Locomotive basic

akmakas

Banned
Joined
3 Mαϊ 2006
Μηνύματα
4.204
Αντιδράσεις
74
Amstrad Το μηχανημα!!!!!!!!!!!

Υπεροχος δυνατος πληρεις σε ολα του αλλα και...ακριβος.

Tο 100σταρι δεν το γλιτωνες με τιποτα!

Εντυπωση μου εκανε η Locomotive basic του Amstrad!!Την εφερνες στα μετρα σου και το πληκρολογιο επαιρνε φωτια!
 
εγώ εκεί είχα κάνει τα πρώτα βήματα στον προγραμματισμό. καθόμουνα και έφτιαχνα προγραμματάκια σε basic. θυμάμαι είχα φτιάξει και ένα παιχνιδάκι τότε με ένα φίλο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Kyro είπε:
ego ekei eixa kanei ta prota vimata ston programatismo. kathomouna kai eftiaxna programatakia se basic. thimame eixa ftiaksei kai ena pexnidaki tote me ena filo.
Ευγε Kyro και καλως ηρθες στο forum!!!

Αυτο το παιχνιδακι πρεπει να ψαξεις να το βρεις ισως καπου σε καποια αποθηκη να σε περιμενει εκτος και αν τα πεταξες!!

Δεν ξερω αν κρατησες τιποτα για ενθυμιο απο τα παλια retro εγω παντως οτι

δεν ειχα τα αγορασα απο συλλεκτες!! :D
 
Εγώ πάλι θυμάμαι μόνο την memory που setαρες το όριο της μνήμης που άφηνες στην Basic για να το χρησιμοποιήσεις στα αμέτρητα opcodes και operants που έκανες copy από τον pyredev; Έτσι λέγοταν; Ας βοηθήσει κάποιος.

Και βέβαια την symbol. Ωρε ζωγραφική που έπεφτε στην αρχή μέχρι να μάθω ότι υπάρχει γρηγορότερος τρόπος.

Καλώς σας βρήκα.
 
Καλωσήρθες shock! :)

Και που να είχες μπλέξει με την πρωτόγονη basic του C64 που αντί για να ορίσεις συντεταγμένες οθόνης έπρεπε να πατήσεις τόσες φορές τα arrows όσες χρειαζόταν για να πας στο κατάλληλο σημείο.

Πάντως την αμαρτία μου θα την πω..από τα listings του Pixel δοκιμάζω μερικές ρετρορουτίνες στον emulator για να θυμηθώ τα τερτίπια του MOS 6501. Xμμ...μάλλον πρέπει να με δει γιατρός! :D
 
The Basic Idea - Amstrad Basic tutorial

Εδώ και πολύ καιρό (κάπου το '99) είχα βρεί ένα ενδιαφέρον site με ένα τύπο που έχει ένα καταπληκτικό tutorial για Locomotive Basic

Amstrad-όβιοι δείτε το οπωσδήποτε.
 
shock είπε:
Και βέβαια την symbol. Ωρε ζωγραφική που έπεφτε στην αρχή μέχρι να μάθω ότι υπάρχει γρηγορότερος τρόπος.
Καλώς σας βρήκα.
Αλλος τρόπος γρηγορότερος από την symbol ? Για πες :)

Εχει κανείς interface να περάσουμε τα προγράμματά μου από Amsoft 3' σε .DSK ???? :)

p.s. Ηταν η εποχή που έμαθα ότι πάντα κάνουμε Save γιατί η ΔΕΗ δεν θα σου δώσει το listing που με κόπο έχεις γράψει τόσες ώρες πίσω!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
AA+ είπε:
Αλλος τρόπος γρηγορότερος από την symbol ? Για πες :)
Μα ο pyradev ή κάπως έτσι, δε θυμάμαι. Το πρόβλημα ήταν ότι ήσουν σε "text mode". Αν πήγαινες σε graphics mode η ταχύτητα ανέβενε δραματικά.

Λέγοντας text mode και "graphics mode" εννοώ asm, ο amstrad δεν είχε το αντίστοιχο των PCs. Δεν υπήρχε άλλος τρόπος να ανάψεις μια σειρα από pixel στην οθόνη εκτός από την plot και την line(ή κάπως έτσι δεν θυμάμαι και τόσο καλά).

Η ουσία είναι ότι αν ήθελες ταχύτητα ΕΠΡΕΠΕ να πας σε asm.
 
Μάγκες το ........DISCOLOGY το είχε χρησιμοποιήσει κανεις;

Φοβερός hex editor!
 
Rygar είπε:
Μάγκες το ........DISCOLOGY το είχε χρησιμοποιήσει κανεις;
Φοβερός hex editor!
θυμάμαι ότι επειδή ήταν αντιγραφτήρι τα γνωστά μαγαζιά στην Στουρνάρα δε στο πούλαγαν εκτός και αν τα έσκαγες αδρά!
 
Εγώ το είχα δυστυχώς όμως όλες οι δισκέτες μου έχουν χαλάσει
 
Εαν σε ενδιαφερει ακομα εγω εχω και το 5.1 και το 3.0 που ηταν στα Αγγλικα.
 
Xαιρετώ την παρέα!

Ο AMSTRAD 6128 ήταν ο πρώτος μου υπολογιστής, και παρά το ότι τον απέκτησα σε ηλικία 12 ετών (και μέχρι τα 16-17 που απέκτησα το dream machine ΑΜIGA), περισσοτερο ασχολιόμουν με τον προγραμματισμό παρά με παιχνίδια! Την locomotive Basic την είχα ξετινάξει (ισως η καλύτερη basic που υπήρχε από ολους του home micro της εποχής),μέχρι και με assembly και γλώσσα μηχανης είχα ασχοληθεί προς το τέλος!

shock είπε:
... Αν πήγαινες σε graphics mode η ταχύτητα ανέβενε δραματικά. Λέγοντας text mode και "graphics mode" εννοώ asm, ο amstrad δεν είχε το αντίστοιχο των PCs. Δεν υπήρχε άλλος τρόπος να ανάψεις μια σειρα από pixel στην οθόνη εκτός από την plot και την line(ή κάπως έτσι δεν θυμάμαι και τόσο καλά).

Η ουσία είναι ότι αν ήθελες ταχύτητα ΕΠΡΕΠΕ να πας σε asm.
Φίλε shock, ουσιαστικά το πρόβλημα με την αργη ταχύτητα στην basic του ΑMSTRAD δεν ήταν θέμα "mode" αλλά το γεγονός ότι η locomotive basic ήταν γλώσσα με interpreter και όχι με compiler.

Αν θυμάσαι όλα τα προγράμματα που γραφονταν στη basic και είχαν καταληξη .BAS ήταν απλά αρχεια κειμένου που ουσιαστικά αποτελούσαν τον πηγαίο κώδικα.Αυτός λοιπόν, όταν εδινες την εντολή RUN" ", διαβαζόταν από τον interpreter της Basic, μία μία γραμμή, "μεταφραζόταν" σε εκτελέσιμο κώδικα (γλώσσα μηχανής), και κατόπιν εκτελούνταν σε πραγματικό χρόνο, "On the fly".

Αυτός ο τρόπος εκτέλεσης αν και σου δίνει την δυνατότητα να κάνεις πολύ εύκολα και γρήγορα debugging σε real time, δυστηχώς κοστίζει ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ σε χρόνο,άρα και σε απόδοση..

Σε αντίθεση με την μέθοδο αυτή τώρα, οι γλώσσες που διεθεταν μετταγλωτιστές (compilers) παρήγαγαν ολόκληρο τον εκτελεσιμο κώδικα από τον πηγαίο, μονομιάς, οπώτε η εκτέλεση γινόταν απευθείας χωρίς να μεσολαβεί η πολύ χρονοβόρα διαδικασία της "μετάφρασης" των γραμμών του κώδικα μία μία.

Αυτό ακριβώς γινόταν με κάποια άλλα αρχεία με κάταληξη .BIN. Αυτά αν θυμάσαι έτρεχαν είτε κατευθείαν, είτε φορτόνονταν και καλούνταν μέσω κάποιου μικρου προγράμματος basic.

Η διαφορά στη ταχύτητα εκετέλεσης με τις 2 μεθόδους (ειδικά όταν υπήρχαν επαναλαμβανόμενα Loop,πράγμα πολύ συνηθισμένο στα παιχνίδια) είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ! Τουλάχιστον 5-10 φορές γρηγορότερη εκτέλεση! Για να καταλάβεις τη διαφορά, σκέψου πόσος παραπάνω χρόνος χρειαζεται για να διαβάσεις ένα ξενογλωσσο βιβλίο, μεταφράζωντας κάθε φορά μία,μια πρόταση, σε σχέση με το να το έπαιρνες έτοιμο μεταφρασμένο!

Με δεδομένη λοιπόν την πολύ περιορισμένη επεξεργαστική ισχύ της εποχής, ειδικά στα 8-bit μηχανήματα, ήταν πρακτικώς αδύνατο να φτιάξεις σε interpreter γλώσσα παιχνίδι με αξιώσεις που να έτρεχε και αρκούντως γρήγορα. Γι'αυτό και πρακτικά ελάχιστα παιχνιδια κυκλοφορησαν που να ήταν αποκλειστικα γραμμένα σε locomotive basic,μόνο όσα δεν απαιτούσαν επεξεργασία σε real time όπως π.χ. θυμάμαι ένα παιχνίδι ξερής που είχα στον 6128 ήταν κάπου 25kb-30kb κώδικας σε basic!!

Σήμερα βέβαια πλέον, όλες οι γλώσσες που χρησιμοποιούνται για δημιουργία εφαρμογών σε περιβάλλον windows/linux (c/c++.delphi,basic κτλ) είναι με compilers. Η λογική του Ιnterpreter όμως χρησιμοποιειται κατα κόρον στον κόσμο του Internet μιας και η html με την οποια γράφονται ολες οι ιστοσελιδες, είναι κατα κάποιο τρόπο ένα αρχείο κειμένου ".BAS" της Locomotive basic που εκτελείται από τον html interpreter που διαθέτει οποιοδήποτε πρόγραμμα προβολής ιστοσελιδων, με μόνη εξάιρεση τα προγράμματα σε java όπου εκεί έχουμε μεταγλώτισση compilation του πηγαίου κώδικα από κάποιο java machine και επειτα εκτέλεση.Ο λόγος νομίζω είναι προφανής:ένα αρχείο κειμενου που περιέχει πηγαίο κωδικα είναι ΠΟΛΥΥΥΥΥ μικρότερο σε μέγεθος από το μέγεθος του αρχείου σε εκτελέσιμο κώδικα (μάλιστα όσο ποιο μεγάλο το προγραμμα τοσο μεγαλύτερη η διαφορά) οπώτε "κoστίζει" πολύ λιγοτερο bandwidth το να μεταφέρεις από εναν webserver ένα αρχειο κειμενου και να εκτελεστεί τοπικά στον υπολογιστή σου παρά να μεταφέρεται ένα πολύ ποιο ογκωδες εκτελέσιμο αρχείο!
 
Φίλε ikonsgr καλώς ήρθες στην παρέα!

Αυτό ακριβώς εννοούσα που είπες. Φυσικά και η Basic ήταν πολύ πιο αργή από την ASM και φυσικά όλες οι in-rom Basic των home computers της υπέροχης εκείνης εποχής, ήταν interpreteted. Ακόμα και σήμερα κάποιες Basic είναι έτσι αλλά και πολλές γλώσσες (python πχ).

Στο μόνο που θα διαφωνήσω φυσικά μπορεί να κάνω και λάθος είναι στο

Ο λόγος νομίζω είναι προφανής:ένα αρχείο κειμενου που περιέχει πηγαίο κωδικα είναι ΠΟΛΥΥΥΥΥ μικρότερο σε μέγεθος από το μέγεθος του αρχείου σε εκτελέσιμο κώδικα (μάλιστα όσο ποιο μεγάλο το προγραμμα τοσο μεγαλύτερη η διαφορά) οπώτε "κoστίζει" πολύ λιγοτερο bandwidth το να μεταφέρεις από εναν webserver ένα αρχειο κειμενου και να εκτελεστεί τοπικά στον υπολογιστή σου παρά να μεταφέρεται ένα πολύ ποιο ογκωδες εκτελέσιμο αρχείο!
Η HTML είναι επέκταση ενός standard του SGML που υπήρχε πολλά χρόνια πριν και περιέγραφε παρόμοιες δομές. Δεν δημιουργήθηκε η html γιατί θέλανε να γλυτώσουν bandwith αλλά πιστεύω γιατί θέλανε να περιγράψουν μια σελίδα, εύκολα, κάτω από κάποια standard και σε διάφορες πλατφόρμες. Μια html σελίδα την βλέπεις με έναν text editor σε οποιοδήποτε λειτουργικό σύστημα, με το lynx σε μια κονσόλα, σε ένα browser και βέβαια δεν έχει τα προβλήματα με τους ινδιάνους:biglaugh: (MSB) που θα είχε αν ήταν binary.

