Emulation News - Νέες κυκλοφορίες

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Wally
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Κι εγώ δεν δεν ήξερα οτι τα Windows είχαν αυτήν την επιλογή μέχρι πρόσφατα. Βέβαια δεν λειτουργεί σε όλους τους emulators. Δεν μπορώ να πω πως ο m64p είναι smooth αν δεν βάλω την οθόνη στα 60hz.

Ετσι κι αλλιώς ποτέ δεν είχα θέμα γιατί απλά χρησιμοποιώ RetroArch για τα πάντα, ακόμα και για home computers πλέον. Το RetroArch έχει global επιλογή για freesync/gsync οθόνες και απο την εμπειρία μου μπορώ να πω πως όλα τα συστήματα και games που ξέρω ότι το frame rate είναι ομαλό από την μαμά του, τρέχουν άψογα στo 240hz monitor που έχω χωρίς να αλλάζω τα hz.
 
...και σε εμένα τα Hz είτε είναι καρφωμένα στα 144Hz ή τρεμοπαίζουν γύρω γύρω από την optimal value, ανάλογα τον emulator/game. Στον RetroArch με Mupen64plus-next πάντως, παίζουν γύρω γύρω από τα 60 δεν είναι σταθερά 144Hz. Άρα με τις σωστές ρυθμίσεις και συνδυασμό hardware στον RetroArch δεν θα έπρεπε να έχεις 240 καρφωμένα. Όχι;

Either way, δεν ξέρω ακόμα τι είναι καλύτερο από τα δύο...

ΥΓ. Τα Hz τα βλέπω από το μενού της οθόνης, που δείχνει σε OSD ανά πάσα στιγμή την ανάλυση/refresh rate
 
Δεν κατάλαβα τι εννοεις από τα δύο?

Από την στιγμή που έχεις ενεργοποιημένο freesync/gsync δεν υπάρχει τίποτα "καρφωμένο". Η οθόνη δείχνει όσα hz θέλει να δείξει ώστε να μην έχει stutters. Μην κολλάς στο να σου δείχνει όλα τα hz, έτσι κι αλλιώς τα παλιά κονσολο-παιχνίδια είναι κλειδωμένα στα 60hz/fps οπότε δεν υπάρχει καμία διαφορά ουτε στο frame rate ούτε στο ghosting από το να έτρεχες την οθόνη στα 60hz.

To θέμα είναι να είναι ομαλό το framerate/frame pacing.
 
ΥΓ. Τα Hz τα βλέπω από το μενού της οθόνης, που δείχνει σε OSD ανά πάσα στιγμή την ανάλυση/refresh rate

Αυτοι οι FPS counters που εχουν οι οθονες δεν ειναι παντα αξιοπιστη πηγη για το τι βλεπεις.

Καλυτερα να χρησιμοποιησεις τον ενσωματομενο framerate counter του retroarch.

Απο κει και περα τα παιχνιδια στις κονσολες τρεχουν συνηθως σε 30,50 ή 60 fps (αναλογα το παιχνιδι, το region του παιχνιδιου και της κονσολας κλπ). Συνηθως δεν μπορεις να αυξησεις το framerate και στις περιπτωσεις που μπορεις δεν ειναι παντα καλη ιδεα.

Οπως ειπε ο φιλος @Imgema, οι τεχνολογιες adaptive sync αναγκαζουν την οθονη να εχει το ιδιο refresh rate με το παιχνιδι, και οχι το αναποδο. Συνεπως ασχετα με τις ικανοτητες της οθονης σου, οταν ενεργοποιησεις το adaptive sync, αν το παιχνιδι σου τρεχει στα 50fps τοτε και η οθονη σου θα τρεχει στα 50fps. Ετσι καθε καρε του παιχνιδιου ειναι ενα καρε της οθονης, με αποτελεσμα να μην υπαρχουν κομπιασματα ή tearing...
 
Νομίζω κιόλας ότι αν έχεις oθόνη με πολλά hz, μπορεί το κάθε καρέ να είναι και 2 καρέ οθόνης. Πχ ένα παιχνίδι στο PC που σε μία σκηνη τρέχει στα 65fps, η οθόνη σου να συγχρονίζεται στα 130 εκείνη την στιγμή και όχι στα 65 ή 120 ή 144. Εφόσον είναι ακέραιος πολλαπλάσιος αριθμός η ομαλότητα δεν επηρεάζεται.
 
Η οθόνη δείχνει όσα hz θέλει να δείξει ώστε να μην έχει stutters.
Απο κει και περα τα παιχνιδια στις κονσολες τρεχουν συνηθως σε 30,50 ή 60 fps (αναλογα το παιχνιδι, το region του παιχνιδιου και της κονσολας κλπ). Συνηθως δεν μπορεις να αυξησεις το framerate και στις περιπτωσεις που μπορεις δεν ειναι παντα καλη ιδεα.
Εντάξει παιδιά, το ίδιο λέμε, έχω την οθόνη στα 144Hz και όταν είμαι επιφάνεια εργασίας στο OSD βλέπω 144Hz, βάζω RetroArch Ν64 NTSC και πέφτει αυτόματα στα 59-61, βάζω PAL ATARI ST και πάει στα 49-51. Γυρνάω desktop βλέπω 144. Μια χαρά ακριβής είναι η ένδειξη. Τώρα αν χάνει σε απόκριση ή ακρίβεια, 2-3 frames ξέρω 'γω, δεν είναι το ζητούμενο...

Εγώ βασικά ρώτησα τον Imgema αν έβλεπε 240 στο RetroArch. Αν ναι τότε ή δεν είχε ενεργοποιημένο τον Μεταβλητό ρυθμό ανανέωσης ή δεν είχε το σωστό καλώδιο ή δεν είχε ενεργοποιήσει FreeSync-G-Sync. Αυτό λέω. Αλλά ήδη είπε ότι του γυρνάει, οπότε όλα OK. Αν και το πραγματικό test -αν δεν βλέπει ένδειξη από OSD- είναι να τρέξει PAL N64 ας πούμε και να είναι α) smooth και β) στη σωστή ταχύτητα και όχι γρηγορότερο, διότι το 50 του PAL, δεν διαιρείται ακριβώς με το 240 (όπως και το 144 βέβαια, που ακόμα χειρότερα, δεν διαιρείται ούτε με 60 ούτε με 50).

Άλλο παράδειγμα είναι ότι σε μένα με τον CaPriCe Forever ας πούμε, για Amstrad CPC, δεν συμβαίνει αυτό, δηλαδή δεν γυρνάει το monitor σε 50Hz, όταν μπαίνει ο CaPriCe fullscreen, μένει στα 144. Αλλά δεν «πάει» ο emulator με 144FPS, κανονικά παίζουν τα παιχνίδια του Amstrad, απλά δεν είναι τόσο smooth το hardware scrolling που έχουν μερικά παιχνίδια. Αλλά και να επιλέξω από το control panel των Windows 50Hz, πάλι δεν έχω smooth αποτέλεσμα. Γενικά οι Amtrad emulators, πάσχουν λίγο σε αυτό το θέμα, του VSync και δεν ξέρω τι γίνεται μέσα από τον RetroArch, αν υπάρχει δηλαδή κάποια λύση...
 
Τελευταία επεξεργασία:
Οκ τώρα κατάλαβα τι ρώτησες, δεν κατάλαβα πριν από την διατύπωση.

Ναι, στο RetroArch βλέπω ότι αλλάζουν τα hz της οθόνης αυτόματα, συν το ότι το scrolling είναι smooth. Μάλιστα μπορώ να απενεργοποιήσω/ενεργοποιήσω την δυνατότητα αυτή μέσα από τα options σε (πραγματικό χρόνο) και βλέπω καθαρά ότι μόλις το απενεργοποιήσω, το scrolling σπάει και η οθόνη είναι καρφωμένη στα 240hz. Μάλιστα συμβαίνει το αντίστροφο όταν αλλάξω στην μεγάλη 60hz τηλεόραση (που δεν είναι freesync). Πρέπει να το έχω απενεργοποιημένο εκεί για να έχω smooth αποτέλεσμα. Αλλά βέβαια αμα βάλω κανα MAME με περίεργα hz στην 60hz τηλεόραση, έχω τα γνωστά μικρό-σπασίματα. Οπότε gaming σχεδόν πάντα στην freesync!

Γενικά ο συγχρονισμός της οθόνης είναι μία πονεμένη ιστορία για μένα. Το θέμα είναι ότι δεν πα να έχεις 60hz οθόνη και να τρέχει ένα παιχνίδι στα 60fps? Στο 90% των περιπτώσεων πάλι δεν θα συγχρονίζεται καλά. Πάλι θα έχεις stutters ή screen tearing. Γι αυτό μια ζωή είχα ενεργοποιημένο το vsync. Aλλά ακόμα και τότε κάποια PC games μπορεί να έχουν frame pacing προβλήματα (σου δείχνουν καρφωτά 60fps αλλά βλέπεις καθαρά ότι δεν πάνε ομαλά). Το κακό frame-pacing ειναι το χειρότερο πρόβλημα όσον αφορά αυτά που γράφουμε γιατί δεν αντιμετωπίζεται πάντα, ή εύκολα. Εγώ χρησιμοποιώ το RTSS για να το διορθώσω σε πολλά παιχνίδια (και πάλι κάποια παραμένουν μη-ομαλά).

Φαντάζομαι το πρόβλημα που έχεις με τα amstrad είναι αυτό. Οτι δηλαδή δεν συγχρονίζεται καλά παρόλο που τα hz-fps είναι ίδια. Προφανώς και δεν λειτουργεί το freesync εκεί (λόγω του emulator). Δοκίμασες απλό v-sync? Επίσης, είσαι σίγουρος ότι τα παιχνίδια αυτά έχουν ομαλό scrolling? Ρωτάω γιατί ξέρω ότι μηχανήματα όπως ο Amstrad δεν έχουν και την φήμη του ομαλού scrolling :p

Αν θες πες κανένα παιχνίδι να τεστάρω. Το μόνο που θυμάμαι στο RetroArch που έπαιξα από amstrad με ομαλό scrolling είναι το Pinball Dreams που βγάλανε πρόσφατα και έπαιζε μια χαρά, ομαλά.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Έκανα δοκιμή και δεν υπάρχει καν η επιλογή στο δικό μου PC. Το μόνιτορ είναι απλό όχι free sync και τέτοια. Μόνο αν, πριν μπω στο retroarch αλλάξω refresh στα 50 παίζουν ομαλά τα Pal συστήματα (και όχι πάντα, τρώει σκαλωματα σε vulkan). Δεν βαριέσαι.
 
H επιλογή στα Windows εννοείς ή στο RetroArch? Στο RetroArch θα την βρεις στο frame throttle/sync to exact content frame rate.

Aλλά από την στιγμή που το monitor σου είναι απλό και όχι freesync/gsync τότε λογικό να μην έχει διαφορά.
 
Αν θες πες κανένα παιχνίδι να τεστάρω. Το μόνο που θυμάμαι στο RetroArch που έπαιξα από amstrad με ομαλό scrolling είναι το Pinball Dreams που βγάλανε πρόσφατα και έπαιζε μια χαρά, ομαλά.
Μακράν το πιο smooth scrolling το έχω δει -και είναι ομολογουμένως- στο Mission: Genocide. Δεν το έχω αποδώσει με κανέναν emulator ως τώρα, πέρα από τον pure DOS CaPriCe, σε CRT με έναν Pentium MMX, το μακρινό 1998...
 
Σε λιγο θα χρειαζεσαι emulator για να τρεξεις τον emulator. :fafoutis:
 
Μακράν το πιο smooth scrolling το έχω δει -και είναι ομολογουμένως- στο Mission: Genocide.
To δοκίμασα στο RetroArch με τις ρυθμίσεις μου, στο freesync monitor και είναι ομαλότατο. Δεν χάνει ούτε ένα frame ;)
 
Δοκίμασε τον RetroArch για αυτά τα συστήματα που θες να τρέχουν ομαλά έστω.
 
Αλλά βέβαια αμα βάλω κανα MAME με περίεργα hz στην 60hz τηλεόραση, έχω τα γνωστά μικρό-σπασίματα. Οπότε gaming σχεδόν πάντα στην freesync!
Εκεί θέλει να επιλέξεις Refresh Speed. Με αυτήν την επιλογή είσαι OK στον MAME και στα 60Hz...
Pac-Man, Ms. Pac-Man και Wonderboy είναι τα πρώτα που μου έρχονται στο μυαλό και δουλεύουν σε 60κόμμακάτι Hz....

Δοκίμασε τον RetroArch για αυτά τα συστήματα που θες να τρέχουν ομαλά έστω.
Ναι διάβασα τι έγραψες, θα το δοκιμάσω μόλις βρω χρόνο. Είμαι πολύ περίεργος να συγκρίνω, διότι έχω -και κατέχω- :fafoutis: και το real thing!
 
Εκεί θέλει να επιλέξεις Refresh Speed. Με αυτήν την επιλογή είσαι OK στον MAME και στα 60Hz...
Pac-Man, Ms. Pac-Man και Wonderboy είναι τα πρώτα που μου έρχονται στο μυαλό και δουλεύουν σε 60κόμμακάτι Hz....
Aυτό έκανα στα περισσότερα παιχνίδια του MAME, πριν πάρω το freesync monitor.

Δυστυχώς δεν είναι η καλύτερη λύση. Καταρχάς τα slider options δεν γίνονται save για λόγους ασφάλειας του setup (φαντάσου το μπέρδεμα και τα bug reports από ξεχασμένα saved slider options). Οπότε καθε φορά πρέπει να τα αλλάζεις. Υπάρχει τρόπος να τα κρατήσεις με autoload και μετά να κανεις το save σου read only και τρέχα γύρευε. Το έχω κανει σε 2-3 παιχνίδια Metal Slug που θέλω κλειδωμένο το CPU overclock.

Μετά είναι και το θέμα ότι δεν μπορείς να κλειδώσεις στα 60hz ακριβώς. Πάντα θα είναι κάτι κοντινό να επιλέξεις, πχ 60,452 ή 59,813. Ελπίζεις να είναι αρκετά κοντά ώστε η οθόνη να μην έχει θέμα. Σε κάποια παιχνίδια δεν μπορεις να επιλεξεις κατι αρκετά κοντινό ώστε να μην έχεις stutters. Λογικά θα υπάρχει και άλλος τρόπος κάπως να αλλάξεις τους αριθμούς αλλά δεν έχω ασχοληθεί να το ψάξω.

Το άλλο θέμα είναι ότι αλλάζει η ταχυτητα του game. Δεν υπαρχει πρόβλημα αν η διαφορά είναι 1hz αλλά σε κάτι παιχνίδια που τρέχουν κανονικά στα 57hz ξέρω γω, φαίνεται η διαφορά.
 
Μακράν το πιο smooth scrolling το έχω δει -και είναι ομολογουμένως- στο Mission: Genocide. Δεν το έχω αποδώσει με κανέναν emulator ως τώρα, πέρα από τον pure DOS CaPriCe, σε CRT με έναν Pentium MMX, το μακρινό 1998...
To δοκίμασα στο RetroArch με τις ρυθμίσεις μου, στο freesync monitor και είναι ομαλότατο. Δεν χάνει ούτε ένα frame ;)

Το δοκίμασα κι εγώ στον RetroArch, όντως καλύτερο από WinAPE, Virtual Retro Machine, CPCEC και CaPriCe Forever, αλλά -χωρίς να πειράξω ρυθμίσεις- όχι τέλειο. Συγκεκριμένα έχει έντονο shimmering, που δεν μπήκα στον κόπο να προσπαθήσω να διορθώσω.

Ευτυχώς βρήκα το τέλειο, εκεί που δεν το περίμενα, στον standalone Enterprise emulator, EP128emu. Εξομοιώνει και Amstrad μέσω του CPC6128emu, με τέλεια αποτελέσματα στο Mission: Genocide.
 
Το δοκίμασα κι εγώ στον RetroArch, όντως καλύτερο από WinAPE, Virtual Retro Machine, CPCEC και CaPriCe Forever, αλλά -χωρίς να πειράξω ρυθμίσεις- όχι τέλειο. Συγκεκριμένα έχει έντονο shimmering, που δεν μπήκα στον κόπο να προσπαθήσω να διορθώσω.
Λογικά εγώ δεν το είδα αυτό το πρόβλημα γιατί χρησιμοποιώ πάντα CRT shaders.
 
Eφαγα μια αναλαμπη με το παρακατω λινκ.
Απο το 2001 μεχρι το 2010 ενημερωνόμουν απο αυτο για τους νεους emulators.

Link
 
Πίσω
Μπλουζα