Λοιπόν, έβαλα gold για ένα μήνα μόνο και μόνο για να κατεβάσω το demo του FM3 (και μαζί και κάτι άλλα που ήταν μόνο για τους gold). Λοιπόν, γιατί εμένα μου φάνηκε λίγο πολύ μία από τα ίδια ή έστω αυτό που είπα κάπως βελτιωμένο FM2; Θα μου πεις αυτό είναι κακό αφού το FM2 τα σπάει; Όχι και αυτό εδώ το παιχνίδι αντιστοίχως είναι σαφώς ένα διεκδικητής πρώτης γραμμής για τα ευρώπουλα που βρίσκονται στην τσέπη μας. Πάντως περίμενα κάτι παραπάνω να πω την αλήθεια. ΟΚ, τα 60fps δεν ξέρω πως μπορούν να μεταφραστούν στο δικό μου οπτικό νεύρο (δλδ αν είχε καρφωμένα 30fps θα καταλάβαινα μεγάλη διαφορά; πρέπει να βρω καμία σχετική ανάλυση) αλλά τα υπόλοιπα που βλέπω μπορώ να τα κρίνω ως παρακάτω: καταλαβαίνω τώρα τί θα πει ότι πολλοί θεωρούν "φτηνοπλαστικά" αυτό που βλέπουν στην in driver άποψη, ναι και τα πραγματικά αυτοκίνητα είναι πλαστικά αλλά στο FM3 θυμίζουν πλαστικά από μοντέλα αυτοκινήτων και όχι από πραγματικά αυτοκίνητα. Παρόμοια αίσθηση προκαλούν και τα εξωτερικά πλάνα των οχημάτων που δεν θυμίζουν πραγματικά αυτοκίνητα αλλά καταλαβαίνεις ότι είναι άριστα δουλεμένα γραφικά υπολογιστών (εμένα πάντως να πω την αλήθεια μου αρέσουν). Το περιβάλλον είναι πολύ όμορφο αλλά και εδώ η αίσθηση νομίζω παραμένει η ίδια, κυρίως λόγω των "παραμυθένιων" μακρινών πλάνων, των ακροατών που φαίνεται ότι είναι "στημένοι" και η εμφανής επανάληψη μερικών textures κυρίως στα κοντινά στο αυτοκίνητο χαμηλά πεζούλια. Στο έδαφος η άσφαλτος συμπεριφέρεται πολύ καλύτερα από το χορτάρι/χώμα που ναι μεν αφήνει το αυτοκίνητο κάποιες μαύρες γραμμές, αλλά αυτές δεν ακολουθούν πάντα την διεύθυνση του αυτοκινήτου (ήτοι χαράζει μόνο ευθείες, ενώ αντιμετωπίζει κάποια δυσκολία στις καμπύλες 360°) αλλά και τα χόρτα/λουλούδια ακόμα και εάν περάσεις από πάνω τους καμιά δεκαριά φορές μένουν εκεί πακτωμένα.
Και ερχόμαστε στην οδήγηση... πολύ καλά δουλεμένη με σταδιακή φθορά στο όχημα ανάλογα με την ποιότητα του οδηγού, ενώ θα πω και εγώ ότι μου φαίνεται πιο ευκολοδήγητο από το προηγούμενο. Γενικά το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται στις επιλογές; του οδηγού, δεν συγχωρεί πάντα την οδήγηση στα όρια αλλά δυστυχώς δεν δείχνει πάντα να αντιλαμβάνεται την διαφορά φρεναρίσματος μεταξύ ασφάλτου και χορταριού και κυρίως όταν αυτό γίνεται σε στροφή με ταχύτητα και το αυτοκίνητο να πατάει και τα δύο ταυτόχρονα. Πάντως η οδηγική συμπεριφορά έχει μείνει στο πολύ υψηλό επίπεδο που είχε και το FM2. Το αυτοκίνητο εάν το ταλαιπωρήσεις αρχίζει να υποφέρει, να μπατάρει από την μία πλευρά και εάν συνεχίσεις να οδηγάς σαν μεθυσμένος στο τέλος θα παραδώσει πνεύμα αγκομαχώντας με δυσκολία. Η αλλαγή του ήχου της μηχανής από την σταδιακή φθορά ήταν εμφανής και πολύ καλοσχεδιασμένη, ενώ η δυσκολία να κρατήσεις σε ευθεία ένα εκ δεξιών βαριά χτυπημένο αυτοκίνητο ήταν πάρα πολύ έξυπνη πλην όμως όχι κάτι ασυνήθιστο σε παιχνίδι αγώνων. Πάντως η οδήγηση του FM3 νομίζω είναι απόλαυση, δεν δοκίμασα με τιμονιέρα για να κρίνω σε μεγαλύτερη αληθοφάνεια (είμαι άθλιος) αλλά από την άλλη δεν νομίζω ότι μπορεί να πει κάποιος ότι ανταποκρίνεται με τον ίδιο τρόπο που ανταποκρίνονται τα αληθινά αυτοκίνητα (συγχωρεί περισσότερα προφανώς) και ίσως εκεί να επικεντρώνεται η μεγάλη απόλαυση που σου προσφέρει ειδικά όταν οδηγάς με σκοπό τον καλύτερο χρόνο και όχι το να οργώνεις χωράφια και να "γκρεμίζεις" το περιβάλλον.
Έρχομαι σε ένα ευαίσθητο για μένα θέμα, το damage system και κυρίως στον αισθητικό τομέα αλλά και σαν simulation αποτελέσματα συγκκρούσεων. Μονίμως κράζω στο GT5 στα βίντεο που έχω δει αλλά και εδώ είναι για τα κλάματα (ευτυχώς δεν έχει αυτοκίνητα "πεταλούδες" με ανοιχτές πόρτες) Στο FM3 το damage των αυτοκινήτων είναι κατά την γνώμη μου προσχεδιασμένο και οι φθορές κρίνονται σταδιακά από τον βαθμό, την πλευρά και τον ρυθμό των συγκρούσεων και λίγο πολύ στο κάθε αυτοκίνητο είναι οι ίδιες. Πάλευα μισή ώρα να σπάσω την αεροτομή της Porsche στο cosmetic επίπεδο αλλά όσες τούμπες (
θετική προσθήκη θα έλεγα αλλά το αυτοκίνητο δεν έχει αρκετή λεπτομέρεια από κάτω) και να έκανα, όσες στούκες και όσο και να πάλευα ήταν εκεί καρφωμένη. Στο simulation τελικά κατάφερα να την διαλύσω, αλλά ήταν αποτέλεσμα του 100% damage στην μηχανή (ψιλοάσχετο δηλαδή). Προφυλακτήρες στην θέση τους μετά από μετωπική 200χλμ. με όχημα που ερχόταν αντίθετα με την ίδια ταχύτητα ενώ τραγικό είναι φυσικά ότι σε αυτό το επίπεδο (simulation) το όχημα μετά από αυτή την σύγκρουση συνέχιζε να είναι σε ένα κομμάτι και να τρέχει - έστω με δυσκολία - στην πίστα. Επίσης τραγικό να πέφτω με την ίδια ταχύτητα στις μπαριέρες του δρόμου και να μένουν ανέπαφες, όσοι έχετε βγει εθνική ή σε επαρχιακούς, καταλαβαίνετε τί εννοώ (τελικώς δεν κατάφερα να πετάξω το αυτοκίνητο στην λίμνη
). Τραγικότης στο damage system συνέχεια, σύγκρουση, σπασμένο παρμπρίζ και ενώ εξωτερικά φαίνεται, με το που αλλάζω πλάνο σε εσωτερική κάμερα οδηγού, το παρμπρίζ είναι μία χαρά, επίσης περιέργως όταν έβγαλα off το αυτοκίνητο (βασικά τσάκισα την Porsche τα άλλα αύριο) και διαλύθηκαν φτερά, αεροτομή, πίσω τζάμι, το παρμπρίζ ως δια μαγείας φτιάχτηκε πάλι. Στην Porsche εάν τρακάρετε αρκετές φορές το πίσω αριστερό φτερό και μπει μέσα, το αυτοκόλλητο με το διαφημιστικό Λογότυπο όταν το βλέπετε από πίσω μένει στον αέρα και εάν πατήσετε επιστροφή του αγώνα πίσω (select) και το γυρίσετε λίγο πίσω, ξαφνικά επισκευάζονται τα φτερά που είχα καταστρέψει 6 γύρους πίσω!!! Προφανώς, περίμενα πολύ περισσότερα και ίσως οι απαιτήσεις μου από το GT5 θα πέσουν όντας γνωρίζοντας τον "αντίπαλο" πια. Ομολογώ ότι το damage system του Grid μου έσπαγε τα νεύρα, αλλά είναι ότι πιο κοντά στην πραγματικότητα έχω δει σε παιχνίδι μέχρι σήμερα και οι προγραμματιστές του FM3 θα έπρεπε να είχαν "κλέψει" μερικές ιδέες από αυτό.
Τελικώς; Σίγουρα δεν είναι δεκάρι, αμφιβάλω και για 9 δηλαδή... εγώ επειδή μου αρέσει ο τίτλος αυτός θα του έβαζα γύρω στο 8,5 αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν είναι ασφαλές να κρίνω κάτι ως τελικό αποτέλεσμα από ένα demo μίας πίστας και λίγων αυτοκινήτων. Μεγάλο πρόβλημα ως ανέμενα το damage system αλλά σε πολύ μεγαλύτερο μέγεθος από ότι περίμενα. Τα γραφικά πολύ καλά, αλλά θα συμφωνήσω ότι χάνουν κάπως σε αληθοφάνεια παρόλα αυτά εμένα μου αρέσουν πολύ, ενώ η φρέσκια εσωτερική κάμερα του οδηγού θέλει ακόμη πολύ δουλειά για να στρώσει. Η αίσθηση ταχύτητας και το playability στην κορυφή ευτυχώς σίγουρα θα κάψει πολύ κόσμο. Αν θα το αγόραζα; Ναι σίγουρα, αλλά δεν είμαι σίγουρος πια αν θα ήταν day 1 αγορά ως υπολόγιζα μέχρι τώρα ή θα περιμένω λίγο να πέσει λίγο η τιμή του, ανάλογα την όρεξη μου πιο πολύ θα έλεγα και φυσικά τί θα υπάρχει στο gaming πρόγραμμα αυτή την περίοδο.