Golden Axe Review

Mολις το ξαναπαιξα σε coin-ops5, με 1 credit (1+1 ζωη) εφτασα παιζοντας "για πλακα" στην 3 ή 4 πιστα, αυτη με τους σκελετους.

Παντως ειναι σιγουρα διαφορετικο απο την αμιγκα, σε αλλα σημεια βγαινουν οι εχθροι, αλλου οι δρακοι, αλλου οι νανοι κτλ, εαν εχεις μαθει ενα ειδος δεν σε βοηθαει στα αλλα. Αλλα ισχυει οτι στην αμιγκα ειναι καπως πιο ευκολο, επειδη μπορεις να σκοτωσεις "με την μια" εναν απλο αντιπαλο.

Kαι ομως στην αμιγκα ειναι πολυ καλος ο χειρισμος, ειναι βλεπεις και το tomahawk, ενω με χειριστηριο του xbox...

ΕDIT : η δευτερη προσπαθεια πηγε καλυτερα, παλι με 1+1 ζωες, αυτη τη φορα πηρα τον νανο (την πρωτη πηρα την γκομενα, τι να κανουμε εχει φοβερο ντυσιμο), εκανα και καλυτερη διαχειριση των δρακων, εφτασα μεχρι τους κοκκινους ιπποτες.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το golden axe ειναι απο τα πιο ευκολα και πιο μικρα σε διαρκεια arcades αλλα σιγουρα ειναι πιο δυσκολο απο την amiga εκδοση οπως και η arcade εκδοση του pang ειναι πιο δυσκολη απο αυτη της amiga.Προσωπικα δεν χανω καμια ζωη εννοιται αυτο και αν δεν βαριεμαι και πω να παιξω σοβαρα ουτε καν θα με αγγιξουν μεχρι να το τερματισω.Εχω ανεβασει βιντεο στο καναλι μου στο youtube και η διαρκεια του μαζι με τον τερματισμο αλλα και με τον χαρτη και την περιγραφη της ιστοριας που βγαινει μετα απο καθε πιστα ειναι στα 13 λεπτα και 15 δευτερολεπτα.

Συτο που λεει ο Mike εχει δικειο γιατι οντως αν αρχισουν να σε χτυπανε δεν μπορεις να αντιδρασεις αλλα και στην arcade εκδοση μπορεις να σκοτωσεις τους εχθρους με ενα χτυπημα οχι ολους βεβαια και αυτο γεινεται με δυο κινησεις.Η μια ειναι με το πατημα του χτυπηματος και του αλματος που η γυναικα στρυφογυριζει και τους χτυπαει με το σπαθι ο νανος κανει τουμπα και τους χτυπαει με το τσεκουρι κλπ και η αλλη ειναι με το διπλο χτυπημα του μοχλου σε οποια κατευθηνση θελουμε ωστε να τρεξει ο χαρακτηρας μας και στη συνεχεια πατωντας το κουμπι του αλματος κανουμε ψηλο αλμα και μολις ημαστε στο πεσιμο κραταμε πατημενο το κουμπι του χτυπηματος.
 
Αμα σε τσακώνανε ναι, δεν μπορούσες να κάνεις πολλά, έπρεπε να τελειώσουν το "combo" τους και σε βαράγανε μέχρι να πέσεις κάτω. Και καμιά φορά σε στριμώχναν από δύο μεριές και σε ξαναβαράγανε με το που σηκωνόσουν. Αλλά το θέμα είναι να μην τους αφήσεις να σε τσακώσουν/στριμώξουν. Τώρα στο MD ή στην Amiga δεν ξέρω πως συμπεριφέρονται οι εχθροί για καταλάβω την διαφορά.
 
Ειναι πιο ευκολα για διαφορετικους λογους. Το pang στην amiga ειναι λιγοτερο random, εαν παιξεις παρα μα παρα πολλες φορες μετα εχεις χρονομετρησει και ξερεις που θα βρεθουν τα μπαλακια, εχει πιο συμβατικο pattern. Στο arcade ειναι πιο random, δεν εισαι τοσο σιγουρος.

