Project Natal [Kinect]

Aardvark

Retromaniax Co-Founder
Joined
26 Σεπ 2006
Μηνύματα
14.881
Αντιδράσεις
3.852
Ετοιμαζονται για μεγαλο launch ,το μονο σιγουρο.

Μπορουσε ανετα να στηριξει καινουργια κονσολα το Natal.

To μαυρο χρωμα θα ταιριαζει με το Elite μου,τουλαχιστον επανορθωσαν που δεν εβγαλαν ποτε μαυρο HD-DVD.
icon10.gif


c056750b-9d58-4ce4-854a-ef6b8acbee98.jpg


On that day in the future when Microsoft launches its E3-darling Project Natal no-touch control system, it will feel like a console launch, a company exec told Kotaku.

Forget the launch of previous gaming cameras and mics like the PlayStation Eye or the Xbox Live Vision Camera when you try to imagine the impact Microsoft's Project Natal will have on billboards, TV channels and other places where ads run.

The birth of Natal will feel grander than that.

"Conceptually, the launch of Natal will be like the launch of Xbox 360," Microsoft's head of long-term Xbox 360 strategy, Shane Kim, told Kotaku during an interview at E3. "It's going to be that big. We're not just going to ship it when the hardware and software are ready. We have to make sure that there are enough content experiences that are really good. That's similar to how you would think of the launch of a new console. It's got to have a great launch line-up. That's the same thing here."

In a note to investors earlier this week, Wedbush Morgan Securities analyst Michael Pachter predicted that the Natal launch would require the support of approximately 30 third-party games.

As for who Microsoft hopes to catch with the Natal net, Kim said, "We're not focused on this generation's casual gamers or even PS2 people who haven't upgraded. This is about the 60% of households were a video game console doesn't exist… the problem is that the controller is a barrier for some people and now with Project Natal we completely eliminate that."

Whether you're a fan of Natal's potential or not, the idea of a console-sized launch for a gaming peripheral is impressive and hints at the potential for the device to find its audience.
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=oACt9R9z37U]YouTube - Project Natal for XBOX 360
 
Mεγαλο launch για καινουργια κονσολα ισως .....

Κατι σε Wii κατασταση ,ξερεις 2.5 gamecube τυλιγμενα και εχεις κανιουργια κονσολα.

Συμφωνα με το 1UP ετσι δειχνει ,συμφωνα με εμενα το Natal να ερθει ενσωματωμενο στο 360 ναι,αλλα ολιγον βελτιωμενα γραφικα το βλεπω χλωμο.

Because 1UP are reporting a rumour that while Natal will be released next year for existing 360 consoles, it will also be released next year as a standard inclusion with a new Xbox console, due out in the Fall.

This console won't be as "new" as we're accustomed to with console generations; rather, 1UP say it'll be a slight improvement over the existing Xbox 360 technology, with games able to run with slightly faster framerates, or with slightly better graphics than those on the "older" 360 consoles.
Rumor: Xbox Natal is Actually Microsoft's Next Console [1UP]
 
Aardvark είπε:
Mεγαλο launch για καινουργια κονσολα ισως .....Κατι σε Wii κατασταση ,ξερεις 2.5 gamecube τυλιγμενα και εχεις κανιουργια κονσολα.

Συμφωνα με το 1UP ετσι δειχνει ,συμφωνα με εμενα το Natal να ερθει ενσωματωμενο στο 360 ναι,αλλα ολιγον βελτιωμενα γραφικα το βλεπω χλωμο.
Συμφωνώ. Εκτός του ότι ακούγεται αυτοκτονικό να έκανε κάτι τέτοιο (τρελό μπέρδεμα για το καταναλωτικό κοινό και πάγωμα των πωλήσεων του παλιού 360), αν ήταν αλήθεια θα το είχε ανακοινώσει στην Ε3. Απλά θα βγει 360 με Νatal πακέτο.
 
Η M$ τσιμπησε το δολωμα και απαντησε ,τι απαντησε τωρα ......

Μαλλον οχι αλλα δεν αποκλειεται.

Μεχρι να βγει leaked καποια φωτο και να ακολουθησει ανακοινωση με ημερομηνια.

Xbox director of product management Aaron Greenberg has told Eurogamer "I think part of the excitement about this announcement is that in many ways we are delivering a next generation experience this generation. With that said, I can confirm that Natal will run on Xbox 360 so no new console investment will be necessary."
Microsoft sources play down reports of new Xbox in 2010 [Eurogamer]
 
3D 360 ετοιμαζεται,aν γινει το παιχνιδι θα παιχτει για αλλη μια φορα στις τεχνολογικες καινοτομιες και οχι σε τσιπριπιπια τυπου wiimote.

Λογικα το επομενο βημα στο 3D θα παιχτει.
icon6.gif


TeamXbox claims to have inside information about plans for the next Xbox console, specifically that Microsoft will not launch it in 2010 because the company is planning to include stereoscopic 3D functionality in full HD, and is waiting for the proliferation of televisions that support that technology.http://news.teamxbox.com/xbox/19960/Rumor-New-Xbox-Console-in-2010-We-Tell-You-the-Truth/


http://news.teamxbox.com/xbox/19960/Rumor-New-Xbox-Console-in-2010-We-Tell-You-the-Truth/
TeamXbox
 
Οι χιπχοπαδες θα απεικονειζονται σωστά; αντε να βρεις συνδεσμους κατω απο τοσα ρούχα
 
Προβλεπω του χρονου μερικους 360αδες να χοροπηδανε ευτυχισμενα μπροστα απο την κονσολα τους φωναζοντας "Γούουιιιιι".






It appears that Halo: Reach may be a warm-up exercise for Natal sales. Bungie Studio President Harold Ryan tells the Seattle Times that he "absolutely" thinks that Reach could use Microsoft's motion-sensing peripheral (provided both launched around the same time frame).

 


Let's take a look at why
Project Natal + Halo makes sense:







  1. The Halo name has helped sell other iffy propositions like Halo Wars.
  2. The game is already called Reach, come on.
  3. This answers the question: "How is MS going to get core gamers to buy/upgrade to Natal?"
However, then we must ask: "Do core gamers want to actually exercise with their Halo?"

 

 


 
Ερώτηση: όταν λέμε "official thread", εννοούμε το της MS? :D
 
Project Natal ... Α-Π-Ι-Σ-Τ-Ε-Υ-Τ-Ο !!!!

Βασικά ότι πιο εντυπωσιακό εχω δει στο χώρο της πληροφορικής εδω και 23 χρόνια...

...και φυσικά φανταστείτε αυτη η τεχνολογία θα περάσει ( λόγω Microsoft φυσικά ) και στα PC..με άπειρες εφαρμογές και προεκτάσεις !!!

ΜΕ ΜΙΑ ΛΕΞΗ **** ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΡΑ****

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=I9tmr8VDqN8]YouTube - 2009 Xbox Project Natal Announcement
 
Εντυπωσιακό; Μπορεί τελικά να είναι μόνο αυτό, γιατί άμεσα εφαρμογές για τον καθημερινό χρήστη δεν το κόβω να είναι και τόσο απτό και δεν μιλάω μόνο για το οικονομικό του πράγματος. Δηλαδή τί εφαρμογές για καθημερινή χρήση περιμένεις από το natal; Να καταργηθούν τελείως τα πληκτρολόγια και το ποντίκι για παράδειγμα; Φαντάσου χαρά που θα κάνει ο "γιατρός", θα τρίβει τα χέρια του που να πάθει ο μισός πληθυσμός του πλανήτη ένα σωρό πιασίματα στα χέρια που θα πατάνε τις οθόνες ή αόρατα πληκτρολόγια, στο λαιμό από τα τινάγματα ή το σκύψιμο πάνω από οθόνες - τραπεζάκια, διαστρέμματα από τα χοροπηδητά για να παίξεις ένα παιχνίδι. Πιστεύεις ότι θα μπορώ σαν επαγγελματίας να καταργήσω το πληκτρολόγιο και το ποντίκι και επί 8~10 ώρες ημερησίως να τεντώνω τα χέρια μου στο άπειρο για να κάνω την δουλειά μου;

Επειδή λίγο έχω παίξει και στο 360 και στο PS3 παιχνιδάκια αλλά είναι άβολα, δυσκολεύεσαι και δεν μπορείς να ασχοληθείς πολύ ώρα με αυτά, χώρια που πιάνεσαι πολύ πιο γρήγορα και πιο άσχημα από ότι συνήθως. Θα μου πεις έτσι είναι στην αρχή μετά συνηθίζεις... ναι ΟΚ, άμα είναι για καμιά ωρίτσα, αλλά για πολύωρη ασχολία δεν το νομίζω, εκτός και εάν είσαι επαγγελματίας αθλητής και έχεις άλλες αντοχές, άρα δεν μιλάμε για τον μέσο χρήστη.

Στην τελική, άμα είναι να χοροπηδάς και να κλωτσάς μία αόρατη μπάλα, ρίξε ένα τηλέφωνο στα φιλαράκια σου και κανονίζεις να πάτε για ένα κανονικό μπασκετάκι μπας και πέσει επιτέλους η μπάκα από το καθισιό και το αραλίκι.
 
Θα συμφωνήσω με το ambu_dare. Εντυπωσιακό μπορεί να είναι αλλά ακόμα και στον χώρο τον παιχνιδιών βλέπω να έχει ελάχιστη εφαρμογή. Φαντάζεστε το μέσο παχύσαρκο αμερικανάκι να προσπαθεί να κάνει τούμπες στο σαλόνι; Νομίζω θα αποφασίσει ότι είναι καλύτερα να γυμνάζονται μόνο οι αντίχειρες τελικά. Σε έναν παραλληλισμό, light guns υπάρχουν από τις αρχές του '80, αλλά ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκαν εκτεταμένα. Δεν θα ήταν εντυπωσιακό όλα τα FPS παιχνίδια να παίζονται με light guns/rifles; Τεχνολογικά δυνατό ήταν από τα πρώτα βήματα των FPS και προσωπικά πιστεύω ότι θα έδινε τεράστια ρεαλιστικότητα. Αλλά δεν υπάρχει καμία περίπτωση ο οποιοσδήποτε να καθόταν όρθιος με τα χέρια στον αέρα, να κρατάει ένα παιχνίδι για ώρες.

Όσο για άλλες εφαρμογές, μπορεί να υπάρχουν κάποιες ελάχιστες, αλλά δεν μπορώ να τις σκεφτώ. Σκέφτεστε να αντικατασταθούν τα ποντίκια και τα πληκτρολόγια με κάτι τέτοιο σε συνάρτηση με αναγνώριση φωνής; Για σκεφτείτε και μια επιχείρηση με καμιά 100ρια cubicles σε έναν όροφο τώρα και αν θα μπορούσατε να χορεύετε πάνω-κάτω συνεχόμενα ένα 8ωρο-10ωρο για να κάνετε τη δουλειά σας.
 
Καλό tech toy, αλλά για λίγο.

Προσωπικά δεν αγχώνομαι, είμαι απόλυτα βέβαιος πως στις κονσόλες το παραδοσιακό χειριστήριο θα με συντροφεύει για πολλά χρόνια ακόμα και θα παίζω αραχτός παιχνίδια στην καναπεδάρα του σαλονιού μου...

Και συμφωνώ απόλυτα με τον Ambu, εν τέλει αν είναι να αρχίζουμε τα ζογκλερικά στο σαλόνι μας, δεν πάμε καλύτερα για ένα μπασκετάκι ή για ένα 5 επί 5 να ξεσκάσουμε πραγματικά;
 
Μια πολυ καλη αναλυση-παρουσιαση-preview του Natal απο τα τσακαλια του Digital Foundry μετα την επισκεψη τους στα MS Headquarters.

ΕΔΩ
 
Πριν διαβάσω καν τι γράφει, γιατί είμαι σίγουρος ότι το "πολύ καλή" του Wally μεταφράζεται σε "ευνοική προς την Microsoft"; :p

(ρητορική είναι η ερώτηση) :)
 
Wally είπε:
Μια πολυ καλη αναλυση-παρουσιαση-preview του Natal απο τα τσακαλια του Digital Foundry μετα την επισκεψη τους στα MS Headquarters.
ΕΔΩ
Κοινώς καραπληρωμένη από την M$.

Οι καιροί αλλάζουν οι τακτικές ποτέ. Μου θυμίζει τα συγκριτικά που έκανα στο περιοδικό που εργαζόμουν σαν συντάκτης το 2000 έως 2001. Τα αποτελέσματα είχαν κριθεί πριν έρθουν τα προϊόντα, από το ποιος θα βάλει ακριβότερη διαφήμιση ή ποιος θα κάνει ένα καλό δωράκι στον διευθυντή. (Κοινώς γινόταν της κακομοίρας) .
 
Διαβαστε βρε Φαρισαιοι περι της τεχνολογιας του Natal
 
Φρεσκα ενδιαφεροντα νεα-εντυπωσεις

Ιnput lag:

Richochet over, Kudo moved onto a racing demo which uses a modified version of EA's Burnout Paradise. There's no controller or racing wheel in sight. Steering the car is a case of putting your arms forward as if holding a steering wheel, while a step forward (as if putting your foot on the gas) accelerates and the same foot back brakes. It seemed to work, but having missed out on the Richochet demo, I had to try it for myself. I shot up and stepped into the driving seat. My hands grasped around an imaginary wheel, I put my right foot forward and the car screeched away. Not actually holding anything in my hands the controls felt slightly unnatural, but amazingly lag was negligible (Microsoft claims a 66ms delay, which is the same as that introduced by a standard controller) and I was able to scream around Paradise City with no problems. Kudo even tried to make me crash by standing beside to me and pretending to drive - somehow Natal knew that it was my actions and not his that it had to monitor.

Technology:

Demos over Kudo switched his focus to the technology that makes Natal tick. The Natal sensor combines an RGB camera, infra-red depth sensor, multi array microphone and custom processor, making it possible to not only track the movement of up to four people, but also facial recognition and voice control.
The RGB video camera delivers your standard image (that you get with the current Xbox LIVE Vision camera) and enables functionality including facial recognition - something which could be used to sign into Xbox LIVE. Presumably this will also supply video for video chat and other video and photo functionality. It's the depth sensor, however, that elevates Natal to something special - an infra-red projector combined with a monochrome CMOS sensor (a technology to capture images in digital form) allows Natal to see the room in 3D. What's more it can do this under any lighting conditions, meaning the days of requiring an unnaturally well-lit room in order to play using a camera should be a thing of the past.

Add to this a multiarray microphone which Microsoft says will be able to locate voices around the room and extract ambient noise. This will bring voice control to Xbox 360 and enable users to chat on Xbox LIVE without the need to wear a headset. And all this is held together with a custom processor meaning the fancy motion tracking should not eat into the Xbox 360's horsepower - something demonstrated by the fact Burnout Paradise, a game not developed for Natal, is running with no perceivable negative impact on performance.
FPS:

It's all well and good to have this impressive tech, but what of the games. We've seen how a driving game could work, but how would something like a first-person shooter shape up using Natal? Kudo, obviously well rehearsed on the subject of the FPS, explained how you might one day be shooting down aliens using nothing but your body. For starters you'd position your arms and hands as if holding a gun and you'd aim by pointing the imaginary gun. To move forward you move the gun towards the screen, bring it back to move back. Likewise, moving the gun to either side would strafe. Jump by jumping, knife an enemy by making a slashing motion, throw a grenade by... well, you've got the idea. And what about firing your gun? Use the trigger finger, of course. It's too early to know if this will work when put into practice, but the possibility is certainly there.
http://www.videogamer.com/features/article/07-09-2009-780.html
 
Οντως εντυπωσιακα τα παραπανω.

.

.

.

Ενα HALO used Natal science Πως θα σας φαινοταν;

Προς το παρον οχι αλλα στο μελλον ισως.

halo-reach.jpg


For those wondering if Microsoft's Project Natal motion control automatically means they're working on Natal-enabled Halo titles, Halo 3: ODST producer's says, not necessarily. "We are committing to only doing it when it makes sense," Alex Cutting told VideoGamer.com.

"We are not going to produce a gimmicky feature that just takes advantage of motion controls when it doesn't feel right," he added. "We're not going to make a feature that's not fun. If there's an opportunity to do it, we will definitely investigate it. If it's fun we will leave it in the game."

In late June, Bungie studio head perked up ears when he said the forthcoming Halo: Reach "could be enabled with" Natal. Cutting's remarks at least hedge the idea that it will.

Asked if Natal can accommodate the FPS, Cutting analogized it back to the FPS coming from its established mouse-and-keyboard base on the PC to dual-analog sticks with Halo earlier this decade.

"I think FPS, there's a lot to be said for dual stick control. But, you know, before dual sticks came around and before Halo: Combat Evolved established it on a console, people were pretty doubtful about that, that it could ever move from keyboard and mouse. So we've seen it already from one control scheme to another."

MS: We'll only do Natal Halo 'when it makes sense' [Videogamer.com]
 
Παρακολουθηστε σε live-blog την ομιλια της Microsoft για το Natal στα πλαισιο του Tokyo Game Show με ομιλητες Hideo Kojima (Konami, Metal Gear Solid), Keiji Inafune (Capcom) και Toshihiro Nagoshi (Sega) που "τρεχει" αυτη τη στιγμη

http://kotaku.com/5366533/listen-in-on-kojima-inafune-more-talking-project-natal

Kojima said when he traveled to Seattle to see Natal it was a big shock. Like as big a shock as the first time he saw a 3D game.
Για να δουμε τι θα δουμε...
 
Πίσω
Μπλουζα