NES vs Master System

Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Στην τελικη αυτο μετραει, πως βιωσε ο καθενας (και οι γνωστοι του) το καθε μηχανημα.

Και αυτο εξαρταται απο το ποσο πουλησε στην Ελλαδα, που με την σειρα του εξαρταται απο την διανομη της καθε εταιριας.

Το οτι δεν υπηρχε η νιντεντο στη Ελλαδα την δεκαετια του΄80, εχει μεγαλο αντικτυπο στο ΝΕΣ που εδω ειναι μια μετρια (αν οχι αποτυχημενη, σε σχεση με αλλες) κονσολα, ενω παγκοσμιως (και εγω προσωπικα) θα την τοποθετουσα μεσα στις 3 σημαντικοτερες. Φανταστειτε να ειχε αποφασισει η νιντεντο το 1991 που ηρθε στην Ελλαδα οτι το ΝΕΣ ειναι αργα για να το προωθησει εδω, και να μην το εφερνε καθολου. Τωρα δεν θα μιλαγαμε για NES vs MS, αλλα για το ποσο σπανιο ειναι το ΝΕΣ στην Ελλαδα, ενω σε ολο τον κοσμο εχει πουλησει εκατομυρια.

Αρα δικαια μαλλον το MS στην Ελλαδα ειναι πιο σημαντικο, ειχε καλυτερες πωλησεις, το ειχαν περισσοτεροι, θα επρεπε να παρει περισσοτερους ψηφους εαν ψηφιζαν ολοι απο τις εμπειριες τους.

EDIT : και μια και ανεφερα το pc engine, συμφωνα με το αν-αξιοπιστο wikipedia, εχουν πουληθει συνολικα απο ολα τα μοντελα, περιπου 10 εκατομυρια. Απο το atari jaguar εχουν πουληθει (παλι συμφωνα με το wikipedia) περιπου 250.000 μηχανηματα. Ποσοι απο εσας ειχατε pc engine, ποσοι jaguar, ποσοι ειχατε δει καποιο απο αυτα σε φιλους σας ή αλλου ή γενικα live σε καταστημα? Τι διαβαζατε για το καθε ενα στα περιοδικα?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Leon είπε:
Η Nintendo μας θεωρούσε τριτοκοσμικούς και ήρθε επίσημα το '91 :eek: και μάλιστα πουλούσε last gen κονσόλα στους ιθαγενείς ενώ η Sega πουλούσε το Mega Drive. Στην Ευρώπη η Nintendo απέτυχε (και δεν έδινε καν σημασία στην Ευρωπαϊκή αγορά)
Αν και η Sega ειχε οντως νωριτερα επισημα αντιπροσωπεια, ηταν σε βρεφικα σταδια και ειχε πολυ μικρη διεισδυση στην Ελληνικη αγορα. Τοσο σε παιχνιδια, αλλα κυριως σε μηχανηματα. Οντως και οι δυο εταιριες ειχαν καθυστερησει να εχουν παρουσια στην Ελλαδα, αλλα υπαρχουνε μπολικοι λογοι οπου συνεβει αυτο.

Πως ομως ακριβως απετυχε η Nintendo στην Ευρωπη; Με παρουσια για επτα χρονια περιπου και εκατονταδες τιτλους διαθεσιμους, χωρια τα εκατομυρια πωλησεων τους;

Κατα τα αλλα, εχω ξαναγραψει πως μου αρεσουνε και τα δυο συστηματα, πολυ μαλιστα. Πιστευω πως η Itochu με την δυναμικη της παρουσια τα πηγε πολυ καλυτερα απο την Zegetron, και το NES ειχε καλυτερη διαθεσιμοτητα και καλους τιτλους να βρει κανεις.

Το πολυ θετικο του Master System ηταν τα πολυ φθηνα παιχνιδια του, και το προσιτο μηχανημα, και του NES οι ΑΑΑ τιτλοι του οπου και τους εβρισκες πολυ ευκολα. Οντως κριμα που δεν ηρθανε νωριτερα και τα δυο στην Ευρωπη να βλεπανε και οι home users τις παιχνιδαρες τους.
 
mike είπε:
EDIT : και μια και ανεφερα το pc engine, συμφωνα με το αν-αξιοπιστο wikipedia, εχουν πουληθει συνολικα απο ολα τα μοντελα, περιπου 10 εκατομυρια. Απο το atari jaguar εχουν πουληθει (παλι συμφωνα με το wikipedia) περιπου 250.000 μηχανηματα. Ποσοι απο εσας ειχατε pc engine, ποσοι jaguar, ποσοι ειχετε δει καποιο απο αυτα σε φιλους σας ή αλλου ή γενικα live σε καταστημα? Τι διαβαζατε για το καθε ενα στα περιοδικα?
PC Engine = 0

Jaguar= Live μία φορά + 4-5 άτομα που έχω ακούσει ότι το είχαν αγοράσει...