Το golden axe στη αμιγκα ειναι αλλο πραγμα. Ας υποθεσουμε οτι ενας κανονικος αντιπαλος εχει 8 hit points. Η "σπαθιά" αφαιρει π.χ. 1 hit point, και οταν εισαι κοντα στον αντιπαλο μετατρεπεται σε combo : σπαθια, σπαθιά, αναποδη σπαθιά, κλωστια, δηλαδη -4 hit point και ο αντιπαλος πεφτει κατω. Μετα σηκωνεται και παλι με ενα 4 hit combo τον ξεκανες. Στην αμιγκα μπορεις σε απλους αντιπαλους να αφαιρεσεις ΟΛΑ τα hit point. Εαν κανεις το ιδιο πραγμα που ειπα παραπανω, του αφαιρεις παλι -4, αλλα μπορεις να κανεις το εξης: μολις του ριξεις την πρωτη σπαθια (-1) ή δυο σπαθιες (-2), κανεις ΕΛΑΧΙΣΤΑ το joystick "μπροστα" και ετσι μηδενιζεις το combo counter. Ετσι ξεκιναει αλλο combo, παλι κανεις 1 ή 2 ή 3 χτυπηματα, κουνας λιγο μπροστα, μηδενιζεις, ξεκιναει νεο combo κτλ οποτε και 30 hit point να εχει ο αντιπαλος, τον τρως με μια επιθεση. Αρκει δηλαδη να κανεις fire και "μπροστα" πολυ γρηγορα εναλλαξ. Το μονο προβλημα ειναι οτι χρειαζεται ωρα για ολα αυτα τα χτυπηματα, και οι αντιπαλοι ερχονται απο πισω σου.

Αλλη μεγαλη διαφορα ειναι το πως βαρανε οι αντιπαλοι στην αμιγκα. Π.χ. οι ιπποτες μολις τους βαρεσεις και πεσουν κατω, οταν σηκωθουν ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ να τους ξαναβαρεσεις. Ας πουμε οτι συναντας εναν κοκκινο ιπποτη. Το πλησιαζεις αρκετα και του ριχνεις ενα combo μεχρι να πεσει κατω. Οταν σηκωθει στην αμιγκα δεν γινεται με τιποτα να τον πλησιασεις και να τον ξαναβαρεσεις. Οταν πλησιαζεις και πριν φτασεις σε αποσταση βολης, σε βαραει πιο μακρυα απο οτι φτανεις, με το σπαθι του. Δεν μπορεις ΟΥΤΕ με εναερια ουτε με καμια επιθεση να τον προλαβεις, σχεδον αδυνατο. Η λυση ειναι μια, και δυσκολη: τον πλησιαζεις οχι πολυ κοντα ωστε να εξαπολυσει επιθεση, δεν προσπαθεις να επιτεθεις, αλλα προσπαθεις να βρεις το timing ωστε οταν κανει την επιθεση εσυ να κανεις πισω και να την αποφυγεις. Εφοσον εκτελεσει επιθεση, εχει χασει "τον γυρο" του και τωρα με καλους χειρισμους μπορεις να τον πλησιασεις για επιθεση, μην το παρακανεις μπορει να στην ριξει με την ασπιδα ή να σου κανει λαβη. Αυτο ειναι οπως ειπα "σαν γυροι" εφοσον σε βαρεσει και πεσεις, παλι εχει παιξει τον γυρο του, μπορεις να επιτεθεις. Ολοι σχεδον οι αντιπαλοι εχουν κατι παρομοιο, μια σου και μια μου.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
mike είπε:
Ειναι πιο ευκολα για διαφορετικους λογους. Το pang στην amiga ειναι λιγοτερο random, εαν παιξεις παρα μα παρα πολλες φορες μετα εχεις χρονομετρησει και ξερεις που θα βρεθουν τα μπαλακια, εχει πιο συμβατικο pattern. Στο arcade ειναι πιο random, δεν εισαι τοσο σιγουρος.Το golden axe στη αμιγκα ειναι αλλο πραγμα. Ας υποθεσουμε οτι ενας κανονικος αντιπαλος εχει 8 hit points. Η "σπαθιά" αφαιρει π.χ. 1 hit point, και οταν εισαι κοντα στον αντιπαλο μετατρεπεται σε combo : σπαθια, σπαθιά, αναποδη σπαθιά, κλωστια, δηλαδη -4 hit point και ο αντιπαλος πεφτει κατω. Μετα σηκωνεται και παλι με ενα 4 hit combo τον ξεκανες. Στην αμιγκα μπορεις σε απλους αντιπαλους να αφαιρεσεις ΟΛΑ τα hit point. Εαν κανεις το ιδιο πραγμα που ειπα παραπανω, του αφαιρεις παλι -4, αλλα μπορεις να κανεις το εξης: μολις του ριξεις την πρωτη σπαθια (-1) ή δυο σπαθιες (-2), κανεις ΕΛΑΧΙΣΤΑ το joystick "μπροστα" και ετσι μηδενιζεις το combo counter. Ετσι ξεκιναει αλλο combo, παλι κανεις 1 ή 2 ή 3 χτυπηματα, κουνας λιγο μπροστα, μηδενιζεις, ξεκιναει νεο combo κτλ οποτε και 30 hit point να εχει ο αντιπαλος, τον τρως με μια επιθεση. Αρκει δηλαδη να κανεις fire και "μπροστα" πολυ γρηγορα εναλλαξ. Το μονο προβλημα ειναι οτι χρειαζεται ωρα για ολα αυτα τα χτυπηματα, και οι αντιπαλοι ερχονται απο πισω σου.

Αλλη μεγαλη διαφορα ειναι το πως βαρανε οι αντιπαλοι στην αμιγκα. Π.χ. οι ιπποτες μολις τους βαρεσεις και πεσουν κατω, οταν σηκωθουν ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ να τους ξαναβαρεσεις. Ας πουμε οτι συναντας εναν κοκκινο ιπποτη. Το πλησιαζεις αρκετα και του ριχνεις ενα combo μεχρι να πεσει κατω. Οταν σηκωθει στην αμιγκα δεν γινεται με τιποτα να τον πλησιασεις και να τον ξαναβαρεσεις. Οταν πλησιαζεις και πριν φτασεις σε αποσταση βολης, σε βαραει πιο μακρυα απο οτι φτανεις, με το σπαθι του. Δεν μπορεις ΟΥΤΕ με εναερια ουτε με καμια επιθεση να τον προλαβεις, σχεδον αδυνατο. Η λυση ειναι μια, και δυσκολη: τον πλησιαζεις οχι πολυ κοντα ωστε να εξαπολυσει επιθεση, δεν προσπαθεις να επιτεθεις, αλλα προσπαθεις να βρεις το timing ωστε οταν κανει την επιθεση εσυ να κανεις πισω και να την αποφυγεις. Εφοσον εκτελεσει επιθεση, εχει χασει "τον γυρο" του και τωρα με καλους χειρισμους μπορεις να τον πλησιασεις για επιθεση, μην το παρακανεις μπορει να στην ριξει με την ασπιδα ή να σου κανει λαβη. Αυτο ειναι οπως ειπα "σαν γυροι" εφοσον σε βαρεσει και πεσεις, παλι εχει παιξει τον γυρο του, μπορεις να επιτεθεις. Ολοι σχεδον οι αντιπαλοι εχουν κατι παρομοιο, μια σου και μια μου.
Αυτο απλοποιει πολυ τα πραγματα και προσωπικα δεν μαρεσει γιατι με ακουγεται και νοιωθω σα να παιζω καποιο turn based rpg Που λεει ο λογος.ΕΥΤΥΧΩΣ που δεν ειναι ετσι στα arcades.
 
Καλα δεν ειναι ακριβως ετσι, στο περιπου το εγραψα. Αυτο που σκεφτηκαν οι προγραμματιστες ειναι οτι οι αντιπαλοι αρχικα ειναι πιο χαλαροι, δεν παιζουν δυσκολα και δεν βαρανε απιστευτα, πρεπει να κανεις σοβαρο λαθος για να σε φανε. Οταν ομως τους βαρεσεις αρκετα, ειναι σαν να εκνευριζονται και παιζουν πολυ καλυτερα και εξειδικευμενα μεχρι να εκτονωθουν πανω σου.

Αλλες δυο διαφορες: στην αμιγκα μπορεις να "κολησεις" τους νανους. Ας πουμε οτι κανουν το λαθος και πανε σε μια γωνια, τους βαρας πεφτει το μαγικο, και πανε να φυγουν. Εαν εισαι πολυ γρηγορος μολις προσγειωνονται τους ξανα-απογειωνεις και αυτο συνεχιζεται για πολλες φορες, φουλαρεις δηλαδη τα μαγικα (15 νομιζω στη γυναικα).

Τελος το πιο ωραιο και απιστευτο που δεν το εχει καμια εκδοση πλην της αμιγκα, ειναι οταν βγαινουν τρομαγμενα γυναικοπαιδα και τρεχουν, εαν τα προλαβεις τα βαρας !!!!!!!
 
