Firebird: Don't Buy This!

DINO

Expert
Joined
3 Αύγ 2007
Μηνύματα
8.328
Αντιδράσεις
1.168
Το 1985, η Firebird, κυκλοφόρησε ένα compilation για τον ZX Spectrum, περιέχοντας πέντε από τα χειρότερα παιχνίδια που της είχαν στείλει ανεξάρτητοι προγραμματιστές για έγκριση, με τον (αποτρεπτικό) τίτλο "Don't Buy This"...

attachment.php

Προσέξτε το ανάποδο λογότυπο!




Είναι ίσως η μοναδική περίπτωση, να βγάζει κάποιος ένα προϊόν στην κυκλοφορία και να το προπαγανδίζει αρνητικά!

Ήθελε η εταιρία να "πικάρει" τους δημιουργούς των προγραμμάτων που της έστειλαν "σκουπίδια"; Ίσως...

Μάλιστα η εταιρία, αποποιήθηκε οποιοδήποτε copyright και υποστήριζε ανοιχτά την αντιγραφή της συγκεκριμένης συλλογής (!)

Ρίχτε βλέφαρο περιγραφής των παιχνιδιών, στη συσκευασία:

attachment.php


Τα παιχνίδια ήταν τα:

FIDO


FIDO 2: PUPPY POWER



RACE ACE



FRUIT MACHINE



WEASEL WILLY


attachment.php
attachment.php


FIDO.............................................FIDO 2

attachment.php
attachment.php


RACE ACE.......................................FRUIT MACHINE

attachment.php


WEASEL WILLY

Αν και δεν έχω εμπειρία σε Spectrum gaming, βλέποντας τα screenshots, δε σου δημιουργούνται και μεγάλες προσδοκίες. Ίσως μπορείς να εξαιρέσεις τα FIDO, με τα πολύχρωμα (αν και παιδικά) γραφικά...

Φυσικά και δεν κρίνεται κάποιο παιχνίδι μόνο από τα γραφικά.

Αν υπάρχει κανένας Σπεκτρουμάς που να τα έχει παίξει, ας μας πει τη γνώμη του. Είναι τόσο, μα τόσο χάλια;;;

Α! Και ξέρετε ποιά ήταν η διαφορά του FIDO από το FIDO 2;

Ο Fido, μπορούσε να κινηθεί πάνω και κάτω και υπήρχαν περισσότερα πουλιά που πετούσαν χαμηλά, για να τα αποφύγετε!

Αυτό θα πει sequel!!!!!

Scans / screenshots: MobyGames
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ΑΜΑΝ !! :eek:

Τι "Cassette 50" και κουραφέξαλα...

Εδώ βγάλαμε καινούριο λαβράκι.

[anti-spectrum mode on]

Παιχνίδια-σκουπίδια, και spectrum. Συνδιασμός που "σκοτώνει".

Αν βρεθώ ποτέ στην κόλαση, είμαι σίγουρος πως ο διάβολος θα με αναγκάσει να παίζω στην αιωνιότητα με αυτόν τον υπολογιστή και αυτά τα παιχνίδια. :diablotin:

DINO είπε:
Αν και δεν έχω εμπειρία σε Spectrum gaming, βλέποντας τα screenshots, δε σου δημιουργούνται και μεγάλες προσδοκίες.
Dino, τα γραφικά που βλέπεις (τα οποία όπως πολύ διπλωματικά το έθεσες, "δεν δημιουργούν μεγάλες προσδοκίες") είναι τα γραφικά που βλέπει ο μέσος χρήστης spectrum στο 70% περίπου της συνολικής γκάμας παιχνιδιών που διαθέτει ο υπολογιστής αυτός.

Ενας παραπάνω λόγος να αισθάνεσαι τυχερός που ήσουν 800XL user. :D

[anti-spectrum mode off]

Πλάκα-πλάκα πάντως, δεν γνώριζα ότι είχε κυκλοφορήσει τέτοια συλλογή !!