Όμως δεν ξέρω αν το PC Engine είχε έρθει στην Ελλάδα, και νομίζω ότι την μεγαλύτερη επιτυχία την είχε κάνει στην Ιαπωνία που τα είχε πάει σχετικά καλά... Σε Αμερική και Ευρώπη πέρασε σχεδόν απαρατήρητο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
cloud είπε:
Όμως δεν ξέρω αν το PC Engine είχε έρθει στην Ελλάδα, και νομίζω ότι την μεγαλύτερη επιτυχία την είχε κάνει στην Ιαπωνία που τα είχε πάει σχετικά καλά... Σε Αμερική και Ευρώπη πέρασε σχεδόν απαρατήρητο.
Αυτο ακριβως λεω, μια κονσολα με 10εκ πωλησεις επειρεασε λιγοτερο τη χωρα μας απο μια κονσολα με 250χιλ πωλησεις. Και το ΝΕΣ αυτο το προβλημα ειχε, δεν ειχε κανονικη εισαγωγη τα χρονια που ηταν στην κορυφη. Οταν ηρθε, ειχε ηδη βγει το ΣΝΕΣ, ενω η sega ηταν ηδη πιο γνωστη στην Ελλαδα. Λογικο να μην εχει τις πωλησεις του MS στην Ελλαδα. Και τα 16μπιτ επειρεαστηκαν φυσικα απο αυτο.
 
mike είπε:
EDIT : και μια και ανεφερα το pc engine, συμφωνα με το αν-αξιοπιστο wikipedia, εχουν πουληθει συνολικα απο ολα τα μοντελα, περιπου 10 εκατομυρια. Απο το atari jaguar εχουν πουληθει (παλι συμφωνα με το wikipedia) περιπου 250.000 μηχανηματα. Ποσοι απο εσας ειχατε pc engine, ποσοι jaguar, ποσοι ειχατε δει καποιο απο αυτα σε φιλους σας ή αλλου ή γενικα live σε καταστημα? Τι διαβαζατε για το καθε ενα στα περιοδικα?
PC-Engine = 0

Όσον αφορά το Jaguar, η μόνη μου πληροφόρηση ήταν το Εγγλέζικο ST Format, που έπαιρνα τότε και παρουσίαζε τα παιχνίδια της συγκεκριμένης κονσόλας εξωπραγματικά...

Ευτυχώς που δεν το πήρα τότε...
 
Εγω ηξερα 1 ατομο που το πηρε μολις βγηκε, και μολις ειδαμε το super-duper :precry: Cybermorph δεν θελαμε να το αγορασουμε. Αλλα στην Ελλαδα εγραφαν τα περιοδικα κανονικα review των παιχνιδιων, ειχα ακουσει και παιδια που το ειχαν παρει, στα κονσολαδικα το εβλεπες μαζι με τα 3 παιχνιδια του, γενικα επαιζε και ακουγοταν το ονομα του. Εγω το πηρα πολυ αργοτερα, μετα τα MD, SNES, οταν πια ηταν σε τιμη χωμα και εβγαινε σε κουπονια σε εφημεριδες. Παρολα αυτα στην Ελλαδα ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ πηγε καλα, υπηρχε σε καταστηματα και σπιτια. Το pc engine με περιπου 50Χ πωλησεις δεν ειχε καν ακουστει στην Ελλαδα.

Και που κολλαει αυτο με το NES vs MS ? στην λεξη 'συγκριτικα' οπου το MS πηγε καλυτερα στην Ελλαδα απο το ΝΕΣ, συγκριτικα με τον υπολοιπο κοσμο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
cloud είπε:
Όμως δεν ξέρω αν το PC Engine είχε έρθει στην Ελλάδα, και νομίζω ότι την μεγαλύτερη επιτυχία την είχε κάνει στην Ιαπωνία που τα είχε πάει σχετικά καλά... Σε Αμερική και Ευρώπη πέρασε σχεδόν απαρατήρητο.
Στην Ελλάδα δεν ήρθε ποτέ επίσημα, προσωπικά μόνο στο εγγλέζικο CVG διάβαζα reviews γι'αυτό (και παιχνιδιών του) - ορισμένα ήταν εντυπωσιακά, αλλα φάνταζε -και ήταν- εξωτικό hardware για να το πιάσεις στα χέρια σου στην Ελλάδα. Παρόλα αυτά στην Αγγλία και την Αμερική (ώς TurboGrafx) είχε μια σχετική επιτυχία σε πωλήσεις, ιδιαίτερα όταν η τιμή του σε σχέση με τα καθαρόαιμα 16bitα ήταν προσιτή. Δηλαδή αρχικά προσπάθησε να "φάει" απο το NES και έπειτα απο το Mega Drive. Και πάλι όμως, ακόμη και αν ερχόταν επίσημα εδώ, δεν νομίζω να είχε ιδιαίτερη τύχη.

Κάποια στιγμή θα ήθελα να πάρω ένα πάντως, γιατί εχω βάλει στο μάτι μερικά ωραία shoot'em'ups. Απο την άλλη, ένα Jaguar δεν θα το ήθελα, καμία στιγμή ποτέ !
 
Παίδες μην ξεφύγουμε περισσότερο από το θέμα μας :)
 
Ψήφισα master system και επανέφερα την ισοπαλία. :diablotin:

Ποτέ δεν είχα καμία από τις 2 κονσόλες, αλλά NES είδα μπροστά μου και έπαιξα μόλις το '95 και ήμουν ήδη αρκετά μεγάλος (κι αυτό στη Σουηδία, όχι στην Ελλάδα). Περισσότερο από emulators το ξέρω. Το MS όμως το είχα συναντήσει αρκετά χρόνια νωρίτερα αρκετές φορές και το είχα τιμήσει δεόντως. Ένας ακόμα λόγος ότι είχα Game Gear που το γούσταρα πολύ και τα παιχνίδια μεταξύ MS και GG ήταν 99% ίδια.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Περι της εισαγωγης των μηχανηματων και των αντιπροσωπειων οπου εχει αναφερθει πολλες φορες στο θεμα, αλλα και σε αλλα παρομοια θεματα.

Οι οκταμπιτες κονσολες δεν θα μπορουσανε ποτε να συναγωνιστουν, ποσο μαλλον να ανταγωνιστουν τους 8/16bit micro και home υπολογιστες. Ο λογος εξαιρετικα απλος.

Η Πειρατια.

Κακα τα ψεματα, ισως ο κυριοτερος λογος που εξαπλωθηκαν και διαδωθηκαν τοσο πολυ οι home micros, ηταν η τεραστια ευκολια του πειρατικου λογισμικου τους. Πρακτικα χρειαζοταν να επενδυσει κανεις μονο στο μηχανημα, και στις αγραφες δισκετες τους. Και απο εκει και περα, το λογισμικο ερχοταν κυριολεκτικα με το κιλο.

Αυτο ηταν κοντα στο ονειρο θερινος νυκτος με τα Nes/Master System. Μπορει να γνωριζαν και να αποθεωθηκαν με τα υπεροχα Mario & Sonic, ωστοσο ομως, δεν υπηρχε περιπτωση να μπορεσουνε να διακριθουν σε μια αγορα οπου κοστιζαν οσο τριαντα πειρατικους τιτλους. Γιατι ως γνωστο, στη χωρα μας μετραει η ποσοτητα πανω απο την ποιοτητα.

Αρα, δεν ηταν ουτε βλακες ουτε απανθρωποι οι τοτε εισαγωγεις και αντιπροσωποι. Πρακτικα επρεπε να ερθει το λυκοφως των micros προκειμενου να εχουν καποια ελπιδα διακρισης, οπως και εγινε.

Το 1990/1991 οπου αρχισαν δειλα δειλα να εμφανιζοντε και να πωλουντε, ηταν ταυτοχρονα και η εποχη οπου σταματουσαν τα home micros, μετα την ασυληπτη για τα εγχωρια δεδομενα μας επιτυχιας τους.

Τα μηχανηματα λοιπον, κατεφθασαν σε μια εποχη οπου ηδη το κοστος παραγωγης και πωλησης τους ειχε πεσει κατα πολυ, με αποτελεσμα να ειναι σαφως προσιτοτερα σε περισσοτερο κοσμο.
 
Είπα να ρίξω μια καλύτερη ματιά στο SMS και στα παιχνίδια του μιας και είναι μια κονσόλα με την οποία δεν είχα ιδιαίτερη εξοικείωση ούτε τότε ούτε αργότερα ως retro gamer. Αυτό που διαπίστωσα παίζοντας λίγο τα παιχνίδια που θυμόμουν από τότε, και διαβάζοντας και λίγο τον τύπο της εποχής για να μου φρεσκάρει την μνήμη, είναι ότι η Sega εκείνη την περίοδο προσπαθούσε να αντιγράψει τη Nintendo και να χτυπήσει τις επιτυχίες τους NES με αντίστοιχα παιχνίδια για το SMS. Όπως λένε οι αγγλοσάξονες βη αντιγραφή είναι η πιο ειλικρινής μορφή κολακείαςβ. Πάντως είναι μια ενδιαφέρουσα playlist για γνωριμία με το σύστημα πέραν των γνωστών coin-op conversions για τα οποία ήταν γνωστή η κονσόλα. Έχω βάλει και links στο youtube για να δείτε τα παιχνίδια στην περίπτωση που δεν τα γνωρίζετε.

Super Mario Brothers η Nintendo;


(ή τέλος πάντων έτσι λένε, αφού δεν παίζω JRPGs).
Κάποια από αυτά είναι καλά παιχνίδια (και μερικά βέβαια μεγάλες μάπες) και αν και δεν έγιναν τόσο γνωστά, φυσικά, όσο τα original που προσπαθούσαν να αντιγράψουν νομίζω ότι αξίζουν τον κόπο να ασχοληθείς μαζί τους, πράγμα που σκοπεύω να συνεχίσω αυτές τις μέρες.
 
Μεγαλη αγαπη η Ninty αλλά αναγνωριζω την πολυ πιο ποιοτικη παλέτα χρωμάτων του sms καθως και καποια ports που τολμισαν να κυκλοφορήσουν όπως sensible soccer, mortal kombat, sf2 κτλ,κτλ κάνοντας το master system πιο ονειρεμένo!
 
Εμένα προσωπικά μου αρέσει πιο πολύ το Alex Kidd in Miracle World στο SMS από ότι το πρώτο SMB, αν πρέπει ντε και καλά να τα συγκρίνουμε. Το Alex Kidd εκτός από platform είναι και πιο πολύ σαν μία μεγάλη περιπέτεια, έχει items, πίστες που δεν είναι linear και τις εξερευνείς, είναι πιο δύσκολο, κλπ.

To πρώτο SMB έθεσε τις βάσεις, όμως σαν παιχνίδι είναι πολύ πιο απλό και κατά την άποψή μου ξεπεράστηκε γρήγορα, παρόλο που έφερε την επανάσταση. Θα σύγκρινα το Alex Kidd πιο πολύ με το SMB2 (το Euro/US) ή το SMB3, με το τελευταίο βέβαια να είναι πολύ ανώτερο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Eξαιρετικο το post του Leon παραπανω και ετσι ακριβως ειναι τα πραγματα.Να θυμησω ακομα δυο παιχνιδια αντιγραφες των Zelda και castlevania τα οποια ειναι το Golden axe legends που μονο το Zelda του λειπει στην ονομασια του και το Master of darkness που μονο το castlevania λειπει απο τον τιτλο.Περα απο τα σαβουροηδες παντως Golvellius:Valley of doom και Kenseiden τα παραπανω που ανεφερα ειναι εξαιρετικα παιχνιδια review για το master of darkness εχω γραψει σαυτο το θεμα http://www.retromaniax.gr/vb/showthread.php?26225-Master-Of-Darkness-%28Review%29

Για να μην μιλησω για το αισχος που ονομαζεται Zillion και που μονο η συσχετιση του με το θρυλικο Metroid ειναι ιεροσυλια :p
 
Τα Golden Axe Legends και Master of Darkness δυστυχώς βγήκαν πάρα μα πάρα πολύ αργά για να έχουν οποιοδήποτε αντίκτυπο. Εκείνη τη εποχή είχαν βγει για το SNES το A Link to the Past (κατά τη γνώμη μου αλλά και πολλών άλλων το καλύτερο Zelda και ένα από τα καλύτερα παιχνίδια όλων των εποχών) και το εκπληκτικό Super Castlevania IV. E ποιος να ασχοληθεί με "αντιγραφές" (όσο καλές και να είναι) σε παρωχημένο hardware όταν βγήκαν αριστουργηματικές εκδόσεις των original σε φρέσκο εντυπωσιακό hardware.

Προσωπικά τα εν λόγω παιχνίδια τα αγνοούσα πλήρως μέχρι τώρα που άρχιζα να κοιτάζω τα παιχνίδια του Master System. Εκείνη την εποχή όταν έβλεπα review οκτάμπιτων παιχνιδιών στον ειδικό τύπο απλά γύριζα σελίδα... :p
 
Αν η Sega ειχε πιστεψει στο ιδιο της το μηχανημα, θα ειχε καταφερει παρα πολλα. Απο την στιγμη που δεν το εκανε, εχουμε ενα φοβερο συστημα. Πιστευω πως αρκετοι τιτλοι του συστηματος, στεκοντε σημερα αρκετα καλυτερα απο γνωστα ονοματα του NES.

Με την λογικη "Mega Drive του φτωχου" παντως, το μελλον του ειχε γραφτει πολλα χρονια πριν.
 
Διαφωνω σαυτο που λες getta οσο και να το πιστευε το μηχανημα το μελον ειχε ηδη γραφτει οπως γινετε και τωρα με το Wii U που καλες οι παιχνιδαρες της NINTENDO αλλα χωρις third party υποστηριξει δεν σωζεται το πραγμα.Ολες οι εταιριες εκαναν ουρα να βγαλουν τα μεγαλα παιχνιδια τους στο NES ενω το master system το απαξιωναν οποτε αυτο που εμεινε ηταν μερικα πολυ καλα παιχνιδια σε ενα δυνατο συστημα για την εποχη οπως το master system και η πλειοψηφια με παιχνιδαρες απο τριτους και απο την NINTENDO στο NES.Ολα τα υπολοιπα τα εχει γραψει η ιστορια.
 
Πάντως στην βραζιλία το πάτησε το NES :p

Αλλά και στην Ευρώπη δεν πήγε άσχημα... αλλά στην Αμερική... πάτος. Ουτε καν το ήξερα ότι το Sonic 1 ήταν το τελευταίο παιχνίδι του MS στην Αμερική! Κουφάθηκα μόλις το διάβασα.
 
Αυτο που αξιζει στο master system ειναι καποιες δυνατες μεταφορες απο coin-op και δυνατοτερες κονσολες, οπως το MK2, lion king, SOTH, terminator κτλ. Γενικα παιχνιδια που ηθελαν δυνατο hardware, τολμισαν και τα μετεφεραν οπως μπορουσαν, ακομα και μετα το 1995.

Γενικα αυτο που χαρακτηριζει την sega και την νιντεντο γενικα, υπαρχει και στα MS και NES:

NES : μεγαλα σε διαρκεια παιχνιδια, με story, rpg's, και οικογενειακα παιχνιδια που σε κρατανε.

MS : ταχυτατα παιχνιδια με δραση, μια προσπαθεια για "οικογενειακη μεταφορα των coin-op"

Το ΝΕΣ καθιερωθηκε στην απολυτη καταναλωτικη (σε βαθμο βλακειας) αγορα, την Αμερικη. Οτιδηποτε επικρατει εκει, επικρατει παντου, μιας και οι Αμερικανοι αγοραζουν χωρις να σκεφτουν, ζουν για να αγοραζουν. Αρα οποιαδηποτε προγραμματιστικη ομαδα λογικο ειναι να παει στο ΝΕΣ, αφου ξερουν οτι θα πουλησουν στους καταναλωτες Αμερικανους. Το ΜS δεν πετυχε στην Αμερικη, αρα σιγουρα θα εμενε πισω απο το ΝΕΣ, οπως και εγινε. Απο εκει και περα τα παιχνιδια του ΝΕΣ ειναι αντικειμενικα πιο πληρη σε γκαμα, απλα τα προσωπικα μου γουστα ειναι σε παιχνιδια οπως το ΜΚ2, sonic, outrun αλλα και το power strike που βγηκαν στο MS. Αλλοι παιζουν castlevania, zelda, mario, οποτε γουστα ειναι αυτα.
 
Πίσω
Μπλουζα