Aυτο με το νανο ειναι καλη μαγκια μπορω να πω και φυσικα δεν υπαρχει αυτο το πραγμα στην arcade εκδοση.Ρε φιλε κοβω το κεφαλι μου οτι το εχω δει πριν παρα πολλα χρονια στα arcades αυτο το πραγμα που βαρας τα γυναικοπαιδα αλλα δεν το συναντησα πουθενα αλλου απο τοτε και με εκανε εντυπωση αυτο.Δεν ξερω μηπως ηταν καμια bootleg εκδοση αλλα δεν το νομιζω κιολας.Παντως θυμαμαι να το εχω κανει αυτο και κατευθειαν σαν αναμνηση με ηρθε μολις το αναφερες.
 
Eχει πολυ φαση το ολα θεμα με τους ηχους του παιχνιδιου. Στο arcade οταν καποιος χανει ακουγεται ενα "ουρχχ" σαν εμετος ενα πραγμα πολυ γελιο.

Στην αμιγκα υπαρχει ενα ηχος που κανει ο δρακος που βγαζει φλογα, ενα "χροοουυυ". Επισης υπαρχει και το "γκοουππ" που κανει το τσεκουρι και το σπαθι οταν πετυχαινεις αντιπαλο. Γιατι τα λεω ολα αυτα? γιατι εκει που προχωρας ακουγεται το "χροοοουυυ" του δρακου και ειναι τα γυναικοπαιδα και τρεχουν! οποτε τρεχεις, τα προλαβαινεις και οταν τα βαρας ακουγεται το "γκοουπ" που κανει το σπαθι σου στους αντιπαλους, στην αμιγκα παντα.
 
Για την ιστορία πάντως, στην DOS version του παιχνιδιού, όταν η Tyris Flare κάνει τα μαγικά της, σκάει μύτη ένας δράκος και κανει κάρβουνο ότι εχθρικό βρει μπροστά του. Αυτό δεν υπάρχει ούτε στην amiga, ούτε στις κονσόλες, όυτε στο arcade. Ας με διορθωσει καποιος αν κάνω λαθος..
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δεν βαζεις ενα βιντεο να το δουμε. Ο δρακος υπαρχει σιγουρα σε ολες τις εκδοσεις, δεν δειχνει ομως τα εχθρικα sprites να καιγονται και να γινονται καρβουνο.
 
Για την amiga δεν ξερω αλλα στα arcades αν εχεις στο full την μαγεια της Tyris Flare εμφανιζεται κανονικα ο δρακος.

To παρακατω βιντεο ειναι δεικο μου δες το αν θες για να δεις τον δρακο αλλα δεν τους κανει σταχτι απλα τους σκοτωνει.

[video=youtube;OwLm3T_-uSQ]

 
παδια παρεξηγηση χαχαχαχα, το <<κανει κάρβουνο>> το εννοούσα σε εισαγωγικά, συγννώμη για το μπέρδεμα. Κι όσο για τον δράκο που λέτε, υπο ποιές προυποθέσεις βγαίνει, γιατί μπερδέυτηκα. Εγώ γιατί τον έχω δει μονο στο dos? Βασικά έκανα ένα τεστ πριν λίγο, και πουθενά αλλού δεν είδα δράκο, οπότε κάτι δεν κάνω σωστα..

EDIT: Συγκεκριμένα δοκίμασα τα spells της γκόμενας, με το που αρχίζει το παιχνίδι, σε dos,arcade,Md και amiga. Μόνο στο DOS είδα δράκο
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Οχι στην αμιγκα υπαρχει σιγουρα.

Οταν ημουν παιδακι και επαιζα το παιχνιδι, μετα στο σχολειο ζωγραφιζαμε τα "μαγικα" σε τετραδιο και μετα πηγαιναμε σπιτι καποιου παιδιου να δουμε ποιος πλησιασε "εκ φαντασιας και μνημης" πιο πολυ το σχεδιο του δρακου αλλα και των υπολοιπων μαγικων. Καψιμο λεμε. Ειναι το level 6 της γυναικας, θελει 9 μπαλακια για να γεμισει... και το trivial της ημερας: στην εκδοση για Α500 με 512ΚΒ μνημης, φορτωνονται στην μνημη τα μαγικα level 1,2,3,4 της γυναικας και με το που πατουσες το πληκτρο για μαγικο απελευθερωνονται αμεσα. Το level 5 και το level 6 δεν χωραγαν στα 512 ΚΒ και οταν τα εριχνες στο παιχνιδι υπηρχε loading καποιον δευτερολεπτων απο τη δισκετα.

Ειμαι καμενος ή παιζουμε.
 
Δηλαδή στο DOS ακόμα και αν έχεις πάρει μόνο 1 μπουκαλάκι βγαίνει ο δράκος?

Στο arcade για να βγει ο δράκος θέλει να έχεις γεμίσει όλα τα μπουκαλάκια στo magic bar. Ολοι οι χαρακτήρες έχουν διάφορα levels μαγείας, με διαφορετικό οπτικό εφέ σε κάθε level, και ανάλογα πόσο έχει γεμίσει η μπάρα τόσο πιο δυνατό είναι το spell. O Νάνος έχει την πιο μικρή μπάρα οπότε μπορείς πολύ εύκολα να δεις το τελικό του spell (που είναι και το πιο αδύναμο σε σχέση με τους άλλους χαρακτήρες αλλά μπορείς να το κάνεις πιο συχνά).

O Βάρβαρος έχει μία μεσαίου μεγέθους μπάρα που αν την γεμίσεις κάνει μία μεγάλη έκρηξη και δημιουργείται ένα "μανιτάρι" (σαν πυρηνική έκρηξη ένα πράμα) ενώ η αμαζόνα έχει την πιο μεγάλη μπάρα που αν την γεμίσεις βγαίνει ο δράκος (που είναι και πιο δυνατό spell). Λόγω του ότι θες τα πιο πολλά μπουκαλάκια είναι πιο δύσκολο να δεις τον δράκο σε σχέση με τα μεγάλα spells των άλλων χαρακτήρων γιατί όλο και κάπου θα χρειαστεί να χαλάσεις τα μπουκαλάκια πριν προλάβει να γεμίσει η μπάρα. Τα οπτικά εφέ σε πιο μικρά levels είναι διαφορετικά πχ η αμαζόνα σε κάποιο level βγάζει έναν φλεγόμενο δαίμονα και αν θυμάμαι καλά σε κάποιο άλλο level ένα ηφαίστειο.

Αυτά στο Arcade. Δεν ξέρω πόσα διαφορετικά εφέ έχουν οι άλλες εκδόσεις. Και ποιες έχουν τον δράκο ή όχι.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Imgema είπε:
Δηλαδή στο DOS ακόμα και αν έχεις πάρει μόνο 1 μπουκαλάκι βγαίνει ο δράκος?
Ακριβώς έτσι Imgema. Ο δράκος είναι στανταρ στην Dos. Γιαυτό μπερδέυτηκα.
 
Αρα λειπουν "πραγματα" απο την εκδοση, οπως στην εκδοση για MS που εχει μονο τον ανδρα χαρακτηρα, δεν μπορεις να διαλεξεις γυναικα/νανο.

Εαν κατσω και γραψω φουλ review για αμιγκα,

θα αναφερω και καποια περιεργα στοιχεια, οπως οτι μπορουσες να πεταξεις αντιπαλο εξω απο τα background :biglaugh:
 
Δηλαδή αν κατάλαβα καλά, στο master system, δεν υπάρχει δυνατότητα για διπλό, μάλιστα.. Πάντως για 8μπιτη εκδοχη του golden axe, δεν είναι καθόλου κακο!
 
Δεν το θυμαμαι σιγουρα, μαλλον δεν παιζεται διπλο, θα πρεπει να κοιταξω την πισω πλευρα του κουτιου να βεβαιωθω.

Νομιζω οτι εχει 3 διαφορετικα μαγικα αλλα μονο τον ανδρα χαρακτηρα για να επιλεξεις.
 
Σε home πάντως έπαιζες διπλό αν ήθελες. Για κονσόλες δεν ξέρω...
 
Oχι μονο επαιζες, αλλα μπορουσες να "κλεψεις" με ενα κλασσικο πια κολπο: επαιζες οσο μπορουσες με τον πρωτο παικτη, οταν εχανες τις ζωες σου και σου εμενε μονο μια παυλιτσα ενεργειας, παταγες το κουμπι του mouse, εβγαινε ο δευτερος παικτης, παταγες pause, εβαζες το joystick στο δευτερο (mouse) port, και συνεχιζες με τον δευτερο παικτη και ανανεωμενες ζωες/ενεργεια.

Οχι οτι το χρειαζομαστε στην αμιγκα, δεν ειναι και κανα δυσκολο παιχνιδι.
 
Πίσω
Μπλουζα