Λοιπόν, με εντυπωσιάζουν οι παράξενες τεχνικές 3d rendering που βλέπω σε πολύ παλιούς υπολογιστές όπου μάλλον δεν υπάρχει και πολύ ισχύ για να γίνει κάτι με συμβατικές τεχνικές αλλά πρέπει να βρεθεί κάτι fast and dirty για να απεικονίσει ο δημιουργός αυτό που έχει στο μυαλό του με τα μέσα της εποχής. Landscapes και caves δεν είναι και ότι πιο εύκολο για τέτοιους υπολογιστές πραγματικά.
Ας πούμε στην πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση του rescue on fractalus υπάρχει κάτι που δεν έχω ξαναδεί αλλού. Η fractal τεχνολογία φαντάζομαι θα χρησιμοποιείται απλά για το generation του landscape αλλά το ενδιαφέρον είναι τι ακριβώς μέθοδος χρησιμοποιήθηκε για το storing και το τελικό rendering. Αυτό που βλέπω με πηγαίνει σε voxels αλλά όχι ακριβώς. Και τα voxels θέλουν πολύ μνήμη για storing της πίστας (εκτός αν δημιουργείται σιγά σιγά στο οπτικό σου πεδίο ενώ προχωράς). Αλλά και το voxel rendering είναι πολύ βαρύ αν και έχω δει 8bit demos να τα καταφέρνουν με χοντρά pixels.
Λοιπόν, το όλο πράγμα μου θυμίζει την screenshot του Captain Blood, μια fast and dirty line rendering routine που αφήνει κενά, για τα περιγράμματα των βουνών, απλώς στο rescue on fractalus αυτό γίνεται rendering πάνω σε ένα χρώμα (που πάλι ανανεώνεται στο βάθος) και νομίζεις ότι έχεις solid rendering (Χμμ,. σαν να έχω δει αυτήν την τεχνική εξελιγμένη στο demo
των Sanity στην Amiga) ενώ σχεδιάζονται πολύ λιγότερα από όσο φαίνεται ανά καρέ.
Την ίδια engine με το rescue on fractalus χρησιμοποιούσε και το
The Eidolon από την ίδια εταιρία, που κάποιοι ισχυρίζονται πως είναι το πρώτο FPS που βγήκε ποτέ (κατά κάποιον τρόπο). Το να τολμήσει κανείς καν να γράψει κώδικα που προσπαθεί να απεικονίσει βουνά ή σπήλαια με τέτοια λεπτομέρεια σε τόσο αρχαίο hardware και εκείνη την εποχή πραγματικά είναι πολύ εντυπωσιακό. Ιδιαίτερα οι μη συμβατικές τεχνικές rendering που χρησιμοποιόντουσαν τότε για να το κάνουν εφικτό αυτό.
Θα ήθελα μια μέρα να ξαναβρώ και άλλα παιχνίδια που χρησιμοποίησαν παράξενες τεχνικές 3d rendering, ειδικά στα 8bit και 16bit οι οποίες προσωπικά με εντυπωσιάζουν, και να γράψω ένα άρθρο για αυτά.
p.s. Αυτά τα δύο τα παιχνίδια τα βρήκα και για Amstrad CPC και ίσως και άλλους 8bitους και είναι εξίσου καλές conversions με ίδιο frame rate.