OpenGl Glide 2012 και λοιπά μεταφυσικά

Aardvark

Retromaniax Co-Founder
Joined
26 Σεπ 2006
Μηνύματα
14.889
Αντιδράσεις
3.889
Γραψε και καμμια εντυπωση ντε ,ας πουμε το Νο3 ακουγεται ενδιαφερον ,αν ηξερα τι ειναι. :xm: :shake:
 
Aardvark είπε:
Γραψε και καμμια εντυπωση ντε ,ας πουμε το Νο3 ακουγεται ενδιαφερον ,αν ηξερα τι ειναι. :xm: :shake:
To OpenGL είναι μια εναλλακτική μηχανή γραφικών ανοιχτού κώδικα, για την οποία μπορείς να διαβάσεις χοντρικά στην Wikipedia ή εναλλακτικά να σε διαφωτίσει περισσότερο ένας εκ των φίλτατων Shock ή Telamon οι οποίοι γνωρίζουν το θέμα σε βάθος ;)

Πολλά απο τα αγαπημένα μας παιχνίδια της περασμένης δεκαετίας ήταν βασισμένα σε αυτή την τεχνολογία και στα XP απλώς δεν υπάρχει τρόπος να παίξουν χωρίς να φαίνονται ... χάλια (στην καλύτερη).

Μια (ελλειπή) λίστα με παιχνίδια OpenGL βρήκα εδώ. Δες αν κάποιο σου θυμίζει κάτι και αν ναι τότε ... βούρ στον πατσά (AKA emulator :D )
 
Αυτος εισαι,αν περιμενα απο τον "Ψεκαστε-σκουπιστε-τελειωσατε" σωθηκα. :D

Τρομερα ενδιαφερον. :thumbup:
 
Εγω φταιω που σου δινω κινητρα για αναζητηση :p
 
Δηλαδή ρε παιδιά,με λίγα λόγια,ο emulator αυτός τι υποκαθιστά ακριβώς ;
 
keeper7k είπε:
To OpenGL είναι μια εναλλακτική μηχανή γραφικών ανοιχτού κώδικα, για την οποία μπορείς να διαβάσεις χοντρικά στην Wikipedia ή εναλλακτικά να σε διαφωτίσει περισσότερο ένας εκ των φίλτατων Shock ή Telamon οι οποίοι γνωρίζουν το θέμα σε βάθος ;)
Πολλά απο τα αγαπημένα μας παιχνίδια της περασμένης δεκαετίας ήταν βασισμένα σε αυτή την τεχνολογία και στα XP απλώς δεν υπάρχει τρόπος να παίξουν χωρίς να φαίνονται ... χάλια (στην καλύτερη).

Μια (ελλειπή) λίστα με παιχνίδια OpenGL βρήκα εδώ. Δες αν κάποιο σου θυμίζει κάτι και αν ναι τότε ... βούρ στον πατσά (AKA emulator :D )
Αφου τα λεει αναλυτικα ,εδω καταλαβα εγω. :D
 
Σαν να λέμε κάτι αντίστοιχο των Glide wrappers δηλαδή....

Ρε πάρτε μια Voodoo κι αφήστε τα αυτά !! :D
 
keeper7k είπε:
To OpenGL είναι μια εναλλακτική μηχανή γραφικών ανοιχτού κώδικα, για την οποία μπορείς να διαβάσεις χοντρικά στην Wikipedia ή εναλλακτικά να σε διαφωτίσει περισσότερο ένας εκ των φίλτατων Shock ή Telamon οι οποίοι γνωρίζουν το θέμα σε βάθος ;)
Πολλά απο τα αγαπημένα μας παιχνίδια της περασμένης δεκαετίας ήταν βασισμένα σε αυτή την τεχνολογία και στα XP απλώς δεν υπάρχει τρόπος να παίξουν χωρίς να φαίνονται ... χάλια (στην καλύτερη).

Μια (ελλειπή) λίστα με παιχνίδια OpenGL βρήκα εδώ. Δες αν κάποιο σου θυμίζει κάτι και αν ναι τότε ... βούρ στον πατσά (AKA emulator :D )
Δεν είναι καθόλου έτσι τα πράγματα. Όλες οι κάρτες γραφικών υποστηρίζουν OpenGL και τρέχουν τα παιχνίδια με OpenGL κανονικότατα και φαίνονται μια χαρά. Μάλιστα πολλά φαίνονται καλύτερα από τότε γιατί μπορείς να τα παίξεις σε μεγαλύτερες αναλύσεις, με περισσότερα frames και με antialiasing και anisotropic filtering στα τέρματα. Δηλαδή το Doom 3, το Quake IV, το Prey, το Quake Wars και πολλά άλλα παιχνίδια που χρησιμοποιούν OpenGL δεν τρέχουν στα XP; To Maya και όλα τα άλλα προγράμματα 3D γραφικών που χρησιμοποιούν OpenGL δεν τρέχουν;

Δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος να χρησιμοποίησεις emulator. Αν κάποιο παιχνίδι για Windows 95/98 δεν τρέχει ή έχει προβλήματα είναι συνήθως λόγω λειτουργικού ή προγραμματισμού του παιχνιδιού όχι λόγω OpenGL (γιατί πολλά τέτοια παιχνίδια με προβλήματα χρησιμοποιούσαν Direct3D). To Quake GL για παράδειγμα τρέχει μια χαρά σε σύγχρονους υπολογιστές.

Ο πιο απλός τρόπος για να παίξει είναι να το κάνεις run σε compatibility mode (Windows 95/98 ) και άν δεν δουλέψει αυτό υπάρχουν συνήθως patches. Πάντως το σίγουρο είναι ότι emulator δεν χρειάζεται.

Edit: Όπα, τώρα που το ξαναδιάβασα, φαίνεται λίγο επιθετικό στο ύφος το post μου ενώ δεν είχα τέτοια πρόθεση (think before you post), ζητώ συγνώμη.

Τέλος πάντων μιας και το πιάσαμε το θέμα δυο πραγματάκια για το OpenGL. Eίναι γνωστό ότι το προτιμά ο Carmack σε σχέση με το Direct 3D και είναι το standard api για προγράμματα γραφικών μιας και ξεκίνησε από την SGi. Φυσικά είναι και το de facto api για 3D στο OS X και το Linux αφού εκεί Direct3D φυσικά δεν υπάρχει.

Δυστυχώς, σύμφωνα με πολλούς developers, έχει μείνει πίσω σε σχέση με το Direct 3D και πάρα πολλοί από αυτούς εξέφρασαν έντονα τη δυσαρέσκεια τους όταν είδαν τα χαρακτηριστικά της έκδοσης 3.0. Εδώ μέχρι και στο χώρο των επαγγελματικών τρισδιάστατων γραφικών μπορεί να υποχωρήσει στο μέλλον. Η Autodesk προτείνει πια τη χρήση Direct3D για το 3dsmax (μπορείς να επιλέξεις μεταξύ των δύο), ενώ πριν το στάνταρ ήταν το OpenGL.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Leon είπε:
Δηλαδή το Doom 3, το Quake IV, το Prey, το Quake Wars και πολλά άλλα παιχνίδια που χρησιμοποιούν OpenGL δεν τρέχουν στα XP; To Maya και όλα τα άλλα προγράμματα 3D γραφικών που χρησιμοποιούν OpenGL δεν τρέχουν;

keeper7k είπε:
Πολλά απο τα αγαπημένα μας παιχνίδια της περασμένης δεκαετίας ήταν βασισμένα σε αυτή την τεχνολογία και στα XP απλώς δεν υπάρχει τρόπος να παίξουν χωρίς να φαίνονται ... χάλια (στην καλύτερη).
Εν ολίγοις ισχυρίζεσαι οτι τα παιχνίδια που αναφέρεις είναι της περασμένης δεκαετίας.

Κάποιος ταξίδεψε στο χρόνο μου φαίνεται :D :D
 
Φίλε Leon,δεν είναι έτσι όπως τα λες....

Έχεις δει φαντάζομαι Quake 2 ή Unreal ή Colin McRae ή Pandemonium αλλά και πολλά άλλα games,με Voodoo κάρτα αλλά και άνευ αυτής.Δεν είναι το ίδιο,είναι ;

Παιχνίδια γραμμένα για Glide δεν παίζουν στις σημερινές πολύ δυνατές κάρτες γραφικών καλύτερα με τη καμία.Ουσιαστικά ο keeper7k σε τέτοια games αναφερόταν δηλαδή...

(έχω την αίσθηση)
 
O Keeper7k αναφερόταν στα παιχνίδια που χρησιμοποιούσαν OpenGL. Φίλε Keeper7k μου έδωσες την εντύπωση ότι εννοούσες ότι το OpenGL δεν υπάρχει πια και ότι δεν υποστηρίζεται από τα XP, αν παρανόησα λάθος μου. To Glide είναι άλλη ιστορία. Αλλά και πάλι υπάρχει λύση (Glide Wrapper όπως αναφέρθηκε πιο πάνω). Τα παιχνίδια με OpenGL της προηγούμενης δεκαετίας δεν έχουν περισσότερα προβλήματα από αυτά που χρησιμοποιούσαν Direct3D. Το Api δεν έχει καμία σημασία. Όπως έδωσα παράδειγμα, το Quake παίζει μια χαρά (και φαντάζομαι όλα τα παιχνίδια που χρησιμοποιούν τις μηχανές γραφικών του Carmack).

Πάντως το σίγουρο είναι ότι δεν χρειάζεσαι emulator. Για όλα (ή σχεδόν για όλα) τα παιχνίδια υπάρχει κάποια λύση. Είναι τουλάχιστον overkill να βάλεις πάνω στα XP Windows 98 μέσω emulator και πάνω εκεί να εγκαταστήσεις παιχνίδια. Το Vogons έχει οδηγούς για το πως να τα κάνεις να τρέξουν.
 
Μα και το Glide ήταν (υπο)μέρος του OpenGL,αν δε κάνω λάθος.

Το Quake 2 λοιπόν,σε glide mode είναι καλύτερο από οτιδήποτε άλλο...
 
Leon είπε:
O Keeper7k αναφερόταν στα παιχνίδια που χρησιμοποιούσαν OpenGL. Φίλε Keeper7k μου έδωσες την εντύπωση ότι εννοούσες ότι το OpenGL δεν υπάρχει πια και ότι δεν υποστηρίζεται από τα XP, αν παρανόησα λάθος μου. To Glide είναι άλλη ιστορία.
Ακριβώς σε αυτά αναφερόμουν κι επειδή δεν έχω καλή γνώση του θέματος πέταξα στο μπαλάκι στον Shock ή στον Telamona να έρθουν να ρίξουν περισσότερο φώς στην υπόθεση. Τελικά βρέθηκε κι άλλος που ήξερε παραπάνω πράγματα και μας διαφώτισε (εσύ δηλαδή). ;)

Η αλήθεια είναι οτι πολλά απο τα παιχνίδια που δοκίμασα κατα καιρούς δεν είχαν καλά αποτελέσματα (ακόμη και σε compatibility mode) και έχω την αίσθηση οτι για να παίξει σωστά κάτι σε XP, με hardware acceleration θα πρέπει ο driver της κάρτας να παρέχει υποστήριξη για OpenGL αλλιώς το αποτέλεσμα θα είναι κανα software rendering της κακιάς ώρας.

Απ΄οτι λέει το παλικάρι εδώ πάντως, για native support ούτε λόγος καθώς το OpenGL των XP είναι για ... screensavers.

The video drivers on the Windows XP CD-ROM (That are installed by default) do not support any form of hardware accelerated OpenGL, so even if your card does, games will fail to run until you install an updated driver from your video cards manufacturer. What would happen in this case would be the game might spot the software mode OpenGL renderer that ships as part of Windows (for certain Screensavers, not suitable to run hardware accelerated OpenGL) and attempt to use it which would bring up the opengl sub system load failures type errors which often appear on the Windows XP Games newsgroup.
Κοινώς ναι μεν παίζει , αλλα ... πώς παίζει :shake:

( ολίγον παλιό το άρθρο βεβαια αλλα δεν πιστευω οτι εχει αλλάξει κάτι )
 
manos426f είπε:
Μα και το Glide ήταν (υπο)μέρος του OpenGL,αν δε κάνω λάθος.
Έτσι είναι αλλά το Glide είναι πάρα πολύ περιορισμένο ώστε να μπορεί να "μπει" ολόκληρο στο hardware. Αλλά υποστηρίζει περιορισμένες αναλύσεις και μόνο 16 bit colour depth γραφικά.

Το Quake 2 λοιπόν,σε glide mode είναι καλύτερο από οτιδήποτε άλλο...
Τότε ναι, όχι πια. Από τότε έχει πατσαριστεί και τρέχει σε OpenGL πολύ καλύτερα. To Planet Quake έχει patches για το Quake II. Από ότι θυμάμαι υπάρχει και μια έκδοση που βελτιώνει πολύ τη μηχανή γραφικών θα το ψάξω και θα επανέλθω.

Το ίδιο ισχύει και για άλλα παιχνίδια που τότε ήταν καλύτερα με Voodoo. Έχουν πατσαριστεί (καμιά καλύτερη λέξη στα Ελληνικά υπάρχει ;) και τρέχουν καλύτερα με Direct3D ή OpenGL.

Πάντως το VirtualPC δεν βοηθά καθόλου στην περίπτωση που ένα game θέλει Glide. Αν δεν έχεις Voodoo θέλεις Glide Wrapper.

Edit: keeper7k ξαναδιάβασε αυτό που γράφει. Οι drivers των ΧP. Όμως κανείς δεν τους χρησιμοποιεί αυτούς. Οι drivers της κάρτας γραφικών σου που κατεβάζεις από την Nvidia και την Ati υποστηρίζουν OpenGL κανονικότατα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Leon είπε:
Από ότι θυμάμαι υπάρχει και μια έκδοση που βελτιώνει πολύ τη μηχανή γραφικών θα το ψάξω και θα επανέλθω.
Αυτό ΔΕΝ το ήξερα,αν ισχύει μπορεί και να μη χρειάζεται μια Voodoo πλέον για να βλέπεις το Quake σε όλο του το μεγαλείο..

Leon είπε:
Το ίδιο ισχύει και για άλλα παιχνίδια που τότε ήταν καλύτερα με Voodoo. Έχουν πατσαριστεί (καμιά καλύτερη λέξη στα Ελληνικά υπάρχει ;) και τρέχουν καλύτερα με Direct3D ή OpenGL.
Κι αυτό πολύ ενδιαφέρον !

Σε ποια games αναφέρεσαι δηλαδή ;

Leon είπε:
Πάντως το VirtualPC δεν βοηθά καθόλου στην περίπτωση που ένα game θέλει Glide. Αν δεν έχεις Voodoo θέλεις Glide Wrapper.
Γι' αυτό λέω κι εγώ,καλύτερα να έχεις τη Voodoo και καθάρισες !
 
Φίλε Μάνο δεν χρειάζεσαι την βελτιωμένη έκδοση για να το δεις καλύτερα. Η επίσημη τελευταία έκδοση 3.2 τρέχει σε XP με μοντέρνα κάρτα γραφικών καλύτερα από το να χρησιμοποιείς Voodoo. Λίστα για άλλα παιχνίδια δεν έχω, αλλά το Unreal σίγουρα και φυσικά τα παιχνίδια που χρησιμοποιούν Quake I και ΙΙ engines.

Γενικά η Voodoo είναι άχρηστη τη σήμερον ημέρα. Γιατί να περιοριστείς σε ανάλυση 640x480, 16 bit χρώμα και 30 fps; Αν δεν υπάρχει patch βάζεις Glide Wrapper και καθάρισες.

Τη Voodoo κράτα τη για μουσειακό είδος ή πούλα τη σε κανένα συλλέκτη. (Εγώ σε συλλέκτη...σκουπιδιών την είχα δώσει και μάλιστα τσάμπα :D ).
 
Leon είπε:
Φίλε Μάνο δεν χρειάζεσαι την βελτιωμένη έκδοση για να το δεις καλύτερα. Η επίσημη τελευταία έκδοση 3.2 τρέχει σε XP με μοντέρνα κάρτα γραφικών καλύτερα από το να χρησιμοποιείς Voodoo. Λίστα για άλλα παιχνίδια δεν έχω, αλλά το Unreal σίγουρα και φυσικά τα παιχνίδια που χρησιμοποιούν Quake I και ΙΙ engines.
Έχω την αρχική έκδοση,δεν ήξερα για την 3.2 που λες...

Leon είπε:
Γενικά η Voodoo είναι άχρηστη τη σήμερον ημέρα. Γιατί να περιοριστείς σε ανάλυση 640x480, 16 bit χρώμα και 30 fps; Αν δεν υπάρχει patch βάζεις Glide Wrapper και καθάρισες.
Δεν το έχω δοκιμάσει,θα το δω για να συγκρίνω...

Leon είπε:
Τη Voodoo κράτα τη για μουσειακό είδος ή πούλα τη σε κανένα συλλέκτη. (Εγώ σε συλλέκτη...σκουπιδιών την είχα δώσει και μάλιστα τσάμπα :D ).
Εδώ διαφωνώ καθέτως πάντως,ειδικά στο τελευταίο...
 
Καλά εδώ έχω πετάξει άλλα κι άλλα (και τώρα τα κλαίω) στη Voodoo θα κολλήσουμε; Η λογική του κρατάω "vintage" hardware είναι σχετικά νέο φρούτο. Τότε το θεωρούσαμε απλά παλιατζούρα και πηγαίναμε στο νέο μοντέλο.

Πάντως, πέρα από την πλάκα, ίσως να σου χρειαστεί ακόμα η Voodoo στην (μάλλον σπάνια) περίπτωση κάποιο παιχνίδι σου να έχει πρόβλημα με το wrapper ή να μην έχει patch για σύγχρονο hardware. Νομίζω όμως ότι για τα γνωστά παιχνίδια δεν θα έχεις πρόβλημα.

Edit:Λοιπόν για το Quake 2 δες το Quake2Max

railgun.jpg


Και το Quake 2 Evolved

potw_large.jpg


Για κάτι λιγότερο "fancy" υπάρχει και το R1GL
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
OpenGl Glide 2012 και λοιπα μεταφυσικα

test test test
 
keeper7k είπε:
To OpenGL είναι μια εναλλακτική μηχανή γραφικών ανοιχτού κώδικα, για την οποία μπορείς να διαβάσεις χοντρικά στην Wikipedia ή εναλλακτικά να σε διαφωτίσει περισσότερο ένας εκ των φίλτατων Shock ή Telamon οι οποίοι γνωρίζουν το θέμα σε βάθος ;)
Πολλά απο τα αγαπημένα μας παιχνίδια της περασμένης δεκαετίας ήταν βασισμένα σε αυτή την τεχνολογία και στα XP απλώς δεν υπάρχει τρόπος να παίξουν χωρίς να φαίνονται ... χάλια (στην καλύτερη).

1) ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ είναι κάτι που αντικαθιστά κάτι άλλο, κάνοντας την ίδια δουλειά ΣΧΕΔΟΝ το ίδιο καλά.

Το OpenGL είναι ΠΑΛΙΟΤΕΡΟ από το DirectX. ΠΩΣ λοιπόν είναι "εναλλακτικό";

2) Απίστευτα χάλια σου λέω. Το Doom III ειδικά ήταν άσ' τα να πάνε. Χάλια γραφικά.

Προχθές έπαιζα το Euro Truck Simulator (παιχνίδι του 2008) και πριν ξεκινήσει μπορείς να επιλέξεις αν θες DirectX ή OpenGL. Σε διαβεβαιώνω ότι και στα δύο η ποιότητα είναι πάρα πολύ καλή, με εξαίρεση ίσως το ότι στο GL θέλει και λίγο ανισοτροπικό φιλτράρισμα, γιατί οι μακρινές υφές φαίνονται λίγο θολές. Κατά τα άλλα αποδίδουν μια χαρά και τα δύο.

Εκτός αν με το "να παίξουν στα ΧΡ" εννοείς "χωρίς να εγκαταστήσεις τους drivers της κάρτας γραφικών", οπότε απλά θα πρέπει να ξεθάψεις το Duke Nukem 3D και το Atomic Edition, τα οποία λιώνω αυτές τις μέρες! ;)
 
Πίσω
Μπλουζα