Ωραία νέα !!
Η τελευταία φορά που σχολίασα ήταν το '14, οπότε απλά και μόνο για το τυπικό της υπόθεσης, να αναφέρω πως το NMS δεν είναι πλέον "timed exclusive", αλλά θα κυκλοφορήσει κανονικά για pc μαζί με την PS4 έκδοση.
Τώρα που έχουμε μπεί στην τελική ευθεία, είναι πλέον η ώρα των διαφόρων σχολίων και λοιπών "προβλέψεων". Εσείς, απο ό,τι έχετει δεί και διαβάσει έως τώρα για το παιχνίδι, πως σας φαίνεται; Για τα γραφικά δεν το συζητάμε: Αν και πιό πολύχρωμα και "καρτουνίστικα" απο εκείνα του E: D, είναι παρ' όλα αυτά υπέροχα. Με το gameplay όμως τι γίνεται; Προσωπικά εννοείται πως δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα με τους "ανοικτούς" κόσμους και το sandbox gameplay, αν και υπάρχει κόσμος που σε γενικές γραμμές τείνει να βαριέται γρήγορα αυτού του είδους τα "ανοικτά" παιχνίδια τα οποία δεν συνοδεύονται απο μία "κεντρική" ιστορία, ένα "επικό" campaign, που να τους κατευθύνει σε κάποιο συγκεκριμένο "τέλος" (όπως γινόταν π.χ. στα Privateer και Freelancer, τα οποία παρέμεναν μεν "ανοικτά", αλλά διέθεταν και ένα κεντρικό hand-crafted σενάριο).
Μέχρι στιγμής, η μόνη πληροφορία που έχουμε, είναι ότι γενικά το παιχνίδι μας προτρέπει να ταξιδέψουμε προς το κέντρο του γαλαξία, ώστε να ανακαλύψουμε ό,τι μυστήρια μπορεί να κρύβονται εκεί. Παρ' όλα αυτά, αυτό ίσως να μην αρκεί σε όσους κουράζονται γρήγορα απο τα procedurally-generated sandbox παιχνίδια, το "βιομηχανοποιημένο"/τεχνητά κατασκευασμένο σύμπαν των οποίων γίνεται σιγά-σιγά όλο και πιό εμφανές, μειώνοντας έτσι σταδικά το suspension of disbelief, με τελικό αποτέλεσμα ο παίκτης να χάνει το ενδιαφέρον του. Αν και το παιχνίδι διαθέτει μπόλικη εξερεύνηση (περιλαμβάνει και εκμάθηση εξωγήινων γλωσσών μέσω εύρεσης σχετικού lore), crafting σε όπλα, διστημικές στολές, αστρόπλοια, κ.ο.κ. (μέσω συλλογής πρώτων υλών / χημικών στοιχείων), εμπόριο, πειρατεία καθώς και "αποστολές", όλα αυτά δεν θα καταφέρουν να σταματήσουν τα αρνητικά σχόλια όσων βαριούνται εύκολα.
Σε τέτοιες περιπτώσεις, η αντιμετώπιση απο την συγκεκριμένη μερίδα παικτών είναι η εξής: κάνουν μία-δύο φορές εμπόριο, και μετά λένε: "ωραία, το είδαμε αυτό. Τι άλλο προσφέρει το παιχνίδι;". Εν συνεχεία εξερευνουν έναν-δύο πλανήτες, και μετά πάλι λένε: "ωραία, και αυτό το είδαμε. Τι άλλο μένει;". Τέλος, κάνουν και λίγες μάχες, επιτιθέμενοι σε κάποιο convoy για να του κλέψουν το εμπόρευμα, και μετά λένε: "ωραία, το είδαμε και αυτό. Τι άλλο μένει; ...Πως; Δεν υπάρχει κάτι άλλο; Ααααα, μα τότε το παιχνίδι είναι 'άδειο' και βαρετό" !! (δηλαδή παρόμοια περίπτωση μέ όσους παίζουν το E: D και αφού δοκιμάσουν "τα πάντα" - αλλά απο λίγο, καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το παιχνίδι είναι... "a mile wide, but an inch deep", καθότι δεν αντέχουν την "επανάληψη" των στοιχείων του gameplay, ή το "grinding" όπως το ονομάζει πλέον η νέα γενιά των gamers).
Εν ολίγοις, το NMS νομίζω πως θα είναι δύσκολο να αποφύγει την κριτική που δέχονται απο κάποιους παίκτες, τα Εlitoειδή παιχνίδια, και την οποία θα συνεχίζουν να δέχονται - τουλάχιστον μέχρι να βρεθεί εκείνος ο... "μαγικός" αλγόριθμος που θα δημιουργεί συνδιασμούς φαινομενικά άπειρων διαφορετικών "επικών" σεναρίων (όχι δηλαδή ένας απλός mission generator) τα οποία επιπλέον θα συνθέτει με "πρόζα" που θα θυμίζει hand-crafted σενάριο και όχι κάτι "τεχνητό". Ισως τελικά *αυτή* να είναι η πραγματική πρωτοπορία που περιμένουμε να δούμε σε αυτού του είδους τα παιχνίδια, ώστε μέσω αυτής να αγγίξουν την τελειότητα !!
Πάντως (όπως ανέφερα και παραπάνω), απο την πλευρά μου δεν κουράζομαι εύκολα παίζοντας τέτοια games, οπότε με αρκετά μεγάλη σιγουριά μπορώ να πω ότι το NMS θα το απολαύσω...
