Alucard
RetroMasteR
- Joined
- 15 Αύγ 2006
- Μηνύματα
- 1.344
- Αντιδράσεις
- 582
Predator (1987)
Άλλο ένα παιχνίδι με πρωταγωνιστή τον Arnie βασισμένο στην επιτυχία της ταινίας Predator κυκλοφόρησε με τον ομώνυμο τίτλο στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές το 1987 από την Activision.
Η προτεινόμενη για δύο Oscar ταινία του John McTiernan δεν μπορούσε παρά να δημιουργήσει μεγάλο ενθουσιασμό και ανυπομονησία στους gamers για τη μεταφορά της στα home micros.
Από την άλλη, μια εταιρεία όπως η Activision η οποία κυκλοφορούσε σχετικά μέτριους τίτλους μέχρι την εποχή εκείνη, θα μπορούσε να σταθεί αντάξια των προσδοκιών των video-gamers και της επιτυχίας της ταινίας; Άραγε το παιχνίδι είχε αντίστοιχη επιτυχία;
Bleed, bastard.
Το σενάριο του παιχνιδιού είναι όμοιο με αυτό της ταινίας, έτσι το Predator ξεκινά με εμάς να αναλαμβάνουμε το ρόλο του ταγματάρχη Dutch με αποστολή τη διάσωση των διπλωματών οι οποίοι κρατούνται όμηροι από ομάδες ανταρτών στη Γουατεμάλα. Η αποστολή όμως δε θα έχει αυτή ακριβώς την εξέλιξη μιας και η παρουσία μιας εξωγήινης ζωής η οποία έχει έρθει για κυνήγι στον πλανήτη μας, θα μας αναγκάσει να δώσουμε μάχη για την επιβίωσή μας.
Αποβιβαζόμαστε απ' το ελικόπτερο στη ζούγκλα έχοντας στη διάθεσή μας ένα πολυβόλο M-16 με συγκεκριμένο αριθμό σφαιρών και 3 χειροβομβίδες τις οποίες μπορούμε να εκτοξεύσουμε σε μακρινή ή κοντινή απόσταση.
Μόλις μερικά μέτρα από το σημείο αποβίβασης, θα συναντήσουμε το πρώτο πτώμα συντρόφου το οποίο μας προϊδεάζει πως η αποστολή δε θα είναι ένας ευχάριστος περίπατος στο δάσος.
Και πράγματι λίγα μέτρα παρακάτω θα μας καλωσορίσουν στη ζούγκλα πτωματοφάγα όρνεα και θα δεχθούμε την επίθεση από τους αντίπαλους αντάρτες οι οποίοι είναι οπλισμένοι με πολυβόλα και ξεπηδούν από κρυψώνες μέσα στο έδαφος, άλλοι από δέντρα, ενώ άλλοι πραγματοποιούν κατά μέτωπο επίθεση.
Μπορούμε να σκύβουμε, να κάνουμε άλματα να χρησιμοποιούμε το πολυβόλο και τις χειροβομβίδες αλλά και να κάνουμε επιθέσεις άοπλοι χρησιμοποιώντας τα μπράτσα και τα πόδια μας (μπουνιές και κλωτσιές δηλαδή

Οι αντάρτες δε φαίνονται ιδιαίτερα φιλικοί, αλλά και το ρουκετοβόλο γιατί το κουβαλάμε;
Ξεκινούμε το παιχνίδι διαθέτοντας 3 ζωές από τις οποίες αφαιρείται μία κάθε φορά που δεχόμαστε έξι χτυπήματα.
Το παιχνίδι εξελίσσεται σε οριζόντιο scrolling και χωρίζεται σε 4 πίστες στις οποίες μας δίδεται περιορισμένος χρόνος για να τις ολοκληρώσουμε.
Συναντώντας μέσα στις πίστες τα πτώματα συμμαχητών μας και δίπλα σε αυτά, θα παρατηρήσουμε πως υπάρχουν παρατημένα τα όπλα τους (όπως το θρυλικό μυδράλιο – «ανώδυνος») τα οποία μπορούμε να συλλέξουμε για να συνεχίσουμε την αποστολή μας. Κάθε όπλο έχει διαφορετική ισχύ από το προηγούμενο ενώ ιδιαίτερα χρήσιμο θα μας φανεί το τόξο το οποίο είναι αρκετά αποτελεσματικό απέναντι στον Predator.
Αντίθετα μάλλον άχρηστες θα μας φανούν οι χειροβομβίδες οι οποίες για να έχουν αποτέλεσμα πρέπει να εκτοξευθούν ακριβώς στο σημείο που βρίσκεται ο αντίπαλος και στο σωστό χρόνο. Μη χάσετε το χρόνο σας μαζί τους.
Ένα παράδοξο σημείο του παιχνιδιού αποτελεί ο τρόπος με τον οποίο στοχεύουμε τον αντίπαλο, μιας αν κι έχουμε την ικανότητα να βάλλουμε ακόμη και διαγώνια, ο στόχος μας θα χτυπηθεί κατά προσέγγιση ακόμη κι αν δε βρισκόμαστε ακριβώς στην ίδια ευθεία με τον αντίπαλο. Λεπτομέρειες ίσως θα μου πείτε...
Ανά τακτά χρονικά διαστήματα η εικόνα που βλέπουμε να εξελίσσεται το παιχνίδι μπορεί να αλλάξει σε περιβάλλον που θυμίζει οπτική υπέρυθρης ακτινοβολίας το οποίο σημαίνει πως ο Predator μας κυνηγά. Στην οθόνη εμφανίζεται το γνωστό στους fans τρίγωνο στόχαστρο από την ταινία το οποίο αν συναντήσει το χαρακτήρα μας θα μας αφαιρέσει μια ζωή. Το ίδιο θα συμβεί αν μας συναντήσουν τα 3 ίχνη laser που εμφανίζονται επίσης συχνά στο παιχνίδι τα οποία προέρχονται από τα όπλα του Predator.
Προσπαθώντας να ξεφύγουμε από τα υπέρυθρα σκοπευτικά του Κυνηγού (καταραμένη θερμότητα του ανθρωπίνου σώματος

Target's the centre of the Palapa.
Για να αποφύγουμε το στόχαστρο του Predator στην πρώτη περίπτωση μπορούμε να καλύψουμε το σώμα μας με λάσπη από τους βάλτους που θα συναντήσουμε στην πορεία μας (Κατά περίεργο τρόπο όμως, προσωπικά ποτέ δε συνάντησα βάλτο την ώρα που το Predator με έψαχνε με τις υπέρυθρες).
Σε ορισμένα σημεία του παιχνιδιού ο Κυνηγός θα κάνει μια κατά μέτωπον επίθεση την οποία θα αποκρούσουμε βάλλοντας όσο το δυνατόν γρηγορότερα μπορούμε εναντίων του ώστε να τον τρέψουμε σε φυγή. Αν δεν καταφέρουμε να τον απομακρύνουμε και μας πλησιάσει αρκετά, η απώλεια μιας ζωής είναι βέβαιη.
Αν χάσεις το νεύρο σου εδώ θα υποφέρεις.
Στην πορεία μας θα συναντήσουμε επίσης ορισμένα κυτία (στην έκδοση "slow") τα οποία θα μας προμηθεύσουν με ισχυρότερες χειροβομβίδες, αλεξίσφαιρα κ.α.).
Αναφέροντας την έκδοση "slow", θα πρέπει να πούμε πως στον Commodore 64 κυκλοφόρησαν 2 εκδόσεις. Η έκδοση "fast" και η "slow". Στην πρώτη έκδοση η ταχύτητα του παιχνιδιού είναι ικανοποιητική αλλά το παιχνίδι απλά δεν... τελειώνει!!! Οι προγραμματιστές έκαναν για άλλη μια φορά το θαύμα τους με αποτέλεσμα φθάνοντας στην τελική μάχη με το Predator να μην μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το χορτόσχοινο για να σηκώσουμε τον κορμό του δέντρου με τον οποίο θα καταπλακώσουμε τον Κυνηγό. Το παιχνίδι λοιπόν για την fast version η οποία κυκλοφόρησε στην Ελλάδα τελειώνει (κολλάει) εκεί. Απαράδεκτο.
Ευτυχώς(

Στην έκδοση slow θα συναντήσουμε κάποια extra όπλα ενώ έχουμε τη δυνατότητα να αποθηκεύουμε στο inventory μας χειροβομβίδες και αλεξίσφαιρα τα οποία χρησιμοποιούμε πατώντας τα πλήκτρα F1 έως F7.
Ώρα να αφήσουμε τον κορμό ελεύθερο.
Μετά την τελική έκρηξη ένα μεγάλο μέρος της ζούγκλας έχει καταστραφεί.
Το Predator διαθέτει σχετικά καλά γραφικά, μέτριο ήχο αλλά απουσιάζει τελείως κάποιο μουσικό θέμα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Το scrolling του παιχνιδιού είναι ομαλό αλλά η κίνηση του sprite μας χαρακτηρίζεται μάλλον ως κακή (το να πηδά ο Dutch κάθε φορά που κινούμε πάνω το μοχλό δεν ταιριάζει στα παιχνίδια του είδους και δημιουργεί πρόβλημα στο χειρισμό), ενώ στη slow έκδοση η ταχύτητας της κίνησης φλερτάρει με τα νεύρα του gamer.
Το gameplay χωρίς να είναι άσχημο δε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως κάτι το ιδιαίτερα εθιστικό. Αυτό που δίνει πόντους στο Predator είναι το ότι φέρει τον βαρύ τίτλο της επιτυχημένης ταινίας.
Εν κατακλείδι χωρίς να είναι άσχημο, θα μπορούσε να έχει γίνει αρκετά καλύτερο

Πάρτε και μια ιδέα από την ταινία εδώ, καθώς και άλλη μια πολύ καλή παρουσίαση του παιχνιδιού για όλα τα formats από τον vagosgta3 εδώ.
Poncho: Major, you'd better take a look at this.
Dutch: Did you find Hawkins?
Poncho: I... I can't tell
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: