Nintendo's Fall, Part 1 [Edge Online]

Aardvark

Retromaniax Co-Founder
Joined
26 Σεπ 2006
Μηνύματα
14.886
Αντιδράσεις
3.882
Ενα ενδιαφερον αρθρο απο το EDGE οταν η Νιντυ δεν ηταν στα πανω της, n64-cube.

Εικονες και ινφο και απο το περιοδικο Νext Gen (1996),το 2ο μερος τους αρθρου την αλλη εβδομαδα.

Δειγμα.......

For the last two generations, Nintendo's primary consoles landed second and third in the three-way leg races for console supremacy. The Nintendo 64 and the GameCube each had their moments in the sun--with Mario and Zelda blockbusters and several other big guns in regular intervals--but on the whole, those systems were not the kind of successes Nintendo or its fans were used to--or expected.

Nintendo 64 and GameCube made money for Nintendo, but weren't as friendly or as attractive to third-party publishers. Nintendo's storage media proved less easy to use and stored less than competitors' media. And Nintendo, though it was trying, didn't have the means of distinguishing itself enough from its competitors.


Looking Back at 1996: Nintendo's Fall, Part 1 [Edge Online]
 
Μάλιστα...γραμμένο από fanboy με σχόλια από άλλο fanboy. Να δούμε τι συμπέρασμα θα βγάλουν. :p

Συμφωνώ σε γενικές γραμμές με τα σχόλια για τα παιχνίδια που αναφέρθηκαν, αλλά το πρόβλημα ήταν ότι όσο καλά και επαναστατικά ήταν τα first/second party παιχνίδια ήταν ΜΟΝΟ αυτά και ήταν πολύ λίγα.

Αλλά ας δούμε λίγο τα στοιχεία. Το GC πούλησε 21 εκ, το Ν64 πούλησε 33 εκ, το SNES 49 και το NES 62 (πηγή)

Ακόμα λοιπόν και όταν η Nintendo είχε στην ουσία μονοπώλιο και ήταν συνώνυμη του gaming, δεν έφτασε ποτέ τα ύψη πωλήσεων του Playstation που ήταν πάνω από 100 εκ. και του συνεχιστή του που είναι στα 140 και πάει για 150 (πηγή). Άρα ακόμα και αν το N64 έφτανε τις πωλήσεις του ΝΕS πάλι δεύτερο και καταϊδρωμένο θα ήταν.

H Sony με το Playstation έφερε νέο αίμα στο gaming. Αύξησε τον μέσο όρο ηλικίας, αφού μέχρι τότε οι κονσόλες απευθύνονταν σε παιδάκια, και για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια (από την εποχή της Atari) το gaming έγινε "cool". H κονσόλα δεν ήταν πια ένα "παιχνιδάκι" αλλά ένα high tech gadget αντικείμενο πόθου και για μεγαλύτερα αγοράκια.

To look, το marketing, αλλά και μεγάλο μέρος της βιβλιοθήκης του Playstation απευθυνόταν σε μεγαλύτερες ηλικίες. Αγκάλιασε το club culture (θυμάστε τι είχε γίνει με το Wipeout), έγινε κάτι που ένας εικοσάρης δεν θα ντρεπόταν να το έχει κάτω από την τηλεόρασή του.

Η Nintendo απλά δεν μπορούσε να ακολουθήσει το νέο ρεύμα του gaming. Από όλες τις απόψεις είχε μείνει πίσω. Και από θέμα περιεχομένου και από θέμα look.

Μπήκε αργά στον χορό, όταν η Sony είχε ήδη αποκτήσει πρωτοκαθεδρία, και με πάρα πολύ κακές επιλογές.

Ήθελε να κρατήσει τις μονοπωλιακές πολιτικές της και τον κάκιστο τρόπο που συμπεριφερόταν στους third party developers, αλλά αυτοί φυσικά της γύρισαν την πλάτη αφού βρήκαν άλλη, πιο συμφέρουσα λύση.

Η επιλογή cartridge έγινε γιατί η Nintendo (βλακωδώς) φοβόταν την πειρατεία και (ακόμα πιο βλακωδώς) έτσι θα παρέμενε ο μοναδικός πάροχος cartridges στους publishers (ξεζούμισμα). Όμως η τιμή του cartridge είναι ψηλή σε σχέση με το πάμφθηνο CD οπότε φυσικά δεν συνέφερε τους third parties να ρισκάρουν, γιατί αν ένα παιχνίδι δεν πήγαινε καλά θα τους έμενε ένα πανάκριβο απούλητο stock.

Αντίθετα το CD ήταν φτηνό και χωρούσε πολλά περισσότερα, δύνοντας τη δυνατότητα στους developers να κάνουν πολλά περισσότερα. Έτσι έχασε και τη Square αφού το όρμαμά της για το FF VII δεν χωρούσε σε ένα cartridge. Και όπως έχει δείξει η μέχρι τώρα ιστορία η κονσόλα που έχει το Final Fantasy κερδίζει :) (αυτή η γενιά θα αποτελέσει εξαίρεση από ότι φαίνεται).

Επίσης σε σχέση με το PS το N64 ήταν δυσκολότερο στο coding και μόνο η Nintendo και η Rare μπόρεσαν (ή ασχολήθηκαν αρκετά ώστε) να κάνουν το Ν64 να "τραγουδήσει". Και έτσι το N64 έμεινε μόνο με τα "παιδικά" παιχνίδια της Nintendo που όσο καλά και να ήταν, δεν ενδιέφεραν το 20+ gaming κοινό (που ήθελε γρήγορα αυτοκίνητα, γρήγορες γυναίκες και μπόλικο αίμα).

Φυσικά υπήρχαν και άλλοι παράγοντες. Το πολυφημισμένο hardware του N64 δεν ήταν τελικά τίποτα σπουδαίο και αν και ίσως ήταν το ισχυρότερο (αλλά ελάχιστα) της γενιάς του, τελικά το πρόδιδε η λίγη RAM, ο ήχος και φυσικά το cartridge format, δίνοντας ένα τελικό αποτέλεσμα κατώτερο του Playstation.

Μετά για το GC, τι να πούμε; Το όλο πράγμα ήταν ένα ανέκδοτο. :D
 
@Leon: γεια στο στομα σου Χρυσοστομε...
 
To gaming πρωτο-εγινε "cool" αρκετα χρονια πριν το Playstation.Να ειναι καλα ο Kalinske και το Genesis...
 
Wally είπε:
To gaming πρωτο-εγινε "cool" αρκετα χρονια πριν το Playstation.Να ειναι καλα ο Kalinske και το Genesis...
E όχι και έτσι. :) Δεν μεγάλωσε το userbase των κονσολών το MD (ούτε σε αριθμό, ούτε σε ηλικία). Μιλάμε από τη μία για μια κονσόλα που σχεδόν χτύπησε τη Nintendo (αλλά δεν κατάφερε να την εκθρονίσει) και από την άλλη για την κονσόλα που άλλαξε το πρόσωπο του gaming.
 
Ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω γιατί όλοι τα έχουν βάλει με την κακιά Sony.Όχι μόνο νίκησε τίμια όλες τις εταιρίες αλλά έχουν βγει και απίστευτα παιχνίδια στις κονσόλες τις!
 
Γιατί όταν γίνεσαι χαλίφης στην θέση του χαλίφη (και αυτό ισχύει για όλες τις εταιρίες), νομίζεις πως οι καταναλωτές είναι πρόβατα που πίνουν νερό στο όνομά σου και θα σου συγχωρούν τα πάντα, ενώ οι ανάγκες τους θα είναι αποκλειστικά αυτές που εσύ και μόνο εσύ θα υποδεικνύεις... Τέσπα, σηκώνει πολύ ανάλυση...
 
Τίμια;

Αν θεωρείται τίμιο πχ το ψεύτικο hype του PS2 για κονσόλα με επεξεργαστή κατάλληλο για χρήση σε πυραυλικά συστήματα, ναι κέρδισε τίμια...
 
κοιτα, μην ορκιζεσαι... αν βάλεις με τι υπολογιστή (4004) πεταξαν οι αστροναυτες του προγράμματος αππόλων το 68-74... μια χαρα θα το πετουσε και ο 8088!!!!
 
Μα το όλο hype δεν το δημιούργησε η Sony αλλά τα fanboys.Άλλωστε η Sony πετάχτηκε κυριολεκτικά από το πουθενά,μην έχοντας γνώσεις για το πως να φτιάξεις κονσόλα και κέρδισε 2 συνεχόμενες φορές οποιονδήποτε αντίπαλο.
 
Ενας πολυ περιεργος λογος που τα final fantasy πηγαν τοτε στη sony, ηταν και οτι η sony αγορασε μετοχες απο την τοτε square.
 
potis21 είπε:
κοιτα, μην ορκιζεσαι... αν βάλεις με τι υπολογιστή (4004) πεταξαν οι αστροναυτες του προγράμματος αππόλων το 68-74... μια χαρα θα το πετουσε και ο 8088!!!!
...μα υποτιθεται οτι με εναν ΖΧ ελεγχεις και πυρηνικο εργοστασιο!
 
Maddog είπε:
Τίμια;Αν θεωρείται τίμιο πχ το ψεύτικο hype του PS2 για κονσόλα με επεξεργαστή κατάλληλο για χρήση σε πυραυλικά συστήματα, ναι κέρδισε τίμια...
Παιδιά, αυτά δεν υπάρχουν. Δεν υπάρχει "τιμιότητα" στις επιχειρήσεις. Η καθεμία κάνει ότι μπορεί για να αυξήσει τα κέρδη της. Δεν μπορείς να κατηγορήσεις τη Sony ότι δεν έκανε "fair play" και ότι οι άλλοι έπαιξαν "σωστά". Όλοι έκαναν ότι μπορούσαν για να δημιουργήσουν "hype" για τα μηχανήματά τους και να τα προωθήσουν όσο μπορούσαν περισσότερο. Όλοι ανεξαιρέτως φούσκωσαν τις δυνατότητες του hardware τους και έδειξαν demo (εκ των οποίων κάποια prerendered) για να το αποδείξουν. Δεν υπάρχουν "καλές" και "κακές" εταιρίες.

Απλά η Sony έκανε σωστές κινήσεις ενώ η Nintendo και η Sega λανθασμένες. Και όταν σταμάτησε να τις κάνει και έγινε αλαζονική, όπως η Nintendo πιο πριν, (όταν θεώρησε ότι το brand loyalty είναι τόσο μεγάλο ώστε να μπορεί να πουλήσει ότι θέλει και να το κοστολογήσει όσο θέλει) το κοινό της γύρισε την πλάτη.
 
Συγνωμη κιολας, αλλα οταν η sony μου επικαλειται ανυπαρκτο παραθυρακι στην Ευρωπαικη νομοθεσια περι εγκυησης προιοντων, και απο 2 χρονια θελει να δινει εναν, τοτε ναι, τοτε τηθεται ζητημα τιμιοτητας. Μεταξυ πολλων αλλων αυτο φυσικα. Κατι αντιγραφες στο dual shock και κινεζους μετα, επισης γνωστο εκ μερους του κολοσσου.
 
Κάθε κονσόλα είχε τα υπέρ και τα κατά της.

Δλδ, πράγματι το PS, είχε τρομερά παιχνίδια, αλλά και ένα κάρο πατάτες. Έγινε αυτό που γίνεται και σήμερα με το DS. Μόλις οι εταιρίες δουν την επιτυχία μιας κονσόλας, προσπαθούν να καρπωθούν και αυτοί ένα κομμάτι της πίτα, με τη δημιουργία low budget παιχνιδιών, που κανονικά δεν θα έπρεπε να υπάρχουν.

Το Ν64 από την άλλη είχε κάποια από τα καλύτερα παιχνίδια όλων των εποχών, αλλά μόνο αυτά. Δεν κατάφερε να πάει παραπέρα, και έμεινε στάσιμο.

Το Cube, δεν πιστεύω ότι ήταν αποτυχία. Ίσα ίσα που κάποια παιχνίδια ήταν καλύτερα σε αυτό από ότι ήταν σε PS2 και XBOX (κυρίως sonic games), και είχε και αρκετή υποστήριξη από τρίτες εταιρίες. Και η capcom επέστρεψε σιγά-σιγά, και η SEGA ήρθε, Namco, spuare και άλλες.

Τώρα για το marketing, την προώθηση κλπ, κάθε εταιρία επιλέγει τα όπλα της.
 
Το Cube αποτυχία; Μα το Cube ζει και βασιλεύει overclocked σαν Wii !!!!!!!!!!

H SONY φέρθηκε εξαιρετικά έξυπνα αν και αντέγραψε κατά ένα μέρος την M$. Θες κάτι να πιάσει και να πουλήσει εκατομμύρια; Άστο ξεκλείδωτο ή δώσε τη δυνατότητα στον καθένα να παίζει αντίγραφα. Αποκτάς εγκατεστημένη βάση εκατομμυρίων χρηστών και στο τέλος αντικαθιστάς στο λεξικό τη λέξη κονσόλα με τη λέξη Playstation.

Πόσες φορές είχα πάει στο Jumbo και άκουγα τη φράση "το Playstation της Nintendo; Δεν παίρνει CD και δεν παίζει κόπιες...... " και μάλιστα από τους πωλητές.

Δεν υπήρχε N64, δεν υπήρχε Cube. Υπήρχε απλά το Playstation της άλλης εταιρείας. Και το κανονικό Playstation.

Τα παιδιά σήμερα θα σου πουν, έχω 360, έχω Wii, έχω PS3, αν τα ρωτήσεις τι κονσόλα έχεις. Τότε απλά ρώταγες αν έχουν play.

Η SONY καλά έκανε από τη μεριά της και έπαιξε το παιχνίδι όπως το έπαιξε. Η Nintendo έμαθε για τα καλά the hard way από τα λάθη της (και αν θέλει ας τα επαναλάβει) και η SEGA απλά δεν της άξιζε να επιβιώσει με τις επιλογές και τα λάθη που είχε κάνει.

Βέβαια τώρα είναι η σειρά της SONY να μάθει τι εστί καρπούζι και από ότι βλέπω το μαθαίνει πολύ καλά.
 
Πίσω
Μπλουζα