Forza 2/3

Ειναι μετρημενα τα κουκια.

Το προβλημα με το προηγουμενο Forza ηταν οτι ειχε λιγες πιστες και το poly-count μπορουσε να ηταν πιο μεγαλο.

Τους το ειπε ο κοσμος, το ειδαν και αυτοι και στο τριτο μερος εχουμε μια εκπληκτικη αυξηση πολυγωνων-λεπτομερειας-πιστων-μοντελων.

Ακομα και τα κορυφαια physics και το μοντελο καταστροφης εχουν υποστει περαιτερω βελτιωση κατα τον Greenawalt.

Ηδη το Forza2 δεν ειχε (κονσολικο - εχω καιρο να ασχοληθω με PC driving sims - if any) αντιπαλο. Το 3 απλα θα αυξησει το χασμα με το Grand Snorismo. :)

Passion drives the games babe
 
Πολύ ενδιαφέρουσα η συνέντευξη του Dan Greenawalt.

Αυτό που αναγνωρίζω στην Turn10, είναι η επαφή που κρατάει με τους gamers...

Ανυπομονώ για το τρίτο μέρος.
 
Παρτε και 2 Video με το πως γινονται οι δυναμομετρησεις και οι ηχογραφησεις στο Forza3

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=VFyFefOFq8]YouTube - Broadcast Yourself.

Η τυπισα κανει πολυ σωστες ερωτησεις

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=nbT7y1ZbmwQ]YouTube - Forza 3 Dyno Session and Interview Part 2

O Οκτωβρης ειναι κοντα!
 
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=JpmzLKskEMs]YouTube - Forza Motorsport 3 GAMEPLAY 720P (60 FPS) - Sedona Racetrack 2009

Δειτε το καλυτερα απο youtube σε HD ή κατεβαστε το απο εδω

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=31L2yCdhmqA]YouTube - Forza Motorsport 3 Intro Video HD
 
Ανεβηκε το demo! Ορματε
 
Και μην ξεχνάτε... μονότερμα τελικά από ότι φαίνεται αυτά τα Χριστούγεννα (Χειμώνα) το FM3 αφού το GT5 πήρε ημερομηνία για Μάρτιο 2010 (Jap). Δεν το κατέβασα ακόμη - ψάχνω να βρω που στο καλό έχω μία κάρτα για gold memberhip πεταμένη στο σπίτι - αλλά οι πρώτες εντυπώσεις που έχω από άλλους είναι: πολύ καλό αλλά όχι τόσο όσο μας είχαν "ψήσει" ότι θα είναι. Με τα βίντεο και τις ανακοινώσεις είχαν προκληθεί υπερβολικές απαιτήσεις και τελικά φαίνεται σαν συνέχεια - ελαφρά βελτίωση του προκατόχου του FM2 ήτοι με λίγα λόγια must buy όπως και να το κάνουμε αφού ένας είναι ο βασιλιάς των ασφάλτινων διαδρομών. :cool:

Χμ.. Άγιε Βασίλη, θέλω Xbox360 Elite 250gb FM3 bundled + ασύρματη τιμονιέρα MS (για τα γενέθλια μου, ίσως και κάνα μήνα νωρίτερα αν γίνεται, γύρω στα τέλη ΟΚΤ...) :cool:

Δε με λες, το έκανες το μπανάκι με το τελευταίο up? ;)
 
Ειναι για Gold ρε γαμωτο και εληξε η συνδρομη μου. Μεσα στο Σουκου θα ποσταρω εντυπωσεις.

