Eίναι φοβερό, όπως και το Samorost 1 και 2 που κυκλοφόρησε η Αmanita design. Ώς Τσέχοι έχουν παράδοση στο ευφάνταστο animation, θυμίζω το "jazzy" Fantastic Planet, animation ταινία του 1973. (Τσεχοσλοβακική-Γαλλική για την ακρίβεια, το "σήκωσε" και στις Κάννες). Δεν ξέρω γιατί απλά οι τίτλοι της Amanita design μου θυμίζουν συνέχεια αυτήν την ταινία.
Το μόνο κακό που βρίσκω στο Machinarium, άν μπορεί κανείς να το πεί κακό βέβαια, είναι το scaling που έχει. Συγκεκριμένα, έχει σχεδιαστεί σε ανάλυση 1250 x 790 και οι επιλογές στο παιχνίδι είναι 100% ή 80% window size. Πρακτικά σε μεγάλες αναλύσεις π.χ 1920 x 1200 ή 1680 x 1050 μένει αρκετό "μάυρο" στην οθόνη, κάτι που χαλάει λίγο την μαγεία των γραφικών του. Όμως άν ρυθμίστεί η ανάλυση 1280 x 800 ευτυχώς το παιχνίδι τρέχει full screen στο 100% window size, με μόνη απώλεια το συμμάζεμα των εικονιδίων ξανά στην προηγούμενη ανάλυση, κάτι που προσωπικά με εκνευρίζει.
Πέρα απο την "αναλυσομουρμούρα" όμως, το παιχνίδι είναι πραγματικά πανέμορφο, μου θύμισε παλιές καλές εποχές με escape the room νοοτροπίας gameplay, όπως στο abes odyssey, αλλά με ψυχή point'n'click, αρκετό χιούμορ,απίστευτη μουσική. Λέω να αγοράσω μία απο τις boxed εκδόσεις, μόνο πρόβλημα ότι δέν βγαίνει η αγγλική , αλλά η ρωσική, ιταλική και γερμανική. Όπως όμως καταλαβαίνω την γλώσσα την χρειάζεσαι μόνο για τα μενού...άρα δέν είναι και καταστροφικό, και τέλος, μιάς και είναι γραμμένο σε flash, αυτό κάνει τον τίτλο να τρέχει ήδη σε συστήματα windows, mac αλλά και linux, οπότε είναι θέμα χρόνου για το πότε θα σκάσει μύτη στο PSN και στο Xbox Live.