Μπράβο Dino για το μίνι-αφιέρωμα. :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
οντως κατι τετοιο δεν θα εβγαινε ποτε σε amstrad cpc 6128 .....τελος παντων καπου ειχα διαβασει στο retrogamer magazine οτι οταν βγηκε αυτη η συλλογη απλα εγιε χαμος στις πωλησεις...ειναι δυνατον να λες σε παιδια απλα μην το αγορασετε....?
 
Φίλε Billy...

Δηλώνω αμστραντάκιας όπως εσύ, ασχέτως αν ο γομολόστιχας ήταν ο πρώτος υπολογιστής μου!

Πλέον και εκ των υστέρων έγινα κάτοχος όλων των γνωστών στην Ελλάδα home 8bit υπολογιστών!

Θα σου γράψω κάτι που πλέον με καθαρό μυαλό διακρίνω, είτε το πιστεύεις είτε όχι...

Η ευκρίνεια των χαρακτήρων στα παιχνίδια και η ανάλυση είναι καλύτερη στο σπέκτρουμ τόσο από τον c64 όσο και από τον 6128! Ο 6128 τους ξεπέρναγε όλους σε mode 1 και μόνο! Δυστυχώς το mode 0 μας έδινε πανέμορφα σε χρώματα παιχνίδια αλλά με χοντροκομμένα γραφικά και κακό scrolling! Το τελευταίο το είχε ο c64 λόγω hardware και ο σπέκτρουμ λόγω ελάχιστων χρωμάτων που πίεζαν ελάχιστα συγκριτικά των z80 σε σχέση με τα cpc. Μην υποτιμάς λοιπόν τον ...μουστάρδα διότι σε τελική ανάλυση τα παιχνίδια του ήταν συχνά πιο playable από τα δικά μας! Εμείς είχαμε πιο πλήρες πακέτο υπολογιστή και γουστάραμε όμως κάποια πράγματα πρέπει να ειπωθούν έστω και εκ των υστέρων! :)

on topic τώρα: Φανταστείτε πόσο χαμηλό ήταν το κόστος παραγωγής τότε...οι άνθρωποι έβγαλαν στην αγορά συλλογή με τίτλο ΜΗΝ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑΣΕΙΣ! Σκέφτηκαν ότι αν πουλήσει, οι ίδιοι προειδοποίησαν τους αγοραστές για το περιεχόμενο της. Αν όχι, τουλάχιστον έδειξαν ότι διαθέτουν χιούμορ! Είμαι σίγουρος πάντως ότι η τιμή της θα ήταν χαμηλότερη των άλλων παιχνιδιών οπότε ίσως τράβηξε εκείνους που ήθελαν ποσότητα και όχι ποιότητα!
 
αληθεια εχει κανεις δοκιμασει να διαβασει σε κανα ebook reader?καμοια προταση αγορας?
 
spyros_s είπε:
Φίλε Billy...Δηλώνω αμστραντάκιας όπως εσύ, ασχέτως αν ο γομολόστιχας ήταν ο πρώτος υπολογιστής μου!

Πλέον και εκ των υστέρων έγινα κάτοχος όλων των γνωστών στην Ελλάδα home 8bit υπολογιστών!

Θα σου γράψω κάτι που πλέον με καθαρό μυαλό διακρίνω, είτε το πιστεύεις είτε όχι...

Η ευκρίνεια των χαρακτήρων στα παιχνίδια και η ανάλυση είναι καλύτερη στο σπέκτρουμ τόσο από τον c64 όσο και από τον 6128! Ο 6128 τους ξεπέρναγε όλους σε mode 1 και μόνο! Δυστυχώς το mode 0 μας έδινε πανέμορφα σε χρώματα παιχνίδια αλλά με χοντροκομμένα γραφικά και κακό scrolling! Το τελευταίο το είχε ο c64 λόγω hardware και ο σπέκτρουμ λόγω ελάχιστων χρωμάτων που πίεζαν ελάχιστα συγκριτικά των z80 σε σχέση με τα cpc. Μην υποτιμάς λοιπόν τον ...μουστάρδα διότι σε τελική ανάλυση τα παιχνίδια του ήταν συχνά πιο playable από τα δικά μας! Εμείς είχαμε πιο πλήρες πακέτο υπολογιστή και γουστάραμε όμως κάποια πράγματα πρέπει να ειπωθούν έστω και εκ των υστέρων! :)
Σπύρο τα "πειράγματα" που κάνω περί spectrum (ειδικά στον Wally), είναι στο ίδιο περίπου επίπεδο με τα δικά σου για τον ST. Mην τα παίρνεις τοις μετρητοίς. Οταν γίνονται σοβαρές συγκρίσεις μεταξύ μηχανημάτων, πάντα αναγνωρίζω τα υπέρ και τα κατά τους (εκατέρωθεν) ;)
 
Υπάρχει κάποιο σφάλμα στη Vbulletin;

Ρωτάω γιατί βλέπω 2 άσχετα με το thread, posts...

Μήπως έχει γίνει conflict μηνυμάτων;
 
Όχι απλά επειδή συζητάγανε για spectrum έβαλα ένα παιχνίδι που δείχνει τον spectrum,επίσης επειδή λέει dont buy these firebird,έβαλα μια αγγελία που είναι ουσιαστικά "cant buy this" και αν είδες έχει άπειρα πράγματα ρετρο....σορρυ για την αναστάτωση
 
Καμία αναστάτωση αγαπητέ! :)

Eίδα και το μήνυμα του simonkey για ebook reader, και λέω: "Δε μπορεί... κάτι συμβαίνει..." :D
 
Ε ναι λογικό είναι αγαπητέ admin:)

Σαν κάτοχος msx έχω να πω το εξής για τον spectrum.Ήταν ένα τρομερό μηχάνημα,πλην όμως δεν σκεφτήκανε να το κάνουν λίγο πιο πρακτικό για γραφικά,όταν βγήκε υποψιάζομαι η έλειψη μνήμης ήταν που τους έβαλε να φτιάξουν αυτό το περίεργο attritube με τα 768 bytes,να δώσουν 6 kbytes video ram,και με το τον περιορισμό των χρωμάτων και το color clash.

Tα spectrum ports σε msx είναι με τα ίδια χρώματα και πιο άθλια σε απόδοση,γίατι ο msx μπορεί να ήταν ανώτερο μηχάνημα (είχε blitter,hardware sprites,screen mode με 256 χρώματα),και υπάρχουν παιχνίδια επιπέδου coin-op και με πολλά χρώματα,ωστόσο είχε το μειονέκτημα ότι η video ram αν και ήταν 128 kbytes (τρομερό ποσό!),δεν ήταν άμεσα διαθέσιμη στον προγραματιστή με εντολές τύπου ld x,y δηλαδή δεν μπορουσες άμεσα να γράψεις byte στην vram,αλλά έπρεπε έμμεσα με εντολές out να το κάνεις.Δηλαδή για να δεις την vram έπρεπε να γίνει μέσω του z80 με out σε συγκεκριμένη θύρα.Οπότε εκεί που τα γραφικά στο παιχνίδι βγαίναν απλά με ld x.y γεμίζοντας την video ram. o msx έπρεπε αν κάνει και αρκετά out οπότε έτρεχε τα παιχνίδια πολλές φορές και στο 60-70%.ενώ αντίστοιχα κάποια παιχνίδια του msx ο spectrum δεν θα μπορούσε ποτέ να τα τρέξει ούτε στο 40%,(γιατί σε μηχάνημα που δεν έχει blitter,και hardware vertical scrolling αν βάλεις μόνο τον επεξεργαστή να τα κάνει όλα πάνε αργά).