Παντως ειναι καρφωμενο στα 60fps χωρις torn frames. Ριξτε ματια στο κατωθι screenshot (σορρυ για την κακη ποιοτητα - not my fault) απο hardware που μετραει frames. Nα σημειωσω οτι ο μεσος ορος κατω αριστερα ειναι 58,29 διοτι η μετρηση ελεβε υποψιν και το 30fps σεκανς της εκκινησης.

picture.php


Τρωει μπανακια ο Γουολης βρε? :)
 
Λοιπόν, έβαλα gold για ένα μήνα μόνο και μόνο για να κατεβάσω το demo του FM3 (και μαζί και κάτι άλλα που ήταν μόνο για τους gold). Λοιπόν, γιατί εμένα μου φάνηκε λίγο πολύ μία από τα ίδια ή έστω αυτό που είπα κάπως βελτιωμένο FM2; Θα μου πεις αυτό είναι κακό αφού το FM2 τα σπάει; Όχι και αυτό εδώ το παιχνίδι αντιστοίχως είναι σαφώς ένα διεκδικητής πρώτης γραμμής για τα ευρώπουλα που βρίσκονται στην τσέπη μας. Πάντως περίμενα κάτι παραπάνω να πω την αλήθεια. ΟΚ, τα 60fps δεν ξέρω πως μπορούν να μεταφραστούν στο δικό μου οπτικό νεύρο (δλδ αν είχε καρφωμένα 30fps θα καταλάβαινα μεγάλη διαφορά; πρέπει να βρω καμία σχετική ανάλυση) αλλά τα υπόλοιπα που βλέπω μπορώ να τα κρίνω ως παρακάτω: καταλαβαίνω τώρα τί θα πει ότι πολλοί θεωρούν "φτηνοπλαστικά" αυτό που βλέπουν στην in driver άποψη, ναι και τα πραγματικά αυτοκίνητα είναι πλαστικά αλλά στο FM3 θυμίζουν πλαστικά από μοντέλα αυτοκινήτων και όχι από πραγματικά αυτοκίνητα. Παρόμοια αίσθηση προκαλούν και τα εξωτερικά πλάνα των οχημάτων που δεν θυμίζουν πραγματικά αυτοκίνητα αλλά καταλαβαίνεις ότι είναι άριστα δουλεμένα γραφικά υπολογιστών (εμένα πάντως να πω την αλήθεια μου αρέσουν). Το περιβάλλον είναι πολύ όμορφο αλλά και εδώ η αίσθηση νομίζω παραμένει η ίδια, κυρίως λόγω των "παραμυθένιων" μακρινών πλάνων, των ακροατών που φαίνεται ότι είναι "στημένοι" και η εμφανής επανάληψη μερικών textures κυρίως στα κοντινά στο αυτοκίνητο χαμηλά πεζούλια. Στο έδαφος η άσφαλτος συμπεριφέρεται πολύ καλύτερα από το χορτάρι/χώμα που ναι μεν αφήνει το αυτοκίνητο κάποιες μαύρες γραμμές, αλλά αυτές δεν ακολουθούν πάντα την διεύθυνση του αυτοκινήτου (ήτοι χαράζει μόνο ευθείες, ενώ αντιμετωπίζει κάποια δυσκολία στις καμπύλες 360°) αλλά και τα χόρτα/λουλούδια ακόμα και εάν περάσεις από πάνω τους καμιά δεκαριά φορές μένουν εκεί πακτωμένα.

Και ερχόμαστε στην οδήγηση... πολύ καλά δουλεμένη με σταδιακή φθορά στο όχημα ανάλογα με την ποιότητα του οδηγού, ενώ θα πω και εγώ ότι μου φαίνεται πιο ευκολοδήγητο από το προηγούμενο. Γενικά το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται στις επιλογές; του οδηγού, δεν συγχωρεί πάντα την οδήγηση στα όρια αλλά δυστυχώς δεν δείχνει πάντα να αντιλαμβάνεται την διαφορά φρεναρίσματος μεταξύ ασφάλτου και χορταριού και κυρίως όταν αυτό γίνεται σε στροφή με ταχύτητα και το αυτοκίνητο να πατάει και τα δύο ταυτόχρονα. Πάντως η οδηγική συμπεριφορά έχει μείνει στο πολύ υψηλό επίπεδο που είχε και το FM2. Το αυτοκίνητο εάν το ταλαιπωρήσεις αρχίζει να υποφέρει, να μπατάρει από την μία πλευρά και εάν συνεχίσεις να οδηγάς σαν μεθυσμένος στο τέλος θα παραδώσει πνεύμα αγκομαχώντας με δυσκολία. Η αλλαγή του ήχου της μηχανής από την σταδιακή φθορά ήταν εμφανής και πολύ καλοσχεδιασμένη, ενώ η δυσκολία να κρατήσεις σε ευθεία ένα εκ δεξιών βαριά χτυπημένο αυτοκίνητο ήταν πάρα πολύ έξυπνη πλην όμως όχι κάτι ασυνήθιστο σε παιχνίδι αγώνων. Πάντως η οδήγηση του FM3 νομίζω είναι απόλαυση, δεν δοκίμασα με τιμονιέρα για να κρίνω σε μεγαλύτερη αληθοφάνεια (είμαι άθλιος) αλλά από την άλλη δεν νομίζω ότι μπορεί να πει κάποιος ότι ανταποκρίνεται με τον ίδιο τρόπο που ανταποκρίνονται τα αληθινά αυτοκίνητα (συγχωρεί περισσότερα προφανώς) και ίσως εκεί να επικεντρώνεται η μεγάλη απόλαυση που σου προσφέρει ειδικά όταν οδηγάς με σκοπό τον καλύτερο χρόνο και όχι το να οργώνεις χωράφια και να "γκρεμίζεις" το περιβάλλον.

Έρχομαι σε ένα ευαίσθητο για μένα θέμα, το damage system και κυρίως στον αισθητικό τομέα αλλά και σαν simulation αποτελέσματα συγκκρούσεων. Μονίμως κράζω στο GT5 στα βίντεο που έχω δει αλλά και εδώ είναι για τα κλάματα (ευτυχώς δεν έχει αυτοκίνητα "πεταλούδες" με ανοιχτές πόρτες) Στο FM3 το damage των αυτοκινήτων είναι κατά την γνώμη μου προσχεδιασμένο και οι φθορές κρίνονται σταδιακά από τον βαθμό, την πλευρά και τον ρυθμό των συγκρούσεων και λίγο πολύ στο κάθε αυτοκίνητο είναι οι ίδιες. Πάλευα μισή ώρα να σπάσω την αεροτομή της Porsche στο cosmetic επίπεδο αλλά όσες τούμπες (θετική προσθήκη θα έλεγα αλλά το αυτοκίνητο δεν έχει αρκετή λεπτομέρεια από κάτω) και να έκανα, όσες στούκες και όσο και να πάλευα ήταν εκεί καρφωμένη. Στο simulation τελικά κατάφερα να την διαλύσω, αλλά ήταν αποτέλεσμα του 100% damage στην μηχανή (ψιλοάσχετο δηλαδή). Προφυλακτήρες στην θέση τους μετά από μετωπική 200χλμ. με όχημα που ερχόταν αντίθετα με την ίδια ταχύτητα ενώ τραγικό είναι φυσικά ότι σε αυτό το επίπεδο (simulation) το όχημα μετά από αυτή την σύγκρουση συνέχιζε να είναι σε ένα κομμάτι και να τρέχει - έστω με δυσκολία - στην πίστα. Επίσης τραγικό να πέφτω με την ίδια ταχύτητα στις μπαριέρες του δρόμου και να μένουν ανέπαφες, όσοι έχετε βγει εθνική ή σε επαρχιακούς, καταλαβαίνετε τί εννοώ (τελικώς δεν κατάφερα να πετάξω το αυτοκίνητο στην λίμνη :D ). Τραγικότης στο damage system συνέχεια, σύγκρουση, σπασμένο παρμπρίζ και ενώ εξωτερικά φαίνεται, με το που αλλάζω πλάνο σε εσωτερική κάμερα οδηγού, το παρμπρίζ είναι μία χαρά, επίσης περιέργως όταν έβγαλα off το αυτοκίνητο (βασικά τσάκισα την Porsche τα άλλα αύριο) και διαλύθηκαν φτερά, αεροτομή, πίσω τζάμι, το παρμπρίζ ως δια μαγείας φτιάχτηκε πάλι. Στην Porsche εάν τρακάρετε αρκετές φορές το πίσω αριστερό φτερό και μπει μέσα, το αυτοκόλλητο με το διαφημιστικό Λογότυπο όταν το βλέπετε από πίσω μένει στον αέρα και εάν πατήσετε επιστροφή του αγώνα πίσω (select) και το γυρίσετε λίγο πίσω, ξαφνικά επισκευάζονται τα φτερά που είχα καταστρέψει 6 γύρους πίσω!!! Προφανώς, περίμενα πολύ περισσότερα και ίσως οι απαιτήσεις μου από το GT5 θα πέσουν όντας γνωρίζοντας τον "αντίπαλο" πια. Ομολογώ ότι το damage system του Grid μου έσπαγε τα νεύρα, αλλά είναι ότι πιο κοντά στην πραγματικότητα έχω δει σε παιχνίδι μέχρι σήμερα και οι προγραμματιστές του FM3 θα έπρεπε να είχαν "κλέψει" μερικές ιδέες από αυτό.

Τελικώς; Σίγουρα δεν είναι δεκάρι, αμφιβάλω και για 9 δηλαδή... εγώ επειδή μου αρέσει ο τίτλος αυτός θα του έβαζα γύρω στο 8,5 αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν είναι ασφαλές να κρίνω κάτι ως τελικό αποτέλεσμα από ένα demo μίας πίστας και λίγων αυτοκινήτων. Μεγάλο πρόβλημα ως ανέμενα το damage system αλλά σε πολύ μεγαλύτερο μέγεθος από ότι περίμενα. Τα γραφικά πολύ καλά, αλλά θα συμφωνήσω ότι χάνουν κάπως σε αληθοφάνεια παρόλα αυτά εμένα μου αρέσουν πολύ, ενώ η φρέσκια εσωτερική κάμερα του οδηγού θέλει ακόμη πολύ δουλειά για να στρώσει. Η αίσθηση ταχύτητας και το playability στην κορυφή ευτυχώς σίγουρα θα κάψει πολύ κόσμο. Αν θα το αγόραζα; Ναι σίγουρα, αλλά δεν είμαι σίγουρος πια αν θα ήταν day 1 αγορά ως υπολόγιζα μέχρι τώρα ή θα περιμένω λίγο να πέσει λίγο η τιμή του, ανάλογα την όρεξη μου πιο πολύ θα έλεγα και φυσικά τί θα υπάρχει στο gaming πρόγραμμα αυτή την περίοδο.
 
Μετα απο ενα μισαωρο ενασχολησης μου με τον τιτλο σε σπιτι φιλων εχω να παρατηρησω τα εξης:

Τα γραφικα ειναι σαφεστατα βελτιωμενα με εξαιρετικα sharp υφες - απο τις καλυτερες σε παιχνιδι οδηγησης.

Καρφωμενο στα 60 fps (βασικοτατο για σοβαρο εξομειωτη) χωρις ιχνος tearing.

Τα σκηνικα μαγευτικα, οι θεατες πολυγωνικοι.

720p 2AA.

Οι αντανακλασεις περιλαμβανουν και το σκηνικο αλλα και τα υπολοιπα αυτοκινητα και φαινεται να τρεχουν και αυτες στα 60 fps.

Τα αυτοκινητα με μεταλικη μπογια φαινονται εξαιρετικα αληθοφανη.

Λιγο καρτουνικα δειχνουν τα αμαξια με απλη βαφη κυριως στις περιοχες της πιστας που υπαρχει σκια.

Eνω τα μοντελα εξωτερικα λογω και του laser scan ειναι υπεροχα, τα κοκπιτ ηθελαν δουλιτσα.

Εντυπωση μου εκανε το ποσο πιο ρεαλιστικη ειναι η συμπεριφορα του αυτοκινητου στο εξωτερικο χωμα και γρασιδι.

Tρομερη δουλεια στους καθρεφτες. Απιστευτη απεικονιση.

Το κουνημα του κεφαλιου με το μοχλο στο κοκπιτ mode ανεβαζει πολυ την αληθοφανεια και ειναι και ιδιαιτερα χρησιμο οπως και στη κανονικη οδηγηση.

Επιτελους ο δρομος δεν ειναι στρωμενους απο ΑΤΙΑ υψηλης νοημοσυνης αλλα περιεχει λακουβιτσες χαλικια και γρασιδι που εχει ενιοτε προχωρησει προς το εσωτερικο της ασφαλτου και η συμπεριφορα του αμαξιου σοκαρει. Η μηχανη μου φαινεται οτι εχει τις προδιαγραφες για να φτιαχτει πανω της εξαιρετικο ραλακι.

Μου αρεσαν οι συγκρουσεις. Οι τροχιες ειναι σωστες αλλα η ζημια οχι απαραιτητα αναλογη των χιλιομετρων. Φυσικα οταν ξερουμε οτι ενα αυτοκινητο σμπαραλιαζεται με 50 χλμ ανα ωρα θα σημαινε οτι καθε συγκρουση θα σημαινε τελειωμα. Λογο εχουν φυσικα και οι αυτοκινητοβιομηχανιες που δεν θελουν να εχουν τα αμαξια τους διαλυμενα με ευκολια. Παρολα αυτα οι ζημιες δεν ειναι τα συνηθισμενα φτωχα σε τριγωνα decals αλλα high-poly δουλεια. Βαραει ασχημα παντως που το παρμπριζ απο το κοκπιτ δεν φαινεται να μασαει με τιποτα.

Τα αυτοκινητα φαινεται να εχουν πιο μεγαλο βαρος. Καθονται καλυτερα στη πιστα και δεν εχουμε αυτο το "διακοπτη" μεταξυ προσφυσης και ξαφνικης απωλειας. Ολα ειναι πολυ πιο προοδευτικα προς το πιο ρεαλιστικο.

Το κεντρο βαρους φαινεται να ειναι χαμηλοτερα.

Τα φρενα χωρις βοηθηματα αρπαζουν ελαφρως πιο γρηγορα απο οτι θα περιμενε κανεις

Ο ηχος ειναι σε αλλο επιπεδο

Απαιτει πιο προσεκτικο και μυαλωμενο οδηγημα απο οτι το 2. Κυριως στις εξοδους τον στροφων γινεται αμεσα εμφανες.

Τα παραπανω τα ειδα με 8-9 γυρους. Η πιστα σιγουρα δεν βοηθουσε μια και δεν ειχε κομματια για ευκολο προσπερασμα ωστε να κρινω με ασφαλεια την νεα AI που με μια πρωτη ματια μου φανηκε λιγοτερο επιθετικη απο το προγονο παντα προς το ρεαλιστικοτερο. Επιφυλασομαι για καλυτερη αναλυση οταν το κατεβασω σπιτι.

Θα προτεινα να το παιξετε με το 360 ρυθμισμενο στο Expanded profile.

Σιγουρα θα πεσουν πολλες διορθωσεις μετα απο τις παρατηρησεις που θα κανουν οι παιχτες. Η Turn10 δινει φοβερη βαση στο user base της.

The king is dead. Long live the king!
 
Ενιωσα πως πρεπει να ποσταρω αυτη την φωτο :)

2h5n2ix.jpg
 
Εεεεεεεεε, κάτι μου θυμίζει αυτό...

Ο τύπος το έχει δουλέψει περισσότερο από εμένα πάντως.

dsc00565ki6.jpg
 
Δεν αφήνεις τα σάπια γουόλη, προσπαθείς με ανορθόδοξους τρόπους να σπρώξεις τις πωλήσεις ου 360... :D :D :D

Αφού ξέρεις ότι το έχουμε στο must buy list μας, τί μας τσιγκλάς συνέχεια; Με ένα demo μόνο δεν την βγάζουμε καθαρή, οπότε παλεύω να ολοκληρώσω το FM2 μέχρι την κυκλοφορία του... υπομονή.
 
RetroManiaX supports every Sinclair act or reference (except the silly +2,+2A,+3, PC200).


In Clive we trust.


EDIT:Ανοιξε το demo και για τους Silver
 
Διασκεδαστικο video tutorial για το πως να φτιαχνετε liveries

Το Σαββατο φιλοδοξω να σας παρουσιασω το Sinclair Peugeot 308 :)
 
Αυτά είναι!!!!

Θέλουμε και σήμα της "Ultimate play the game" πάνω!!!!!!!!!!!!
 
Πίσω
Μπλουζα