MSX vs Spectrum

vagosgta3

RetroNuts!
Joined
7 Ιαν 2008
Μηνύματα
1.887
Αντιδράσεις
25
Για να μην αφησουμε παραπονεμενα τα υπολοιπα 8bit :D εφτιαξα και εικονες απο τους δυο αγαπητους μας 8bit.

msx%20vs%20zx.jpg


1942-1.jpg


ace%20of%20ace.jpg


afterburner.jpg


altered%20beast.jpg


batman.jpg


licence%20to%20kill.jpg


navy%20moves.jpg


north%20south.jpg


operation%20wolf.jpg


rambo%203.jpg


robocop.jpg


temple%20of%20doom.jpg


untouchables.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
hehe

Εδώ τα πράγματα είναι περισσότερο ισορροπημένα ως προς την παλέτα χρωμάτων. Δύσκολα, θα βγάλω νικητή απο την παράθεση στατικών εικόνων και μόνο!!
 
Φαινονται απελπιστικα ιδια.

Και εδω ο Αmstrad νικητης.
icon10.gif
 
Nαι πολλα παιχνιδια ειναι σχεδoν copy-paste
 
το 1942 δεν είναι από msx2 ;
 
Ωραια μηχανακια και αρκετα κοντα σε features. Σιγουρα απολαμβανω τα παιχνιδια τους πολυ περισοτερο απο τις low-def πολυχρωμες αργοποριες του Amstrad (οτι πρεπει παντως για τα ΚΑΠΗ) και τα επισης χαμηλης αναλυσης καταθλιπτικα C64 γραφικα.

Ενα καλο ρεζουμε για τα 2 μηχανηματα

CPU: the same, even clockspeed. The MSX adds 1 waitcycle to each machinecode instruction, giving the ZX the edge.
RAM: 48K/128K for most Speccies, 64K for most MSX1 machines

Video: Spectrum has direct CPU access to the video RAM, which the MSX hasn't. But the MSX has a dedicated video processor (with hardware sprites), which the Spectrum hasn't. Spectrum might be faster in situations where large parts of the video RAM are updated every frame. MSX certainly has the edge for character-based graphics (text processing, arcade games using 8x8 blocks to build the screen etc).

Sound: Well, the original Spectrum can produce some. There have even been music programs written for the original Spectrum, which is a miracle really (if you know the hardware). Later Spectrum models add a soundchip similar to what comes by default in any MSX.

Expansion options: MSX has the Speccy beat there.
Nα και η γνωμη του Θειου για τα MSX

http://www.youtube.com/watch?v=2-kI0urN9tI#t=8m18s

Kαι η γνωμη του Simon Brattels "“MSX is a terrible standard... Iʼve seen some of the MSX games and a lot of people looking at them say, oh theyʼre garbage but theyʼll get better. But it WONʼT get better. You can forget MSX!”"
 
αν δε κάνω λάθος το MSX έχει καλύτερα γραφικά απλώς όλα τα παιχνίδια σχεδόν ήταν ports. εμένα πάντως αν μου λέγατε να διαλέξω θα έπαιρνα spectrum 128.
 
Μερικα "εξειδικευμενα" παιχνιδια MSX, δεν εχουν αντιπαλο στα 8μπιτ.

Στα γραφικα ηταν αιωνες μπροστα απο spectrum, cpc. Μονο ο commodore

καπου τους πλησιαζε. Αλλα και παλι δεν εχετε διαχωρισει τα μοντελα.

Αναφερομαστε σε μια εταιρια π.χ. spectrum αλλα οχι σε συγκεκριμενο μοντελο.

Ετσι αλλο ειναι ο spectrum 48, αλλο ο 128 +2 και παει λεγοντας. Αν τωρα

αναφερομαστε στο καλυτερο μοντελο της εταιριας, τοτε τα MSX2 και turboMSX

δεν παιζονται. Αν και τα MSX δεν εχουν "εταιρια"...
 
Παλαιότερα είχα ανταλάξει τον 48κ+ μου με ενα VG-8020 MSX για μερικά απο τα παιχνίδια του. Είχε σαφώς καλύτερο ήχο , αλλά οι χρόνοι φορτώματος ήταν απελπιστικοί.

Μετά εμφανίστηκε ο 128 και άλλαξαν όλα.

Τώρα ψάχνω ένα ΜSX2....
 
Ωραίο νημάτιον !! :D

Aν ο cpc χαντακώθηκε μία φορά απο τα ports του ακατανόμαστου, τι να πουν και τα κακόμοιρα τα MSX...

Πάντως αν ξεφύγουμε απο την μετριοτητα των ευρωπαϊκών ports του άθλιου γομολάστιχα, υπάρχουν και πολλά γιαπωνέζικα παιχνιδάκια που πραγματικά "τα σπάνε"... :thumbup:

Επίσης ο Mike είπε κάτι πολύ σωστό: Mε τα MSX-2 πραγματικά περνάμε σε άλλο επίπεδο...
 
billy είπε:
Επίσης ο Mike είπε κάτι πολύ σωστό: Mε τα MSX-2 πραγματικά περνάμε σε άλλο επίπεδο...
Specification του 1986.

Νομίζω ότι υπήρχαν ST και Amiga τότε στην αγορά. Σιγά το άλλο επίπεδο του MSX2...όπως έχω πει και παλιότερα ήταν too little too late.
 
Μπορεί να ήταν έτσι αφού τον συγκρίνεις με ST και Amiga, αλλά εδώ έχουμε σύγκριση με spectrum !! ;)
 
Εντάξει, και το PC που πήρα το 1996 ήταν άλλο επίπεδο ρε Billy...

Ο σκοπός είναι να συγκρίνουμε πράγματα ομοειδή. Ειδικά στα 80s 3 χρόνια διαφοράς δεν ήταν καθόλου ασήμαντα.

Ο ανταγωνισμός του MSX1 ήταν το 1983 που κυκλοφόρησε ο Speccy, o C64 κλπ οκτάμπιτοι.

Ο ανταγωνισμός του MSX2 ήταν το 1986 που κυκλοφόρησε η Amiga και ο ST. Και φυσικά απείχε έτη φωτός -προς το χειρότερο- και από τους 2...
 
Maddog είπε:
Ο ανταγωνισμός του MSX1 ήταν το 1983 που κυκλοφόρησε ο Speccy, o C64 κλπ οκτάμπιτοι.

Ο ανταγωνισμός του MSX2 ήταν το 1986 που κυκλοφόρησε η Amiga και ο ST. Και φυσικά απείχε έτη φωτός -προς το χειρότερο- και από τους 2...
Nαί βρε παιδί μου δεν αντιλέγω ότι ήταν ελαφρώς too late ο MSX2 στην αγορά των micros συγκριτικά με τους παλιούς οκτάμπιτους (και σίγουρα too little αν συγκριθεί με τους δεκαεξάμπιτους), αλλά και πάλι στο *συγκεκριμένο* thread συγκρίνουμε μόνο με τους spectrum.

Και spectrum είχαμε π.χ. και τον 128άρη του '85-'86, οπότε...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Maddog είπε:
Εντάξει, και το PC που πήρα το 1996 ήταν άλλο επίπεδο ρε Billy...Ο σκοπός είναι να συγκρίνουμε πράγματα ομοειδή. Ειδικά στα 80s 3 χρόνια διαφοράς δεν ήταν καθόλου ασήμαντα.

Ο ανταγωνισμός του MSX1 ήταν το 1983 που κυκλοφόρησε ο Speccy, o C64 κλπ οκτάμπιτοι.

Ο ανταγωνισμός του MSX2 ήταν το 1986 που κυκλοφόρησε η Amiga και ο ST. Και φυσικά απείχε έτη φωτός -προς το χειρότερο- και από τους 2...
Πολύ σωστά τα λες. Νομίζω η μόνη δύναμη του MSX2 είναι κάποιοι Ιαπωνικοί τίτλοι που άφησαν ιστορία (πχ Metal Gear).
 
Χμμ,. πολύ spectrum port θυμίζουν οι εικόνες. Φυσικά υπάρχουν και καλύτεροι τίτλοι για το MSX όπως και πιο καινούρια μοντέλα.

Αυτό με το γεγονός πως δεν γίνεται direct access στην videoram το είχα ακούσει από demα που έγραφε κώδικα σε αυτά τα μηχανήματα. Γίνοταν κάτι σαν hardware blitting (ή hw sprites) νομίζω με OUT commands στην z80, που είναι σαφώς πιο αργά. Έχω δει ότι τα περισσότερα MSX demos έχουν επαναλαμβανόμενα tiled graphics στα εφφέ τους. Μάλλον για αυτό.

Πάντως επειδή είναι γιαπωνέζικη πρέπει να παίζουν και τίτλοι της Konami, Contra, Castlevania, κλπ. Αυτό το remake που παίζω στο PSP πρέπει να είναι από ένα original Castlevania ίσως των τελευταίων MSX. Θα το κοιτάξω.

Φαντάζομαι το ξέρετε πως το M είναι Microsoft. Ξεκίνησε στην Ιαπωνία από τον τότε vice president της microsoft-japan. http://en.wikipedia.org/wiki/MSX
 
bubble bobble

Ειλικρινά πιστεύετε ότι ο zx spectrum μπορούσε να βγάλει τέτοια παιχνίδια?Απλά αυτά που έγιναν πορτ ήταν direct port χωρίς να εκμεταλεύονται καν τον msx2.

Σκεφτείτε να γράφετε προγράμματα που να μην εκμεταλεύονται το 3d αλλα να δουλεύουν το frame buffer,(πχ όπως το linux πριν λίγο καιρό στο ps3 δεν είχε access σε 3d drivers,αλλά στο gameos το 3d δούλευε κανονικά),το μηχάνημα κύριοι είχε blitter,επίσης δείτε και αυτό http://www.youtube.com/watch?v=2EAQ0U_KAfw σπαστό scrolling αλλά τρομερή μουσική.....
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μα αυτά είναι μεταγενέστερα μοντέλα. Προφανώς δεν υπάρχει σχέση
 
Πίσω
Μπλουζα