Capped 30 fps δεν ειναι αρκετά για FPS, ουτε σε κονσόλα. Aν παιξεις τo Metroid Prime για παραδειγμα (το οποιο δεν το λεω FPS αλλά είναι first person) θα σου φαινεται ότι το Halo (και πολλά άλλα) "σέρνεται"
. Tα 60 FPS εινα πλέον απαραιτητα σε όλα τα παιχνίδια που έχουν γρήγορη δράση και κίνηση της κάμερας. Γι αυτό δεν πολυπαίζω πια FPS ή Racing στις κονσόλες εκτος και αν τρεχουν στα 60. Περιέργως, στην προηγούμενη γενιά, υπήρχαν περισσότερα παιχνίδια στα 60 FPS.
Οσο για τις "καινοτομίες" του Halo... τι να πω. Για μένα που πάντα έπαιζα όλα τα FPS παιχνίδια από την εποχή του Wolfenstein σε PC και ήταν το αγαπημένο μου είδος παιχνιδιών, όταν έπαιξα το Halo, αισθανθηκα ότι όλο το genre πήγε ένα βήμα πίσω:
Τεράστιες εκτάσεις με copy-paste textures δέντρα και βράχους (αλλά χωρίς την εξερευνηση που είχαν αλλοι τίτλοι), copy-paste διάδρομοι, μεγάλοι εσωτερικοί χώροι, χωρις καθόλου geometry με τοιχους οι οποιοι ειναι ντυμένοι με 2-3 διαφορετικά textures full στο bump mapping για να "εντυπωσιάσουν", γελοίοι εχθροι (αυτά τα μικρά πλασματάκια υποτίθεται ότι ειναι αστεία?) και πολύ απλό "casual" gameplay χωρις ψαξιμο, puzzles ή το στοιχειο της εξερευνησης. Το στυλ "ηρεμια-καλοφτιαγμενη μαχη-ηρεμια-καλοφτιαγμενη μαχη" υπήρχε στο Half-life πιο έντονα. Μαλιστα στις ήρεμες στιγμές υπήρχε εξερευνηση και λύση γρίφων.
Επεισης το "regenerating health" έκανε όλα τα παιχνίδια ευκολά και χωρις στρατηγική. Βαράς (χωρις να σε νοιαζουν τα πυρά), κρυβεσαι, βαρας, κρύβεσαι. Αν ήθελαν έναν τρόπο ανανέωσής του χωρίς health packs γιατί δεν ακολουθησαν το παράδειγμα του Goldeneye, όπου δεν ανανεώνεται το health, απλά μπορεις να προστατευτείς με ένα αλεξίσφαιρο (αν το βρεις)? Μαλλον γιατί θα έπρεπε να παιζεις πιο προσεκτικά και με στρατηγική, που τέτοια όρεξη.... Δεν ξέρω, η αισθηση ότι τελείωσα ενα level, έχοντας φάει 1256 σφαιρες, μόνο ρεαλιστική δεν μου φαινεται.
Εντάξει είχε και καλά στοιχεία, όπως τα οχήματα και το γεγονός ότι άνοιξε τον δρόμο για το online gaming στις κονσόλες. Αλλά για καποιον που δεν τον ενδιαφέρει τόσο το online multiplayer, το Ηalo είναι σαν ένα Unreal Tournament στο οποιο προσπάθησαν να βάλουν και ένα campaign σαν bonus. Δυστηχώς, οι περισσότεροι ακολουθουν το παραδειγμά του εδώ και χρόνια, γι αυτό το genre έχει γεμίσει με games τα οποια θα χαρακτήριζα ως "brainless".