Καλώς ήρθες ξανά και ελπίζω μαζί με τις αναμνήσεις σου να μας μεταδόσεις τις γνώσεις πάνω στον CPC.
 
Τι μου θυμίσατε τώρα. Σε basic στον 6128 είχα γράψει ένα text adventure παιχνίδι απο μία ιστορία τρόμου που είχα διαβάσει τότε. Το φαγοπότι στο αββαείο - The feast in the abbey του Robert Bloch. Tις εικόνες - γραφικά τα είχα ζωγραφίσει pixel pixel στο art studio. Κρίμα που ποτέ δεν ολοκλήρωσα το παιχνίδι και δις κρίμα που δεν κράτησα την δισκέτα με τα save.
 
Η Locomotive basic ήταν από τις καλύτερες εκδόσεις σε home computer και απο πλευράς ταχύτητας αλλά και απο πλευράς βάθους-πολυπλοκότητας. Γι' αυτό βοήθησε και το άριστο firmware των CPCs..

Υπάρχουν σχεδόν πλήρεις εντολές γραφικών και ήχου, συναρτήσεις (DEF FN), variables GO SUB (πχ ON xx GOTO) και εύκολη χρήση κώδικα μηχανής (CALL, PEEK, POKE) παράλληλα. :animeek:

Σκεφτείτε μόνο ότι έχει πρόσβαση στο Hardware (εντολές IN, OUT, INP) και τη δυνατότητα των RSX (Resident System eXtensions, οι εντολές με |) όπου εκεί πλέον κάνει κανείς 'Ο,ΤΙ κυριολεκτικά θέλεις (βλέπε Laser Basic, Sprites Alive, ROM πακέτα...).

Το μόνο κακό είναι ότι ποτέ δεν βγήκε ένας καλός compiler ώστε να φτιάχνεις πλήρη source κώδικα...:mad: (υπάρχει κάποιος μέσω CP/M αλλά με πολλούς περιορισμούς)
 
τα ειχα σε ολες τις version το καλυτερο αντιγραφτηρι
 
xaxaxa ti mou thimisate twra........ :animrolleyes:

Ακόμα έχω εδώ διπλα τον 6128 με πράσινο monitor, modulator, "δισκολογυ" ,y "πυραδεβ", CPM, mini-office II, pagemaker, art studio, (ΜΕ ΠΟΝΤΊΚΙ ΜΕ 3 ΠΛΉΚΤΡΑ!!!)

μια φορα είχα πάρει backup σε κασέτα του νταλάρα! xaxaxax!

είχα ένα φίλο ο οποιος τον είχε τέρμα φτιαγμένο, με modem, επέκταση μνήμης, speech synthesizer και 2 drives εξωτερικά! αρρώστια λέμε.

το "δισκολογυ" με είχε σώσει. το χω σε version 3 / 6 αγγλικά/γαλλικά και λειτουργούν ακόμα! ρε ο Amstrad και η Amiga ήταν μηχανάκια πολύ μπροστά.

ακόμα έχω πρόγραμμα σε basic με random αρχεία και database γραμμένη σε turbo pascal 3.0 :cool:

A ΤΟ ʼΛΛΟ ΔΕ ΣΑΣ ΤΟ ΠA? ΒΓΉΚΕ ΤΟ "PIXEL" συλλεκτική έκδοση, ψάξτε το στα περιπτερα γιατί θα εξαφανιστεί ! :D

sorry για τα greeklish μπαίνω από ένα προ-πολεμικό laptop που για να μη το πετάξω τρέχει linux :diablotin:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Καλως ηρθες!

Οσο για το "επετειακο" το εχουμε σκισει το θεμα εδω :D
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
thanks mate! :cool:

parte kai to 1o mou programma gia Amstrad :D

10 mode 1

20 cls

30 origin 320,200

40 for a=1 to 360 step 1

50 plot 320,200

60 draw 320*cos(a),200*sin(a)

70 next

:diablotin:

επίσης ένα hardware trick για να παίξει και σε mode 2 με πολλά χρώματα

call &ba5a,a

a re locomotive, πέρασαν 20 xronia :rolleyes:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα