Pixel 052 - Φεβρουάριος 1989

Karnov είπε:
το bard's tale μου είχε φανεί αηδία,

ειδικά αφότου είδα τις οθόνες από τα 16-bit.
Eίναι γεγονός ότι τις δεκαεξάμπιτες εκδόσεις τις βελτίωσαν πολύ στα γραφικά.

Η διαφορά ήταν ακόμα πιό μεγάλη για όσους είχαν οκτάμπιτο μηχάνημα, αλλά έτυχε να δούν για πρώτη φορά εικόνες του παιχνιδιού στο special review του Pixel (σε ST), οπότε είχαν μεγάλες προσδοκίες !! (ειδικά οι κάτοχοι spectrum, όπου συν τοις άλλοις είχαν και "μονοχρωμία" στην έκδοσή τους, κάνοντας τις εικόνες να δείχνουν πιό άθλιες απο όλες τις άλλες versions).

Σε διαβεβαιώ πάντως πως ο "πυρήνας" του παιχνιδιού παραμένει ο ίδιος. Το μόνο που ίσως προσθέτει πόντους στο gameplay στα δεκαεξάμπιτα είναι οι ευκολίες που παρέχει το mouse. Κατα τα άλλα, το παιχνίδι έχει το ίδιο "βάθος" και στον 6128.

Karnov είπε:
Το απολύτως χειρότερο στον 6128 ήταν το Heroes of the Lance . Το οποίο βασικά δεν ήταν amstrad-version αλλά ...spectrum !!!!!
Το θυμάμαι καλά αυτό, διότι το είχα παίξει αρκετά !!

Βασικά δεν ήταν καθαρόαιμο rpg, αλλά action-rpg,

Σαν gameplay δεν ήταν χάλια, αλλά σίγουρα δεν ήταν και τίποτα σούπερ. (όσο για τα γραφικά, spectrumιζαν επικίνδυνα όπως σωστά είπες).

Το θετικό ήταν ότι σου επέτρεπε να παίξεις με χαρακτήρες-θρύλους του Dragonlance Saga (Τanis, Majere bros., κλπ), αλλά αυτό ήταν "plus" μόνο για τους πορωμένους.

Αυτό που είναι πραγματικά κρίμα, είναι ότι η γνωστή αγγλική εταιρία US Gold (που είχε αναλάβει τα συγκεκριμένα παίγνια της SSI) προτίμησε να κυκλοφορήσει μόνο αυτά τα action-υβρίδια στους καθαρά ευρωπαϊκούς οκτάμπιτους, ενώ σε αυτούς με αμερικάνικες ρίζες (C64 για παράδειγμα), υπήρχαν διαθέσιμα goldbox αριστουργήματα σαν το Pool of Radiance.

Και λέω είναι κρίμα, γιατί τέτοια παιχνίδια-γίγαντες των πολλών δισκεττών θα είχαν ωφεληθεί σε τεράστιο βαθμό απο τα ταχύτατα drives των cpc.

Το αστείο με το Heroes of the Lance είναι πως ενώ στο Pixel το είχαν αρχικά ψιλο-θάψει σε ένα αφιέρωμα στα rpg, μετά το είδαμε σε... special review !! :D

Karnov είπε:
(η τραγωδία του amstrad, τα spectrum-ports).

Kαλά, εδώ συμφωνώ ασφαλώς 100%.

Μεγάλη αδικία ένα ανώτερο μηχάνημα σαν τον amstrad, να χαντακώνεται τόσο άδικα.

Και η πιό μεγάλη αδικία είναι ότι πολλές φορές προτιμούσαν να μεταφέρουν τις πιό απίστευτες πατάτες απο spectrum (π.χ. το τραγικά απαίσιο Bionic Commando), και να αφήνουν ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες σαν το Firefly, που θα μπορούσε να αποτελέσει μία αξιοπρεπέστατη κυκλοφορία - έστω και σαν port...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Βρε, τα Spectrum ports σας χαλασανε??

Οτι το Special Review ειναι το Total Eclipse με την Freescape μηχανη (που απεδεiκνυε πανηγυρικως οτι η επιλογη της Amstrad για χοντροκομμενα χαμηλης αναλυσης γραφικα, με πολυ χρωμα ανευ clash ηταν τελικα εις βαρος του gameplay μιας και η ιπποδυναμη του μηχανηματος ηταν πολυ πολυ λιγη για να το υποστηριξει) δεν το διαβασατε? Χωρια το Lego effect...το Atari 2600 επαιζε σε αυτη την αναλυση αλλα 7-8 χρονια πριν!

Να ειστε ευτυχεις που υπηρχε Spectrum και να ευλογειτε τον Θειο διοτι αν τα CPC ειχαν βασιστει σε αλλο επεξεργαστη δεν θα πουλαγαν αυτα που πουλησαν. Φανταστειτε δε, να επελεγαν την αρχικη ιδεα του 6502. 1 Mhz με hardware της φτωχιας (παρολο που ειχαμε διανυσει τα μισα 80s!) να προσπαθουσαν να πορταρουν απο C64...γελια τρελα
 
DINO είπε:
Εγώ περιμένω να πάρει ο διευθυντής μου άδεια, για να σκανάρω στη δουλειά κανένα τεύχος. Το δικό μου scanner, τα'χει φτύσει... :(
Δεν έλεγα να κερδίσω το Τζόκερ;;;;

Guess what? ;)

Coming soon...
 
Wally είπε:
Βρε, τα Spectrum ports σας χαλασανε??
Οτι το Special Review ειναι το Total Eclipse με την Freescape μηχανη (που απεδεiκνυε πανηγυρικως οτι η επιλογη της Amstrad για χοντροκομμενα χαμηλης αναλυσης γραφικα, με πολυ χρωμα ανευ clash ηταν τελικα εις βαρος του gameplay μιας και η ιπποδυναμη του μηχανηματος ηταν πολυ πολυ λιγη για να το υποστηριξει) δεν το διαβασατε? Χωρια το Lego effect...το Atari 2600 επαιζε σε αυτη την αναλυση αλλα 7-8 χρονια πριν!

Να ειστε ευτυχεις που υπηρχε Spectrum και να ευλογειτε τον Θειο διοτι αν τα CPC ειχαν βασιστει σε αλλο επεξεργαστη δεν θα πουλαγαν αυτα που πουλησαν. Φανταστειτε δε, να επελεγαν την αρχικη ιδεα του 6502. 1 Mhz με hardware της φτωχιας (παρολο που ειχαμε διανυσει τα μισα 80s!) να προσπαθουσαν να πορταρουν απο C64...γελια τρελα
Για άλλη μία φορά μπερδεύεις τον CPC με τον C64. :D

H "ιπποδύναμη" του cpc στα 3D είναι στα επίπεδα του spectrum. H ελαφρότερη καθυστέρηση που παρατηρείται στην cpc έκδοση του Total Eclipse είναι επειδή ο amstrad έχει να "κουνήσει" πολύγωνα μεγαλύτερης ανάλυσης απο τον spectrum !!

Eπαναλαμβάνω: στον cpc το παιχνίδι τρέχει σε ανάλυση 320x200, ενώ στον spectrum σε ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗ ανάλυση: 256x192. Mα καλά, το review του Pixel που επικαλείσαι, δεν το διάβασες; Αναφέρεται καθαρά ότι το παιχνίδι είναι σε mode 1. Πού τα είδες τα "χοντροκομμένα" γραφικά; (Μάλλον στον commodore που το τρέχει σε χαμηλή ανάλυση 160x200 και πάλι είναι o πιό αργός απ' όλους !!)

Τέλος με το θέμα των παιχνιδιών της Incentive λοιπόν !! :diablotin:

Dino είπε:
Δεν έλεγα να κερδίσω το Τζόκερ;;;;

Guess what?

Coming soon...
Eμπαινε Dino !! :headbangdude: (μόλις αποφασίεις ποιό θα σκανάρεις, ειδοποίησε ;) )
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
MERCI!!!! Για κάποιο περίεργο λόγο, όταν σκέφτομαι το Pixel μου έρχεται το συγκεκριμένο εξώφυλλο στο μυαλό!
 
Φίλε Ακη, είναι όντως απο τα πιό πορωτικά (και "ψαρωτικά" - λόγω θέματος !!) εξώφυλλα του αγαπημένου μας περιοδικού !! :thumbup:
 
Πολύ ενδιαφέρουσα πληροφορία !!

Το είχες χρησιμοποιήσει να υποθέσω;
 
Ναι, (το έχω ακομα, πρωτότυπο) δεν τρέχει παιχνίδια, παρά μόνο κάτι ελάχιστα εκπαιδευτικά.

Το έχω σε adf για οποιον/α ενδιαφέρεται (pm) , με σκαναρισμένο το manual (searchable PDF).

Προφανώς είναι abandonware γιατι είναι γραμμένο απο την Ariadne software ειδικά για την Commodore(UK).

Υπάρχει στο Amiga TOSEC, αλλά η version εκεί είναι pre-release (σε αντίθεση με την τελική v.1.2)
 
Eχεις πρωτότυπο έναν τόσο παλιό emulator για Amiga !?!

Αυτό θα πεί πρωτοπορία !! Μπράβο Chris !! :thumbup:
 
Μπράβο σε σένα για τα scans!! btw, Εδω και καιρό αναρωτιέμαι αν μπορούσαμε να είχαμε τα τεύχη σε OCR-pdf, αλλά είναι μεγάλο μανίκι. Είχα προσπαθήσει να το κάνω, θέλει γερά νεύρα βέβαια, γιατί τα διάφορα OCR προγράμματα δεν τα πάνε καθόλου καλά με τα Ελληνικά.
 
Δεν ξερω αν απο τα υπαρχοντα scans μπορει να βγουν OCR-ed PDFs...

Υπαρχει προγραμμα που να παρσαρει JPGs και να αναγνωριζει κειμενο?

EDIT:

@Billy

I stand corrected (μου την εφερες παλιο-Αμστραντακια αυτη τη φορα) αλλα αυτο δεν αλλαζει κατι μιας και η freescape αναπτυχθηκε σε CPC

To create the system, which was originally codenamed 'Being There', Incentive formed Major Developments, an in-house design team which included Chris, programmer Stephen Northcott and graphic artist Paul Gregory. Paul reveals that Freescape was developed on an Amstrad CPC, simply because it was Chris's machine of choice. "Of all the 8-bit machines available at the time, the CPC was best positioned for development work due to its availability with a built-in disk drive," he tells us. "Plus its processing speed and graphics capabilities, at least capabilities appropriate for 3D, made it the ideal choice."
When the system was finally up and running on the CPC, the team began the daunting task of porting the code to other machines. "That was difficult," frowns Sean. "The code was in optimized assembler – not a good basis for translation. Going from, say, the Amstrad to the Spectrum wasn't too bad, because at least they were both Z80-based machines. The nastiest platform to port to was the Commodore 64."
Με την ταχυτητα που επιδεικνυει σε CPC και C64, καθε παιχνιδι βασισμενο σε αυτη αποτελει LIFETIME EXPERIENCE χαχαχαχαχα
 
xc8 είπε:
Μπράβο σε σένα για τα scans!! btw, Εδω και καιρό αναρωτιέμαι αν μπορούσαμε να είχαμε τα τεύχη σε OCR-pdf, αλλά είναι μεγάλο μανίκι. Είχα προσπαθήσει να το κάνω, θέλει γερά νεύρα βέβαια, γιατί τα διάφορα OCR προγράμματα δεν τα πάνε καθόλου καλά με τα Ελληνικά.


Eυχαριστώ Chris, να 'σαι καλά !!

Τώρα για το τελικό format, είχαμε καθιερώσει απο την αρχή την μετατροπή των σελίδων σε απλά jpg, ως την πιό "accessible" λύση για όλους, οπότε και παράμεινε έτσι...

Ισως κάποια στιγμή στο μέλλον όταν θα έχει πλέον ολοκληρωθεί το Pixel scanning project, να ξεκινήσει (κάποιος που θα έχει γερά νεύρα όπως είπες :D ) μία "super-deluxe" επανέκδοση, με μετατροπή σε OCR-pdf.

Wally είπε:
@Billy

I stand corrected (μου την εφερες παλιο-Αμστραντακια αυτη τη φορα) αλλα αυτο δεν αλλαζει κατι μιας και η freescape αναπτυχθηκε σε CPC
Toυλάχιστον παραδέχθηκες ότι αναπτύχθηκε σε cpc !! (την προηγούμενη φορά μας είχες "σταυρώσει" στο συγκεκριμένο θέμα... :diablotin: )
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αν καποιος εχει OCR πακετο απο οτι διαβαζω μετατρεποντας με απλο conversion τα JPEG σε TIFF μπορει να τα περασει απο OCR.

Δυστυχως δεν διαθετω καποιο ωστε να δοκιμασω.

Εχει κανεις καποιο προχειρο να τεσταρει?
 
Wally είπε:
Οτι το Special Review ειναι το Total Eclipse με την Freescape μηχανη (που απεδεiκνυε πανηγυρικως οτι η επιλογη της Amstrad για χοντροκομμενα χαμηλης αναλυσης γραφικα, με πολυ χρωμα ανευ clash ηταν τελικα εις βαρος του gameplay μιας και η ιπποδυναμη του μηχανηματος ηταν πολυ πολυ λιγη για να το υποστηριξει) δεν το διαβασατε?
Τα review του Pixel προσωπικά όταν βγήκε το Total Eclipse ,

είχα πάψει προ πολλού να τα παίρνω σοβαρά.

Δεν ξέρω αν έχεις αναμνήσεις από τη συγκεκριμένη εποχή.

Και αν είχες δει το game.

Προσωπικά είχα τον 6128 από το 1986 και όταν βγήκε το Total Eclipse

με είχε εντυπωσιάσει.

Δεν χρειαζόμουν τη γνώμη του Pixel , για να ξέρω αν μου αρέσει το game ή όχι.

Για πολλά απίστευτα εντυπωσιακά γαλλικά games του amstrad ,

το Pixel δεν έβγαζε "κιχ" , επειδή δεν "εισάγωνταν επίσημα" .

Το 1989 για μένα το περιοδικό είχε αρχίσει να γίνεται αντιπαθές , μέχρι που το 1990 σταμάτησα να το διαβάζω.
 
Wally είπε:
Δεν ξερω αν απο τα υπαρχοντα scans μπορει να βγουν OCR-ed PDFs...
Υπαρχει προγραμμα που να παρσαρει JPGs και να αναγνωριζει κειμενο?

....
FineReader, αλλά μπορεί να διαβάσει καθαρό κείμενο, μαύρα (σκουρόχρωμα) γράμματα σε λευκό φόντο, δυστυχώς προυποθέτει πολύ καλό σκανάρισμα, οσο μεγαλύτερη δυνατή ανάλυση, τόσο το καλύτερο, fix contrast/brightness κτλ.

Βέβαια η ολη διαδικασία δεν είναι τελείως αυτόματη (ειδικά για τα Ελληνικά), πρέπει ο χρήστης να κάνει διορθώσεις.
 
xc8 είπε:
FineReader, αλλά μπορεί να διαβάσει καθαρό κείμενο, μαύρα (σκουρόχρωμα) γράμματα σε λευκό φόντο
Διαβάζει και άσπρα σε μαύρο φόντο.

Τα ποσοστά επιτυχίας βέβαια είναι τα ίδια .

Θέλει σκανάρισμα σε 300dpi .

Καλό είναι η σελίδα αν δεν έχει χρώμα να γίνεται ασπρόμαυρη

και να βελτιώνονται να levels και το contrast ώστε να γίνεται το φόντο πιο μαύρο και τα γράμματα πιο έντονα.
 
Ωραίο τεύχος το οποίο μύριζε τέλος εποχής, αυτής των 8bit και του πραγματικού home computing.

Ήδη η δοκιμή συμβατού υπολογιστή ήταν κακό σημάδι, ενώ το συγκεντρωτικό αφιέρωμα σε παιχίδια από τη δεκαετία η οποία έκλεινε, μας έδειχναν ότι κάτι πάει να αλλάξει. Το Ευρωμπάσκετ του 87 είχε αρχίσει να φαίνεται μακρινό, τα πρώτα ραπ/πιου πιου έκαναν την εμφάνισή τους, και σιγά σιγά άρχισαν να εκλείπουν οι χαίτες!

Κάπου εκεί άρχισε να τελειώνει και η διασκέδαση στους υπολογιστές για εμένα.

Χμμμ γερνάω ;)
 
Πίσω
Μπλουζα