PEEK&POKE

noobsaibot

RetroActive
Joined
7 Σεπ 2007
Μηνύματα
230
Αντιδράσεις
17
Καλησπέρα σας!χτες έτυχε να διαβασώ στο Pixel Νο51 Που ειχε αφιερωμα στο peek&poke για CPCκαι δεν πολυκαταλαβα την διαδικασια μπορει καποιος συμφορουμιτης να μου δωσει τα φωτα του γιατι στο συγκεκριμενο μηχανημα οι γνωσεις μου περιοριζονται σε φορτωμα παιχνιδιων και σε λιγα βασικα της

BASIC?ευχαριστω

Υ.Γ. το PIXEL μεσα αναφερει για το pyradev to οποιο εχω header reader Που θα βρω?
 
Έχεις 2 επιλογές.

Ή θα πας στα βαθιά και θα ξεκινήσεις από το τι είναι ο Ζ80, κώδικα μηχανής, διευθύνσεις κ.τ.λ

Ή απλά θα παίρνεις έτοιμες τις διευθύνσεις από τις στήλες του περιοδικού και θα τις πληκτρολογείς.

Η Poke χοντρικά "γράφει" μια τιμή σε μια διεύθυνση μνήμης. Το ανάποδο κάνει η Peek.

Θα σου πρότεινα να ακολουθήσεις την πρώτη οδό, είναι ΠΟΛΥ πιο δύσκολη αλλά και rewarding
 
Shock είπε:
Έχεις 2 επιλογές. Ή θα πας στα βαθιά και θα ξεκινήσεις από το τι είναι ο Ζ80, κώδικα μηχανής, διευθύνσεις κ.τ.λ

Ή απλά θα παίρνεις έτοιμες τις διευθύνσεις από τις στήλες του περιοδικού και θα τις πληκτρολογείς.

Η Poke χοντρικά "γράφει" μια τιμή σε μια διεύθυνση μνήμης. Το ανάποδο κάνει η Peek.

Θα σου πρότεινα να ακολουθήσεις την πρώτη οδό, είναι ΠΟΛΥ πιο δύσκολη αλλά και rewarding
για το πρωτο υπαρχει κανα βιβλιο κανα site να κανω μια αρχη?για το δευτερο με το που μου δινει τις δἲευθυνσεις τις γραφω πως τις γραφω?
 
Ξεκίνα και Googleαρε με "Z80 assembly tutorial"

Ότι σου φαίνεται πιο βατό απλό και κατανοητό είναι και το καλύτερο για αρχή.

Μετά προχώρα με άλλα κριτήρια όπως "ZX Spectrum assembly tutorial"

Μην περιμένεις άμεσα και γρήγορα αποτελέσματα χρειάζεται υπομονή.
 
Και να σκεφτεις οτι το παληκαρι ζητησε βοηθεια για χρηση peeks & pokes στον Amstrad CPC.
 
Θελει δε θελει, σε Spectrum θα μαθει :p
 
Εγω νομιζω οτι το παλληκαρι ρωτησε απλα "Οταν βλεπω σε ενα περιοδικο κωδικες peek and poke για να σπασω ενα παιχνιδι, τι κανω; και που πρεπει να τους γραψω;"

(και οχι "ποια ειναι η διαδικασια για να μαθω να σπαω παιχνιδια μονος μου")
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Rakeesh ο Pyradev που αναφέρει ο noobsaibot είναι monitor/assembler. Αν ήθελε να μάθει απλά να κάνει load"game.bin", poke 16443,255, run θα του έφτανε και το άρθρο ή ένα απλό google, φαντάζομαι ότι θέλει κάτι παραπάνω.

Στο internet είδα περισσότερες πληροφορίες για τον spectrum από τον CPC πάνω στον Z80 για αυτό τον πρότεινα.

Στην πράξη είναι τα ίδια πράγματα, αν μάθει Assembly στον ένα, έχει μάθει και στον άλλο.
 
Ναι, αλλα επειδη Z80 assembly δεν θα μαθει - οταν καποιος ρωταει πως χρησιμοποιουνται τα peeks & pokes στον Amstrad CPC καλο θα ειναι να του λεμε (αν ξερουμε) το πως - και οχι να του αραδιασουμε βιβλιογραφια του Z80.

Ακομα και το Pyradev να θελει να χρησιμοποιησει αρκει μια απλη γνωση του Jumblock του CPC και οχι να γινει αναγκαστικα ο Rodney Zaks. Μηπως θα ηταν καλυτερα να του εξηγησετε ΑΥΤΟ που ρωτησε, δηλαδη πως χρησιμοποιουμε τα peeks & pokes στον basic editor του CPC ?
 
noobsaibot

το Pixel Νο51 Που ειχε αφιερωμα στο peek&poke για CPC και δεν πολυκαταλαβα την διαδικασια μπορει καποιος συμφορουμιτης να μου δωσει τα φωτα του γιατι στο συγκεκριμενο μηχανημα οι γνωσεις μου περιοριζονται σε φορτωμα παιχνιδιων και σε λιγα βασικα της BASIC?

-Shock

Έχεις 2 επιλογές.

Ή θα πας στα βαθιά και θα ξεκινήσεις από το τι είναι ο Ζ80, κώδικα μηχανής, διευθύνσεις κ.τ.λ

noobsaibot

για το πρωτο υπαρχει κανα βιβλιο κανα site να κανω μια αρχη?
 
Ηρακλή για να καταλάβω την ερώτηση και να του απαντήσω όσο πιο σωστά μπορούσα άνοιξα το περιοδικό (σελίδα 111-117) και διάβασα το άρθρο.

Το θέμα του άρθρου δεν είναι το πως έχοντας μια διεύθυνση και μια τιμή τις περνάς στο παιχνίδι αλλά το πως βρίσκεις αυτές τις μαγικές διευθύνσεις με τη βοήθεια ενός monitor, κοινώς πως σπας ένα παιχνίδι.

Για το λόγο αυτό του πρότεινα να ρίξει μια ματιά πρώτα στον Z80, εγώ τουλάχιστον αυτό θα έκανα, αλλιώς θα άνοιγα τον pyradev Και θα τον κοίταγα σαν χαζός.

Για το φόρτωμα από basic ήταν ένα άλλο θέμα που άνοιξε από την δεύτερη επιλογή που του έδωσα (να τα βρίσκει δηλαδή έτοιμα). Σε αυτό μπορεί να βοηθήσει κάποιος άλλος φίλος ίσως.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ναι Shinobi - και ευχαριστω για το δεικτικο post σου - αλλα αν δεν υπηρχε η πολυ γενικη απαντηση του Shock - δεν θα ρωτουσε ο noobsaibot που θα βρει αυτα τα βιβλια.

Εχει μεγαλη διαφορα η χρηση του jumblock του CPC και οι διευθυνσεις που χρησιμοποιει - απο το να πεις μαθε Z80 assembly.
 
....παραδίνομαι....

Στείλτε κάποιος να με συλλάβουν. Είμαι στη διεύθυνση #BC65.

Δεν θα βγάλω άκρη σήμερα.....
 
Ωραιος ! - προφανως δεν μπορει να αμφισβητηθει κατι που ειπωθηκε εδω μεσα - οποτε σε παρομοια περιπτωση που καποιος ζητησει να μαθει πχ πως παιρνει μπροστα ενα αυτοκινητο με την επαφη ενος απλου κλειδιου πανω στο ντιστριμπιτερ - στειλτε τον να μαθει Γενικη Μηχανολογια.
 
@Paspartoo

Κάποιος ζητάει βοήθεια πάνω σε ένα άρθρο hacking με άπλετο κώδικα μηχανής, assembly και δεκαεξαδικές διευθύνσεις. Η ακριβής του ερώτηση είναι η "δεν πολυκαταλαβα την διαδικασια". Η διαδικασία που περιγράφεται είναι η φόρτωση ενός παιχνιδιού, πρακτικά ο loader.

Όλο το κείμενο ΔΕΝ είναι για το πως θα γράψεις το Poke στην basic αλλά για το πως θα φορτώσεις το παιχνίδι στη μνήμη αναλύοντας τον μηχανισμό loading του B&B.

Αν κάποιος δηλώνει ότι "δεν πολυκατάλαβε τη διαδικασία" σημαίνει:

  1. Ξέρει assembly αλλά το κείμενο είναι δυσνόητο
  2. Δεν ξέρει assembly αλλά θέλει να μάθει πως θα φορτώσει ένα παιχνίδι στη μνήμη προφανώς για να το "πειράξει"
  3. Κάτι άλλο και δεν το έγραψε σωστά

Στην πρώτη περίπτωση υποθέτω ότι θα είχε συγκεκριμένη απορία και θα την έλεγε.

Στην δεύτερη περίπτωση του πρότεινα να ξεκινήσει Z80 assembly με κάποια tutorials.

Τι βοήθεια να δώσω σε κάποιον πάνω στο άρθρο που προφανώς από τη δεύτερη του απάντηση δεν ξέρει assembly?

Πως θα ακολουθήσει το κείμενο αν δεν ξέρει τι είναι π.χ η LD?

Πως να του πω για τo "πηδηκτοπίνακα" όταν πολύ πιθανό να μην ξέρει καν τι είναι αυτό, που θα το χρησιμοποιήσει και πως θα το χρησιμοποιήσει?

Από το κείμενο:

#BC77 Ανοίγει το input stream και διαβάζει 2Κ. Ο HL δείχνει τη διεύθυνση που είναι αποθηκευμένο το όνομα του αρχείου, ο Β έχει το μήκος του ονόματος και ο DE τον buffer.

Αυτό είναι ένα μέρος ενός jumptable, έχει και άλλα στο άρθρο. Ειλικρινά πιστεύεις ότι κάποιος που δεν έχει ιδέα από assembly/κώδικα μηχανής θα ανοίξει ένα παιχνίδι, θα το φορτώσει και θα το σπάσει?

Το άρθρο είναι πολύ advanced και χρειάζεται αρκετο διάβασμα μέχρι να πεις ότι θα το ακολουθήσεις και θα καταλάβεις τι θέλει να πει ο Ασημακόπουλος.
 
Θα επρεπε με βαση το προηγουμενο εμπνευσμενο post σου να σου πω οτι ειμαι στην &BB03 και αν με θες δωσε κανα CALL και θα το σκεφτω αν θα σου απαντησω.

Αλλα μιας και δεν θες να δεις το προφανες - οτι καποιος σου ζητησε να του εξηγησεις τι ειναι τα PEEKS & POKES στον Amstrad - και οι απαντησεις ηταν μεταξυ του "Μαθε Assembly του Z80" και "Μαθε Assemby στον Spectrum" (Πανος γαρ) θα μπορουσες να πεις οτι "Δεν ξερω πως να στα εξηγησω, ψαξε κατι σχετικο αλλου"

πχ εδω (μια απλη εισαγωγη machine code σε BASIC του συγκεκριμενου μηχανηματος που αναφερεται η ερωτηση) θα μαθαινε τα βασικα για αυτο που ρωταει και ισως συνειδητοποιουσε που και τι πρεπει να ψαξει αργοτερα.

Απο κει και υστερα επειδη βαριεμαι τετοιου ειδους κοντρες - ας μαθει Z80 assembly - εχετε δικιο - θα ωφεληθει οντως πολυ - και ουτε γατα ουτε ζημια.
 
Paspartoo είπε:
Αλλα μιας και δεν θες να δεις το προφανες - οτι καποιος σου ζητησε να του εξηγησεις τι ειναι τα PEEKS & POKES στον Amstrad -
Η Poke χοντρικά "γράφει" μια τιμή σε μια διεύθυνση μνήμης. Το ανάποδο κάνει η Peek.
Ακριβώς επειδή δεν ήξερα τι δεν έχει πιάσει από το άρθρο, του έδωσα 2 απαντήσεις.

Του πρότεινα φυσικά και να διαβάσει για να μπορέσει να καταλάβει το άρθρο. Με απλά τη γνώση του τι είναι το Peek και το Poke ή του λινκ που έδωσες δεν μπορείς να το ακολουθήσεις το άρθρο του Ασημακόπουλου.
 
Παιδια δεν ξερω τι να πω δημιουργησα εμφυλιο!συγνωμη κιολας!!!!!!θα ηθελα κατα πρωτον να μαθω οντως πως μπαινουν οι κωδικοι και κατ δευτερον σιγα σιγα να μπω και στα βαθια!αχσολουμαι 20 χρονια με υπολογιστες ερασιτεχνικα κατα κυριο λογο με pc απο γλωσ\σες προγραμματισμου γνωριζω Gw-basic (των pc και λιγη του amstrad) ευχαριστω ολους τους συμφορουμιτες για τον κοπο τους και προς θεου δεν ηθελα να δημιουργησω κατι τετοιο! ο φιλος shock μου δειξε τον δρομο με τα links που μου δωσε και θα προσπαθησω να καταλαβω 2 πραγματα οσο μπορω οσο για τους κωδικους απ οτι ειδα πηρα και εκει την απαντηση μου.Απ οτι φαινεται τα πραγματα ηταν πιο περιπλοκα απ οτι ελεγε το αρθρο
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα