden Fleece

There’s more than just new engines, too! Many existing games have been improved, a lot of work has been done to improve the overall audio and video systems, and some players will also enjoy improved joystick support and various small enhancements suggested by other users. A more complete list of changes in this release can be found in the ScummVM 2.0 release notes.
>>> http://www.scummvm.org/news/20171217/

Download :>>> ScummVM 2.0 από την official Scummvm Download page
 
Και ο "Θολος της Χαρας" τα εχει free ratio γκουχ γκουχ
 
Καμιά ιδέα κάποιος για το πώς μπορούμε να τρέξουμε το The Secret Of Monkey Island (Floppy Mac) στον ως άνω emulator; Μου βγάζει αυτό:

sfalma.png

...και κλείνει με σφάλμα.

Στους Basilisk II/Sheep Shaver το εν λόγω παιχνίδι, δεν έχει σωστή απόδοση ήχου, όπως και το sequel, Monkey Island II, το οποίο όμως ευτυχώς μου το τρέχει κανονικά το ScummVM.
 
Yuzu is an experimental open-source emulator for the Nintendo Switch from the creators of Citra.
It is written in C++ with portability in mind, with builds actively maintained for Windows, Linux and macOS. The emulator is currently only useful for homebrew development and research purposes.

yuzu only emulates a subset of Switch hardware and therefore is generally only useful for running/debugging homebrew applications. At this time, yuzu does not run any commercial Switch games. yuzu can boot some games, to varying degrees of success, but does not implement any of the necessary GPU features to render 3D graphics.
>>> https://yuzu-emu.org/
 
Nα σου πω οτι το περιμενα να σκασει πιο συντομα η ειδηση. Το Switch ειναι εντελως generic hardware με components "απο το ραφι". ARM σε SOC και ενα μαμισιο Tegra. Απο οτι διαβαζα μαλιστα, το προσφατο exploit το βρηκαν μελετωντας το documentation της Nvidia. :)
 
Μαμισιο Tegra,components απο το ραφι,ΑRM σε SOC και τους εχει παρει και τα σωβρακα που να ειχε και τιποτα δυνατοτερο.Α ρε NINTENDO το μεγαλειο σου τελειωμο δεν εχει.
 
Wally είπε:
Και ο "Θολος της Χαρας" τα εχει free ratio γκουχ γκουχ
Νομίζω μεταφράζεται σε "θόλος της απόλαυσης" αν μιλάμε για το ίδιο μέρος :P
 
Πίσω
Μπλουζα