Bambinella
Extra Galactic RetroEntity!
- Joined
- 18 Mαϊ 2010
- Μηνύματα
- 17.902
- Αντιδράσεις
- 32.236
Τωρα που κοιταζω τον τιτλο του θεματος σκεφτομαι πως καλλιστα θα μπορουσε να αναφερεται σε αλλου ειδους ταινιες, αλλα δε γραφω για τετοια πραγματα εγω.
Ηταν 1958 οταν στον κινηματογραφο μας ξεκινησε μια ταση στις αισθηματικες κομεντι με τις πρωταγωνιστριες να υποδυονται τις μικρες, γλυκειες, αθωες παιδουλες που ταυτοχρονα ειχαν πολυ αγριο ταμπεραμεντο. Ηταν ατιθασες, χαριτωμενα αυθαδεις, εντελως απειρες με το αντιθετο φυλο και πολλες φορες αγοροκοριτσα. Αυτα τα χαρακτηριστικα ομως, δεν τις εμποδιζαν καθολου στο να ειναι πολυ γοητευτικες και να αποτελουν πολο ελξης για τους αντρες. Οι αντρες που συνηθως τις ηθελαν ηταν νεοι, ωραιοι, δημιουργημενοι και διεθεταν ενα απο εκεινα τα τεραστια αμερικανικα αυτοκινητα της εποχης που συνηθως το χαιροταν μια κακια ερωμενη που εκανε δυσκολη της ζωη της αβγαλτης πρωταγωνιστριας.
Φυσικα στο τελος η ερωμενη επαιρνε ποδι, μια που ο νεος και ωραιος την ειχε μονο για δισκεδαση αφου δεν ειχε γνωρισει ακομα τον μεγαλο ερωτα που θα τον οδηγουσε στο γαμο. Γιατι οσο ανωριμη και τρελη παιδουλα κι αν ηταν η κοπελα που του ειχε κλεψει την καρδια, οταν εκεινη καταλαβαινε πως ειναι αληθινα ερωτευμενη μεταμορφωνοταν σε γυναικα, ετοιμη να δεχτει και να ανταποδωσει τη φλογα της αγαπης.
Οι κομεντι αυτες ηταν γυρισμενες σχεδον αποκλειστικα καλοκαιρι για να αναδεικνυουν τα ωραια κορμια των πρωταγωνιστων με μαγιω, τις καμπριο αυτοκινηταρες που λεγαμε πιο πανω και τα ακριβα κοσμικα κεντρα που τα ελουζε το ασημενιο φως του φεγγαριου. Αυτα τα τελευταια τα βλεπαμε συνηθως στην πρωτη επισημη εξοδο του ζευγους. Ο νεαρος αντρας φοραγε λευκο σμοκιν με μαυρο παπιγιον και η κοπελα στραπλες βραδυνο φορεμα με φουσκωτο φουρω και γαντια. Η βραδια κυλαγε μεσα απο τους ρυθμους του τσα - τσα και ενος τραγουδιου του Χατζηδακι συνηθως απο τη Νανα Μουσχουρη και ειχε το λεπτο αρωμα του γιασεμιου που ευωδιαζει μεσα στην καλοκαιριατικη αυρα. Ηταν η νυχτα που η πρωταγωνιστρια εκανε το ντεμπουτο της ως γυναικα πλεον, μια που οπως ειπαμε ενιωθε σιγα - σιγα πως ο ερωτας δε θα της αφηνε περιθωρια για πολλα παιδιαρισματα και τρελες.
Η ταση των μικρων, αθωων και αγριων κοριτσιων διηρκεσε συνολικα τεσσερα καλοκαιρια, μεχρι και το 1961, και περασε ετσι ξαφνικα οπως ηρθε, δινοντας τη θεση της σε γυναικες πιο δυναμικες, λιγοτερο αβγαλτες και σε εποχες που δεν προσταζαν πια παρομοια ηθη.
Και για να μιλησω με παραδειγματα, θα ηθελα να ανφερθω σε καποιες απο αυτες τις ταινιες:
Το τρελοκοριτσο - 1958
Διακοπες στην Αιγινα - 1958
Η Λιζα το' σκασε - 1959
Η μουσιτσα - 1959
Το αγοροκοριτσο - 1959
Ψιτ, κοριτσια - 1959
Ενας Δον Ζουαν για κλαματα - 1960
Ραντεβου στην Κερκυρα - 1960
Σταχτοπουτα - 1960
Το αγορι που αγαπω - 1960
Χριστινα - 1960
Το αγριμι - 1960
Το κλωτσοσκουφι - 1960
Ραντεβου στη Βενετια - 1960
Η Χιονατη και τα 7 γεροντοπαλικαρα - 1960
Διαβολου καλτσα - 1961
Η Μπετυ παντρευεται - 1961
Κοριτσια της Αθηνας - 1961
Ευφημος μνεια σε δυο πολυαγαπημενες σκηνες: Η Τζενη Καρεζη στο Τρελοκοριτσο ενω ξυνει το ενα της ποδι με το αλλο την ωρα που τη φιλαει ο Κωστας Κακκαβας στο φιναλε του εργου.
Η Αλικη Βουγιουκλακη με μπεϊμπι ντολ στη Μουσιτσα σκεφτεται να αυτοκτονησει με χαπια, αλλα στο τελος μετανοιωνει και μπουκωνεται με ολες τις καραμελες και τα σοκολατακια που βρισκει στο τραπεζι.
Και μια τελευταια σημειωση: Αποψε στις 11.30 θα προβληθει υστερα απο πολλα χρονια απο το Καναλι Εψιλον Το Αγριμι, με τη Χριστινα Συλβα. Δειτε το, αν θελετε να νιωσετε τη δροσια, τη χαρη και την αθωοτητα μιας εποχης που περασε για παντα, ταξιδεψτε στο χρονο 54 καλοκαιρια πισω και τραγουδηστε τσα - τσα στην ομορφη καλοκαιρινη Αθηνα του 1960!

Ηταν 1958 οταν στον κινηματογραφο μας ξεκινησε μια ταση στις αισθηματικες κομεντι με τις πρωταγωνιστριες να υποδυονται τις μικρες, γλυκειες, αθωες παιδουλες που ταυτοχρονα ειχαν πολυ αγριο ταμπεραμεντο. Ηταν ατιθασες, χαριτωμενα αυθαδεις, εντελως απειρες με το αντιθετο φυλο και πολλες φορες αγοροκοριτσα. Αυτα τα χαρακτηριστικα ομως, δεν τις εμποδιζαν καθολου στο να ειναι πολυ γοητευτικες και να αποτελουν πολο ελξης για τους αντρες. Οι αντρες που συνηθως τις ηθελαν ηταν νεοι, ωραιοι, δημιουργημενοι και διεθεταν ενα απο εκεινα τα τεραστια αμερικανικα αυτοκινητα της εποχης που συνηθως το χαιροταν μια κακια ερωμενη που εκανε δυσκολη της ζωη της αβγαλτης πρωταγωνιστριας.
Φυσικα στο τελος η ερωμενη επαιρνε ποδι, μια που ο νεος και ωραιος την ειχε μονο για δισκεδαση αφου δεν ειχε γνωρισει ακομα τον μεγαλο ερωτα που θα τον οδηγουσε στο γαμο. Γιατι οσο ανωριμη και τρελη παιδουλα κι αν ηταν η κοπελα που του ειχε κλεψει την καρδια, οταν εκεινη καταλαβαινε πως ειναι αληθινα ερωτευμενη μεταμορφωνοταν σε γυναικα, ετοιμη να δεχτει και να ανταποδωσει τη φλογα της αγαπης.
Οι κομεντι αυτες ηταν γυρισμενες σχεδον αποκλειστικα καλοκαιρι για να αναδεικνυουν τα ωραια κορμια των πρωταγωνιστων με μαγιω, τις καμπριο αυτοκινηταρες που λεγαμε πιο πανω και τα ακριβα κοσμικα κεντρα που τα ελουζε το ασημενιο φως του φεγγαριου. Αυτα τα τελευταια τα βλεπαμε συνηθως στην πρωτη επισημη εξοδο του ζευγους. Ο νεαρος αντρας φοραγε λευκο σμοκιν με μαυρο παπιγιον και η κοπελα στραπλες βραδυνο φορεμα με φουσκωτο φουρω και γαντια. Η βραδια κυλαγε μεσα απο τους ρυθμους του τσα - τσα και ενος τραγουδιου του Χατζηδακι συνηθως απο τη Νανα Μουσχουρη και ειχε το λεπτο αρωμα του γιασεμιου που ευωδιαζει μεσα στην καλοκαιριατικη αυρα. Ηταν η νυχτα που η πρωταγωνιστρια εκανε το ντεμπουτο της ως γυναικα πλεον, μια που οπως ειπαμε ενιωθε σιγα - σιγα πως ο ερωτας δε θα της αφηνε περιθωρια για πολλα παιδιαρισματα και τρελες.
Η ταση των μικρων, αθωων και αγριων κοριτσιων διηρκεσε συνολικα τεσσερα καλοκαιρια, μεχρι και το 1961, και περασε ετσι ξαφνικα οπως ηρθε, δινοντας τη θεση της σε γυναικες πιο δυναμικες, λιγοτερο αβγαλτες και σε εποχες που δεν προσταζαν πια παρομοια ηθη.
Και για να μιλησω με παραδειγματα, θα ηθελα να ανφερθω σε καποιες απο αυτες τις ταινιες:
Το τρελοκοριτσο - 1958
Διακοπες στην Αιγινα - 1958
Η Λιζα το' σκασε - 1959
Η μουσιτσα - 1959
Το αγοροκοριτσο - 1959
Ψιτ, κοριτσια - 1959
Ενας Δον Ζουαν για κλαματα - 1960
Ραντεβου στην Κερκυρα - 1960
Σταχτοπουτα - 1960
Το αγορι που αγαπω - 1960
Χριστινα - 1960
Το αγριμι - 1960
Το κλωτσοσκουφι - 1960
Ραντεβου στη Βενετια - 1960
Η Χιονατη και τα 7 γεροντοπαλικαρα - 1960
Διαβολου καλτσα - 1961
Η Μπετυ παντρευεται - 1961
Κοριτσια της Αθηνας - 1961
Ευφημος μνεια σε δυο πολυαγαπημενες σκηνες: Η Τζενη Καρεζη στο Τρελοκοριτσο ενω ξυνει το ενα της ποδι με το αλλο την ωρα που τη φιλαει ο Κωστας Κακκαβας στο φιναλε του εργου.
Η Αλικη Βουγιουκλακη με μπεϊμπι ντολ στη Μουσιτσα σκεφτεται να αυτοκτονησει με χαπια, αλλα στο τελος μετανοιωνει και μπουκωνεται με ολες τις καραμελες και τα σοκολατακια που βρισκει στο τραπεζι.
Και μια τελευταια σημειωση: Αποψε στις 11.30 θα προβληθει υστερα απο πολλα χρονια απο το Καναλι Εψιλον Το Αγριμι, με τη Χριστινα Συλβα. Δειτε το, αν θελετε να νιωσετε τη δροσια, τη χαρη και την αθωοτητα μιας εποχης που περασε για παντα, ταξιδεψτε στο χρονο 54 καλοκαιρια πισω και τραγουδηστε τσα - τσα στην ομορφη καλοκαιρινη Αθηνα του 1960!