Αυτό δεν το κατάλαβα ποτέ γιατί το κάναν στο msx engine,οπότε ένα μηχάνημα κατώτερο από τον msx να παίζει τα ίδια παιχνίδια καλύτερα.Ήταν θέμα των προγραματιστών οι περισσότεροι δεν ξέραν πως να χειριστούνε τον blitter,ούτε τα παραπάνω πράγματα που είχε.

Οπότε ο spectrum πάντα είχε το πλεονέκτημα της ναι μεν contented ram που ήταν πιο slow νομιζω αλλά άμεσα προσπελάσιμης από τον προγραματιστή.Τωρά για προγραματιστές όπως της konami που ξέραν να προγραματίσουν blitter και όλα τα άλλα βγάλαν μαγικά παιχνίδια.

Γενικά πιστεύω και υποθέτω όπως στο παράδειγμα με τον msx έτσι και ο amstrad έχει υποφέρει από ports που θα μπορούσαν να είναι καλύτερα αλλά λόγο έλλειψης τεχνικής γνώσης των προγραματιστών τα κάνανε μαντάρα.

Ο spectrum είναι ιδιαίτερα δύσκολο μηχάνημα να βγάλεις καθαρά παιχνίδια χωρίς το color clash effect,πχ το double dragon ήταν απαράδεκτο port,από την άλλη σε μονόχρωμα παιχνίδια ήταν όλα μια χαρά.

Η απορία μου είναι γιατί στο έτος 1986 και μετά η sinclair και amstrad,δεν βάλαν ένα τσιπάκι γραφικών καλύτερο.

Όσο για τα games που ανέφερες,πιστεύω ότι πρέπει να είναι ε-λ-ε-ι-ν-ά!!! :)

Αλλά επειδή έχω το tosec για spectrum και εχω δει διαμάντια ,αλλά και άθλια,προτιμώ να μην μπω καν στην διαδικασία να τα τεστάρω,αλλά να φορτώσω κάνα chase hq,bubble bobble,ή κανα prince of persia (ξέρατε ότι κάποιος έκανε για spectrum 128 +?)...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Βilly το ξέρω ότι κάνεις πλάκα ανάλογη με την δική μου στα πατάρια όπως επίσης ξέρω ότι αν οι φίλοι αταράδες δεν ήταν δεκτικοί σε αυτή δεν θα την συνέχιζα! Απλά σε επίπεδο 8μπιτ είτε λόγω ηλικίας είτε λόγω μειωμένων συγκριτικών ερεθισμάτων δεν μπορούσαμε να διακρίνουμε όσα πλέον με έμπειρο μάτι και εκ των υστέρων, παρατηρούμε. :)

Ευτυχώς που υπάρχει και ο optimus και επιβεβαιώνει τις παρατηρήσεις μου με τις γνώσεις του. :)
 
χαχα παιδια ναι!τα παιχνιδια ειναι αισχρα!!!δειτε εδω απο τον Guru Larry review :)

 
nikodr είπε:
Οπότε ο spectrum πάντα είχε το πλεονέκτημα της ναι μεν contented ram που ήταν πιο slow νομιζω αλλά άμεσα προσπελάσιμης από τον προγραματιστή.Τωρά για προγραματιστές όπως της konami που ξέραν να προγραματίσουν blitter και όλα τα άλλα βγάλαν μαγικά παιχνίδια.

Γενικά πιστεύω και υποθέτω όπως στο παράδειγμα με τον msx έτσι και ο amstrad έχει υποφέρει από ports που θα μπορούσαν να είναι καλύτερα αλλά λόγο έλλειψης τεχνικής γνώσης των προγραματιστών τα κάνανε μαντάρα.

Ο spectrum είναι ιδιαίτερα δύσκολο μηχάνημα να βγάλεις καθαρά παιχνίδια χωρίς το color clash effect,πχ το double dragon ήταν απαράδεκτο port,από την άλλη σε μονόχρωμα παιχνίδια ήταν όλα μια χαρά.

Η απορία μου είναι γιατί στο έτος 1986 και μετά η sinclair και amstrad,δεν βάλαν ένα τσιπάκι γραφικών καλύτερο.

Όσο για τα games που ανέφερες,πιστεύω ότι πρέπει να είναι ε-λ-ε-ι-ν-ά!!! :)

Αλλά επειδή έχω το tosec για spectrum και εχω δει διαμάντια ,αλλά και άθλια,προτιμώ να μην μπω καν στην διαδικασία να τα τεστάρω,αλλά να φορτώσω κάνα chase hq,bubble bobble,ή κανα prince of persia (ξέρατε ότι κάποιος έκανε για spectrum 128 +?)...
Επιτελους και ενας χρηστης MSX με αποψη!(ως γνωστον ειμαι κρυφος MSX-ακιας)

Κατα την ταπεινη γνωμη μου το spectrum γενικως ειχε πολλα αθλια παιχνιδια,και οχι τοσο απο την αποψη των γραφικων αλλα κυριως απο gameplay..Ετσι στην κατηγορια του Dont play this θα επρεπε να μπουν πολλα ακομη παιχνιδια..Απο την αλλη οι αγγλικες εταιριες (με τις μισητες απο εμενα ocean και us gold) εκαναν port παιχνιδια απο το spectrum σε msx και amstrad,"οπως να'ναι" πολυ απλα για να κονομησουν γρηγορα και ευκολα...

H sinclair το 1986 απλα κατερρεε ενω η amstrad δεν θα ασχολειτο με κατι απο την sinclair,και δεν θα διακινδυνευε μια αλλαγη που μπορει να προκαλουσε ασυμβατοτητα..
 
Εγω παλι θεωρω οτι ο Speccy εχει τα καλυτερα και κλασικοτερα 8bit games. Η επιλογη των attributes του χαρισε την καλη αναλυση και την μεγαλη ταχυτητα ενω ταυτοχρονα κρατησε το κοστος χαμηλα.

Δεν ειναι τυχαιο που εχει με διαφορα την πιο δραστηρια κοινοτητα...30 χρονια μετα την κυκλοφορια του!

Ερωτηση: Γιατι δεν "πορταρανε" τα Speccy games στον Amstrad σε υψηλοτερη αναλυση αλλα χρησιμοποιουσαν σχεδον παντα την "Lego" (160*200)?

Nα θυμισω οτι ολα τα micros με το TMS9918 (οπως πχ ο MSX1) ειχαν colour clash (8*1)...
 
Αλήθεια Wally θα ήθελα να διαβάσω την απάντηση.
 
Τα νουμερα μιλανε απο μονα τους.

Στα 320x200 με 4 χρωματα και στα 640x200 με 2 χρωματα θα ειχε λιγοτερα χρωματα απο το Spectrum και θα ηταν ακομα πιο απελπιστικα αργο απο τα ports που ειδαμε στην 160x200 αναλυση αφου θα ειχε ακομα περισοτερα pixel να βολταρει μεσα στη μνημη.
 
Ναι αλλά και τα παιχνίδια του σπέκτρουμ στην πράξη ήταν ολιγόχρωμα έως δίχρωμα. Για μένα σε αυτό οφείλονταν η ταχύτητα τους! Εξαιρώ το r-type που αποτέλεσε παράδειγμα coin op conversion προς μίμηση.

Σε αυτή την ανάλυση (mode 1), σου θυμίζω τα παιχνίδια της gremlin στον 6128, lotus 1 και sotb που ήταν πολύ καλά και μάλλον οριακά καλύτερα στα αμστραντ αφού δεν είχαν και το εκνευριστικό color clash του σπέκτρουμ. Στο θέμα πορτ η αιτία ήταν η ευκολία μεταφοράς και κέρδους και όχι τόσο οι περιορισμοί στην ταχύτητα που συνεπαγόνταν τα πολλά χρώματα και το αυξημένο φόρτο του z80 στο cpc.
 
Πίσω
Μπλουζα