Η 3dfx με την Voodoo 3 άντεξε 2 ανταγωνιστικά προιόντα, το πρώτο ήταν το τσιπάκι Riva TNT το οποίο και "σκόρπισε" ενώ μετά η Nvidia έβγαλε το TNT2 το οποίο στα benchmarks έβγαλε σχεδόν τα ίδια αποτελέσματα, αλλα μπορούσε να κάνει και 32bit rendering, κάτι που η Voodoo δέν έκανε. Μιλάμε για το 1999-2000. Το βασίλειο της 3dfx κατέρρευσε το 2002 με την πλειονότητα των μετοχών να πηγαίνει στην αγοράστρια πλέον Nvidia. Kάπου εκεί "πνίχτηκε" και το κουνέλι του Glide API, το οποίο glide, τουλάχιστον απο όσα γνωρίζω, φτιάχτηκε κατεξοχήν για να "μιλάει" στις voodoo και σε hardware της 3dfx. Εκτός απο τις κάρτες γραφικών, χρησιμοποιήθηκε και σε arcade της Midway και της Atari, ενώ τίτλοι όπως το Quake και το Tomb Raider το απογείωσαν, και μάλλον έφεραν το trend του να θέλουμε κάρτες γραφικών, περισσότερο απ'οτι cpus.
Φυσικά, πολλές καινοτομίες της 3dfx χρησιμοποιούμε και σήμερα, όπως π.χ το SLI. Και σίγουρα, όπως πολλοί developers έχουν δεί, το να προγραμματίζεις πάνω σε πλατφόρμα OpenGL είναι πολύ πιό άμεσο και εύκολο απ'ότι ήταν σε Direct3d, με αποτέλεσμα ο δημιουργός να έχει πολύ λιγότερα προβλήματα να αντιμετωπίσει και να φτιάξει αυτό που ξεκίνησε να φτιάξει, ένα καλό παιχνίδι με καλά γραφικά. Φυσικά, όλοι έχουν ακούσει, έστω και ξόσφαλτσα, το κράξιμο που έχει φάει η microsoft γενικότερα για το DirectX (μεταξύ άλλων)
Όλα αυτά τα λέω για να σας πείσω ότι γουστάρω OpenGL και φυσικά Voodoo 3 3000 (την οποία και έχω boxed και θα βάλω στην Amiga 4000 για να βάλω Quake, δέν θα την πέταγα ποτέ στα σκουπίδια και νά που θα ξαναβγεί απο το κουτί της). Όμως, πρέπει να δούμε πώς οι καρχαρίες της αγοράς θέλουν Direct3d και μόνο. Και ένας τυφλός θα μπορούσε να δεί το σπρώξιμο, σχεδόν με δικτατορικό τρόπο του directX. Tα windows ποτέ δέν χώνεψαν το OpenGL, και πάντα στο έδειχναν in your face. Tώρα το OpenGL 3.0, το οποίο και είναι backwards compatible, χρειάζεται σε hardware επίπεδο τα ίδια που χρειάζονται για το DX10, αλλα δέν χρειάζεται Vista. Θα δούμε όμως ποτέ commercial παιχνίδι με τέτοιες γραφικάρες και μάλιστα σε Linux, μέσω του OpenGL 3.0 ? Για μένα, πολύ χλωμό. Kαι επειδή πολλά λέγονται και για τον κύριο Carmack, ορίστε τι είπε :
In January 2007, John Carmack said that “…DX9 is really quite a good API level. Even with the D3D side of things, where I know I have a long history of people thinking Iʼm antagonistic against it. Microsoft has done a very, very good job of sensibly evolving it at each step—theyʼre not worried about breaking backwards compatibility—and itʼs a pretty clean API. I especially like the work Iʼm doing on the 360, and itʼs probably the best graphics API as far as a sensibly designed thing that Iʼve worked with.”
Δεδομένων των αναλογιών, και άν σκεφτεί κανείς ότι το Direct3d έχει χωθεί σχεδόν σε όλες τις πλατφόρμες του gaming, νομίζω πως δέν υπάρχει μέλλον για το OpenGL, και είναι κρίμα. Τώρα το άν αξίζει κανείς να στήσει μηχανάκι με Voodoo για να παίξει Quake, Tomb Raider, Half-life, Gunman Chronicles, X-Plane και λοιπά με Glide, θα έλεγα πως ναί εφόσον έχει το μεράκι. Όχι ότι με wrappers δέν θα έχει αποτέλεσμα, όμως είναι emulation. Κάτι σάν να παίζεις Kick off 2 στο Winuae !!